LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kiloprijs Albert Heijn niet meer zichtbaar

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
RHvanMontfoort
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2020 12:10

Kiloprijs Albert Heijn niet meer zichtbaar

Ongelezen bericht door RHvanMontfoort »

Opvallend is dat de kiloprijs van bijvoorbeeld gehakt niet meer zichtbaar is.
Ik dacht dat het vermelden daarvan verplicht was tegenwoordig?

Bij Albert Heijn valt me de laatste tijd het volgende op.
Niet iets dat in de reclame is, Rundergehakt.

900 gram voor €4,95, 500 gram voor €3,69 en 300 gram voor €2,29.
Dat brengt 3 verschillende kiloprijzen.
Respectievelijk €5,50, €7,38 & €7, 63 per kilo.

Meer dan €2,- (!) verschil, hoe kan dat?

Bij navraag aan de 'manager' krijg ik als antwoord:"dat zit, denk ik, in de verpakkingskosten...ik weet het ook niet precies".
Laatst gewijzigd door Radar op 14 jan 2020 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderator aangepast ter verduidelijking

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Kiloprijs Albert Heijn niet meer zichtbaar

Ongelezen bericht door Mark1992 »

Ze zeggen wel vaker: massa = kassa. Als je meer van één product koopt (of kan verkopen) kan in de meeste gevallen de prijs omlaag.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Kiloprijs Albert Heijn niet meer zichtbaar

Ongelezen bericht door berndv »

is mij nog nooit zo opgevallen eerlijk gezegd. Maar wat is nu eigenlijk uw grootste punt? Het feit dat ze geen kiloprijzen meer vermelden? Of het feit dat er verschil zit in kiloprijs als je de verschillende verpakkingsvormen bekijkt?

Op zich ook niet zo heel raar. Grootverpakking is meestal voordeliger dan kleinverpakking. Een blikje cola is per liter duurder dan een hele fles. Om maar een voorbeeld te noemen.

Erthanax
Berichten: 9677
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Kiloprijs Albert Heijn niet meer zichtbaar

Ongelezen bericht door Erthanax »

Als je de prijs wilt vergelijken is het wel handig als er een prijs per kilo of liter wordt vermeld. Dat is inderdaad niet altijd meer het geval en dat vind ik, net als TS, niet prettig.

criticus2
Berichten: 1101
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Kiloprijs Albert Heijn niet meer zichtbaar

Ongelezen bericht door criticus2 »

verpakkings (en handling-)kosten lijkt mij een zeer logische reden. Gebeurt niet alleen bij levensmiddelen trouwens..

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Kiloprijs Albert Heijn niet meer zichtbaar

Ongelezen bericht door sjohie »

RHvanMontfoort schreef:
14 jan 2020 12:20
Opvallend is dat de kiloprijs van bijvoorbeeld gehakt niet meer zichtbaar is.
Ik dacht dat het vermelden daarvan verplicht was tegenwoordig?

Bij Albert Heijn valt me de laatste tijd het volgende op.
Niet iets dat in de reclame is, Rundergehakt.

900 gram voor €4,95, 500 gram voor €3,69 en 300 gram voor €2,29.
Dat brengt 3 verschillende kiloprijzen.
Respectievelijk €5,50, €7,38 & €7, 63 per kilo.

Meer dan €2,- (!) verschil, hoe kan dat?

Bij navraag aan de 'manager' krijg ik als antwoord:"dat zit, denk ik, in de verpakkingskosten...ik weet het ook niet precies".
Als AH meer van iets koopt bij een leverancier, krijgen ze kwantumkorting. Verder is de verpakking van 300g gehakt, niet precies de helft goedkoper als dat van een 600g verpakking.

Hier (pdf link!) zie je het voorbeeld van twee verpakkingen van koffiepads uitgerekend. Simpel gezegd, een verpakking van 12 pads gebruikt 750 cm2 verpakkingsfolie, en een verpakking van 24, 840 cm2. Dus bij een 2x zo grote inhoud, is de hoeveelheid verpakkingsmateriaal maar ~11% meer.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Kiloprijs Albert Heijn niet meer zichtbaar

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

In Nederland kennen wij een verpakkingsbelasting. Voor elke plastic verpakking moet dus extra betaald worden. Als u een pakje koopt van 500 gram zal er een behoorlijk bedrag bijkomen terwijl een pak van 1000 gram geen 2x 500 gram zal kosten. In verhouding ben je met een kleinverpakking dus duurder uit dan met een groot.

Daarnaast zijn de kosten voor het vullen van een kiloverpakking net zo hoog als voor een halve kilo. Er gaat dan wel minder gehakt in, maar de andere kosten lopen door.

Ellen1953
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 mei 2019 09:25

Re: Kiloprijs Albert Heijn niet meer zichtbaar

Ongelezen bericht door Ellen1953 »

Bij AH staat bij de meeste artikelende kg-of ltr prijs op de stickers die op de stelling zitten. Bij de Spar in ons dorp is dat ook het geval. Zo vergelijk ik de ltr prijzen van mayo ed, de kg prijzen van de verpakte groente.
Wij eten geen vlees, dus weet niet of dit bij het gehakt e d ook zo is. Lijkt me stug dat dit niet het geval is. Bij ons in AH staan de prijzen per ei zelfs aangegebeven. Misschien een tip.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Kiloprijs Albert Heijn niet meer zichtbaar

Ongelezen bericht door sjohie »

Ellen1953 schreef:
14 jan 2020 15:00
Bij AH staat bij de meeste artikelende kg-of ltr prijs op de stickers die op de stelling zitten. Bij de Spar in ons dorp is dat ook het geval. Zo vergelijk ik de ltr prijzen van mayo ed, de kg prijzen van de verpakte groente.
Wij eten geen vlees, dus weet niet of dit bij het gehakt e d ook zo is. Lijkt me stug dat dit niet het geval is. Bij ons in AH staan de prijzen per ei zelfs aangegebeven. Misschien een tip.
Bij onze AH, met van die nieuwe digitale prijskaartjes, is de info een stuk minder daarop. Dus het kan goed zijn dat TS bij zó'n AH komt. Maar goed, elk product is op de website van AH op te zoeken, waar de kiloprijs bij het gehakt staat, en dit staat ook bij de producten als men die in de AH app opzoekt, dus de informatie is sowieso nog wel te achterhalen.

16again
Berichten: 16088
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Kiloprijs Albert Heijn niet meer zichtbaar

Ongelezen bericht door 16again »

breien schreef:
14 jan 2020 13:56
Als de verpakking 900 gram gehakt bevat dan is de kilogramprijs toch niet echt van belang. U koopt toch geen kilogram.
De prijzen staan wel netjes op de verpakkingen.
Die kiloprijs is essentieel , om prijzen te kunnen vergelijken. Bij een prijsverschil van 38% is het al gauw lonend, zelf de helft in te vriezen

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kiloprijs Albert Heijn niet meer zichtbaar

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik ging er ook altijd van uit dat ook de kiloprijs vermeld moet worden. Zal mijn boodschappen eens controleren.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Kiloprijs Albert Heijn niet meer zichtbaar

Ongelezen bericht door Revoked »

Loop voor de gein eens naar het kruidenrek en verbaas je over de kiloprijs van saffraan....

Erthanax
Berichten: 9677
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Kiloprijs Albert Heijn niet meer zichtbaar

Ongelezen bericht door Erthanax »

Saffraan is peperduur :D

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Kiloprijs Albert Heijn niet meer zichtbaar

Ongelezen bericht door Revoked »

Erthanax schreef:
14 jan 2020 18:56
Saffraan is peperduur :D
Kilo peper is toch stukken goedkoper dan 10 gram saffraan

taxikemperman
Berichten: 631
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Kiloprijs Albert Heijn niet meer zichtbaar

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Erthanax schreef:
14 jan 2020 18:56
Saffraan is peperduur :D
Nee. Saffraan is Saffraanduur
Peper is een stuk goedkoper

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Kiloprijs Albert Heijn niet meer zichtbaar

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

En dan krijg je vermoedelijk nog troep ook:
https://www.npo3.nl/fraude-met-saffraan

16again
Berichten: 16088
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Kiloprijs Albert Heijn niet meer zichtbaar

Ongelezen bericht door 16again »

Ik zie eigenlijk geen reden, waarom de kiloprijs niet vermeld hoeft te worden bij gehakt:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... duct-staan

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Kiloprijs Albert Heijn niet meer zichtbaar

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Bij de slager betaal je wel dezelfde prijs per KG.
Maakt niets uit of ik nu 2 kg voor groot gezin of maar ¼ kilo kocht dus 250 gram.

De Halal winkels zijn vaak voordeliger met rundvlees, en vaak ook erg goed.
Gewoon AH boycotten en als we niets meer kopen en welk elke keer vragen aan de leidinggevende wanneer ze weer de Kilo prijs gaan vermelden, dat blijven vragen tot ze gek worden helpt.

Soms is een kleine verpakking goedkoper, waarom weet ik niet, maar als een kleinere meer verkocht word dus massa is soms een grotere duurder!

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kiloprijs Albert Heijn niet meer zichtbaar

Ongelezen bericht door witte angora »

Eerlijk gezegd vond ik die kiloprijs toch al niet echt zichtbaar. Wel makkelijk om te kunnen vergelijken, maar je moet eerst je bril afzetten, en dan bovenop het prijskaartje gaan zitten om het te kunnen lezen. De letters/cijfers zijn veel te klein. Is het op ooghoogte, dan is het nog wel te doen. Maar kniehoogte of lager? Je kan als klant toch moeilijk op de grond gaan liggen om een prijskaartje te lezen, is het wel?

16again
Berichten: 16088
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Kiloprijs Albert Heijn niet meer zichtbaar

Ongelezen bericht door 16again »

Bij het voorverpakte vlees hoort toch op elk bakje prijs + prijs/kg te staan? Zo'n bakje kun je gewoon oppakken , wat op de grond liggen overbodig maakt.

Gesloten