LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
atos

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door atos »

Oke Ingrid, laten we ophouden met deze zinloze discussie. We komen er toch niet uit en zoals ik al eerder schreef laten we ieder in zijn/haar waarde laten.

Ik wil nog wel een paar punten aanhalen en houd er dan over op. Misschien dat ik wel blijf reageren maar ja dat is mijn goed recht, ook al heb ik besloten even weer terug (of voor altijd) naar mijn eigen voedingspatroon te gaan. Alhoewel deze niet erg verschilt van die van jullie hoor.

Met mijn darmen enz. bedoelde ik gewoon, dat mijn darmen en mijn lever al die ''vette'' (goed of fout) produkten (ei, kaas, vlees, vleeswaren) niet goed kunnen verwerken en dan loop ik letterlijk leeg (dus vooral op de opruimdagen, geen vezels). Dit probleem is niet van nu, maar heb dit al jaren, mix van geen galblaas/candida/spastische darm.

Dan de reuma, je hebt toch echt zelf geschreven dat jij je afvroeg of ik met de juiste supplementen de verergerde klachten misschien niet had gehad. Zoals ik in mijn vorige stukje al schreef reuma verloopt soms zeer hectisch en dan is het weer een tijd rustig, helaas was dit dus in de eerste weken rustig en toen weer hectisch. Daarom mijn reactie.

Dan de candida. Je schrijft dat je geen zuurdesembrood kunt krijgen. Probeer dan tenminste zo min mogelijk gist te eten. Ik doe dit al jaren door (ik pak het er even bij) Rheinlander brood (AH), dit is een soort roggebrood bereid met zuurdesem, ook Oberlander e.d. zijn bereid met zuurdesem. Mocht je niet van roggebrood (toch lekker donker) houden, donker oerbrood en oerbrood met pompoenpitten zijn bereid met zuurdesem. In al deze broodsoorten zit ook wel bakkergist maar dus minder omdat er ook zuurdesem in zit. Verder kan je gewoon de produkten gebruiken van je eigen whje. Alleen moet je oppassen met teveel bv. champignons (paddestoelen zijn gisten/schimmels).
Ik ben ook nooit gestopt met het gistdodend medicijn, stop ik daar mee dan merk ik dit gelijk.

Ik zal hieronder even beschrijven wat ik normaal eet, misschien hierop een reactie van jou.
ontbijt: yoghurt met allbran of crackers(wasa bruin of light is zonder gist)
tussen: fruit
lunch : 2 boterhammen (zie boven) met bv kipfilet of kwark met muesli
tussen: fruit
diner :kip/zalm/biefstukje met bv roerbakgroente en soms met rijst
ongeveer een keer per week aardappelen en een keer pasta,
dit natuurlijk met de gebruikelijke ingredienten erbij zoals
groente en vlees (eet nooit varkensvlees).
tussen: fruit

Dit is eigenlijk mijn normale voedingspatroon, dus bijna geen aardappelen/rijst/pasta. In de week-enden wil ik heus wel een keer een patatje eten, een lekkere koek bij de koffie. Mijn lichaam ken ik nu zo goed dat ik precies weet wanneer ik moet stoppen.
Verder eet ik altijd alles suikervrij (dat is natuurlijk niet dagelijks) suikervrije dropjes/snoepjes/sultana-achtige koekjes (reformwinkel).

Omdat ik ook nog eens hartpatient ben slik ik de nodige medicatie, daarom wilde ik ook absoluut geen andere supplementen (omega e.d.) gebruiken dan die ik al gebruikte. Enkel om de reden dat deze allemaal door mijn cardioloog bekeken zijn en vergeleken met mijn medicatie. Ik wil niet het risico lopen op contra-indicaties.
Ben hier misschien niet open genoeg in geweest, bij deze weet je nu ongeveer alles van mij.

Dan nog het sporten, heb je wel eens aan zwemmen gedacht. Ik doe twee keer in de week aqua-joggen en een keer aqua-steps. Bij ons zijn daar echt niet alleen slanke dennen hoor. Je belast je knieen niet zo, je voelt weinig weerstand en het is heerlijk. Bij ons gaat het wel vrij fanatiek. Vaak gebruiken we attributen, deze laat ik achterwege ivm met de reuma, ik probeer wel eerst alles maar het is met mijn armen dan niet vol te houden. Ik doe dezelfde oefeningen maar dan zonder attribuut.

Het is weer een heel hoofdstuk geworden, dus ik stop.
groetjes

Thunder
Berichten: 141
Lid geworden op: 18 nov 2005 16:31

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door Thunder »

@ WHJE

Aller eerst, ik sta hier niet DE waarheid te verkondigen of het sport evangelie te prediken. Ik spreek uit eigen ervaring en put uit de ervaring van mijn omgeving, waarin een groot aantal (top)sporters verkeren, op het aller hoogste nivea.

Daarbij wil ik tevens vermelden dat ik geen overgewicht of iets dergelijks heb, ook al meende ik even te bespeuren dat dat werd gesuggereerd. Ik sport veel en hoef niet op mijn voeding te letten om op gelijkblijvend gewicht en vetpercentage te blijven.

Dan de repliek op jouw stuk:

Op je eerste deel kan ik alleen maar antwoorden, het is inderdaad een falen in je eigen discipline. Maar dat wil nog niet zeggen, dat de WHJE methode goed is, het is gemakzucht dat de mens dient!


Ik heb bewondering voor jouw doorzettingsvermogen.. jij gaat hier lopen roepen dat ik er niks van snap.. Het minste wat je kunt doen is afwachten of ik het ga redden..
Ik heb dit al toegelicht, bij mij is sport een wezenlijk onderdeel van mijn leven. Ik doe geen sport, omdat ik dat moest om af te vallen!!! Het is een hobby, cq. passie.

Dan of jij het gaat redden, wellicht wel, maar ik zal je nu al verklappen, dat het geen duurzaam resultaat zal zijn. Puur geredeneerd vanuit het feit dat het niet "natuurlijk" tot stand komt...
En heb al zoveel verschillende versies gehoord, dat ik niet zo gauw onder de indruk ben van iemands "waarheid".
Dit is geen iemands waarheid, dit zijn bewezen feiten!! In tegenstelling tot een WHJE methode..
En 10000 stappen wordt geadviseerd door het voedingscentrum, dus ik neem aan dat daar wel een soort wetenschap achter zit.. of hebben die het ook mis?
Voor mij heeft dit geen waarde, het is HET voedingscentrum, het is geen sportinstelling, dus wat zegt het. En daarbij komt, waar haal je die wijsheid vandaan?
Al komt daar wel weer een ander probleem bij kijken..
sportschool - schaamte De drempel is nogal hoog om met 95 kilo in je joggingbroek naar de sportschool te gaan
Dit is je zelf een complex aanpraten! Zoek een sportschool uit waarbinnen een divers publiek sport, neem van mij aan. De mensen die echt met de gewichten staan te smijten, die hebben geen eens oog voor anderen. De mensen die alleen maar mooi staan te zijn, verbranden alleen callorien door te glimlachen, dus stel jezelf daarboven.

Als ik alles zo van je lees, maar ook over de WHJE methode, dan kan ik concluderen, dat het lijkt op een dieet dat een bodybuilder krijgt. Alleen ook bij deze heren, het is een niet duurzame methode, als je stopt met je supplementen, dan verval je in je oude lichaam.

Dat jij zegt dat je in de tweede fase afbouwd met supplementen, dat geeft al aan, dat het ook zonder supplementen kan worden bereikt, maar dan over een langere periode...

whje-er
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 dec 2005 11:30

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door whje-er »

tja die wijsheid:

Stappen tellen is trend
Nieuwe norm: 10.000 stappen per dag
AMSTERDAM - Vanuit Japan verovert de 10.000-stappentrend West-Europa. Wie gezond wil blijven, moet 10.000 stappen per dag zetten, en wie af wil vallen 14.000 stappen. Dit blijkt uit een recente studie van TNO ('Bewegingsstimulering met behulp van stappentellers'), zo meldt Trouw.
Het stappen tellen is populair. Onze zuiderburen hebben zelfs al een gelijknamige site: www.100000stappen.be. De Nederlandse variant heet www.teljestappen.nl. Wat je nodig hebt is een stappenteller. Dat is volgens onderzoekers van TNO nodig om bewegingslozen te stimuleren zich vaker te voet te verplaatsen.

Prestatiedrift
Een journalist van Trouw probeert het: het huis schoonmaken leidt echter tot een teleurstellend resultaat: slechts 150 stappen. Maar het effect is wel een zekere sportieve prestatiedrift: de journalist wil de 10000 stappen halen gaat te voet de deur uit, terwijl dat anders niet was gebeurd.

TNO-tips
De krant geeft ook nog TNO-tips om tot meer stappen te komen. Op nummer 1 staat: stop met combineren, haal apart van elkaar koffie en de post op je werk. Op 2 staat een stevige wandeling in de lunchpauze en op 3: minder emailen, loop eens gewoon naar je collega.

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Overigens vind ik krachttraining een goede tip die ik zeker zal overwegen.. Al komt daar wel weer een ander probleem bij kijken..
sportschool - schaamte De drempel is nogal hoog om met 95 kilo in je joggingbroek naar de sportschool te gaan.. Kom maar op met je inlevingsvermogen
WHJE-er, ik had het je al eens aangeraden, volgens mij, maar is Nordic Walking dan niets voor je? Komt steeds meer in opkomst, hoor! Is niet zo belastend als joggen, maar je bent wel lekker in de buitenlucht bezig. En als je de techniek eenmaal onder de knie hebt (je moet wel les nemen, raad ik je aan) kun je gewoon op dagen en tijden lopen die jou uitkomen.

Groetjes Belinda

atos

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door atos »

Hallo Ingrid.

Ben net even aan het lezen geweest op het margrietforum, ook even jou site bekeken.
Dat wat ik met hoge heren bedoelde is dus nu al bij jou gebeurd. Ze verplichten je om dingen van jou site te halen. Dat is toch te belachelijk voor woorden. Je kunt op het margrietforum lezen dat heel veel mensen ( ik ook hoor ) juist de informatie op jou site belangrijk vonden. Duidelijk, geen fratsen, geen geheimzinnigheden.

Dat is wel even anders op hun site, je hebt geen flauw idee waar het over gaat. Toen ik informatie vroeg kreeg ik enkel en alleen uitnodigingen voor info-avonden daar paste ik voor en toen ik aan een begeleider vroeg naar al die geheimzinnigheid heeft hij mij een paar voorbeelden gestuurd van opruim/totaaldagen. O, O als Fred en Coby daar maar niet achter komen. Zelfs in onze streekkrant heeft een keer een stuk gestaan, met voorbeelden.

Jij staat eenmaal in hun bestand, je schrijft wel dat het je niet kan schelen wie er aan verdient maar dit moet toch zeer doen, dus houden ze je in de gaten. Neem maar van mij aan, ook al koop je de produkten met je eigen pasje, Fred en Coby krijgen daar heus hun provisie van.

Mijn zusje en (ex)schoonzusje zijn op dezelfde manier door schade en schande wijs geworden (dit was toen trouwens herbalife, ook erg agressief in benadering).

Ik vraag me af of dat stel je dit alles kan verplichten, als jij je pasje hebt om produkten te bestellen, ga je toch lekker door. Mensen kunnen volgens mij ook rechtsstreeks bij Amway bestellen zonder ''lid'' te zijn van whje, dus je kan blijven begeleiden.

Heb geprobeerd op de site van Amway te komen en daar even rond te neuzen (had dit al wel eens eerder gedaan). Tot mijn verbazing kan ik op geen enkele manier pagina's van hun openen. Krijg steeds een foutmelding. Toch iets niet pluis daar?

whjeter
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2006 10:32

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door whjeter »

:twisted: :D Ik wil graag even reageren op de Herbalife/ Weethoejeeet strijd.
Ik heb ruim 3 jaar geleden Herbalife gedaan en ook mensen begeleidt en kan je vertellen dat je LEVENSLANG hebt als je hier eenmaal mee begint. Ik was mooi 20 kilo kwijt maar als je de shakes laat staan dan kom je nog sneller weer aan dan je af was gevallen en had binnen 6 maanden die 20 kilo plus 5 kilo erweer bij op. Dan wordt je als reactie hierop verteld: ja moet je de shakes maar blijven gebruiken maar jongens zo leer je niet gezond en met mate te ETEN!!!!!
Ik ben vorig jaar begonnen met WEET HOE JE EET en sinds oktober 2005 11 kilo afgevallen!! Je leert om te gaan met eten, je gaat meer verse groente en fruit in je maaltijden gebruiken en het gaat (bijna) vanzelf. Amway moet je gewoon vergeten en je bezig gaan houden met gezond eten. Met alleen shakes in je leven en voedingssuplementen leer je niet normaal te eten en de vooral AMERIKAANSE artsen zullen altijd tegenspreken geen wonder, heb je gezien wat die mensen verdienen, nou geloof mij nou maar het is maar een select groepje in Nederland die dit 10 jaar geleden goed hebben opgepakt die er financieel echt onafhankelijk van zijn geworden en voor de andere groep mensen KOST HET ALLEEN MAAR GELD. Het heeft mij alleen maar geld gekost: de produkten, de kaartjes voor de seminars, de hotels, de reisjes Houd toch op!!!! Ik koop mijn proteine poeder nu bij het reformhuis en de suplementen ook en die zijn net zo goed. Laat mijn bloed om de paar maanden controleren: suiker, cholesterol enz. EN het gaat voortreffelijk!!!!! Maar wil je beginnen met Weet hoe je eet, meld je aan op de site. Jongens het is echt de moeite waard!!!! 8) :D

whje-er
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 dec 2005 11:30

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door whje-er »

Hoi Atos,
De actie raakte me.. dat is zo.

Maar of ze nou wel of niet aan me verdienen maakt me niet uit.
Ik heb daar vooraf voor gekozen en in mijn geval heiligt het doel de middelen.
Iemand gaf laatst het voorbeeld van een apk keuring.
Als ik mijn auto laat keuren en dat kost 200,00 euro kan ik beslissen of ik dat wel of niet doe.. Dan ga ik me niet afvragen wie welk deel heeft ontvangen van dat geld.
Mijn vader is kunstschilder.. Zijn werken hangen bij de gallerie.
Als er een doek verkocht wordt gaat er 50% naar de galleriehouder..
Is dat eerlijk? Ze hangen daar alleen maar?

Voor mij is mijn afvalplan en site belangrijker dan het begeleiden, al vind ik het begeleiden errug leuk. Wat betreft de begeleiding ben ik afhankelijk van de ontwikkelaars van het programma. Ik kan niet zomaar op eigen houtje gaan begeleiden, dat gaat officieel via WHJE, en ik denk dat dit een goede zaak is.. Het zou niet best zijn als iedereen zomaar mensen kon gaan begeleiden.. dat maakt het ook niet geloofwaardiger..

Het is een goed programma waar ik makkelijk mee afval.
Het werkt en is vrij goed vol te houden.. (al moet je het natuurlijk ook hier zelf doen)

Tja dat is in mijn ogen dus het belangrijkste..
Zoals ik al eerder zei: Mijn doel (streefgewicht/ geen zoetbehoefte) heiligt de middelen (kosten). Ik betaal nu nog 113,00 per maand (met pasje) en heb dat ingecalculeerd..

Ingrid

atos

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door atos »

Hallo Ingrid.

Dat is een tijd geleden dat je hier was.
Ik vind het alleen jammer dat je niet op mijn stukje hebt gereageerd waar ik mijn normale voedingspatroon beschreef. Hier had ik graag een reactie op gehad van jou, 31 januari op deze topic.

Alleen dat van de auto laten keuren gaat niet op, apk is verplicht, dus zal je het moeten laten doen. Bij ons is dat trouwens gratis als het tegelijk met een kleine beurt wordt uitgevoerd.

Ben op dit moment wel weer begonnen met de proteinepoeder, gaat goed, zolang ik niet te veel kaas e.d. eet.
Zoals ik al eerder schreef de supplementen gebruikte ik al.

Ook hier heb je niet op gereageerd, ik gebruik alleen de produkten die mijn cardioloog heeft gecontroleerd.
Zelfs mijn tandarts houdt rekening met mijn medicijngebruik, zoals verdoving, eventuele medicatie na behandeling, altijd overleg i.v.m. bloedverdunners, uitzoeken wanneer er bv een kies kan worden getrokken dus op tijd stoppen met die medicatie.
Bij mij gaat alles in overleg met de artsen. Vandaar dat ik mij prettig voel bij de produkten die ik jaren slik.
Ik kan bv. ook niet alle multi vitamines slikken. Veel mensen zeggen dan , het zijn maar vitamines. Als er vitamine k in zit mag ik het al niet hebben.

Hopenlijk snap je mijn verhaal nu een beetje.

whje-er
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 dec 2005 11:30

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door whje-er »

O ja, nou zie ik het ook..
Ik heb er nog helemaal niet op gereageerd.. Wat stom van me.. sorry!

Ik moet zo weg.. maar ik beloof bij deze plechtig dat ik het morgen als ik thuis ben zal lezen en er alsnog uitgebreid op zal reageren.

Groetjes en nogmaals sorry!

Ingrid

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Tenslotte dan.

Net als Tupperware lijkt mij ook dit meer op een piramide-achtige constructie.
Je begint (z.g.)zelfstandig met aangeschafte produkten.
Daarmee probeer je eerst de familie en vrienden over te halen om het produkt te kopen en nog beter oom hen over te halen OOK distributeur te worden.
Dat lukt al gauw niet dus ga je je kennissen langs met hetzelfde.
Die "markt"is ook al gauw verzadigd (je zit wel met die spullen!) dus ga je adverteren.
Welnu, deze advertenties kom je dan ook erg veel tegen.

Tupperware is weliswaar erg duur maar het is tenminste van een goede kwaliteit en in het geval van al die kruiden,multivitamines en wat dan ook is dat nog maar af te wachten.

Tenslotte is er eerst de vraag: 'Wat is te dik?"
Willen mensen echt dat annorexiafiguur hebben van een kledingshowmodel?
Zijn ze ongelukkig met hun huidige vormen of is er echt sprake van veel overgewicht.
Dan is er toch het spreekwoord:' Elk pondje gaat door het mondje' en om echt af te vallen is theoretisch het standaard antwoord: 'Meer bewegen - minder eten.
Hongergevoel is voor een deel te bestrijden door veel (IJskoud) water te drinken.

Dit geschreven door een oude en daarom wellicht wat wijze
Vrije Vogel
die voor de eerste keer in in dit forum wil reageren

yvonne61
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mar 2006 11:20

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door yvonne61 »

Een nieuwe gast die al jaaaren geleden kennis heeft gemaakt met Amway. Ik krijg al kriebels als ik die naam hoor. "Het heeft mijn leven zo veranderd", "Ik heb er zoveel vrienden door gekregen", "Het is voor uw eigen welzijn, dus dat heeft u er toch wel voor over?", het is toch bijna een religie geworden.
Mensen, wees toch verstandig. Koop hier niets van. Weet u dat u betaalt voor al die snoepreisjes? Cruises, Disney Land, al die reisjes betaalt u!
Koop uw producten gewoon in de winkel. Die mensen werken (in mijn ogen) eerlijk voor hun geld. En niet over de ruggen van vaak zwakkere mensen!
Zo, dit wilde ik graag gezegd hebben.

whje-er
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 dec 2005 11:30

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door whje-er »

Ik zal hieronder even beschrijven wat ik normaal eet, misschien hierop een reactie van jou.
ontbijt: yoghurt met allbran of crackers(wasa bruin of light is zonder gist)
tussen: fruit
lunch : 2 boterhammen (zie boven) met bv kipfilet of kwark met muesli
tussen: fruit
diner :kip/zalm/biefstukje met bv roerbakgroente en soms met rijst
ongeveer een keer per week aardappelen en een keer pasta,
dit natuurlijk met de gebruikelijke ingredienten erbij zoals
groente en vlees (eet nooit varkensvlees).
tussen: fruit
Je eet uitermate gezond. Als jij je hier goed bij voelt zou ik het zo laten. En zoals je al doet kleine wijzigingen aanbrengen als je merkt dat het minder werkt.
Omdat ik ook nog eens hartpatient ben slik ik de nodige medicatie, daarom wilde ik ook absoluut geen andere supplementen (omega e.d.) gebruiken dan die ik al gebruikte. Enkel om de reden dat deze allemaal door mijn cardioloog bekeken zijn en vergeleken met mijn medicatie. Ik wil niet het risico lopen op contra-indicaties.
Ben hier misschien niet open genoeg in geweest, bij deze weet je nu ongeveer alles van mij
Ik kan me voorstellen dat je geen omega gebruikt als je bloedverdunners slikt. Maar whje is zonder supplementen niet geschikt omdat je dan tekorten krijgt. Dus dan kun je het beter niet doen.. / of wel het whje principe volgen maar aanvullen met groenten/fruit/vezels, zodat je geen supplementen nodig hebt.
Overigens adviseren ze: na fase 1 uiteindelijk te eten volgens het boek van Walter Willet, misschien heb je daar iets aan. (hoewel je eet zo te zien al nagenoeg volgens die methode..)


Wat betreft het fitness, aqua joggen en nordic walking..
Dat zijn best sporten die ik in mijn achterhoofd heb..
Maar buiten de uiterlijke bezwaren [schaamte, enz] zijn er ook nog wat praktische bezwaren..
Ik werk 24 uur per week, en ben alleenstaande moeder met 3 kinderen.. (14 jaar, 2 jaar en 4 maanden) ik heb er wel moeite mee om dan ook nog eens iedere dag de kinderen een uur, of een paar uur naar een oppas te brengen, omdat ik wil sporten.. (Sportschool/zwembad zitten hier resp. 15 en 20 kilometer verderop)

Als ik wandel kan ik ze gewoon meenemen..
Verder heb ik nog een crosstrainer boven staan die ik kan gebruiken en waar ik het huis niet voor uit hoef..

Dus er zijn wel mogelijkheden..

whje-er
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 dec 2005 11:30

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door whje-er »

Een nieuwe gast die al jaaaren geleden kennis heeft gemaakt met Amway. Ik krijg al kriebels als ik die naam hoor. "Het heeft mijn leven zo veranderd", "Ik heb er zoveel vrienden door gekregen", "Het is voor uw eigen welzijn, dus dat heeft u er toch wel voor over?", het is toch bijna een religie geworden.
Mensen, wees toch verstandig. Koop hier niets van. Weet u dat u betaalt voor al die snoepreisjes? Cruises, Disney Land, al die reisjes betaalt u!
Koop uw producten gewoon in de winkel. Die mensen werken (in mijn ogen) eerlijk voor hun geld. En niet over de ruggen van vaak zwakkere mensen!
Zo, dit wilde ik graag gezegd hebben.
Ik heb al een paar keer uitgelegd dat het een keuze is die ik gemaakt heb! Deze producten zijn goed, ze vullen whje aan en ik ben inmiddels bijna 20 kilo kwijt geraakt dmv dit programma en de supplementen.

Ik heb ergens voor gekozen en het blijkt te werken.. Het is dus een goede keuze geweest..

Als een ander dan een snoepreisjes kan maken van mijn geld, maakt het me niet uit.

Atos je zegt dat een apk verplicht is dat is ook zo ja..

Wat denk je van afvallen? Nee het is niet voor de wet verplicht maar ik was zo onderhand wel wanhopig met mijn 110 kilo.

atos

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door atos »

Ingrid nu zijn we dus eindelijk, na al die discussies, op dezelfde lijn uitgekomen.

Ik volg de richtlijnen van whje, maar geef er een beetje mijn eigen draai aan. Ik gebruik ook wel de supplementen als omega, vezel, vitamine, maar dan de produkten die contra-indicatie uitsluiten. Ze bevallen uitstekend dus waarom zou ik een goed lopende medicatie veranderen. Ik slik al een batterij aan medicatie dus zit niet op veranderingen te wachten.

Dat is dus wat ik constant heb proberen duidelijk te maken. Alleen kreeg ik dus toen van susan12 negatieve berichten, alsof ik het programma af zou kraken, ik mocht niet zeggen dat ik het programma volg enz. enz.

Bedankt voor je reactie.

RiaRia
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mar 2006 23:48

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door RiaRia »

Als de producten (vervangers whje-programma)ook bij een reformhuis te koop zijn
welke moet ik dan precies hebben ? merk ?
proteine/shakes/pillen.

Wie wil mij helpen

Gaarne uw antwoord

S. ;-)

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door S. ;-) »

Ria,

Wanneer de samenstelling van het middel, die op het etiket/bijsluiter vermeld staan, jou bekend zijn, dan kun je met die info op zoek naar goedkopere, vervangende middelen.

Desnoods ga je met de kopie van zo'n opgegeven samenstelling naar een reformhuis en vraag je het personeel om hulp met zoeken naar vervangende producten.

Als voorbeeld: wanneer Dagravit (een merknaam van een multivitaminepreparaat) dezelfde samenstelling heeft als de vitaminepillen van de Trekpleister of de Etos, wat let jou om die goedkopere verpakking te nemen. Ze zijn immers gelijk(generiek) aan elkaar.

Je hoeft dus enkel te weten welke werkzame stoffen er in de middelen zitten.

Succes.

RiaRia
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mar 2006 23:48

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door RiaRia »

Bedankt..

maar zijn ze ook net zo goed als nutrilite producten van Amway?

whje-er
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 dec 2005 11:30

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door whje-er »

de meesten zijn het er over eens dat je als je begint het beste met een gewoon startpakket kunt beginnen..
Omdat je de informatie nodig hebt, en (in mijn ogen) ook de begeleiding, (Ik zie behoorlijk veel beginnersfouten) zodat je goed geinformeerd eraan begint en een goed basis hebt.

Over de vervolgsupplementen zijn de meningen verdeeld.
Ik zie dat mensen die andere supplementen gebruiken eerder afhaken.
Dat zeg ik niet zomaar, dat zie ik bij de mensen die ik begeleid maar ook bijvoorbeeld op mijn forum en het margrietforum in het hele archief. (Ik ben dieetiste en erg enthousiast over weet hoe je eet...)

groetjes Ingrid

whje enthousiast
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 apr 2006 18:45

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door whje enthousiast »

ik heb alles hier even doorgelezen en wil toch graag even reageren.

Wat ik niet zo goed snap is dat mensen net doen of het schandalig is dat mensen ergens geld aan verdienen, zoveel mensen werken er niet gratis. Bij iedereen moet tenslotte de boterham op tafel komen.

Het is met alles zo, iedereen die iets heeft bedacht wat goed werkt en waar veel mensen enthousiast over zijn, daar wordt geld aan verdiend, niet meer dan normaal. Denk even aan de BN-ers, wat doen zij nou helemaal maar ze verdienen bakken met geld, daar hoor je nooit iemand over. Ik ben inmiddels zelf ook enthousiast begeleidster en daar vang je een klein bedrag voor, vergeleken met de hoeveelheid werk die je erin steekt is het een peuleschil maar ik doe het omdat mensen mij zelf benaderen. Mensen zien het verschil en vragen wat ik toch doe waardoor ik er zo goed uit ziet.

Van een compliment gaat het gesprek dan over in WHJE waarna mensen zelf vragen of het iets voor hen is, dit resultaat wil ik graag met mensen delen, daarom doe ik het.

De reden dat begeleiders negatief reageren op ervaringen met alternatieve supplementen vind ik heel logisch. Mensen willen wel graag profiteren van het programma, maar willen hier niets voor betalen, als het dan op de alternatieve manier niet werkt wordt er wel over geklaagd dat WHJE niet werkt, het is dan wel de naam van het programma die eraan verbonden wordt!

Het gaat ook niet perse om de hoeveelheid van supplementen die men neemt in dit geval, het gaat om de opname ervan in het lichaam. De producten van AMway hebben een 100% opname in het lichaam, daar waar andere producten tot maximaal 70 % opname komen, Dit zijn dingen die allemaal zijn getest en dus een reden om de suppletie van AMway te gebruiken. Het advies is dan ook altijd, probeer het gewoon eens 4 weken, na die tijd staat het je vrij om aan de slag te gaan met alternatieve supplementen, de meeste mensen willen dit niet meer omdat ze hebben gevoeld hoe deze supplementen een positieve werking op het lichaam hebben.

De reden dat er suppletie gebruikt moet worden is inderdaad omdat er tijdens fase 1 anders tekorten ontstaan en om een balans in het lichaam te creeeren. In fase 1 wordt er tijdelijk een onbalans gecreerd in het voedingspatroon om de diepere lagen van het lichaam te reinigen, zoals de darmen of de vetreserves. Na fase 1 wordt het juist geadviseerd om zoveel mogelijk groente en fruit te eten, in fase 1 is het echter nodig.

Dan wil ik ook het sporten nog even aanstippen. Sporten wordt altijd gestimuleerd, naast de 10.000 stappen per dag. Men wil echter dat het programma toegankelijk en uitvoerbaar is voor alle leeftijden.
Bovendien is het niet voor iedereen mogelijk om 3 keer per week of vaker te sporten.

Het is een heel verhaal geworden, ik hoop dat het wat meer duidelijkheid creeert.

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door eeliane »

Sluikreclame, welke aandelen moeten weer nu weer opgevijzeld worden.

Gesloten