LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uitkijken met producten van Albert Hein

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
haverkoop
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 nov 2005 00:29

Uitkijken met producten van Albert Hein

Ongelezen bericht door haverkoop »

Albert Hein maakt er tegenwoordig een gewoonte van om producten die op een bepaalde dag niet meer genuttigd kunnen worden tot BONUS-aanbieding te bombarderen.
Volgens mij horen producten op de TGT datum ook afgeprijst (-35%) te zijn, na een bepaalde tijd op die dag.

vb. ik haalde van Zaterdag de 25ste rond 15:00 uur een aantal boodschappen w.o 4 puddingbroodjes in een doos. Ik wilde er net (26-2) eentje gaan nuttigen en zag tot mij stomme verbazing dat de TGT datun 25-2 was.

Al eerder die middag had ik al verpakte en gesenden kaas (Maaslander) zien liggen waarop ook een TGT datum stond van 25-1.Ik dacht toen nog "aan mij gaan jullie dit niet slijten" :D
Trap ik er ff later nog in :(
Met die broodjes heb ik er niet even niet opgelet. Ik HAAT het wanneer er geklooit wordt met voedsel, duur betaald voedsel. :evil: Albert Hein is toch iets duurder, dan mag je wel iets verwachten.

Ik kan niet overal op letten want boodschappen doen duurt dan nog langer, en leuk vind ik het niet. Ik ga maar eens naar Super de Boer.

Cynneke
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 feb 2006 21:49

Re: Uitkijken met producten van Albert Hein

Ongelezen bericht door Cynneke »

Om je even uit je droom te halen... Super de Boer doet hetzelfde. Die prijst ook OP de dag af, evenals AH.
Zo vind je op zaterdag bij AH produkten die afgeprijsd zijn die op de dag van zaterdag óf van zondag zijn. Door de weeks is het echt op de dag zelf, behalve de zuivel, die is vaak nog een dag of 2-3 houdbaar.
Konmar eveneens.

Er zit niet voor niets een 35% sticker op. Als jij wilt dat het langer houdbaar is, dan moet je de volle mep betalen. En die 35% is géén bonus. Die 35% is gewoon een extra maatregel van diverse supermarkten om te zorgen dat de produkten toch nog verkocht worden ipv dat ze weggegooid moeten worden. Zo kan je bij AH een produkt hebben waar eerst al de reguliere bonus vanaf is en waar je dan ook nog eens 35% korting over krijgt omdat het op de dag is.

Kortom: bonusartikelen zijn "normale" artikelen en gewoon nog "normaal" houdbaar.
35% korting's artikelen bij o.a. AH en Konmar zijn OP de dag en nog maar heel kort houdbaar. (wat mij overigens niet boeit, omdat ik het vlees of de groente of de zuivel dan wel op die dag opeet)

Volgens mij zit er overigens geen voorwaarde aan de tijd waarvóór een produkt afgeprijsd moet zijn. Wel aan de tijd dat ze de volgende dag uit de schappen moeten zijn verdwenen, dat is voor 10u.

haverkoop
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 nov 2005 00:29

Re: Uitkijken met producten van Albert Hein

Ongelezen bericht door haverkoop »

Je hebt niet goed gelezen waarom het gaat.

NIET in eerste instantie om 35% afgeprijste artikelen, maar om artikelen die als bonus-aanbieding worden aangeboden en waarvan de TGT ook op diezelfde dag is. Men maakt dus bonus-aanbiedingen van artikelen die eigenlijk 35% afgeprijs zouden moeten zijn.Daar zit dus wel een verschil.

Ik verwacht van artikelen die 35% afgeprijst zijn dat die op diezelfde dag ook gebruikt moeten worden. Van een BONUS-aanbieding verwacht ik dat niet. Lijk mij ook vrij logisch vooral vanwege "aanbieding" Ik mag er toch vanuit gaan dat die puddingbroodjes min. 2 dagen mee kunnen?

Er bestaat wel degelijk een tijd waarop producten die niet meer de dag erna gebruikt kunnen worden afgeprijst moeten zijn tot die 35% Ik meen me te herinneren dat dat vanaf 4 uur is.

Je wordt bij deze truuk dus twee keer "gepakt", op de datum en de prijs want een bonusaanbieding levert minder aan korting op dan die 35%

Ik hoop jou nu uit de droom geholpen te hebben? :D

Nog een (gratis) tip voor je. Ik "graai" alles vanachter uit het schap. Daar staan langsthoudende producten. Men spiegelt namelijk. Minst houdebare gaat naar voren.

Cynneke
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 feb 2006 21:49

Re: Uitkijken met producten van Albert Hein

Ongelezen bericht door Cynneke »

Ja klopt, maar omdat ik elke dag om wat boodschapjes ga en dus vrijwel altijd dezelfde avond het vlees, de groente of de zuivel gebruik, wordt hier hier dus veel, héél veel, met 35% korting gekocht. Maar dingen die inderdaad "wat langer" mee moeten haal ik ook van achterin het schap hoor ;)

Maar ik snap je probleem met de puddingbroodjes. Ik dacht eigenlijk dat je hem met 35% korting gekocht had, vandaar.
Hier in de stad hebben we eigenlijk geen last met de bonusartikelen. Houdbare produkten zoals taart zijn uiteraard wel eens op de dag, maar die doen ze dan ook netjes stickeren met 35%. Als ik 's morgens rond 10 uur/half 11 in de winkel ben, is dat vrijwel altijd geregeld.
Het vlees is een ander verhaal. Doordeweeks is er 1 iemand voor verantwoordelijk en die checkt 's morgens al heel vroeg de datum van het vlees en stickert daar waar nodig is. In het weekend is het ramp. Dan zijn er zaterdaghulpen en het is al meer dan eens voorgekomen dat rond het middaguur er nog niets afgeprijsd is. Soms kan je eens voorzichtig een balletje opgooien (iets van: goh, ben je deze vergeten te stickeren? Die is op de dag.), maar het komt ook vaak voor dat ze zeggen: "Dat doen we pas om 2 uur vanmiddag." Dan is het jammer, maar ik ga er niet voor terug.

De zuivel speelt een ander spelletje... Die hebben een speciaal plekje in de koeling waar produkten staan die nog maar 2 of 3 dagen houdbaar zijn. Brie, gehaktballetjes uit de koeling, vla, yoghurt etc vind je er. Regelmatig staan er ook glazen flessen sap en smoothies tussen. Maarrrrrrr, niet gestickerd, terwijl ze wel op de dag zijn. Als je dan vraagt waarom alles daar gestickerd is, behalve het sap dan zeggen ze dat ze dat pas later doen en dat het geen "recht" is dat het afgeprijsd is. En dat je dus ook een ander artikel kunt pakken, wat nog wél even houdbaar is. Oftewel: ze proberen het nog die dag tegen de volle mep te slijten.

Dus er is nogal wat gedoe rondom die "op-de-dag"-korting.

Niettemin zou ik gewoon klagen bij de AH. Even bellen of even langs gaan en ook zeggen dat je die puddingbroodjes gekocht had en dat er geen 35% kortingsstickers op zat en er dus eigenlijk vanuit ging dat ze nog even houdbaar waren. En dat je zondag pas zag dat ze op-de-dag waren geweest.

Feit blijft: echt altijd goed de datum controleren. Niet alleen bij AH. Ook Konmar heeft er nogal eens een handje van verlopen artikelen in de kortingsbak te leggen. En regelmatig vind je her en der ook in de schappen artikelen die al weg hadden gemoeten.

januca
Berichten: 80
Lid geworden op: 15 feb 2005 12:51

Re: Uitkijken met producten van Albert Hein

Ongelezen bericht door januca »

Hoe vervelend het ook is, je moet in elke supermarkt - en ook bij AH - altijd letten op de houdbaarheidsdatum.
Het komt heel vaak voor dat die bijna verstreken is.

haverkoop
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 nov 2005 00:29

Re: Uitkijken met producten van Albert Hein

Ongelezen bericht door haverkoop »

Je kan beter naar een voedselbank gaan. Daar krijgen ze verser. Die 35% off "rommel" gaat daar niet eens naartoe. Laatstaan diezelfde dag gebruiken zgn "BONUS" aanbiedingen!

AH moest zich diep schamen!

DL3B
Berichten: 111
Lid geworden op: 28 okt 2005 12:42

Re: Uitkijken met producten van Albert Hein

Ongelezen bericht door DL3B »

punt 1:als je dan goedkoop wilt waarom ga je dan naar Appie?
punt 2: in iedere supermarkt moet je op datums letten
punt 3: als je voor de koopjes gaat, moet je verder niet zo zeuren
punt 4: van een puddingbroodje die 1 dag over de datum is, krijg je niks, zolang die in de koeling gelegen heeft. (en datums zeggen ook niet altijd wat, al eens 's zomers een pak melk in de auto meegenomen & bij thuiskomst bleek tie zuur?...)

Wist u trouwens dat er zo her & der (ook op bijvoorbeeld zuivelprodukten) ook nog al eens her-stickert wordt?

Als u het er nou zo moeilijk mee heeft, ga dan gewoon even terug naar betreffende supermarkt. Heb ook wel eens misgegrepen, ben teruggegaan & ik kon zo geld terugkrijgen/een ander artikel pakken.



:)

haverkoop
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 nov 2005 00:29

Re: Uitkijken met producten van Albert Hein

Ongelezen bericht door haverkoop »

punt 1:als je dan goedkoop wilt waarom ga je dan naar Appie?
Waar lees je dat?
punt 2: in iedere supermarkt moet je op datums letten
Is tot mijn taak gemaakt, maar is eigenlijk mijn taak niet. Ik betaald toch al?
punt 3: als je voor de koopjes gaat, moet je verder niet zo zeuren
Weer niet goed gelezen. En of ik zeur bepaal ik zelf wel even.
punt 4: van een puddingbroodje die 1 dag over de datum is,
Weer niet goed gelezen, 4 puddingbroodjes! Nog niet eens 1 dag. Zaterdag gekocht, zaterdag opmaken
krijg je niks, zolang die in de koeling gelegen heeft. (en datums zeggen ook niet altijd wat, al eens 's zomers een pak melk in de auto meegenomen & bij thuiskomst bleek tie zuur?...)
Het gaat niet om het "iets" krijgen. Pakken melk in de zomer in de auto leggen, lijkt mij vragen om moeilijkheden. Daar bestaan koeltassen voor!
Wist u trouwens dat er zo her & der (ook op bijvoorbeeld zuivelprodukten) ook nog al eens her-stickert wordt?
De datum staat er meestal als stempel op, om geklooi tegen te gaan!
Als u het er nou zo moeilijk mee heeft, ga dan gewoon even terug naar betreffende supermarkt. Heb ook wel eens misgegrepen, ben teruggegaan & ik kon zo geld terugkrijgen/een ander artikel pakken.
Om het ff strak te stellen. Ik koop een product. Ik betaal dat, en dan wil ik gewoon een goed product.

U bent vakkenvuller bij AH:D

DL3B
Berichten: 111
Lid geworden op: 28 okt 2005 12:42

Re: Uitkijken met producten van Albert Hein

Ongelezen bericht door DL3B »

Hahahahahaha, ikke? vakkenvuller????????
Lijkt me trouwens wel wat, is wel een relaxte job lijkt me zo.

Nee hoor, ik helemaal geen banden met AH of enigerlei andere supermarktketen.
Kan alleen slecht tegen mensen die over de meest waanzinnige futiliteiten lopen te klagen. Zeg nou zelf dat je wel heel veel heisa loopt te maken over een paar wel/niet afgeprijsde puddingbroodjes.
Neem ook eens je eigen verantwoordelijkheid als consument.

haverkoop
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 nov 2005 00:29

Re: Uitkijken met producten van Albert Hein

Ongelezen bericht door haverkoop »

:roll: lees eerst goed en geef dan pas je commentaar :lol:

DL3B
Berichten: 111
Lid geworden op: 28 okt 2005 12:42

Re: Uitkijken met producten van Albert Hein

Ongelezen bericht door DL3B »

Albert Hein is toch iets duurder, dan mag je wel iets verwachten.

Ik ben aan het lezen.............
(wederom)
Ik vrees dat uw verwachtingspatroon wat bijgesteld moet worden. Is trouwens iets van de moderne tijd. Mensen zijn veel te verwend & hebben veel te hoge verwachtingspatronen. Duur wil per definitie niet zeggen dat iets goed is, zoals goedkoop niet per definitie duurkoop hoeft te zijn.
Voorlopig hoef je nog niet te klagen zolang je bij de AH je boodschappen kan doen. Er zijn er zat die met minder doen of moeten doen.
Nogmaals: als u zo ontevreden bent over uw aankoop, gá dan terug..........
Wat betreft die andere artikelen (bijvoorbeeld de kaas van 25-1); u stelt al gelijk zo van: aan mij slijten ze die niet.
Doe nou eens niet zo negatief, in iedere supermarkt duur & goedkoop ligt er spul over de datum. Pak het dan op & geef het aan de afdelingsmanager & ga niet direct zo van de toren blazen.
Zeker weten dat ook u niet perfect bent, relativeer de boel dan ook eens & maak je d'r niet zo druk over.

DL3B
Berichten: 111
Lid geworden op: 28 okt 2005 12:42

Re: Uitkijken met producten van Albert Hein

Ongelezen bericht door DL3B »

Zal ik uw posting even doormailen naar de klantenservice van AH? Zeker weten dat ze u hier wel een antwoord op willen geven? :D

haverkoop
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 nov 2005 00:29

Re: Uitkijken met producten van Albert Hein

Ongelezen bericht door haverkoop »

Ga je gang. Hier is de juiste link :P

michel93
Berichten: 64
Lid geworden op: 16 jan 2006 18:53

Re: Uitkijken met producten van Albert Hein

Ongelezen bericht door michel93 »

De datum staat er toch op,, dus dat had u kunnen checken.

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: Uitkijken met producten van Albert Hein

Ongelezen bericht door MLF »

Van de week in de Appie Hein hadden ze kaas voor 35% korting, was ook al een week over datum

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Uitkijken met producten van Albert Hein

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Als iets over de datum is wordt het altijd verwijdert, dus dit was een vergissing en waar gewerkt wordt daar........... Op de datum krijgt het een 35% sticker en bonus aankopen worden ruim vantevoren via een reklame bekend gemaakt en kunnen dus, net als alle andere artikelen, aan het eind van de week of aktie aan de datum zijn maar zijn dat zeker niet altijd. :roll:

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Uitkijken met producten van Albert Hein

Ongelezen bericht door NAK »

Albert Hein maakt er tegenwoordig een gewoonte van om producten die op een bepaalde dag niet meer genuttigd kunnen worden tot BONUS-aanbieding te bombarderen.
Volgens mij horen producten op de TGT datum ook afgeprijst (-35%) te zijn, na een bepaalde tijd op die dag.
Als deze bewering waar is, waarom pak je dan een doos met puddingbroodjes die op de TGT datum zit??????? :lol:

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: Uitkijken met producten van Albert Hein

Ongelezen bericht door mr T. »

Hoe vervelend het ook is, je moet in elke supermarkt - en ook bij AH - altijd letten op de houdbaarheidsdatum. Het komt heel vaak voor dat die bijna verstreken is.
Dat het ook anders kan bewijst Jumbo. Is er bij hen een houdbaarheidsdatum van vandaag of morgen, dan krijg je het artikel gewoon gratis mee.
zie: http://www.jumbosupermarkten.nl/texts/t ... jlCode=TXT

Leetje
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 mar 2005 11:03

Re: Uitkijken met producten van Albert Hein

Ongelezen bericht door Leetje »

Dames en heren,

Wanneer bij AH een artikel in de bonus is, wordt dit centraal bij AH in Zaandam in systemen gezet. Bij de supermarkt zelf kunnen ze niet eens één specifiek artikel in de bonus zetten, zonder hier vooraf eindeloos overleg met het hoofdkantoor te hebben.

Wanneer je een bonusartikel met 35% sticker hebt, zal het een gewone bonusaanbieding zijn geweest. Maar omdat de TGT datum bereikt was, en de dag bijna om, hebben ze er een 35% sticker op geplakt.

Wanneer iets al over de datum is, is er door het personeel van die betreffende supermarkt slecht opgelet. Ik zou dan naar het personeel of supermarktmanager toe gaan, ipv op dit forum een complete organisatie af te zeuren over een fout van 1 personeelslid.

RichardHoogstra
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2006 17:39

Re: Uitkijken met producten van Albert Hein

Ongelezen bericht door RichardHoogstra »

Heeft u die puddingbroodjes bij de broodafdeling gekocht?

Gesloten