LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Groenten en Fruit bij C1000

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
Chevy-Nick
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 jun 2006 15:45

Groenten en Fruit bij C1000

Ongelezen bericht door Chevy-Nick »

Beste mensen,

Al een tijdje valt het mij op dat de groente een fruit van de c1000 steeds minder lang vers blijft.

Vorige week kocht ik een netje sinasappelen dat al vreemd koud aanvoelde alsof het ingevroren had gelegen , idem voor de binten.

Na 2 dagen op de fruitschaal gelegen te hebben waren de onderste sinasappelen al volledig beschimmeld geraakt en her en der al helemaal zacht. Ok het is warm weer maar ze staan binnen in de keuken uit de zon waar het +- 20 Graden is.

Vandaag sloeg echt alles. Wij wilden zojuist gaan barbequen en ik pakte de groente uit de koelkast. De vrijdag avond gekochte komkommer en tomaten zijn zacht. De komkommer is dusdanis zacht en snotterig aan de bovenkant dat ik mij afvraag of hij vrijdag uberhaupt wel vers was. Dit soort dingen gebeuren mij steeds vaker daar bij C1000. Bij super de boer heb ik er nooit last van gehad. Daar houd het fruit (citroen sinasappel etc) het soms wel een week uit op de fruitschaal !!!!

Slechte zaak vind ik. Zijn er meer mensen die dit probleem ervaren ?


Groeten Nick

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Groenten en Fruit bij C1000

Ongelezen bericht door NAK »

Dit is bij andere supermarkten niet anders.
Jumbo, Jan Linders, Edah, maakt niet.

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: Groenten en Fruit bij C1000

Ongelezen bericht door Shareena »

Toevallig heb ik dit laatst gevraagd... Dat komt, omdat als ze het krijgen, het wordt bewaard in een soort koelcel (tegen 0 graden aan) Zo weten ze zeker dat het "vers" blijft en zodra ze het kunnen verwerken in de schappen gaat het daarheen... Alleen is dat een groot nadeel, want voornamelijk met het warme weer is het verschil zo groot dat het fruit het proces 2 keer zo snel doorloopt! Mijn vraag in de winkel ging over aardappels, maar voor vers fruit is dat hetzelfde!

In debat
Berichten: 49
Lid geworden op: 01 jun 2006 15:45

Re: Groenten en Fruit bij C1000

Ongelezen bericht door In debat »

Hier zijn twee vestigingen van C1000, eentje vermoedelijk franchise, de ander vermoedelijk niet.

Die 'franchise' is véél beter met z'n groenten en daar heb ik dat probleem nooit. Die andere is werkelijk beroerd en daar zijn de groenten niet vers en het wordt steeds erger.

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: Groenten en Fruit bij C1000

Ongelezen bericht door mr T. »

Die 'franchise' is véél beter met z'n groenten en daar heb ik dat probleem nooit. Die andere is werkelijk beroerd en daar zijn de groenten niet vers en het wordt steeds erger.
Wellicht krijgt de ene winkel de verse groenten en fruit aangeleverd via een andere veiling of groothandel dan de andere winkel. Om te weten of dat zo is, zou je kunnen kijken wat er daarover op de kratten staat waarin het e.e.a. wordt aangeleverd.

Gesloten