LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Voedsel in de afvalbak??

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
Toolboy

Voedsel in de afvalbak??

Ongelezen bericht door Toolboy »

Ben ik de enige in dit land :
Die het overgebleven voedsel van mijn tafel in laat pakken en mee naar huis neem nadat ik in een restaurant ben wezen eten.??.
In het buitenland is het heel normaal
Als de cijfers kloppen is het toch van de zotte dat in dit land 1/3 van het voedsel in de afvalbak komt.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Voedsel in de afvalbak??

Ongelezen bericht door Martin1976 »

Ik doe het eigenlijk nooit en zie het ook nooit om me heen gebeuren, nou moet ik zeggen dat ik een vrij stevige eter ben het allemaal meestal wel aardig op komt. 'k denk alleen dat het er niet veel smakelijker op wordt als je thuis de kliek weer op gaat warmen.

Inderdaad een schande dat er zoveel voedsel in de afvalbakken verdwijnt, ik denk dat de echt besparing thuis te halen is door verstandig in te kopen (niet te veel wat dan weer over de houdbaarheidsdatum gaat), niet te veel klaar te maken of eten klaar te maken wat je dan eventueel een andere dag weer kunt eten. Gelijk nog een mooie vorm van besparing ook!

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Voedsel in de afvalbak??

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ik heb het 1 keer laten doen en ze keken me aan alsof ik gestoord was. Het schijnt inderdaad nog niet heel erg normaal te zijn hier.

Toolboy

Re: Voedsel in de afvalbak??

Ongelezen bericht door Toolboy »

Het begin:
Doe het vanaf nu allen ,neem uw eten wat overblijft na uw etentje in een restaurant mee ,naar huis .
Elders noemen ze het in a doggy bag.
U mag dat gewoon vragen en de uitbater moet aan uw verzoek voldoen.
U heeft immers voor het eten betaald.

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: Voedsel in de afvalbak??

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Ik eet mijn bord altijd leeg, hoor :oops: Voor de hond blijft dan ook niet veel over :wink:

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Voedsel in de afvalbak??

Ongelezen bericht door inxsnl »

Ik kan me er wel iets bij voorstellen.
In de horeca wordt idd heel veel in de afvalbak gegooid.
Neem bv een pizza restaurant,veel mensen hebben moeite om zo`n pizza op te krijgen.
Wat er overblijft gaat in de bak.
Terwijl het een kleine moeite is om het restant in een doosje te laten doen.
Kijk eens voor de grap wat er bij de chinees overblijft,en wat de bak in gaat.

Gesloten