LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie heeft er ervaring met het SONJA BAKKER dieet?

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: Wie heeft er ervaring met het SONJA BAKKER dieet?

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Alleen ben ik dan weer een beetje huiverig voor teveel koolhydraten, als je te vaak rijst eet, want dat is weer niet goed voor je suikerspiegel
Ik eet het niet iedere dag, hoor. Zo'n 2 a 3 keer per week (zilvervlies) en maar 1 scheplepel per keer (ongeveer 125 gram).
Nee die ega mutsen waar je eigen moet wegen nou die kwamen ook m'n strotje uit
Bah, hou erover op. Heb ik ook gedaan, maar daar had ik dus wel altijd honger bij. Bovendien hou ik niet van die "theekransjes" met "theemutsen" die zulke bijeenkomsten als een avondje uit zien. En dan ten overstaan van iedereen op je donder krijgen als je niet was afgevallen (omdat ik weer een avondje was gaan stappen met de bijbehorende glazen bier en bitterballen) :? Ik viel toen niet veel af, maar ik had meer lol dan die hele club bij elkaar :wink:

Bert B raam
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 sep 2006 18:40

Re: Wie heeft er ervaring met het SONJA BAKKER dieet?

Ongelezen bericht door Bert B raam »

ik wil even iets kwijt omtrent het Sonjabakkeren. Ik ben via Sonja 20 kilo kwijt geraakt, ik ben reeds een 17 maanden bezig, en het bevalt mij nog steeds zeer goed. Het is geen dieet maar een manier van eten die je je aan moet passen. Alle gexzonde dingen zitten erin.
Je eet van alles en de recepten zijn zeer eenvoudig te maken.

Ik ben zeer blij met Sonja Bakker.
Sonja ga zo door en laat ze allemaal lullen, want je zal waarschijnlijk wel met je hoofd tehoog uit het gras komen.

Bert.

ajan
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 sep 2006 23:37

Re: Wie heeft er ervaring met het SONJA BAKKER dieet?

Ongelezen bericht door ajan »

Ik vind het SB dieet ook een succes.
Ik heb tot nu toe nog geen honger gehad en je past je eetgewoontes aan.
Op den duur geloof ik dat je voldoende hebt aan de porties die Sonja voorschrijft.
Naar mijn idee heb je na die 9 weken dat ritme wel te pakken en val je niet terug in teveel aardappelen e.d.
Maar misschien ben ik te optimistisch, we zullen zien.

majroosa
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 sep 2006 14:12

Re: Wie heeft er ervaring met het SONJA BAKKER dieet?

Ongelezen bericht door majroosa »

Ik ben nu zo'n 4 maanden bezig, en ben 13 kilo kwijt ! :D
Dat is me echt nog nooit gelukt, en ik heb al heel wat dieeten geprobeert.
Ik ben er echt enthousiast over.
In de vakantie heb ik me alleen 'smorgens aan het boekje gehouden, en soms met de lunch, maar verder genoten van ijsjes, macdonalds, snacks e.d., en niets aangekomen!
Ik kan het iedereen aanraden, het is makkelijk volte houden en je mag echt meer dan voldoende eten.
Succes :!:

lars75
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 feb 2006 16:37

Re: Wie heeft er ervaring met het SONJA BAKKER dieet?

Ongelezen bericht door lars75 »

ik heb ook succes bij sonja bakker, het is een ander voedingspatroon aan meten.
ik ben al 10 kilo kwijt en ben er nu even mee gestopt, maar hou het patroon wel aan, door 3 keer per dag te eten en de tussendoortjes.
ik de uitzending had Diëtiste Katrien Blaauw veel kritiek over het voedingspatroon van sonja bakker, dit vind ik zeer onterecht. de boeken die zei in haar top 10 heeft staan zijn door haar dan niet goed gelezen, want zonder kolhydraten kunnen we ook weer niet.
geen handvaten na het dieet...... willen we dat??? is het niet een patroon die als je de rest van je leven moet proberen te volgen, want je hebt immers aanleg om dik te worden??? (geld niet voor iedereen)
te weinig caloriën per dag binnen.........ja als je toevallig die fruitdag pakt.....maar je hebt ook een dag dat je 4 pistolets naar binnen moet drukken....en patat.......reken dat dan eens uit.....voor dat je een grote mond heb.
merkartikelen............. zijn we dan zo dom, dat je zelf niet kan verzinnen om een alternatief te kiezen!!!!! moet alles dus voor gekauwd worden.......we zijn toch volwassen!!!!!! denk na........
er staat niet in het boek over bewegen oke dus we willen een boek die ons helemaal van tot in de details aangeeft wat we moeten eten,drinken en leven. dan zijn we toch net robots......
we weten toch dat we per dag een half uur moeten bewegen.......

dit moets ik even kwijt,want ik was behoorlijk boos.

gijsbrecht
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 sep 2006 13:40

Re: Wie heeft er ervaring met het SONJA BAKKER dieet?

Ongelezen bericht door gijsbrecht »

Sonja Bakker haar voedings methode ( het is geen dieet) is prima, daarom hebben dieetistes ook geen antwoord op dit programma.
En misschien voor hun tak frustrerend dat het werkt en hun dieeten niet.
Trouwens mevrouw Katrien Blaauw mag eerst wel eens een les Nederlands nemen, want ik weet niet hoeveel water er in een handvat gaat wel hoeveel er in een vat gaat.
Mevrouw Katrien Blaauw je hebt 2 handvatten en 2 vaten, zo moeilijk is het niet en daarbij op de tv staat het erg dom.
Ach Lars 75 lees dit ook eens en bedenk Nederlands is een moeilijke taal.
Gijsbrecht :wink:
Laatst gewijzigd door gijsbrecht op 12 sep 2006 14:50, 2 keer totaal gewijzigd.

majroosa
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 sep 2006 14:12

Re: Wie heeft er ervaring met het SONJA BAKKER dieet?

Ongelezen bericht door majroosa »

Helemaal eens met Lars75

Pikken ze precies de meest pittige dag uit het hele boek eruit om daar even flink commentaar op te geven.

Volgens mij zijn de meeste dietistes jaloers op SB en het succes wat haar dieet bij de meeste mensen heeft.
Verliezen natuurlijk een hoop klanten...........

wendy27
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 sep 2006 14:38

Re: Wie heeft er ervaring met het SONJA BAKKER dieet?

Ongelezen bericht door wendy27 »

ik ben toevallig bij het boekje terecht gekomen en ben samen met mijn vriend aan de slag gegaan.
Het boek is erg simpel en zeker voor de 'luie' afvaller! :wink:
geen gedoe met punten of calorieen tellen, maar gewoon de dagen volgen. En honger hebben we zeker niet gehad!!
belachelijk is dat ze in de uitzending precies de fruitdag eruit pikken, zeker niet verder gekeken naar de pizza, patat, uitsmijters en weet ik wat nog meer!
Het werkt voor ons super. We zijn ieder 17 kilo afgevallen en hebben onze ouders er ook aan gebracht. M'n moeder is inmiddels oo 17 kilo kwijt, m'n schoonmoeder ongeveer 20kg en m'n schoonvader zo'n 3okg!
en dan beweren dat het niet werkt! Dat gedoe over bewegen vind ik ook zo'n onzin. Ieder normaal denkend mens weet dat het altijd beter is om te sporten. Nou ben ik zelf niet zo'n sportfanaat en ook bij mij werkt het. Ook kun je op een gegeven moment een beetje je eigen weg gaan volgen en ook lekker uit eten gaan ed, maar als je aanleg hebt om aan te komen moet je altijd op blijven letten ongeacht het dieet dat je volgt. Wij komen in ieder geval niet meer aan en vooral omdat dit dus geen dieet is, maar een manier om je eetgewoonten te veranderen.
niemand komt aan sonja bakker, want het is gewoon een superwijf met een supermethode!!! :D :D
en wie dat niet gelooft; succes met punten tellen en je shakes. :?

hebovi
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 sep 2006 13:59

Re: Wie heeft er ervaring met het SONJA BAKKER dieet?

Ongelezen bericht door hebovi »

Helemaal met vorige schrijvers eens!
Wij volgen het nu al vanaf maart, zijn resp 15 en 12 kilo afgevallen, maar belangrijker: we hebben hierdoor ons eet/leefpatroon veranderd!
(ontbeet nooit, sloeg vaker een maaltijd over, dronk te weinig en at vaak ongezond!) Vaker geprobeerd dit te veranderen maar was nooit gelukt en nu zonder al te veel moeite al geruime tijd 3 maaltijden met 2 tussendoortjes op een dag. (ook weleens een "s.a.s." moment, maar dat zijn nu de uitzonderingen)
Na 6 weken vakantie ( en die hadden regelmatig een "s.a.s."moment) waren we nog afgevallen! Ik vond de kritiek erg ver gezocht, net alsof je inderdaad alleen maar met suffies te maken hebt, die niet zelf het eea kunnen bedenken. (alternatieve produkten ed.) Maar wij zijn zeer content met ons nieuwe eet/leefpatroon met het boek van Sonja Bakker als leidraad. Dank, Sonja, en geniet maar van je succes!

Beppy
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 sep 2006 14:43

Re: Wie heeft er ervaring met het SONJA BAKKER dieet?

Ongelezen bericht door Beppy »

Ik ben 70 en de laatste tijd ook te zwaar.
Ik ben net aan week 5 begonnen en 7½ kilo afgevallen.
Ik zwem elke dag 1 uur en fiets regelmatig.
Ga binnenkort ook wat met de hometrainer doen en wat met gewichtjes.
Dit omdat ik gelezen heb dat je, als je lijnt, niet alleen gewicht maar ook spiermassa verliest.
Ik heb longemfyseem en merk nu dat ik lang niet zo benauwd meer ben!
Ik vind het een prima dieët en denk dat Katrien Blauw het jammer vindt dat ze zelf niet zo'n boekje heeft geschreven. Kinnesinne dus!
Slimme meid die Sonja Bakker. :D

lars75
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 feb 2006 16:37

Re: Wie heeft er ervaring met het SONJA BAKKER dieet?

Ongelezen bericht door lars75 »

@ gijsbrecht

nederlands is niet mijn sterkste kant........vanavond op school heb ik het weer........ik word al moe bij de gedachten

dus correctie....handvatten.....

Toolboy

Re: Wie heeft er ervaring met het SONJA BAKKER dieet?

Ongelezen bericht door Toolboy »

Ik ben allen bekend met het toolboy dieet.
Om de dag alleen water en brood zonder boter wel met beleg naar keuze.

harry77
Berichten: 46
Lid geworden op: 11 sep 2005 10:56

Re: Wie heeft er ervaring met het SONJA BAKKER dieet?

Ongelezen bericht door harry77 »

Noem mij maar simpel: dik en vet: gewoon minder en gezonder eten. Niet 3 keer per week patat, enz., enz..........Of je nu Sonja volgt of wie dan ook: gewoon minder VET eten (geef ze maar de kost die 4 keer per week pizza's en snacks bestellen) dat wil je niet weten........65% weet niet meer wat gezond is, laat staan verse groenten, enz. Zie TV over dat soort dingen, ....

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Wie heeft er ervaring met het SONJA BAKKER dieet?

Ongelezen bericht door tienepien »

Het is inderdaad wat simpel en ook een beetje kwetsend om er vanuit te gaan dat iedereen die (wat) te dik is 3 x per week patat eet en vet eet e.d. Die mensen zullen er ook heus wel zijn, maar dat is zeker niet bij iedereen het geval.

Die 65 % lijkt mij redelijk uit de lucht gegrepen, waar heb je die vandaan?

vrakking
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 sep 2006 14:19

Re: Wie heeft er ervaring met het SONJA BAKKER dieet?

Ongelezen bericht door vrakking »

ik ben sinds 2 januari met sonja aan de slag en ben 27 kilo kwijt geraakt .ik voel me fit en super gezond,het is elke ochtend nog steeds spannend wat ik die dag weer moet eten. sonja kan bij mij niet meer stuk. mijn man heeft zijn weddenschap verloren als ik meer dan 25 kilo zou afvallen dan zou hij stoppen met roken,hij is gestopt.
en mijn gezin eet gewoon mee. ik vond het programma erg negatief van van de 63 dagen pikken ze er net die ene fruitdag uit.
hou van eten maar moet je afvallen ga dan met sonja aan de gang
voor mij kan sonja niet stuk
jolanda[/b] :D

Roos vermeulen
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 sep 2006 15:40

Re: Wie heeft er ervaring met het SONJA BAKKER dieet?

Ongelezen bericht door Roos vermeulen »

Ik heb ook naar radar gekeken, en was ook boos.
Wat flauw om precies een fruitdag er uit te pikken.
Ik ben heel enthousiast over haar eetwijzer. mij helpt het, en het kost mij geen moeite, voel mij goed, en dat kon ik niet zeggen toen ik bij een dieettiste liep, dat ging helemaal niet ,en dan kreeg ik te horen; maar dan zal u vast veel gesnoept hebben, terwijl ik helemaal niet gesnoept had,ik werd helemaal verdrietig van die valse beschuldigingen.
Dit is een heel gezonde eetwijzer met af een toe een fruitdag , om de boel te reinigen, heel bekend.
Ik wordt nu verdrietig, omdat ik radar altijd heel serieus nam, dat kan ik dus ook niet meer doen, want als zij hier valse voorlichting geven doen zij dat mischien ook op andere punten.
Hier heb ik ervaring mee, natuurlijk weet ik dat ik moet bewegen, dat ik huismerken kan gebruiken,en ik eet gezonder als ooit, en ik kom uit een dikke familie, dus het zit in de genen, maar dat geloven dieettisten ook niet.
Radar Blijf AUB geloofwaardig

alfredo
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 apr 2006 12:36

Re: Wie heeft er ervaring met het SONJA BAKKER dieet?

Ongelezen bericht door alfredo »

Ben 4 weken strikt bezig, resultaat: -4.5 kg.
Mevr.Herzenberg moet niet zo onsympatiek reageren, ze is waarschijnlijk jaloers omdat ze zelf een modderfiguur heeft.

Deecee
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 sep 2006 17:38

Re: Wie heeft er ervaring met het SONJA BAKKER dieet?

Ongelezen bericht door Deecee »

Mijn man en ik zijn vanaf mei bezig geweest met de SB-methode. Allebei zijn we ruim 10 kilo afgevallen en zijn de weken prima doorgekomen. De kritiek die gegeven werd op haar methode in de uitzending vond ik makkelijk en goedkoop. Mensen zijn zelf wel slim genoeg om goedkopere alternatieven te zoeken voor dure merkprodukten en iedereen weet dat beweging goed voor je is, ook Sonja zegt dat in haar boek. Ik heb alleen maar lof voor deze methode en in mijn omgeving hoor ik ook alleeen maar goede geluiden. Sonja bedankt !!!

Cornal
Berichten: 51
Lid geworden op: 21 jun 2005 10:35

Re: Wie heeft er ervaring met het SONJA BAKKER dieet?

Ongelezen bericht door Cornal »

Mijn hele familie is heel veel afgevallen door Sonja .Het is als een virus,je wordt er door aangestoken omdat je bij een ander ziet hoe het werkt.En heerlijk dat je niet hoeft te verzinnen wat we zullen eten,krijg je ook geen commentaar meer op want je geeft gewoon Sonja de schuld,ha,ha!Al dat negatieve gedoe ,waardeloze mensen zijn dat ,vooral de mensen die het niet volhouden zeggen dat het niet deugd.Met ieder dieet is het zo dat als je weer je gewone"foute" eetpatroon op gaat pakken je zo weer aankomt.Het is juist de bedoeling van haar om ons te leren om gezonder en gevarieerder te gaan eten en een half uur per dag te bewegen.Dat de mensen dat niet volhouden is hun eigen probleem daar kan Sonja niets aan doen.Sonja krijgt van ons een 10+ !!! En dat ze net die fruitdag er uit pikken is heel erg kinderachtig,dat is maar 1 x in die 9 weken!

diana1970
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 sep 2006 18:46

Re: Wie heeft er ervaring met het SONJA BAKKER dieet?

Ongelezen bericht door diana1970 »

Ik zit nu in mijn derde ronde van het sb-boek en ben nu 30 kilo afgevallen en heb nog nooit zoveel fruit ,zuivelprodukten en groente gegeten.
Heb vaker dieeten gedaan en bij dieetisten gelopen en niets hielp maar sonja gelukkig wel.
En hier om me heen valt iedereen zo lekker af en je leert wel degelijk heel gezond te eten .
Het werkt gewoon geweldig goed en het is gewoon een manier van leven aanleren en blijven doen natuurlijk.

Gesloten