LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Natuurpost

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
pvandijk
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 sep 2006 16:30

Natuurpost

Ongelezen bericht door pvandijk »

Onlangs heb ik bij NATUURPOST een proefzending appelazijn tabletten besteld tot mijn grote verbazing kreeg ik daarna deze week een nieuwe zending tabletten met het verzoek deze te betalen en dat zij niet teruggestuurd mogen worden, na diverse mailtjes omdat ze telenonisch niet te bereiken zijn komt het erop neer dat zij bepalen wanneer ik een zending nodig hebt die ik ook moet betalen en zoniet een aanmaning tegemoet kan zien

maar ik heb geen tweede zending besteld en de eerste was een proefzending waar ik niet tevreden over was

dit lijkt mij duidelijk een geval van oplichting graag uw meing enof advies
[/b]

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Natuurpost

Ongelezen bericht door karr-2 »

Er zal vast in de regels staan dat je de proefzending binnen zoveel dagen retour moet zenden of laten weten dat je geen interesse meer hebt. Als je dit niet doet, ga je stilzwijgend een abonnement aan en zit je dus aan meerdere zendingen vast.

Lees de papieren nog maar eens goed door.

Overigens kan ik met Google niets vinden over Natuurpost. Wat is het voor iets?

pvandijk
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 sep 2006 16:30

Re: Natuurpost

Ongelezen bericht door pvandijk »

Verkopen artikelen zoals dieetpillen en dergelijke werken vanuit Oisterwijk

vind dat toch vreemd na een proefzending

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Natuurpost

Ongelezen bericht door karr-2 »

Is niet vreemd hoor, het gebeurt wel vaker. Ze rekenen er op dat mensen een proefzending niet terug sturen en dan zit je meteen vast aan een abonnement. Het is een verwerpelijke manier van klanten werven, maar wettelijk wel toegestaan als het er in de regels staat.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Natuurpost

Ongelezen bericht door bot321 »

Een proefzending hoef je meestal niet terug te sturen.
Wel zit er altijd een kaartje bij waarbij je binnen
bepaalde tijd op moet zeggen.
Doe dat dan G.V.D. :twisted:

Bthomas
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 sep 2006 10:08

Re: Natuurpost

Ongelezen bericht door Bthomas »

ik zit ook met die probleem.
ik heb verleden week per email aangegeven dat ik wil niks meer krijgen van hun en per toeval ik krijg 2 dagen later 2 pakjes van hun.
ik heb ze weer gemaild vandaag dat ik accepteer de pakjes niet.
tevens ik ga kijken de stappen dat ik kan ondernemen tegen die bedrijf want die werken niet volgens de wettelijke regels.
op de rekening behoort te staan :
naam van het bedrijf ( die staat wel op)
adres van het bedrijf EN DIE STAAT NERGENS OP
BTW nummer EN DIE STAAT NERGENS OP

nu mijn die regel dat gezien het aard van de producten dat men ze niet terug kan sturen is puur onzin.
duizenden webwinkels in de wereld sturen wel supplementen per post en zolang dat de verpakking niet open is gemaakt en binnen de WETTELIJKE TERMIJN, mag men ze terugsturen zonder probleem.
die wettelijke termijn,ofwel de zichttermijn is minimaal van 7 dagen en bij naturpost is HELLEMAAL geen zichttermijn.

ik zou bijna zeggen dat hun producten dan niet goed zijn als ze durven ze niet terug te nemen, hun manier van werken is dan ook voor mij om te zeggen dat ze willen juist niet de kansen geven aan de klanten om de producten te kunnen terugsturen, anders krijgen ze alles terug.

ik heb aangegeven dat ik WIL de pakjes niet en ik GA niet betalen. ik Wil maar alleen de pakjes terugsturen en meer niet.

Lieske1958
Berichten: 430
Lid geworden op: 14 jun 2005 18:12

Re: Natuurpost

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Past het pakketje door de brievenbus ?

Vermeld : RETOUR AFZENDER / GEWEIGERD op de verpakking, streep je eigen adres door en gooi het in de oranje brievenbus.

Bthomas
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 sep 2006 10:08

Re: Natuurpost

Ongelezen bericht door Bthomas »

Beste Liekse
bedankt voor je reactie ,maar daar wil ik de volgende even zeggen :
- ik heb aangegeven aan naturpost dat ik heb de pakjes gekregen en ze niet wil.ik porbeer nu eerst via mail en als dat niet helpt,ik ga verder via de rechtwinkel. hun manier van werken is wettelijk verboden.
men moet altijd op de rekening de volgende gegevens vinden :
1 - naam van het bedrijf
2 - adres van het bedrijf
3 - BTW nummer
4 -KvK nummer
en je vindt alleen de naam op de rekening,verder niks van de verplichte eisen van de Belastingen Dienst
- via de post en zonder bewijs van verzending is echt vragen dat de pakjes zomaar verdwijnen,waardoor ik moet ze daarna toch betalen.
want er verdwijnen ook in Nederland veel pakjes en brieven via de post

moesie
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 nov 2006 16:41

Re: Natuurpost

Ongelezen bericht door moesie »

Hallo,
ik kom uit Belgie en ik heb ook een pakje gekregen van natuurpost, het is wel een verkeerde naam en verkeerd gespelde straatnaam.
Toch heeft de postbode het bij mij in de bus gestopt.Ik heb alles, maar dan ook alle pakjes en brieven terug gestuurd met vermelding, FOUTE NAAM EN ADRES, ONBEKEND.
toch blijven er brieven komen om te betalen.Na al die tijd heb ik uiteindelijk eens een brief open gedaan en ze dreigen al met incasso bureau. Trouwens voor een bedrag van 2,5 euro. het is een schande!!!!!!!en nu natuurlijk al 5 euro kosten.
het kost hen meer dan het waard is, om al die rekeningen te versturen.
Ik kan dat trouwens niet betalen want bankgiro formulier die er aan gehecht is, is niet goed voor belgie.Ik vind daar trouwens geen adres of email adres op. alleen een postbus en nr.
het lijkt me een rare firma en ik pas voor zo praktijken.goede mensen geld aftroggelen.

Lieske1958
Berichten: 430
Lid geworden op: 14 jun 2005 18:12

Re: Natuurpost

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Moesie,

Wil je dat postbusnr en zo hier even vermelden ?
Kunnen we misschienmeer gegevens van dat bedrijf vinden.

Lieske

moesie
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 nov 2006 16:41

Re: Natuurpost

Ongelezen bericht door moesie »

hallo,
de enige gegevens die ik heb wil ik gerust doorgeven.
dat is natuurpost, postbus 68, 5060 AB oisterwijk.

ik hoop dat jullie er iets mee aan kunnen vangen.ik heb ook een klantenservice nr gevonden op de brief, maar ik vrees dat het niet bestaat, of vanuit belgie niet te bereiken is.
0900-2021061 te bereiken tussen 9 en 17u. maar te vergeefse moeite, want dat lukt niet.
groetjes
moesie

wessel12
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 dec 2006 16:57

Re: Natuurpost

Ongelezen bericht door wessel12 »

Hoi

Ook wij hebben problemen met natuurpost en inderdaad kun je met klantenservicve van ze niets beginnen, of ze gooien de telefoon neer of ze reageren uitermate onbeschoft, ook wij hebben een pakket terug gestuurt maar ze willen wel hebben dat je de rekening betaald, mijn zoon had via www.gratiz.nl bij hun een kennismakingspakket besteld van omega 3 maar door een geestelijke handicap van hem snapt hij de voorwaaarden niet, hij denk gewoon dat is gratis, wat deze site ook een beetje suggereerd als je het niet snapt. onze zoon is nu 24 en woont op zichzelf, zijn zaken worden door ons gedaan, omdat hij dat zelf niet kan, dit probeer je dan duidelijk te maken, maar ze weigeren om er een oplossing voor te zoeken, en geven dan zelf het advies als hij zo is neemt u hem weer in huis, terwijl wij juist proberen hem zo normaal mogelijk te laten leven, dus heb maar ggezegt dat ze gek zijn en dan worden ze weer kwaad en gooien dan weer de telefoon erop
wat mij dus wel heel erg woedend maakt.

Groetjes Wessel

dicksam
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jan 2007 13:00

Re: Natuurpost

Ongelezen bericht door dicksam »

Voor de mensen die zich door Naturpost slecht behandeld voelen en iets willen opstarten tegen deze ongeoorloofde praktijken hierbij de volgende gegevens:
Bezoek-adres Naturpost ,
Hoofdveste 7 a, (is gevestigd in pand No.7)
3992 DH
Houten.
Of:
Naturpost
Postbus 68
5060 AB Oisterwijk
[email protected] (mailtjes ,ook opzeggingen worden niet beantwoord)
Telf:0900-2021061 ( 0.50 per minuut,lang wachten en geen verbinding)
KvK. 08720799
BTW NL 0012.16.223.B.01

Karenn
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 feb 2007 14:52

Re: Natuurpost

Ongelezen bericht door Karenn »

Ik vind het al heel netjes dat jullie de pakketjes terugsturen en tijd nemen om te emailen, bellen etc. Bij mij gaan, mochten er nog meer pakketjes van Naturpost komen, pillen inclusief de rekening rechtstreeks de prullebak in. Laat ze maar bewijzen dat ik iets van ze ontvangen heb. Die handtekening hebben ze niet en zullen ze ook nooit krijgen. :idea:

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Natuurpost

Ongelezen bericht door puma73 »

Misschien kunnen mensen nog iets met onderstaand adres?

NATURPOST Antwoordnummer 10036 5060 VB OISTERWIJK

sanmali
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 apr 2004 01:03

Re: Natuurpost

Ongelezen bericht door sanmali »

Nee helaas dat wist ik al maar toch bedankt voor het mee denken.

donna42
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 mar 2007 04:59

Re: Natuurpost

Ongelezen bericht door donna42 »

ook ik heb een proefpakket gekregen en telefonisch gezegd niets meer te willen ontvangen van hun , maar ze blijven sturen .
word hier echt niet goed van .
kan hier dan echt NIETS aan te doen zijn ???????
voor 2 weken terug pakketje terug gestuurd en nu weer een pakketje van hun binnen dus weer terug gestuurd met een brief erin dat ik NIETS meer wil ontvangen van ze .
wat een oplichters zijn dat daar zeg .
ik ben laaiend .

groetjes
donna

nelly gijsbers
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mar 2007 09:12

Re: Natuurpost

Ongelezen bericht door nelly gijsbers »

vele mailtjes zie ik staan van natuurpost ook ik heb hier last van als er weer een pakketje komt stuur ik het meteen terug in de hoop dat er niets meer komt en de acceptgiro kaart stuur ik ook meteen terug en betaal niets. kunnen jullie ons hier mee helpen AUB om er vanaf te komen.
mijn dank :twisted:

sanmali
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 apr 2004 01:03

Re: Natuurpost

Ongelezen bericht door sanmali »

Wat u doet is correct. U kunt een brief sturen of een telefoontje plegen wil soms helpen ook een mailtje zou je kunnen proberen. Maar bewaar de bewijzen. Het stop zetten van nieuwe post werkt dan veelal wel.

Het rare is wel er worden ook weer afspraken gemaakt en ook weer verbroken je krijgt wel steeds dezelfde man aan de telefoon en raar vind ik wel hij kan het zich dan ook nog herinneren en zegt het op te lossen en nu heb ik toch nog een brief gekregen van het incassobureau UNIVERSUM en dat is dan ook weer een onderdeel van Naturpost en van Sanadirect en nog een aantal bedrijven.

Heb in één van mijn vorige mails(stukjes) de brieven aangegeven die je kan gebruiken om ze te schrijven maar er afkomen is zeer, zeer moeilijk.

Ik wens u zeer veel sterkte want het is een walgelijke organisatie.
Ben er zelf ook nog steeds niet klaar mee.

nelly gijsbers
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mar 2007 09:12

Re: Natuurpost

Ongelezen bericht door nelly gijsbers »

dus ik heb geen poot om op te staan is er bij jullie een adres of tel nr bekend of e mail adres ik word er een beetje veel misselijk van.
groet nelly

Gesloten