LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] aanelkaar geplakt vlees

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
marjanneb
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 mar 2006 15:40

aanelkaar geplakt vlees

Ongelezen bericht door marjanneb »

Bij AH kocht ik onlangs (eigen merk)kogelbiefstuk uit de diepvries.
Ik ben erg verbaasd dat het hier met eiwit aanelkaar gelplakte stukjes biefstuk betreft. Het 'voelt' vies en je mond en bovendien zit er ook een zoute smaak aan.
De ingredienten staan wel op het etiket, Maar ik ben vast te naief om te vermoeden dat ze zoiets met een product doen
IK vind de naam erg misleidend
Heb AH gemaild maar hoor alleen dat ze de klacht naar de desbetreffende manager doorspelen, lulkoek dus
Marjanne

Fransel
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 nov 2006 10:29

Re: aanelkaar geplakt vlees

Ongelezen bericht door Fransel »

Ook ik was niet zo blij met de Kerstdagen over twee struisvogelbiefjes,gekocht bij Albert Heijn (Scharnerweg Maastricht)
Samen verpakt leek het er goed uit te zien,maar toen ze uit de verpakking kwamen bleek er een van prima kwaliteit,terwijl de andere een plat geslagen,in de verkeerde richting gesneden stuk vlees te zijn wat na het braden zo taai was dat zelfs de hond er geen zin in had.Tijdens het braden kromp het in de oorspronkelijke stand,wat overbleef was een homp taai vlees.Al vaker heb ik in supermarkten meegemaakt dat bij een verpakking van twee of meer, onderin een afwijkend exemplaar zit,De mooie ligt bovenop,waaruit blijkt dat het met opzet gedaan wordt.Klagen helpt niet,je mag het terug brengen,maar zie je me al met een gebraden stuk vlees terug gaan om dan een hele boel smoesjes te moeten aanhoren.Forems zoals deze werkt wel,plus na twee keer,op de zwarte lijst,en zo lang de echte slagers nog niet allemaal zijn uitgeroeid,daar naar toe gaan.

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: aanelkaar geplakt vlees

Ongelezen bericht door mlmangel »

Tja, het vlees van AH. Anderhalf jaar geleden of zo er een programma over gezien op tv, ze kopen ergens goedkoop ingevroren vlees aan, behandelen het op allerlei wijze en verkopen het voor veel geld. Je bent beter af bij een slager om de hoek, die zal in veel gevallen zelfs goedkoper zijn. AH kwaliteit?? Pff, laat me niet lachen, ze verkopen rotzooi aan veel te hoge prijzen.

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: aanelkaar geplakt vlees

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Tja, het vlees van AH. Anderhalf jaar geleden of zo er een programma over gezien op tv, ze kopen ergens goedkoop ingevroren vlees aan, behandelen het op allerlei wijze en verkopen het voor veel geld. Je bent beter af bij een slager om de hoek, die zal in veel gevallen zelfs goedkoper zijn. AH kwaliteit?? Pff, laat me niet lachen, ze verkopen rotzooi aan veel te hoge prijzen.
Ben ik het helemaal mee eens. Ik koop bijna nooit vlees bij Appie, alleen als het gehakt in de reclame is en ik pastasaus maak. Ik heb 1 keer de fout gemaakt door 2 hele dure runderbraadlapjes daar te kopen.... :? Als ik ze tegen het licht hield kon ik er gewoon doorheen kijken.

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: aanelkaar geplakt vlees

Ongelezen bericht door mr T. »

Tja, het vlees van AH. Anderhalf jaar geleden of zo er een programma over gezien op tv, ze kopen ergens goedkoop ingevroren vlees aan, behandelen het op allerlei wijze en verkopen het voor veel geld. Je bent beter af bij een slager om de hoek, die zal in veel gevallen zelfs goedkoper zijn.
Denk dat de kans groot is dat supermarkt en slager op de hoek het vlees betrekken van dezelfde groothandel.

jiping

Re: aanelkaar geplakt vlees

Ongelezen bericht door jiping »

Anderhalf jaar geleden of zo er een programma over gezien op tv,
Dat zal Keuringsdienst van Waarde wel geweest zijn.

Het meeste vlees bij de AH en alle andere supermarkten kwam ook uit Afrika. :shock:
Voordat het hier als "vers" verkocht werdt ligt het daar soms wel langer dan een jaar in vrieshuizen.
Vers betekend dus dat het net/vers ontdooit is.... :D

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: aanelkaar geplakt vlees

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik heb 1 keer de fout gemaakt door 2 hele dure runderbraadlapjes daar te kopen.... Als ik ze tegen het licht hield kon ik er gewoon doorheen kijken.
Dat was geen rundvlees, dat waren maagdenvliezen. ZEER zeldzaam in Nederland, en daarom waarschijnlijk ook zo duur.

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: aanelkaar geplakt vlees

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Dat was geen rundvlees, dat waren maagdenvliezen. ZEER zeldzaam in Nederland, en daarom waarschijnlijk ook zo duur.
En daarom misschien ook zo taai :lol:

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: aanelkaar geplakt vlees

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 17 Jan 2007 20:48 door Rasje34

Quote:
Dat was geen rundvlees, dat waren maagdenvliezen. ZEER zeldzaam in Nederland, en daarom waarschijnlijk ook zo duur.
En daarom misschien ook zo taai
Als het taai is zit je waarschijnlijk tegen een
panty aan te klooien :wink:

Gesloten