LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Supermarkt doet niet wat klant nodig acht

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Supermarkt doet niet wat klant nodig acht

Ongelezen bericht door Radar »

Supermarktbedrijven investeren de komende jaren in zaken waaraan klanten weinig behoefte hebben. De winkels willen het assortiment uitbreiden met kant-en-klaarmaaltijden en biologische producten, maar consumenten vragen daar weinig of niet naar.


Wat vindt u? Moeten de supermarkten inderdaad het assortiment uitbreiden met kant-en-klaarmaaltijden en biologische producten?

Lees hier meer:
http://www.trosradar.nl/index.php?id=26 ... ackPid]=85
Laatst gewijzigd door Radar op 07 sep 2007 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.

domin8r
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 sep 2003 14:21

Re: Supermarkt doet niet wat klant nodig acht

Ongelezen bericht door domin8r »

Kant en klaar vind ik persoonlijk niet zo boeiend.. maar het aanbod in biologische producten uitbreiden vind ik wel wenselijk :)

valentino1963
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jan 2006 12:01

Re: Supermarkt doet niet wat klant nodig acht

Ongelezen bericht door valentino1963 »

ik vind ook dat AH zijn euroshopperartikelen bij elkaar moet zetten en niet door de hele winkel heen en welke winkel luistert naar hun klanten

primavista
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 mei 2007 13:48

Re: Supermarkt doet niet wat klant nodig acht

Ongelezen bericht door primavista »

Wat vindt u? Moeten de supermarkten inderdaad het assortiment uitbreiden met kant-en-klaarmaaltijden en biologische producten?

Ik vind dit onderwerp totaal niet belangrijk, ik koop in de supermarkt alléén wat ik écht nodig heb en de rest laat me Koud!! :D

janfreak
Berichten: 98
Lid geworden op: 28 okt 2004 00:03
Contacteer:

Re: Supermarkt doet niet wat klant nodig acht

Ongelezen bericht door janfreak »

Allemaal leuk en aardig, maar ik zou het meer op prijs stellen dat de huidige producten, met name groente, verser waren.
Wat heb ik aan een half verlept slakropje? Ja, dan wordt het soms afgeprijsd, maar daar wordt het niet smakelijker door.
Overigens ben ik van mening dat ze beter het assortiment in kunnen krimpen, waarom moeten er 80.000 artikelen in een gemiddelde Supermarkt liggen? En genetisch gemanipuleerd voedsel zie ik liever niet.

nikki87
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 sep 2007 14:17

Re: Supermarkt doet niet wat klant nodig acht

Ongelezen bericht door nikki87 »

ik vind dat ze meer dan genoeg kant en klaar maaltijden hebben en voor mij hoeven ze dat echt niet uit te breiden, zelf zou ik ook nooit een kant en klaarmaaltijd kopen.

voor mij hoeft het biologische gedeelte ook niet uitgebreid te worden. zelf pak ik ook nooit het biologische. ten eerste is het te duurder en ten tweede vind ik het groente en fruit wat ik nou heb heerlijk.

laten ze dan maar voor betere kwaliteit groenten en fruit (dus niet halve verotte appels, bananen, bloemkolen, prei e.d.) zorgen.
en als ze daar voor kunnen zorgen, maak daar dan het assortiment groter in (bijv. meer kolen).

dat zou ik graag willen.

maar laten ze eerst maar eens luisteren wat de consument echt wil. en niet alleen een klein groepje mensen, maar groter.
de jongeren, de ouderen, degene met een behoorlijk gevulde beurs en degene met een zeer kleine gevulde beurs en degene met een gezin.

persoonlijk vind ik dat de euroshopperproducten en al die andere soorten met goedkope producten wel uitgebreider mogen

marleenvanh
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 mei 2006 14:12

Re: Supermarkt doet niet wat klant nodig acht

Ongelezen bericht door marleenvanh »

Wat er in de supermarkt m.i. nodig is is van elk soort artikel een (heel) goedkope variant, een middenklasser en één duur A-merk. Wat hebben we aan 7 verschillende merken pindakaas? 3 is genoeg. Zodat iedereen kan kiezen wat het beste bij zijn of haar beurs past. Daarnaast vind ik het heel belangrijk dat er meer diervriendelijk geproduceerde artikelen komen EN dat er niet alleen op de verpakking staat of er bepaalde allergenen in zitten maar ook of het product geschikt is voor vegetariërs, inmiddels 5% van de bevolking en het aantal groeit! Zodat ook wij niet eerst de hele ingrdiënten-lijst moeten nalezen op bijv. gelatine of dierlijk stremsel e.d.
Wat dat betreft kunnen we een voorbeeld nemen aan Groot-Brittannië. (maar daar is dan ook inmiddels ruim 10% van de bevolking "Veggie")

Pether
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 sep 2007 14:44

Re: Supermarkt doet niet wat klant nodig acht

Ongelezen bericht door Pether »

De tegenwoordige tijd biedt vele mensen nog maar weinig tijd om aandacht te schenken aan ingewikkelde maaltijdconstructies.
Supermarkten springen daar buitengewoon handig en ruimschoots op in om allerlei varianten en kwaliteiten aan vaak met veel zorg samengestelde maaltijden aan te bieden aan de haastige klant die op snelle wijze een maaltijd wenst te nuttigen (even in de magnetron et voila !) Als de client zulks niet zou wensen was dit verhaal nooit bespreekbaar geworden maar aangezien het tegendeel gaande is nemen de "supers" geen enkel risico en gaan de steeds ruimer wordende schappen in de winkel deze kant en klare "food-lovers" naderbij lokken en geheid dat zo'n smakelijk samengestelde maaltijd vroeg of laat plaats neemt in Uw boodschappenwagentje.
Het gemak dient de mens nu eenmaal en de grote verliezer wordt de "snack" op de hoek van de straat; die krijgt langzamerhand het nakijken.

In Belgie vindt men overal "traiteur-shops" ? Dat zijn winkels alwaar men persoonlijk een keuze kan maken uit talrijke mogelijkheden aan reeds bereide componenten en/of volledige maaltijden die zorgvuldig verpakt ter plaatse en/of gewoon thuis (even bijwarmen) genuttigt kan worden.

Het is dus niet de vraag of men behoefte heeft aan dit soort aktiviteiten maar bovenal de behoefte die hiermee gecreeerd wordt !

Amarie
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 sep 2007 15:43

Re: Supermarkt doet niet wat klant nodig acht

Ongelezen bericht door Amarie »

K&K-maaltijden zijn er wat mij betreft meer dan genoeg, maar biologische artikelen kunnen er nooit genoeg zijn. Naarmate het aanbod groeit en men meer biologische produkten afneemt zullen ze ook vanzelf goedkoper worden.

Marije75
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 mei 2007 14:53

Re: Supermarkt doet niet wat klant nodig acht

Ongelezen bericht door Marije75 »

iK HAAL ERG VAAK KANT EN KLAAR-MAALTIJDEN. GRAAG ZOU IK ZE IETS MINDER ZOUT WILLEN HEBBEN. OOK GRAAG TENMINSTE 200 GRAM GROENTE! Tot nu toe zag ik deze hoeveelheid groente alleen bij Lidll.

ericdenijs
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 nov 2005 14:08

Re: Supermarkt doet niet wat klant nodig acht

Ongelezen bericht door ericdenijs »

Zelf maak ik geen gebruik van kant en klaar maaltijden. Veel gehoorde klacht is dat deze te zout smaken en dat er te weinig groenten en vitamines in zitten. Ook als je zelf deze maaltijd samenstelt zijn de ingrediënten verser, de smaak lekkerder en de prijs veel lager.

Biologische produkten zijn in mijn ogen onzin. Deze produkten zijn veelal fors duurder dan gewone produkten. Alleen de echte fijnproever meent soms dat de smaak beter is. Zeer weinig of beter geen aanleiding om biologische produkten aan te schaffen. Volgens mij is dit een ontwikkeld produkt om een hogere afzet te creëren en niet een verbeterd produkt.

Rinaldo1961
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 apr 2007 19:02

Re: Supermarkt doet niet wat klant nodig acht

Ongelezen bericht door Rinaldo1961 »

Biologisch geteeld vind ik niet zo belangrijkl

Yvonne van Dam
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 sep 2007 16:18

Re: Supermarkt doet niet wat klant nodig acht

Ongelezen bericht door Yvonne van Dam »


Het zou fantastisch zijn als er meer natuurlijk voedsel te verkrijgen zou zijn in de supermarkten. Onze gezondheid is daarbij gebaat. Veel ziektes en aandoeningen ontstaan door het jarenlang consumeren van o.a. bespoten voedsel wat ons lichaam niet (her-)kent als zodanig, waardoor o.a. gifstoffen (die worden gebruikt om ons voedsel in grote getale te kunnen aanbieden op elk moment van het seizoen en het er onberispelijk uit te laten zien) in ons lijf worden opgestapeld. Ons systeem weet eenvoudig niet hoe dat af te breken.

Dit geldt ook voor de kant-en-klaar maaltijden. Daarvan is het voedsel zodanig bewerkt dat er vaak nauwelijks meer sprake is van voeding, maar eerder van vulling.

Biologische voeding vind ik een stap in de goede richting. Momenteel is dat nog maar mondjesmaat voorhanden en dus in verhouding veel duurder. Maar hoe meer we dit tegenkomen in de winkels, hoe normaler het wordt om eens te proberen “gewoon” natuurlijk voedsel te eten . De prijzen zullen daardoor waarschijnlijk ook gunstiger worden.
En het is ook niet vreemd dat je voor betere kwaliteit iets meer betaald!

Daarnaast is het wel vreemd dat er wordt gesuggereerd dat klanten er geen behoefte aan zouden hebben. De handel heeft daar trouwens meestal geen boodschap aan gehad, want behoefte kan gewoon worden gekweekt. Toch zie je juist hier dat de handel inspeelt op een behoefte. De bewustwording van de relatie tussen gezondheid en ziekte is meer en meer aan de orde. We willen weten wat we eten!

Biologisch bij de supermarkt is prima. Je moet de keus krijgen het al of niet te kopen ; het moet net zo makkelijk te krijgen zijn als andere artikelen.
A.H. doet het prima en ook Lidl zet al een stap in die richting.
Dus wat mij betreft : kant-en-klaar maaltijden : nee

biologische producten : JA !

Yvonne v. Dam

SpeedyGonzales
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 jun 2007 15:48

Re: Supermarkt doet niet wat klant nodig acht

Ongelezen bericht door SpeedyGonzales »

Je komt het steeds vaker tegen dat er veel in supermarkten te vinden is wat helemaal niet nodig is. Maar wat er voorheen standaard verkrijgbaar is, ligt bijvoorbeeld nu niet in de schappen. Ze hebben het vaak te druk met bepaalde acties, waar de winkel mee overladen wordt.
Dan wordt van alles en nog wat met rolcontainers aangevoerd en is er nauwelijks ruimte om er met je winkelwagen tussendoor te manoeuvreren. De 'normale' supermarkten beginnen steeds meer op die van Aldi en al die anderen te lijken. Komt denk ik mede door de lange openingstijden, waardoor e.e.a. weer zonodig moet worden bijgevuld.
Of er liggen ineens alternatieven in de schappen, terwijl daarvoor een goed produkt in de schappen lag. Van veel artikelen liggen er zoveel soorten dat het steeds moeilijker wordt waar het produkt is wat je altijd al kocht.
Kant- en Klaarmaaltijden: houdt het beperkt en biologische produkten, koop die in de winkel die er voor in het leven is geroepen.

Bara
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 feb 2007 20:04

Re: Supermarkt doet niet wat klant nodig acht

Ongelezen bericht door Bara »

ik ben alleen geinteresseerd in diervriendelijk vlees in de supermarkten.

EN IK BEN TEGEN ISLAMITISCH HALAL VLEES dat is verkregen door mishandeling van dieren door ze dood te laten bloeden uit de halsslagader, een LANGZAME PIJNLIJKE DOOD.

Het is toch van de gekke dat wij ons moeten gaan aanpassen aan mensen die alleen gemarteld vlees willen eten.

Die kant en klare maaltijden kunnen me gestolen worden.
De supermarkten willen langs de zijdeur HALAL vlees binnen halen door alleen maar de kleur van de verpaking te wijzigen zodat de argeloze consument niet weet dat ie gemarteld vlees koopt.
Laten we daar eens op letten en niet gaan muggeziften over kant en klaar voedse.

L. Bara

SpeedyGonzales
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 jun 2007 15:48

Re: Supermarkt doet niet wat klant nodig acht

Ongelezen bericht door SpeedyGonzales »

Hallo TROS Radar,

staat jullie server nog op wintertijd?
Ik stuurde het bericht om 17:08 uur.
Volgens jullie om 16:08 uur. Toch een beetje slordig.

F.J.M.Reijnen
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jun 2007 21:50

Re: Supermarkt doet niet wat klant nodig acht

Ongelezen bericht door F.J.M.Reijnen »

LS geen enkele super zet afgezien bij wijze van proef producten op de plank die niet verkocht worden.daar verdient de super niets mee.De kant enklaar maaltijden zullen dus verkocht worden en dus zijn er klanten die ze willen kopen.Ergo moeten we ons hiermee niet bemoeien.de commercie reguleert zich zelf Frans

Franky300
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 sep 2007 16:38

Re: Supermarkt doet niet wat klant nodig acht

Ongelezen bericht door Franky300 »

Snap de mensen niet die altijd maar weer zeggen dat betere kwaliteit best meer mag kosten dat zijn naar mijn mening mensen die geld genoeg hebben. Supermarkten moeten gewoon verplicht worden goeie kwaliteit te leveren. Ik weet niet of mensen wel es een beetje opletten maar, die zogenaamde supermarkt oorlog was niets meer of minder dan bedrog, met het gevolg dat we nu weer hogere prijzen gaan betalen. De meest handige reclame is ...elders en dan komt er een prijs die 150 % hoger is dan 4 jaar geleden en heden moet je 100% meer betalen. Biologisch ja aan me hoela onzin en dat je dat dan ook zou kunnen proeven is helemaal quats!!! De onnozelen die dat beweren hebben hun smaakpapillen tussen hun oren. Een van de vorige schrijvers merkte op dat 80.000. artikelen overbodig zijn en 3 merken van elk voldoende..... helemaal mee eens! Iets inkrimpen en hier en daar een bankje en een toillet, zou stukken plezieriger winkelen.
Hartelijke groet,

Frank. :roll: [/b]

Rosenkavalier
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 sep 2007 17:34

Re: Supermarkt doet niet wat klant nodig acht

Ongelezen bericht door Rosenkavalier »

Ik denk dat klanten juist wel behoefte hebben aan Kant-en-klaar maaltijden en biologische producten! Kijk toch eens in het buitenland. Als je ooit in een Franse supermarkt komt, dan besef je wat een lachtertje het hier is. Ook in Engeland, Duitsland en België zijn ze al veel verder: producten van zeer goede kwaliteit, een zeer ruime keus kant-en-klaar, ook van goede kwaliteit en een enorme keus. In tegenstelling tot Nederland, waar we nog steeds zitten met elleboog macaroni, gehakt en slecht brood. Om maar wat te noemen. Echt, we lopen hier ontzettend achter. Als je in Frankrijk op een groente afdeling komt, weet je niet wat je ziet! Zo veel keus aan vers mooie fruit en mooie groente. In tegenstelling tot hier bij AH is het een zielige vertoning. Soms denk ik wel eens dat Nederlanders denken dat ze echte kwaliteit niet verdienen: veel goede dingen verdwijnen bijvoorbeeld uit de schappen. Is dit wellicht de Calvinistische erfenis?

BesteDirk
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mar 2007 20:35

Re: Supermarkt doet niet wat klant nodig acht

Ongelezen bericht door BesteDirk »

Kant en klaar voedsel uitbreiden?
Te gek (voor woorden)

Er is genoeg van dat zoute, vette, dure, eten waar verder weinig tot geen smaak aan zit.
Er gaat toch niets boven een zelf gekookte hap, waar veel minder calorieen in zitten, waarvan de groente niet kapotgekookt is, en ook nog veel gezonder is !

Gesloten