LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coca cola te duur?

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
djmaze
Berichten: 234
Lid geworden op: 02 mei 2006 01:45

Coca cola te duur?

Ongelezen bericht door djmaze »

Loop je op zaterdag door de Albert Heijn, hangt er een A4'tje op het coca cola rek.
Wegens de sterk verhoogde inkoopsprijs kunnen wij niet meer coca cola verkopen voor de huidige prijs.
Hierdoor is de inkoop en verkoop van dit proukt stop gezet.
In plaats daarvan kunt u één van de andere merken aanschaffen.
Eerst pepsi uit de schappen, nu coca cola uit schappen.
Het enige wat over is, is die gigantisch vieze Euroshopper cola!

Het interesseerd mij niet dat de inkoop prijs hoger is geworden. Zolang cola nog niet zo'n hoge onzin prijs krijgt als "bron"water (wat in belgië net zo duur is als kraanwater) wil ik het kopen.

Heb nu dus Lipton IceTea gekocht want ik wijger met euroshopper de winkel uit te lopen als ik genoeg inkomsten heb om een, in mijn smaak, beter/lekkerder produkt te kopen.
Dat hoeft appie niet voor mij te bepalen!

P.S.: Niks mis met euroshopper hoor. voor mensen met een kleine beurs is het aantrekkelijker (ook al is Aldi beter, vooral de westminster icetea en de chocolat cookies).

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Coca cola te duur?

Ongelezen bericht door caruso »

Jammer dat er van dit verhaal bar weinig klopt! Allereerst klopt de tekst op het A4tje niet met wat vanuit het HK over gecommuniceerd is. Het is namelijk zo dat er "gevecht" gaande is tussen AH en Coca Cola over de inkoppprijsprijs van de ANDERHALVE LITERFLESSEN. Deze zouden zo'n TWINTIG cent per fles duurder moeten worden en AH weigert deze prijsverhoging door te berekenen.
AH gaat gewoon door met verkoop van Coca Cola,echter voorlopig aleen de liter en twee literflessen!
Oja, en het geldt ook voor de Fanta.

Dus reageer niet zo raar als je er niets van af weet, je hoeft geen ES Cola te drinken!

djmaze
Berichten: 234
Lid geworden op: 02 mei 2006 01:45

Re: Coca cola te duur?

Ongelezen bericht door djmaze »

De AH in de buurt heeft géén andere flessen. Alleen de 1,5L flessen.

Wat doe jij daaraan? Het briefje weghalen en dan gewoon 2L flessen verkopen?

Dat zou wel een verdomd stuk prettiger zijn geweest voor iedereen zonder al dat gezeur en briefjes plakken!

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Coca cola te duur?

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Cola (merk)

Ja zeg ,ben een beetje een haartje betoetert om die volle naam te schrijven. 'k Ga niet ook nog eens reklame voor ze maken voor nop.

In ieder geval verbaasd het mij hoor, deze reactie.
Immers, waar een winkel zit die op de kleintjes let (weet u het nog? Die kleine muisjes bij Appie op Hoog-Catharijne?) daar zit in bijna alle gevallen ook wel een concurrerende supermerkt die WEL die cola verkoopt!

Onzin dus om hier uit te bazuinen dat je geld genoeg hebt voor echte cola!
Mijn zoon heeft daar ook genoeg geld voor maar die is net als zijn vader gekke gerritje niet!
Die koopt nu ook huismerk!
0,39 euro bij XX, 0,55 euro bij YY
En smaakverschil is er nauwelijks!
Zelfs het huismerk van Dirk smaakt beter dan een wat duurder zijnd B-merk.

Dus eigenlijk snap ik niet waarom deze vraag hier zo is gesteld!
Komt u de vogende keer met een vraag over uw Jaguar met problemen?

Grootvader

Toolboy

Re: Coca cola te duur?

Ongelezen bericht door Toolboy »

Alhier willen m`n kids ook de (echte)

De mij doet daar niet aan mee,maar om ze tevreden te houden.
Schenk ik ???? over in de fles van de (echte).
Nimmer heb ik ze horen klagen :lol:

groet t

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Coca cola te duur?

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Smaken verschillen ik persoonlijk ga ook alleen voor de echte, het verschil proef je wel degelijk.
Als iemand een goedkoper merk wilt drinken is zijn goed recht, maar kom niet aan met dat er geen smaakverschil in zit want dat zit er wel degelijk in.

Suusjuh1985
Berichten: 105
Lid geworden op: 07 okt 2006 18:36

Re: Coca cola te duur?

Ongelezen bericht door Suusjuh1985 »

Ik vind huismerk smerig, pepsi ook, alleen coca cola of first choice, deze is echter nauwelijks verkrijgbaar, nu een winkel gevonden die ze heeft maar bijna altijd uitverkocht.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Coca cola te duur?

Ongelezen bericht door hharteman »

Ik koop al jaren geen CC meer.
Nou mix ik het toch alleen maar met Bacardi dus dan maakt het niet meer uit wat voor Cola erin zit.
De Cola light van de Aldi waren we in 2 weken aan gewend hier.
Het is maar net wat je jezelf aanwent.

Voor mij mogen alle supermarkten de Coca Cola wel aanpakken, want laten we eerlijk zijn, het is schofterig duur, en het smoesje van dat het door de nieuwe fles komt slaat nergens op.
De B merken zitten ook in de nieuwe fles en kunnen onder de € 0.50 overal verkocht worden.
We kunnen er tenslotte ook niks aan doen dat het slecht gaat met de Amerikaanse economy.
Daar hoeft de consument toch niet de dupe van te zijn?
Boycotten die handel, maar wel lekker blijven plakken he.

joopmaf
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 aug 2003 23:06

Re: Coca cola te duur?

Ongelezen bericht door joopmaf »

Ik heb ook mijn hele leven de A merken gekocht. vroeger waren de B merken ook niet te pruimen, zeker als het de cola betrof. Er is gelukkig wel het een en ander veranderd. het merk First Choice is ook heel goed te doen ,en zelfs cola van de Lidlle is nou ook niet zo verschillend dat het prijsverschil gerechtvaardigd word.
Waar zit hem nou het prijsverschil in ?.
water, suiker, kleurstoffen , smaakstoffen en verpakking zijn bijna identiek van alle merken.personeelskosten ook. Enige waarmee coca cola zich onderscheid van de andere merken zijn de gigantische reclamekosten om de show aan de gang te houden. Gelukkig zijn ook andere ondernemers wakker geworden. Ikea bijvoorbeeld serveert gewoon een huismerk limonade ,en als ik mij niet vergis Burger King ook.
Maar ja als je zoveel adverteert en de mythe in stand kan houden is toch knap marketings beleid.
Zelfde als bij Nike, komen uit een derde wereldland van de band a drie euro per paar,en gaan hier voor 150 euro de winkel uit, knap toch ?

gozoman
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 nov 2004 01:24

Re: Coca cola te duur?

Ongelezen bericht door gozoman »

Ik ben het nu zat! Zijn ze nu helemaal een haartje betoeterd daar bij C. Cola! :evil: Tijd voor een boycot. Ik ga nu eens Lidl of Aldi cola proberen, want de prijs-kwaliteitverhouding is helemaal ontspoord. En dat terwijl ik mijn hele leven vrijwel alleen C. Cola dronk en geen andere merken. Hoe jaag je je vaste klanten weg? C. Cola stelt ze in ieder geval erg op de proef.
Een jaar geleden kostte C. Cola nog €0,96, nu €1,39, terwijl in Duitsland de prijs niet omhoog gaat. De smaak is er echt niet zoveel op vooruit gegaan en voor de invoer van nieuwe flessen valt dit ook niet te verantwoorden. De kostprijs voor zo'n fles is maar een paar cent.
Zet C. Cola maar eens op de schandpaal! ACTIE, ACTIE! :twisted:

http://www.elsevierretail.nl/RetailHome ... a-Cola.htm

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Coca cola te duur?

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Coca Co**

Sterker nog!!!
Het overgaan op die petflessen heeft alleen maar de kostprijs van het product nog verder naar beneden gebracht omdat die hele spoellijn kon verdwijnen.
Winstmaximalisatie noemt men dat.

Zo is er het bekende verhaal van die Brosrepen.
Door er lucht doorheen te blazen kon men het volume van die reep vergroten en het gewicht naar omlaag brengen en toch een hogere prijs vragen dan een gewone reep chocolade.

En zo werkt dat!!

Grootvader

jurgen33
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 sep 2007 04:11

Re: Coca cola te duur?

Ongelezen bericht door jurgen33 »

inderdaad hebben ze nog steds coca-cola bij de ah alleen de literflessen kosten nu ongeveer 1,45 das plus statiegeld en een 1.5 literfles kost 1.64 en dat is plus statiegeld en als je nou kon zeggen dat de smaak andersgeworden zou zijn of dee vorm van de fles zou ik zeggen oke dat ie wat duurder is maar coca-cola is nog gewoon het zelfde zoals altijd.
ja oke misschien worden de ingredienten wat schaarser die erin zitten dat ie daarom duurder is maar ja bijna een kwartje erbij is toch wel flink veel jammer dat we geen benzine kunnen drinken die is even duur namelijk
het zijn alle maal smerige truukjes kijk maar naar gall en gall kun je geen 35 cl bacardiflesjes meer kopen kreeg te horen worden niet meer gemaakt terwijl bij andere slijters ze nog steeds te krijgen zijn consumenten worden gewoon misleid :evil: :twisted:

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Coca cola te duur?

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Die C-C toch!

Natuurlijk is Coca-cola veel te duur!
Maar dat komt omdat C-C de bedrijfsfilosofie heeft dat dit overal ter wereld verkrijgbaar moet zijn, zelfs onder oorlogsomstandigheden.
En dat kost kapitalen!
Fidji- en Salomonseilanden, Thibet, Irak onder vuur dat maakt die Coca cola zo duur.
Die cherry-cola was een falikante misklein en de concurrentie met Pepsi moordend.

Die petfles weer een opsteker want die heel dure spoellijnen konden opgedoekt worden en vervangen door schredders die zo'n petfles verpulveren (transportkosten sterk omlaag) en het materiaal makkelijk hergebruikt.

Kortom, ik hou het maar op Aldi Cola light voor mijzelf en Aldi Cola voor mijn zoon want smaakverschil is er nauwlijks en het prijsverschil enorm!.

Grootvader

jurgen33
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 sep 2007 04:11

Re: Coca cola te duur?

Ongelezen bericht door jurgen33 »

0ja ik neem ook wel eens een ander merk die van de lidl is niet echt verkeerd hoor maar en zeker als ik mix maakt het niet uit inderdaad maar de coca-cola is nog wel steeds het lekkerst

mylo1
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 feb 2006 20:50

Re: Coca cola te duur?

Ongelezen bericht door mylo1 »

Maar ik had altijd ah cola...en die is ook niet meer verkrijgbaar...en inderdaad die eurohopper heb ik ook geprobeert ,..maar die is echt niet te drinken!

Ik schenk ook altijd de ah cola in de coca cola fles [voor mijn vriend]nooit geen commentaar :lol:

Gesloten