LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie heeft ervaring met Tahitian NONI juice?

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Wie heeft ervaring met Tahitian NONI juice?

Ongelezen bericht door ron1 »

Beter je best doen is een optie.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Wie heeft ervaring met Tahitian NONI juice?

Ongelezen bericht door puma73 »

Geplaatst op 18 Jun 2008 18:45 door Robjee


--------------------------------------------------------------------------------

Quote:
bevat zeer reinigende stoffen,dat is WEL bewezen.Gezond dus !

Zou je kunnen aangeven waar dat bewijs uit bestaat?
Jij stelt dat het wetenschappelijk bewezen is, robjee vroeg waar dat bewijs uit bestaat, dan vraag ik nu naar een link met dat z.g wetenschappelijk bewijs, dus een dubbelblind randomised onderzoek.
Het spekt namelijk alleen de zakken van de producent en degene die het doorverkoopt.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Wie heeft ervaring met Tahitian NONI juice?

Ongelezen bericht door puma73 »

Ik heb in elk geval deze link.

http://www.skepsis.nl/noni.html

Lees dit maar eens skeptisch door.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Wie heeft ervaring met Tahitian NONI juice?

Ongelezen bericht door S. »

Tahitian noni juice ken ik via een cliënt uit de thuiszorg.
En nee, het helpt niet tegen ziekten en kwalen, zoals ik bij deze gebruikende cliënt heb kunnen constateren.
Maar het placebo-effect is ook wat waard!
Al kost het dan wel wat. :wink: Namelijk zo'n 35 euro per fles.
Je zou ook een heilzaam effect kunnen toeschrijven aan een lekkere fles wijn of doos bonbons, maar nee, een placebo moet smerig smaken en er serieus (lees: werkzaam) uitzien, anders is het te lekker en kan het nooit werken. Immers; bitter in de mond, maakt het hart gezond.
Ook mag het niet een te goedkoop middel zijn, anders zou de gebruiker de indruk kunnen krijgen dat het makkerlijk te maken en te verkrijgen is.
Een placebo moet dus een zekere status vertegenwoordigen. Met een stevige prijs, mooi foldermateriaal waar een knappe medicus met witte jas, staalblauwe ogen en weelderige witte haardos op staat.
Aan deze middelen moet aandacht besteed zijn, en dus indirect ook aan jou, als gebruiker.


Proost, ik neem nog een bakkie thee.

:D

Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Re: Wie heeft ervaring met Tahitian NONI juice?

Ongelezen bericht door Robjee »

Beter je best doen is een optie.
Invoer van de zoekopdracht "noni" OR "Morinda citrifolia" in PubMed met de limits "human" en "RCT" gaf twee hits die beide niet bruikbaar zijn.

Een recent literatuuroverzicht:
Tidsskr Nor Laegeforen. 2008 Mar 13;128(6):694-7. [The health food product Noni--does marketing harmonize with the current status of research?]
"48 scientific articles were included in the study, but none of these were clinical studies of humans. Several pharmacological effects of noni have been shown in vitro and in animal models (e.g., increased survival for animals with cancer). Information material describes noni as a health-promoting product that patients with most diseases will benefit from.
There is no scientific basis for claiming that patients will benefit from using noni for any diseases. The way this product is sold has several worrying aspects."

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1833 ... d_RVDocSum
Uit wetenschappelijke onderbouwende rapporten.

Ben benieuwd naar goed opgezet wetenschappelijk onderzoek bij mensen dat de gezondheidsvoordelen van noni bewijst.
ZEGGEN dat iets WEl bewezen is zegt de kritische consument niets en is geen wetenschappelijke onderbouwing.

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Wie heeft ervaring met Tahitian NONI juice?

Ongelezen bericht door ron1 »

Bij het eens echt goed doornemen van de topics over voedsel krijg ik een nare bijsmaak,het is namelijk wel wetenschappelijk bewezen dat er om de zoveel seconde een kind sterft van de honger,nederlanders hebben altijd wat te zeuren.

Ik heb overigens talloze links,maar u is zo drammerig,ga maar lekker zelf zoeken.

Pruim
Berichten: 542
Lid geworden op: 23 sep 2007 18:05

Re: Wie heeft ervaring met Tahitian NONI juice?

Ongelezen bericht door Pruim »

Bij het eens echt goed doornemen van de topics over voedsel krijg ik een nare bijsmaak,het is namelijk wel wetenschappelijk bewezen dat er om de zoveel seconde een kind sterft van de honger,nederlanders hebben altijd wat te zeuren.
Wat heeft dat met dit topic te maken?

Ik heb overigens talloze links,maar u is zo drammerig,ga maar lekker zelf zoeken.
Ik heb hier nog niet lopen 'drammen' in dit topic, mag ik die links nu wel hebben?

Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Re: Wie heeft ervaring met Tahitian NONI juice?

Ongelezen bericht door Robjee »

Ik heb overigens talloze links,maar u is zo drammerig,ga maar lekker zelf zoeken
Zoals ik eerder aangaf heb ik gezocht, maar ik heb geen bewijs gevonden voor de gezondheidsvoordelen van noni (in de gehele database van PubMed). Vandaar dat ik benieuwd was naar de wetenschappelijke onderbouwing die jij wel zegt te hebben.

Dat kun je nu afdoen met 'drammerig' maar ik heb enkel gevraagd waar die bewijzen uit bestaan en vervolgens dat ik benieuwd ben naar de wetenschappelijke onderbouwing die je zegt te hebben.
Puma73 zegt dergelijke onderzoeken niet te kennen en vraagt gewoon naar een link naar die onderzoeken.

Er wordt aan je gevraagd naar een onderbouwing van wat je zegt omdat de vragen die je gesteld worden telkens onvoldoende en daardoor onbevredigend beantwoord worden. Als je daar niet zo goed tegen kunt is het wellicht verstandig om niet meer deel te nemen aan een dergelijke discussie.

Mijn zoektocht is in ieder geval afgelopen met als eindconclusie: There is no scientific basis for claiming that patients will benefit from using noni for any diseases. Enig bewijs dat iets anders beweert is afwezig en ik verwacht niet dat ron1 hier verandering in kan brengen.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Wie heeft ervaring met Tahitian NONI juice?

Ongelezen bericht door puma73 »

@ron1
Ik heb overigens talloze links,maar u is zo drammerig,ga maar lekker zelf zoeken.
Je gedraagt je nu als een klein kind.

Er is door mij en nog duidelijker door robjee aangegeven dat zowel robjee als ik geen wetenschappelijk bewijs hebben gevonden dat dit spul werkzaam is.

Ik kan honderden links vinden waarin aan noni geneeskrachtige werking wordt toegedicht, maar dat is geen wetenschappelijk bewijs.

Dat is zakkenvullerstaal.

Dus heb jij wel onafhankelijk wetenschappelijk bewijs dan zie ik dat graag.

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Wie heeft ervaring met Tahitian NONI juice?

Ongelezen bericht door ron1 »

Ik doe niks gratis.U mag mij inhuren als zoeker. :)

Pruim
Berichten: 542
Lid geworden op: 23 sep 2007 18:05

Re: Wie heeft ervaring met Tahitian NONI juice?

Ongelezen bericht door Pruim »

Zoeken?

Je kunt toch gewoon wat linkjes plaatsen?

Je beweerde tenslotte dat je talloze links hebt.

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Wie heeft ervaring met Tahitian NONI juice?

Ongelezen bericht door ron1 »

Ik beweerde dat niet,ik beweer dat,maar de toonhoogte bevalt me niet zo hier,dus zoek zelf.

Pruim
Berichten: 542
Lid geworden op: 23 sep 2007 18:05

Re: Wie heeft ervaring met Tahitian NONI juice?

Ongelezen bericht door Pruim »

In dat geval ga ik er maar vanuit dat je gewoon geen bewijzen hebt.

Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Re: Wie heeft ervaring met Tahitian NONI juice?

Ongelezen bericht door Robjee »

Het lijkt mij verstandig om geen aandacht meer te besteden aan de wetenschappelijke bewijzen die ron1 zegt te hebben. Bij dergelijke onvolwassen reacties zijn deze afwezig.

Verder een informatieve en objectieve site:
http://www.iocob.nl/fytotherapie/noni-hawai.html
Enkele citaten:
"Bewijs van de werkzaamheid in de mens ontbreekt dus geheel."
"Of het zinvol is dit sap te gebruiken kan niet beantwoord worden. Klinische gegevens ontbreken en de prijs is hoog."

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Wie heeft ervaring met Tahitian NONI juice?

Ongelezen bericht door S. »

Maar wat zit er dan ín die noni vruchten wat blijkbaar een geneeskrachtige werking kan hebben?
Er moet dan een specifiek stofje in te vinden zijn....

Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Re: Wie heeft ervaring met Tahitian NONI juice?

Ongelezen bericht door Robjee »

In de nonivrucht zitten diverse voedingsstoffen, veelal vergelijkbaar met andere vruchten.
- vitamines en mineralen
- voedingsvezels
- antioxidanten
- korte keten vetzuren
- glycosides
- plantensterolen
- alcaloiden
Deze voedingsstoffen zijn niet slecht voor de gezondheid en het drinken van noni ook niet. Het gaat echter te ver om de gezondheidsvoordelen die overal genoemd worden daaraan te verbinden.
Prematuur onderzoek (dierexperimenteelonderzoek en in-vitro) laat soms enkele aanwijzingen zien van een mogelijk gunstig resultaat van enkele losse stoffen. Dit kan echter onmogelijk geextrapoleerd worden naar bepaalde gezondheidsvoordelen van noni voor de mens. Daarvoor dient nog meer en uitgebreider onderzoek gedaan te worden. Veel theorieen sneuvelen wanneer onderzoek uitgebreid wordt naar een type met een hogere bewijslast. En dit extrapoleren naar de mens (het mooier maken dan het in werkelijkheid is) is nu juist wat wel gebeurd.

Door de aanwezigheid van diverse antioxidanten wordt noni in verband gebracht met de behandeling/preventie van kanker.
Verder worden er gezondheidsclaims gemaakt die niet logisch te verklaren en onjuist zijn.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Wie heeft ervaring met Tahitian NONI juice?

Ongelezen bericht door S. »

O, bedankt voor je antwoord. (Mijn reactie duurde even, moest werken)

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Wie heeft ervaring met Tahitian NONI juice?

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 19 Jun 2008 13:29 door ron1

Bij het eens echt goed doornemen van de topics over voedsel krijg ik een nare bijsmaak.

Ik heb overigens talloze links,maar u is zo drammerig,ga maar lekker zelf zoeken
Die nasmaak kreeg ik nu ook van jou reactie dat je talloze links hebt die je gelijk zouden kunnen bewijzen maar deze lekker niet geeft.
Een kinderachtige reactie en dat komt gewoon omdat je geen enkele wetenschappelijk onderbouwde KAN geven.Triest hoor die Noni-sjacheraars.

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Wie heeft ervaring met Tahitian NONI juice?

Ongelezen bericht door ron1 »

U verward triestheid met realiteit.Beetje jammer,maar niet ons probleem.

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Wie heeft ervaring met Tahitian NONI juice?

Ongelezen bericht door eeliane »

20 jaar geleden werd noni thee verkocht door en vrouw zoals bij de tupperware parties, een vriendin van ons vroeg of we haar een lol wilde doen zo'n fles te kopen, raakte ze aan de straastenen niet kwijt, kostte toen 25 GULDEN. Er is duidelijk iemand bezig weer geld te verdienen aan wanhopige mensen, thee is thee is thee. En ohja NONI betekent bij ons in systeem adres gegevens: 'niets', 'niet behorende bij', tja...

Gesloten