LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] het Dr Frank Dieet

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
Tantetruus
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 sep 2009 16:13

het Dr Frank Dieet

Ongelezen bericht door Tantetruus »

Hebben jullie dit al eens bekeken? Laag aan calorieen en ook nog eens geen koolhydraten. Daarbij heeft die man connecties met diverse eiwitshake fabrikaten. Ik vertrouw het allemaal niks en volgens mij is dit de zoveelste dieet hype. Ik zou wel een willen weten wat een echte voedingsdeskundige hiervan zegt en geen Sonja Bakker asjeblieft.Als je het forum leest van www.eenkiloperweek.nl dan zie je ook nog dat het een erg onduidelijk dieet is. Volgens mij erg ongezond. En met minder dan 1500 calorieen per dag valt iedereen wel af met of zonder koolhydraten, vreemd allemaal.

solleila
Berichten: 361
Lid geworden op: 07 sep 2005 21:26

Re: het Dr Frank Dieet

Ongelezen bericht door solleila »

Het dr Frank dieet is een mix van dr Atkins dieet met een jasje van South Beach dieet. Veel groente,veel eiwitten en vetarm. Ik vind het jammer dat je best een lange tijd 20kh per dag mag eten. Zou beter zijn de 1ste 2 weken en dan langzaam kh toevoegen. Trouwens all low carb dieeten zijn gebasseerd om op een gegeven moment koolhydraten toe te voegen. Dus de stelling dat je geen koolhydraten eet klopt niet. Het is ook niet ongezond.
Je eet behoorlijk veel groentes.
Het voordeel van een low carb dieet als Atkins,South Beach of Dr Frank is dat je geen honger hebt vwg de eiwitten met vetten. Wat ik ook jammer vind is dat Dr Frank een hele summiere uitleg geeft. Je krijgt elke dag een dagmenu toegestuurd. En of je er van houd of niet. Je moet het eten. Ook wordt er weinig rekening gehouden met mensen die moeten werken en hun eten mee moeten nemen. Je gaat geen soep of pan vis mee naar je werk meenemen. Dan is Atkins of South Beach beter geregeld. Daar kun je een groente quiche eten.
Eiwitshake hoef je trouwens niet te nemen hoor. Je kunt zelf ook bij de drogist een eiwitshake kopen. En bij Sonja at je trouwens nog minder calorieën. Op zich is het denk ik een goed dieet,waar je makkelijk van afvalt. Alleen moet je wel je eigen inbreng erin gooien. Anders wordt het tergend saai. Menu's zijn niet geweldig.
Wat dat betreft eet je bij Atkins en South Beach een stuk lekkerder.
En is een stuk minder saai.
Maar alle low carb dieeten zorgen dat je geen honger hebt. En je bloedsuiker niet zo heen en weer pingpongt. Waardoor je geen honger hebt.

lees eens

http://www.atkins.nl
of
http://www.hetsouthbeach.nl

en kijk wat je allemaal mag eten

http://www.lowcarbrecepten.nl/

Hier ook een stukje

Atkins gaat ervan uit dat overgewicht te maken heeft met een storing in de stofwisseling. Het hormoon insuline is hierbij de grote boosdoener.

Door een onjuist evenwicht tussen het eten van koolhydraten en de productie van insuline worden er onnodig veel vetreserves aangemaakt en ontstaat een vermoeid en hongerig gevoel. Door het beperken of weglaten van koolhydraten uit de voeding wordt de bloedsuiker gestabiliseerd, de insulineproductie verlaagd en om af te vallen het belangrijkste; de vetreserves worden aangesproken. Deze vetverbranding heet ketose. Tijdens het volgen van het dieet kun je zelf vaststellen of je in “ketose” bent door jezelf te testen met behulp van Ketostix Als de vetverbranding in volle gang is merk je al snel dat het hongergevoel vermindert en het afvallen begint. Zonder suikers en geraffineerde koolhydraten valt je lichaam niet terug op een lage bloedsuikerspiegel die het hongergevoel en de vermoeidheid veroorzaakt

============

Het is dus niet de bedoeling dat je je hele leven verminder koolhydraten gaat eten,maar dat je bijvoorbeeld naar een niveau gaat waar je niet meer aankomt of afvalt.

Atkins
Fase 1 weinig kh de 1ste 2 weken van het dieet.
fase 2 Langzaam ga je elke week 5 gram koolhydraten per dag toevoegen.
fase 3 Als je 2 a 3 kg van je ideale gewicht afzit ga je meer kh toevoegen. 10 gram kh per dag per week.
fase 4. Als je weet hoeveel koolhydraten je kunt eten zonder aan te komen of af te vallen. Kun je dit je leven lang doen. Je mag dus ook weer volkoren brood,pasta,rijst en aardappelen. Alleen eet je die niet zoals vroeger elke dag maar 1 a2x in de week. Je mag ook weer alle fruitsoorten eten. Ook moet je op je vet letten. Want teveel kh met vetten gaat niet samen

South Beach

Fase 1. hier heb je ook beperking in kh. Je hoeft je niet aan een bepaalde hoeveelheid van kh toe te passen zoals Atkins. Bepaalde voedingsmiddelen zijn niet toegestaan zoals zoals brood,pasta,rijst en aardappelen.
Fase 2 is de fase 3 van Atkins. Langzaam ga je kh toevoegen oa langzame kh of koolhydraten die minder dan 50 zijn op de glykemische index.
Fase 3. Levenslange fase. Je mag geen suiker eten,maar wel goede kh met vezels net als bij Atkins.

Dr Frank

1. 20 gram kh per dag
2 Als je op gewicht bent mag je langzaam weer kh toevoegen.
Je eet ook hier weer volkoren brood,pasta,bamati rijst, af en toe eens aardappelen. ook hier let je op je kh.Fruit is ook toegestaan Suiker is verboden of heel af en toe. Met af en toe bedoel ik dus 2 a 4 keer per jaar.

Marer
Berichten: 477
Lid geworden op: 27 feb 2008 15:45

Re: het Dr Frank Dieet

Ongelezen bericht door Marer »

Is het niet gewoon beter naar een diëtiste te gaan? Daarnaast lekker sporten. Lopen/zwemmen/fietsen.
Al die crash diëten bezorgen iedereen alleen maar een jo jo effect. En er hangt vaak nog een prijskaartje aan.

solleila
Berichten: 361
Lid geworden op: 07 sep 2005 21:26

Re: het Dr Frank Dieet

Ongelezen bericht door solleila »

Marer schreef:Is het niet gewoon beter naar een diëtiste te gaan? Daarnaast lekker sporten. Lopen/zwemmen/fietsen.
Al die crash diëten bezorgen iedereen alleen maar een jo jo effect. En er hangt vaak nog een prijskaartje aan.

Ik doezelf al meer dan 5 jaar een low carb dieet. hoezo jojo effect.
Gelukkig heb je ook dieetisten die achter een low carb dieet staan.
Niet iedereen is gebaat bij een low fat dieet. Die komen aan door hyperinsulenemie

Tantetruus
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 sep 2009 16:13

Re: het Dr Frank Dieet

Ongelezen bericht door Tantetruus »

Ik ben niet tegen het low carb maar tegen de manier waarop dr frank ermee omgaat.

Marer
Berichten: 477
Lid geworden op: 27 feb 2008 15:45

Re: het Dr Frank Dieet

Ongelezen bericht door Marer »

Leuk leven. Vijf jaar lang diëten!

solleila
Berichten: 361
Lid geworden op: 07 sep 2005 21:26

Re: het Dr Frank Dieet

Ongelezen bericht door solleila »

Marer schreef:Leuk leven. Vijf jaar lang diëten!
Ik vind het prima. Dieet betekent in het grieks Levenstijl.
En dat is wat mensen moeten doen. het veranderen van hun levensstijl
En gelukkig is mijn dieet niet saai. Ik eet heerlijk en ik blijf nog op gewicht ook.

Het enigste wat ik moet doen is dat ik een hoop zelf moet maken. En geen gemak voeding kopen. Maar vind dat geen straf.

Ken een hoop mensen die het nog steeds volgen. Ken zelfs iemand die het al meer dan 30 jaar doet.
Laatst gewijzigd door solleila op 27 nov 2009 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.

solleila
Berichten: 361
Lid geworden op: 07 sep 2005 21:26

Re: het Dr Frank Dieet

Ongelezen bericht door solleila »

Tantetruus schreef:Ik ben niet tegen het low carb maar tegen de manier waarop dr frank ermee omgaat.
Hij heeft een titeltje en daar maakt hij gebruik van. Hij verkoop eiwitshakes. Die je overigens niet verplicht bent om af te nemen. Je kan ook op een andere site zelf shakes kopen die goedkoper zijn bijvoorbeeld.

Wat mij tegenstaat. Als je je aanmeld dat het dieet niet echt goed wordt uitgelegd. Je wordt echt in het diepe gegooid. Mensen weten echt niet hoe ze het moeten doen. Er is geen boek beschikbaar en de info is summier.

Tantetruus
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 sep 2009 16:13

Re: het Dr Frank Dieet

Ongelezen bericht door Tantetruus »

Precies, hij is verbonden aan de BIS shakes, ik krijg er toch een gevoel bij dat er iets niet klopt en dat het ook een behoorlijke commercieel stunt is om iedereen aan zijn dieet te krijgen, hup de verkoop van de shakes omhoog!!

solleila
Berichten: 361
Lid geworden op: 07 sep 2005 21:26

Re: het Dr Frank Dieet

Ongelezen bericht door solleila »

Je hebt wel gelijk hoor. Laatst was er iemand op het forum die het dr Frank dieet volgde met nierproblemen. Hij had al 21 dagen een proteine dieet gevolgd. Deze was zo door de screening gegaan.
Terwijl er staat dat als er iets is dat er dan contact met je wordt opgenomen. Ik begrijp dat je door 80.000 door de bomen het bos niet meer ziet.
Aangezien de info zo summier is,kunnen er echt dingen nare dingen gebeuren. Mensen nemen dan niet de verantwoordelijkheid op zich. Hoe dom kun je zijn. Me gaan er vanuit dat Dr Frank wel voor hun klaar staat. Ook op de site eenkiloperweek,wordt vermeld dat je je vraag op het forum kan stellen. Maar er komt niemand langs. Al 30 dagen dat ik lid ben.

Tantetruus
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 sep 2009 16:13

Re: het Dr Frank Dieet

Ongelezen bericht door Tantetruus »

Staan heel veel berichten op het forum van eenkiloper week van mensen die problemen hebben met hun gezondheid, enige wat gebeurt is dat er van leken allemaal adviezen komen die van geen kant kloppen. Levensgevaarlijk volgens mij, ik ben benieuwd wanneer het eerste slachtoffer valt. Hoop het natuurlijk niet maar moet een keer mis gaan.

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: het Dr Frank Dieet

Ongelezen bericht door Shareena »

Ik heb jaren bij een dietiste gelopen. Het enige wat steeds naar voren kwam was boterhammen eten.. Dat deed ik te weinig!

Heeft allemaal niet geholpen en kreeg er allemaal extra klachten bij als hoofdpijn, maagklachten, gewichtstoename en stemmingswisselingen... Ik ben nu 3 weken bezig, heb geen hoofdpijn meer, maagklachten zijn weg, voel me top en zie er fantastisch uit. Niet meer grauw en droevig! En ik ben ook nog eens 6 kilo afgevallen!

Wellicht is dit een hype, maar ik ben blij dat ik ook eindelijk eens ergens aan kan beginnen en succes kan hebben! En over die eiwitshakes: dat kun je zelf beslissen! Bij de intake kun je ervoor kiezen of je er info over hebben wilt! En ziet het er vaag voor je uit? Klopt, maar zodra je een intake hebt gedaan wordt het allemaal duidelijker.. Je krijgt dagelijks een menu gemaild en ook staan er tips in de nieuwsbrief.. Zo staat er duidelijk dat als je iets niet lust (vlees of groenten etc), je het kan vervangen met een alternatief van dezelfde hoeveelheid..

En dat van die nieren, maar mijn weten is dat duidelijk een vraag geweest bij de intake!

Ik kan er alleen maar positief over zijn!

solleila
Berichten: 361
Lid geworden op: 07 sep 2005 21:26

Re: het Dr Frank Dieet

Ongelezen bericht door solleila »

Goed van je Shareena, En wat fijn dat je klachten zijn verdwenen.
Waarschijnlijk heb je een intolerantie van een paar voedingsproducten. Ook krijg geen overspannen alvleesklier.

toen ik 2003 een kh arm dieet volgde,was ik ook van een hoop klachten af. Als ik weer begin krijg ik de klachten weer terug.
Ikzelf was nieuwsgierig naar dit dieet. Maar vind het niet lekker. Maar dat is mijn mening.
Die persoon met nieren had dit wel vermeld in de intake. Er staat ook in als je iets mankeert zou er contact met je worden genomen. Dat is bij die gene niet gedaan. Erg onveilig. Eiwitten zijn niet slecht,maar mensen die al een nieraandoening hebben,is het gewoon riskant om dan een eiwitdieet te volgen.

Tantetruus
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 sep 2009 16:13

Re: het Dr Frank Dieet

Ongelezen bericht door Tantetruus »

Er zijn heel veel mensen op het forum die geen persoonlijk advies gekregen hebben. Er zijn er b.v zat die geen vis lusten en als maar recepten met vis krijgen. Zelf vind ik de recepten ook vreselijk van DR Frank, zit geen fantasie bij, brrrrrrrrr.

solleila
Berichten: 361
Lid geworden op: 07 sep 2005 21:26

Re: het Dr Frank Dieet

Ongelezen bericht door solleila »

Tantetruus schreef:. Zelf vind ik de recepten ook vreselijk van DR Frank, zit geen fantasie bij, brrrrrrrrr.
Precies ik vind het ook niet lekker. Maar veel mensen houden ervan als ze alles wordt voorgekauwd. Bij het Atkinsdieet eet je gewoon lekker. Dieeten is geen straf. Straks een kip koriander met sojasaus en wat geroosterde sesamzaadjes. Beetje honing erbij. Nou ik ga straks smullen. Of wat denk je van kip koriander met kokosmelk,knoflook,sambal met eigen gemaakte satesaus En dan een spitskool met rode peper en balsamicoazijn. en dan wat satesaus erop Echt dat smaakt super. Ook heerlijk salades die ik vaak maak. Stukje vlees of vis. Heerlijk. Soms maak ik een eigengemaakte boterkoek van amandelmeel. Doe ik een week mee en dat eet mijn vriend ook mee. Ik weet niet wie ze in dienst hebben als dieetist,maar dat mens heeft absoluut geen fantasie.

Tantetruus
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 sep 2009 16:13

Re: het Dr Frank Dieet

Ongelezen bericht door Tantetruus »

Gevonden in het forum een geplaatst bericht


n ja hoor het boek: Gezond slank met Dr.Frank wordt uitgegeven door:

Tadadadadada : Dutch Media Uitgevers

http://www.fd.nl/artikel/13760969/buite ... ld-z-n-kop

Boek is al te reserveren bij de AKO

Gezond slank met Dr. Frank

Berkum, F. van

ISBN: 9789048805280

Uitgever: Dutch Media uitgevers

Verzendkosten: Gratis thuisbezorgd

19,95

Meer dan 80.000 mensen op de website en zelden of nooit een zinnig antwoord van Dr.frank op de vragen die veel gesteld worden. Iedereen zwemt daar in het diepe. Ik durf te wedden dat de antwoorden wel in het boek staan!
Laatst gewijzigd door Tantetruus op 06 jan 2010 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: het Dr Frank Dieet

Ongelezen bericht door eeliane »

wrs iemand die heel snel en met eigenlijk totaal geen verstand vna zaken geld wil verdienen, zien zichzelf als een nieuwe dieetgoeroe.
Alle dieten waar alle koolhydraten worden uitgehaald en die belachelijke eiwitshakes voor in de plaatskrijgen, zijn misleidend en nog eens slecht voor de gezondheid! Vooral niet doen, welke gek ooit gezegd heeft geen koolhydraten meer te gebruiken moeten ze opsluiten. koolhydraten zijn de motor/energie van het lichaam, is de suiker aanvoer voor de cellen, zonder koolhydraten geen energie en slechte voeding voor de cellen die op langere termijn echt problemen voor het metabolisme zorgt, dus wat we eigenlijk allang weten, van alles eeen beetje en niet te veel (van het een en niet van het ander!!!)
Alle dieten, zeker de crashdieten kunnen naar het land van fabelen verhuizen...

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: het Dr Frank Dieet

Ongelezen bericht door Shareena »

koolhydraten zijn de motor/energie van het lichaam, is de suiker aanvoer voor de cellen
Voor mij voorlopig geen koolhydraten of suiker meer! Heb me nog nooit zo goed gevoeld... Voor mij is dit een manier van leven geworden, geen crashdieet!!

solleila
Berichten: 361
Lid geworden op: 07 sep 2005 21:26

Re: het Dr Frank Dieet

Ongelezen bericht door solleila »

eeliane. Google eens op hyperinsulinemie en je weet waarom mensen een BEPAALDE TIJD MINDER koolhydraten kunnen eten.
In 2003 in oktober heeft Tros Radar een reportage gemaakt over het Atkins dieet. Bekijk de uitzending eens.

http://www.trosradar.nl/index.php?id=ui ... em_id]=342

Daar wordt haarfijn uitgelegd,waarom mensen dik worden van bepaalde koolhydraten
Bepaalde koolhydraten zijn slecht zoals chips,chocolade en andere snoep soorten

. Als je eenmaal op gewicht bent dan mag je weer koolhydraten eten,alleen eet je bepaalde koolhydraten zoals bonen,zilvervliesrijst,volkoren pasta. Reden omdat er vezels in zitten zullen deze producten minder invloed hebben op je bloedsuiker
Ook kun je best weer af en toe een aardappel eten maar dan liever een aardpeer of zoet aardappel. Ook daar zitten veel vezels in. Waardoor je minder trek krijgt. En je bloedsuiker niet zo op hol slaat.
Volkoren brood,roggebrood etc dat mag weer. Maar wit brood liever niet. Of een gewone pasta vwg de snelle stijging in je bloedsuiker. Ook moet je meer gaan sporten om die suikers te gaan verbranden. Vooral krachttraining. Want spieren hebben meer energie nodig dan als je weinig spiermassa hebt.
Natuurlijk moet je ook cardio doen.

Als je lid bent van de bibliotheek moet je de volgende boeken eens lezen.
Dan weet je echt waar je over praat

- Een levenslang Atkins
- South Beach dieet
- De hormoonfactor

Trouwens bepaalde koolhydraten zijn verslavend. Ken weinig mensen die bonenverslaafd zijn of biefstuk verslaafd of eieren verslaafd
Ken wel snoepverslaafde,chocoladeverslaafde,chipsverslaafde en
broodverslaafde.

Tantetruus
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 sep 2009 16:13

Re: het Dr Frank Dieet

Ongelezen bericht door Tantetruus »

Blijf vinden dat er ergens belangenverstrengeling zit. Die Dr.Frank zegt dan wel dat hij zijn aandelen in BIS van de hand heeft gedaan, maar hoe dan ook voorlopig zitten de fora van eenkiloperweek en BIS nog steeds op hetzelfde IP adres.

http://www.domaintools.com/reverse-ip/? ... inshape.nl

Hoe is het toch mogelijk dat heel Nederland weer als een blinde gelooft dat dit de oplossing is voor overgewicht.
Opmerkelijk vooral is dat zelfs de beginners op het forum al meteen weer vragen stellen over andere producten en meteen de richtlijnen van het dieet proberen te ontduiken. Moet zeggen het is zeer vermakelijk.

Zijn ook al een aantal mensen "klaar"met het dieet, zijn op gewicht en smachten nu naar antwoord hoe verder. We zullen zien, ben benieuwd.

Gesloten