LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sigaren

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
J. Degrelle
Berichten: 271
Lid geworden op: 07 mar 2008 14:22
Locatie: Heilig Landstichting

Sigaren

Ongelezen bericht door J. Degrelle »

Ik mag graag op zijn tijd een heerlijk sigaartje roken. Nu rook ik de laatste tijd regelmatig een Arturo fuente opus X belicoso XXX. Geen goedkoop sigaartje, maar dan heb je ook wat.

Nu heeft mijn sigarenhandelaar de stuksprijs verhoogd van 23 euro naar 28,50. Volgens hem is het produkt steeds moeilijker te verkrijgen en daarom is de prijs verhoogd. Nu zag ik op internet een site staan waar ze nog wel slechts 23 euro kosten. Maar weet iemand of als ik een kistje bestel of er dan met deze sigaren geen transportschade kan optreden?

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Sigaren

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Maar weet iemand of als ik een kistje bestel of er dan met deze sigaren geen transportschade kan optreden?
Ja dat kan.
Ze kunnen zelfs zoek raken tijdens het transport
Ze kunnen ook gestolen worden tijdens het transport en worden opgerookt door iemand die alleen bijstand heeft, en normaal gesproken deze sigaren niet kan betalen.
Ze kunnen ook niet verstuurd worden, en de afzender kan je dus ook oplichten

En als dat allemaal niet mocht gebeuren, dan kunnen ze nog nat worden als de postbode in de regen zijn bezorging afwerkt.
Of de hond van de buren kan een sigaartje als bot gebruiken.

En zelfs als je sigaren dit bij toeval overleefd hebben, vallen ze ten prooi aan moedwillige brandstichting.

enfin, oftewel un Question Ridicule
Laatst gewijzigd door seagoing racer2 op 22 jun 2010 18:22, 2 keer totaal gewijzigd.

tnose
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 jun 2010 00:08

Re: Sigaren

Ongelezen bericht door tnose »

ik denk dat de echte vraag is:
als er tijdens het transport schade toegebracht wordt aan een sigaar, kan ik dit dan verhalen?

Ik denk het wel iig maar dan bij degene die het transport verzorgt

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: Sigaren

Ongelezen bericht door gerland »

Transportschade?

Veel erger.
Door het bestellen van zo'n kistje loopt u aanzienlijke kans in handen van de sigarenmaffia te vallen. Geen pretje kan ik u verzekeren.

De sigarenmaffia staat al jaren bekend om dergelijke praktijken. Er wordt u een worst voorgehouden, maar afspraken nakomen ho maar!

Persoonlijk ben ik van mening dat alleen al het risico op transportschade voor u een korting zou moeten betekenen. Maar vergeet het maar, de sigarenmaffia steekt de poen liever in eigen zak.

Dat gaat nu al jaren zo. Het ergst is nog wel dat de sigarenmaffia er geen been in ziet om sigaren bij u te bezorgen die al gedeeltelijk zijn opgerookt. De eerste centimeter van de sigaar (en soms ook nog de laatste) is dan al in rook opgegaan voordat u er van kunt gaan genieten. Ik vind het te gek voor woorden, maar ja, voor de sigarenmaffia is het "common practice".

Zolang dit niet verandert, niet aan beginnen!

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Sigaren

Ongelezen bericht door jor »

Gezien de wijze waarop J.Degrelle hier soms los gaat en alles en iedereen oplichters enz noemt een terechte reactie.

J. Degrelle
Berichten: 271
Lid geworden op: 07 mar 2008 14:22
Locatie: Heilig Landstichting

Re: Sigaren

Ongelezen bericht door J. Degrelle »

Toch maar weer een sigaartje gekocht bij mijn sigarenspeciaalzaak. Hem op de internetaanbieding gewezen. Volgens hem zijn dat oplichters.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Sigaren

Ongelezen bericht door S. »

...Volgens hem zijn dat oplichters...
Blijkt je klapsigaar een wassen neus te zijn. :P

Berenice
Berichten: 231
Lid geworden op: 03 nov 2006 13:04

Re: Sigaren

Ongelezen bericht door Berenice »

Misschien kunt u met de reismaffia naar de DR afreizen en daar rechtstreeks de cigaren inkopen... goedkope cigaren (je mag er gelijk 50 meenemen als je de prijs dan onder de 430 euro krijgt en als je dat lukt heb je ook gelijk je vliegticket eruit, bijna gratis vakantie dus) :mrgreen:

witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Sigaren

Ongelezen bericht door witte angora »

J. Degrelle schreef:Toch maar weer een sigaartje gekocht bij mijn sigarenspeciaalzaak. Hem op de internetaanbieding gewezen. Volgens hem zijn dat oplichters.
Uiteraard. Als het geen oplichters zijn, is jouw speciaalzaak een klant kwijt.

Had je dat nou echt niet door? :lol:

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Sigaren

Ongelezen bericht door alfatrion »

Wat je rechten zijn hangt een beetje af van het soort schade. Als de sigaren tijdens het transport schade ontstaat aan de sigaren dan kun je van de winkelier eisen dat hij deze kosteloos vervangt. Als de sigaren door de schade in waarde zijn verminderd dan kan het zijn dat je hier geen recht op hebt, maar wel recht om het verschil terug te krijgen. Op de transporteur kun je deze schade niet verhalen, want daar heb je geen overeenkomst mee en is dus iets wat de verkoper moet doen.

J. Degrelle
Berichten: 271
Lid geworden op: 07 mar 2008 14:22
Locatie: Heilig Landstichting

Re: Sigaren

Ongelezen bericht door J. Degrelle »

Witte Angora, jouw slimheid blijft mij iedere keer weer verrassen

karelishier
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 sep 2010 12:47

Re: Sigaren

Ongelezen bericht door karelishier »

seagoing racer2 schreef:
Maar weet iemand of als ik een kistje bestel of er dan met deze sigaren geen transportschade kan optreden?
Ja dat kan.
Ze kunnen zelfs zoek raken tijdens het transport
Ze kunnen ook gestolen worden tijdens het transport en worden opgerookt door iemand die alleen bijstand heeft, en normaal gesproken deze sigaren niet kan betalen.
Ze kunnen ook niet verstuurd worden, en de afzender kan je dus ook oplichten

En als dat allemaal niet mocht gebeuren, dan kunnen ze nog nat worden als de postbode in de regen zijn bezorging afwerkt.
Of de hond van de buren kan een sigaartje als bot gebruiken.

En zelfs als je sigaren dit bij toeval overleefd hebben, vallen ze ten prooi aan moedwillige brandstichting.

enfin, oftewel un Question Ridicule

Dan vergeet je nog natuur rampen he!! Dat verzekerd niemand... hmm dilemma .. Wat ga je doen? Riskeer je nu je hele 23 euro.. Of betaal je gewoon ENKELE eurie's meer en je weer dat het goed gaat? Oefff LASTUGGGGG

Gesloten