LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kalium Slow K tabletten 600

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Mariska1602
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 apr 2017 10:34

Kalium Slow K tabletten 600

Ongelezen bericht door Mariska1602 »

Ik heb een vraag of jullie hier al meer over gehoord hebben
Ik gebruik de kalium tabletten slow k omdat mijn kalium niet goed is nooit kreeg ik hier een rekening van
En nu zou ik er 51.37 voor moeten betalen wandt dat is in de nieuwe wet zo geregeld en de fabriek door een ander overgenomen is sinds dinsdag ben ik van 2 slow k naar 6 slow-k gegaan niemand heeft mij erop attent gemaakt dat dit zo was ik heb alleen mijn uitkering en grootste gedeelte hiervan gaat naar het cz zouden jullie dit willen behandelen en zo ja deze fabriek is de enige die nog slow k maakt is hier geen andere optie voor
Vriendelijke groeten Mevr MRH Heijnen
Laatst gewijzigd door Radar op 06 apr 2017 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel aangepast.

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Kalium Slow K tabletten 600

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »


zwaluw29
Berichten: 134
Lid geworden op: 05 mar 2017 19:50

Re: Kalium Slow K tabletten 600

Ongelezen bericht door zwaluw29 »

Ik vond het volgende artikel. Dit is begrijp ik, op uw situatie van toepassing:
http://nos.nl/artikel/2164187-mag-een-f ... hogen.html
Het gaat hier om een hoge eigen bijdrage naast de wettelijke eigen bijdrage . De medicijnen zijn medisch noodzakelijk en er is geen goedkoper alternatief.
U zou een aanvraag voor bijzondere bijstand bij uw gemeente kunnen indienen.

Mariska1602
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 apr 2017 10:34

Re: Kalium Slow K tabletten 600

Ongelezen bericht door Mariska1602 »

Ik heb het bij internist aangekaart en heb nu een drank ervan die compleet vergoed wordt en duurder is dan de tabletten ben er net mee begonnen en het is een aanrader voor iedereen
Dus mensen kaart het aan de drank wordt compleet vergoed en is niet heel vies

PasOp!Adverteerders
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 jun 2008 12:18

Re: Kalium Slow K tabletten 600

Ongelezen bericht door PasOp!Adverteerders »

Ik heb vandaag 34,24 euro voor 180 tabletten bijbetaald, voor 3 maanden. Dus per jaar 136.96 euro.
Hert is schandalig. En dan reageren hier nog mensen dat je gezonder moet leven. Terwijl ze je niet kennen. Bizar!

Het is een grof schandaal.

michiel.smit
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 mei 2017 11:44
Contacteer:

Re: Kalium Slow K tabletten 600

Ongelezen bericht door michiel.smit »

Och ... dit valt nog allemaal in het niet met wat wij moeten bijbetalen.

Mijn vrouw heeft het Gitelman syndroom en moet hiervoor 35 slow-k tabletten per dag slikken.
Dit houd in dat mijn vrouw op jaarbasis ruim 12.000 van deze tabletten moet slikken.

Omdat de zorgverzekeraars niet meer dan € 3,55 per 100 tabletten vergoeden en de prijs door de fabrikant die dit medicijn "gekaapt" heeft is verhoogd naar € 19,70 per 100 tabletten, moeten wij op jaarbasis ruim € 2.000,00 uit eigen zak bijbetalen!!!

Wij zijn al bezig geweest met een coulance regeling bij onze Zorgverzekeraar Menzis, maar deze geeft gewoon doodleuk aan dat ze in hun recht staan qua vergoeding en niet van plan zijn om in ons (toch wel redelijk uitzonderlijke) geval een uitzondering te maken. Oftewel ... zoek het maar uit.

Nu zijn wij in samenwerking met meerdere internisten (o.a. van het Radboud UMC) bezig om dit hogerop te gaan spelen richting de politiek en de media, omdat dit op deze manier natuurlijk echt niet kan zo.

Ik roep hierbij dan ook iedereen op, die met hetzelfde probleem kampt, deze topic te blijven volgen en ook aan te geven welke problemen jullie ondervinden, zodat we met z'n allen sterker staan!

Zodra er ontwikkelingen zijn, zal ik deze hier direct melden!

michiel.smit
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 mei 2017 11:44
Contacteer:

Re: Kalium Slow K tabletten 600

Ongelezen bericht door michiel.smit »

Inmiddels heb ik een online community / platform opgezet voor idereen die met het probleem van gekaapte medicijnen zit.
Dit is dus niet alleen voor het probleem met de slow-k tabletten, maar voor alle gekaapte medicijnen!

Deze portal is bedoeld als informatie platform en om alle gedupeerden te verzamelen op één punt, zodat we, wanneer er genoeg draagvlak is, ook echt actie kunnen ondernemen richting de media en de politiek.

De website die hiervoor (op dit moment nog in aanbouw) is, kunt u vinden op : https://medicijngekaapt.nl
Ook is er een Facebook pagina opgezet : https://www.facebook.com/Medicijn-Gekaa ... 824438982/

Bezoek de facebookpagina en Like en Deel zoveel mogelijk, zodat we dit probleem onder het grote publiek kunnen brengen!
Op de website komt een forum en zullen we nieuws- en informatie over dit probleem publiceren.

Willy Boers
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mei 2017 18:55

Re: Kalium Slow K tabletten 600

Ongelezen bericht door Willy Boers »

Ook ik slik Slow K pillen omdat ik het syndroom van Gitelman heb.
Ben erg geschrokken van de prijs,schandalig!!!
Willy Boers

marjolein.balm
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mei 2017 12:14
Contacteer:

Re: Kalium Slow K tabletten 600

Ongelezen bericht door marjolein.balm »

Willy, ik heb ook het syndroom van Gitelman, zelfde probleem hier, we hebben sinds kort een FB groep voor Gitelman patienten: https://www.facebook.com/groups/334303863602666/

Joop03
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mei 2017 12:06

Re: Kalium Slow K tabletten 600

Ongelezen bericht door Joop03 »

Mijn zoon nu zeventien jaar oud slikt sinds hij de diagnose drie jaar geleden heeft gekregen ,dat hij een zeldzame spierziekte heeft per dag negen Slow-K tabletten. Volgens de minister Scheffer is er een vervangend middel namelijk de Kcl Drank. Helaas werkt de drank niet zoals de tabletten Slow (gereduceerde afgifte...) ,maar wordt veel sneller opgenomen in het bloed en dit kan fatale gevolgen hebben voor mijn zoon, voor hem is de drank geen optie helaas.
Ik hoop dat er voor alle mensen , die het middel moeten gebruiken er een oplossing hiervoor komt , maar de Minister gaat niet eerder dan in Oktober weer naar de lijst kijken (WVG lijst) of de bedragen voor vergoeding kunnen worden aangepast. :(

gennie
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 nov 2017 14:52

Re: Kalium Slow K tabletten 600

Ongelezen bericht door gennie »

Ik vind het in de breedte schandalig hoe dit gaat. Ik schrik ook van de eigen bijdrage. Bij sommige medicijnen kan ik het begrijpen maar hier niet. Ik wilde stoppen met deze medicatie maar de kans op hart falen is dan erg groot ik zou op de intensive care terecht komen. Dat is pas duur! Ik kom er maar niet achter wie dit bedacht heeft. Die persoon heeft zeker geen medische achter grond want dan zou je dit niet doen. Waar moet ik zijn?

Elly Baks 1956
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 sep 2019 12:05

Re: Kalium Slow K tabletten 600

Ongelezen bericht door Elly Baks 1956 »

Ik heb ook Slow K tabletten nodig maar door omstandigheden kan ik het niet meer betalen dus ik heb steeds meer klachten van mijn lichaam dat ik af en toe niet meer kan lopen en dat ik kruipend van bed naar de huiskamer moet en het ziektekostenverzekering Ditzo heb gezegd dat de dokter met de apotheker samen moeten overleggen of ik het zonder bijbetaling kan krijgen maar dat krijg ik ook niet om dat ik bij de wanbetalers zat ik krijg wel drinkvoeding wat veel duurder is dan tabletten of wel mijn gezondheid gaat steeds meer achteruit .,,,,,,,,.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Kalium Slow K tabletten 600

Ongelezen bericht door berndv »

Elly Baks 1956 schreef:
24 sep 2019 12:40
Ik heb ook Slow K tabletten nodig maar door omstandigheden kan ik het niet meer betalen dus ik heb steeds meer klachten van mijn lichaam dat ik af en toe niet meer kan lopen en dat ik kruipend van bed naar de huiskamer moet en het ziektekostenverzekering Ditzo heb gezegd dat de dokter met de apotheker samen moeten overleggen of ik het zonder bijbetaling kan krijgen maar dat krijg ik ook niet om dat ik bij de wanbetalers zat ik krijg wel drinkvoeding wat veel duurder is dan tabletten of wel mijn gezondheid gaat steeds meer achteruit .,,,,,,,,.
Lastige situatie. Als ik op internet kijk dan lees ik dat er een eigen bijdrage geldt voor deze medicijnen. Ik lees bijna 15 euro op een doosje van 75 tabletten.

Als ik online zoek zie ik dat de drankvorm wel vergoed wordt. Is er geen mogelijkheid dat ze u die voorschrijven?

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kalium Slow K tabletten 600

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De eigen bijdrage voor medicijnen is in 2019 beperkt tot € 250 per jaar.

Gesloten