Uitgiftekosten bij de apotheek. Hoe zit dit precies?

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Duc

Re: Uitgiftekosten bij de apotheek. Hoe zit dit precies?

Ongelezen bericht door Duc »

Opaplop schreef:
27 okt 2020 14:30
Ja het zal wel, maar bij ons hoeven wij steeds meer niet meer naar binnen om de medicijnen op te halen, en dan worden er toch kosten in rekening gebracht, ook als ze uit het automaat komen dus, hoe kan dit dan????
Ik snap dat ze minder verdienen, de laatste jaren, maar het is toch niet zo, dat ze van dat geld niet kunnen rond komen.
Dat medicijn vliegt niet vanzelf de automaat in. Ook voor deze medicatie is er personeel dat het bijeen zoekt en ander personeel dat het controleerde zodat het veilig geplaatst wordt. Er zal ook een code aangehangen worden zodat de juiste medicatie te voorschijn komt en dat wordt ook door personeel ingevoerd. De automaat zal ook nog het nodige kosten qua aanschaf/huur en onderhoud.

Waarom zeurt iedereen toch over de kosten ter hand stelling, terwijl de apotheker zeker onkosten heeft (gebouw, personeel, apparatuur) en deze kosten zaten vroeger gewoon in de medicatie prijs en was niet zoals nu zichtbaar.

Beetje gezeik dit. Valt mij tegen van jullie Radar! Jullie zouden beter moeten weten.

DeZevendeHenk

Re: Uitgiftekosten bij de apotheek. Hoe zit dit precies?

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Duc schreef:
13 jun 2021 15:30

Waarom zeurt iedereen toch over de kosten ter hand stelling, terwijl de apotheker zeker onkosten heeft (gebouw, personeel, apparatuur) en deze kosten zaten vroeger gewoon in de medicatie prijs en was niet zoals nu zichtbaar.

Beetje gezeik dit. Valt mij tegen van jullie Radar! Jullie zouden beter moeten weten.
Omdat met de invoering van het nieuwe stelsel deze post die onder het ziekenfonds ook al lang bestond nu ten laste van het eigenrisico is gaan vallen en daarmee zichtbaar werd en pijn deed. Dat de gezamenlijke apotheken het nooit aangedurfd hebben letterlijk de kont tegen de krib te gooien en iedere client die hier een discussie over begint de tent uit te kieperen is mij een raadsel. Dan ga je je spullen maar ergers anders halen.

Plaats reactie