LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Medicijnen tegen kanker en ontwikkelingen

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Medicijnen tegen kanker en ontwikkelingen

Ongelezen bericht door Chocomelk »

zozozo schreef: En nu kunnen we nog zeggen dat we allemaal dood gaan maar er zijn al wetenschappers die beweren dat we over 30 jaar het eeuwige leven zullen kunnen hebben. Dat wilde ik zeggen met mijn vorige bericht.
Whahaha.

thesaint
Berichten: 226
Lid geworden op: 05 sep 2011 16:08

Re: Medicijnen tegen kanker en ontwikkelingen

Ongelezen bericht door thesaint »

zozozo schreef:Voor de individuele mens zou een medicijn tegen kanker een zegen zijn. Voor de mensheid een ramp. Om 2 redenen:

1. Rondom kanker is wereldwijd een enorme industrie opgebouwd en een medicijn zou de economie enorm veel schade toebrengen. Veel mensen zouden hun werk verliezen enz.

2. Kanker is een verouderingsziekte, uitgezonderd erfelijkheidskanker en als miljoenen mensen niet meer zouden sterven dan zou de nu al veel te grote weredlbevolking explosief groeien.

Wel is het zo dat je als individu een heleboel zelf kunt doen om kanker te voorkomen (geen garantie maar je vergroot je kansen) door gezonde leefstijl enz. en dan zal kanker geleidelijk minder worden. De enige oplossing voor dit probleem denk ik.
zozozo

Jammer dat je zo denkt. Ik ga een stap verder, vreselijk dat je zo denkt.
Laatst zag ik in de krant een overlijdensbericht van een kindje een meisje dat was gestorven aan kanker.
Met een foto erbij. Zo een leuk meisje en nog geen 9 jaar oud.
Ik was er echt helemaal van slag van.

We moeten blijven streven naar een medicijn/oplossing en hopen dat we in de toekomst kinderen kunnen redden met zo een vreselijke ziekte.

Natuurlijk zijn er verschillende soorten kanker. Maar er zijn ook voorbeelden van mensen die met asbest in aanraking zijn gekomen of ergens anders aan bloot gesteld zijn. Dus die vlieger gaat niet altijd op!

Hopelijk zijn er meer mensen die wel wat willen doen voor hun medemens.

zozozo
Berichten: 185
Lid geworden op: 11 nov 2011 09:27

Re: Medicijnen tegen kanker en ontwikkelingen

Ongelezen bericht door zozozo »

@The saint zozozo
Jammer dat je zo denkt. Ik ga een stap verder, vreselijk dat je zo denkt.
Laatst zag ik in de krant een overlijdensbericht van een kindje een meisje dat was gestorven aan kanker.
Met een foto erbij. Zo een leuk meisje en nog geen 9 jaar oud.
Ik was er echt helemaal van slag van.
Was niet persoonlijk bedoeld. Nogmaals voor ieder persoonlijk kan kanker heel veel verdriet betekenen. Maar jou eerste bericht was meer in algemene termen gesteld. Tenminste zo heb ik dat begrepen. En daar reageerde ik op. Er is al heel veel voorhanden voor het bestrijden van kanker. Ik geloof ook niet in complot denken. Wel in belangenverstrengeling. Maar dat DE behandeling er wel zou zijn denk ik niet. Kanker is zo'n veelomvattende ziekte. Maar in de medische wereld is op dit moment ook de discussie hoever ga je om mensen nog te behandelen. Medisch technisch kan al heel veel, maar zou dat ook moeten? Moet iemand van 85 jaar nog hele dure chemo's krijgen of een hart operatie terwijl er voor datzelfde geld voor 1 mens duizenden kinderen van de hongerdood kunnen worden gered? Ik weet het als die 85 jarige je vader is krijg je een hele andere discussie. Dat begrijp ik ook wel. Ik heb ergens anders in dit forum op dit filmpje: http://www.youtube.com/watch_popup?v=9gZCwY9qJL4 gewezen. Misschien zegt dat ook wel iets over hoe ik persoonlijk in het leven sta en toch uitspraken kan doen die veel mensen blijkbaar tegenstaan. Filmpje duurt 12 minuten maar de moeite waard te bekijken.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Medicijnen tegen kanker en ontwikkelingen

Ongelezen bericht door ciske »

Ik word een beetje misselijk van jouw berichten, elk mens heeft recht op medische behandeling of je nou 85 of 25 bent.

Ik ben klaar met je, zozozo.
Laatst gewijzigd door ciske op 05 jun 2012 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.

zozozo
Berichten: 185
Lid geworden op: 11 nov 2011 09:27

Re: Medicijnen tegen kanker en ontwikkelingen

Ongelezen bericht door zozozo »

@Chocomel
zozozo schreef:
En nu kunnen we nog zeggen dat we allemaal dood gaan maar er zijn al wetenschappers die beweren dat we over 30 jaar het eeuwige leven zullen kunnen hebben. Dat wilde ik zeggen met mijn vorige bericht.

Whahaha.
Ze kunnen nu al bepaald weefsel en zelfs organen met stamcellen vernieuwen en herstellen. In het UMC - Utrecht bv. Is het dan zo raar om te veronderstellen dat ze binnen 30 jaar continue de meest vitale organen kunnen vervangen als die op zijn? Daarvoor heb ik niet zoveel fantasie nodig hoor om te denken dat dit wel mogelijk kan worden.

zozozo
Berichten: 185
Lid geworden op: 11 nov 2011 09:27

Re: Medicijnen tegen kanker en ontwikkelingen

Ongelezen bericht door zozozo »

@Ciske
Ik word een beetje misselijk van jouw berichten, elk mens heeft recht op medische behandeling of je nou 85 of 25 bent.

Ik ben klaar je me zozozo.
Dat is jou mening. De mijne ligt wat anders.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Medicijnen tegen kanker en ontwikkelingen

Ongelezen bericht door puma73 »

zozozo schreef:@Ciske
Ik word een beetje misselijk van jouw berichten, elk mens heeft recht op medische behandeling of je nou 85 of 25 bent.

Ik ben klaar je me zozozo.
Dat is jou mening. De mijne ligt wat anders.
we zullen zien. voorlopig ben je offtopic bezig zozozo

superklaver

Re: Medicijnen tegen kanker en ontwikkelingen

Ongelezen bericht door superklaver »

Ze kunnen nu al bepaald weefsel en zelfs organen met stamcellen vernieuwen en herstellen. In het UMC - Utrecht
Toevallig heb ik laatst de lezing gezien over stamcellen die is gehouden in het umc utracht. Ze hebben inderdaad hartspiercellen kunnen maken. maar nog geen hele organen. Daar is nog jaren onderzoek voor nodig. als ze eenmaal zo ver zijn zou het wel erg mooi zijn. dan worden de wachtlijsten wel drastisch ingekort. Wat wel verder mogelijk is met stamcellen is vaatvernieuwing. Er zijn mensen geholpen die door deze behandeling toch geen amputatie nodig hadden. Wat ik helemaal gaaf vind is dat mijn arts ook stamcelonderzoek verricht en dan met name op het gebied van vaten en nieren.

zozozo
Berichten: 185
Lid geworden op: 11 nov 2011 09:27

Re: Medicijnen tegen kanker en ontwikkelingen

Ongelezen bericht door zozozo »

@Superklaver
Toevallig heb ik laatst de lezing gezien over stamcellen die is gehouden in het umc utracht. Ze hebben inderdaad hartspiercellen kunnen maken. maar nog geen hele organen.
Volgens mij kunnen ze in het UMC ook al darmweefsel kweken. En elders op de wereld met stamcellen kan hersenweefsel worden hersteld. En mensen die nagenoeg blind zijn kunnen soms weer ziende gemaakt worden met stamcellen. Daarom begrijp ik @Thesaint wel een beetje dat hij zich afvraagt waarom er nog geen medicijn voor kanker is. Maar kanker is zo veelomvattend dat ik vermoed dat het daarom zo moeilijk is.

thesaint
Berichten: 226
Lid geworden op: 05 sep 2011 16:08

Re: Medicijnen tegen kanker en ontwikkelingen

Ongelezen bericht door thesaint »

zozozo schreef:@The saint zozozo
Jammer dat je zo denkt. Ik ga een stap verder, vreselijk dat je zo denkt.
Laatst zag ik in de krant een overlijdensbericht van een kindje een meisje dat was gestorven aan kanker.
Met een foto erbij. Zo een leuk meisje en nog geen 9 jaar oud.
Ik was er echt helemaal van slag van.
Was niet persoonlijk bedoeld. Nogmaals voor ieder persoonlijk kan kanker heel veel verdriet betekenen. Maar jou eerste bericht was meer in algemene termen gesteld. Tenminste zo heb ik dat begrepen. En daar reageerde ik op. Er is al heel veel voorhanden voor het bestrijden van kanker. Ik geloof ook niet in complot denken. Wel in belangenverstrengeling. Maar dat DE behandeling er wel zou zijn denk ik niet. Kanker is zo'n veelomvattende ziekte. Maar in de medische wereld is op dit moment ook de discussie hoever ga je om mensen nog te behandelen. Medisch technisch kan al heel veel, maar zou dat ook moeten? Moet iemand van 85 jaar nog hele dure chemo's krijgen of een hart operatie terwijl er voor datzelfde geld voor 1 mens duizenden kinderen van de hongerdood kunnen worden gered? Ik weet het als die 85 jarige je vader is krijg je een hele andere discussie. Dat begrijp ik ook wel. Ik heb ergens anders in dit forum op dit filmpje: http://www.youtube.com/watch_popup?v=9gZCwY9qJL4 gewezen. Misschien zegt dat ook wel iets over hoe ik persoonlijk in het leven sta en toch uitspraken kan doen die veel mensen blijkbaar tegenstaan. Filmpje duurt 12 minuten maar de moeite waard te bekijken.
Persoonlijk zou ik het geweldig vinden als iedereen te genezen is van deze ziekte.
Jong en oud. Ik wens iedereen een gezond leven toe en niet een afschuwelijke ziekte omdat we al met zoveel op deze aarde leven.
Kom eens op zozozo!

superklaver

Re: Medicijnen tegen kanker en ontwikkelingen

Ongelezen bericht door superklaver »

darmweefsel is ook mogelijk, maar nog niet zo veel dat ze er een hele darm van kunnen maken. maar misschien in de toekomst. Er is in ieder geval al veel mogelijk door stamcellen.

zozozo
Berichten: 185
Lid geworden op: 11 nov 2011 09:27

Re: Medicijnen tegen kanker en ontwikkelingen

Ongelezen bericht door zozozo »

@The Saint
Persoonlijk zou ik het geweldig vinden als iedereen te genezen is van deze ziekte.
Jong en oud. Ik wens iedereen een gezond leven toe en niet een afschuwelijke ziekte omdat we al met zoveel op deze aarde leven.
Natuurlijk ben ik met je eens dat je niemand een ernstige ziekte toewenst. Maar zo reageerde ik niet. Ik reageerde op het gegeven stel dat niemand meer aan kanker zou overlijden dan blijven er wel heel veel mensen leven hoor. En kan dit gegeven een ander probleem veroorzaken.

soepkipjes
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 feb 2012 23:21

Re: Medicijnen tegen kanker en ontwikkelingen

Ongelezen bericht door soepkipjes »

zozozo schreef:@Chocomel
zozozo schreef:
En nu kunnen we nog zeggen dat we allemaal dood gaan maar er zijn al wetenschappers die beweren dat we over 30 jaar het eeuwige leven zullen kunnen hebben. Dat wilde ik zeggen met mijn vorige bericht.

Whahaha.
Ze kunnen nu al bepaald weefsel en zelfs organen met stamcellen vernieuwen en herstellen. In het UMC - Utrecht bv. Is het dan zo raar om te veronderstellen dat ze binnen 30 jaar continue de meest vitale organen kunnen vervangen als die op zijn? Daarvoor heb ik niet zoveel fantasie nodig hoor om te denken dat dit wel mogelijk kan worden.
Er is meer dan alleen wat onderdelen vervangen. Ik verwacht inderdaad dat we in de toekomst wel organen zullen kunnen gaan kweken. (al zal dat nog jaren duren). maar dat is nogal een stap naar volledige "onsterfelijkheid". Naast dat je gewoon getroffen wordt door ongelukken en ziektes (die we nooit 100% kunnen behandelen), blijft het gewone verouderingsproces van het lichaam gewoon doorgaan.

Zie het als een auto.. je kan alle onderdelen vervangen. Maar de carrosserie is ook aan slijtage onderhevig.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Medicijnen tegen kanker en ontwikkelingen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja helaas bij sommige begint dat al bij de geboorte! en bij andere pas als ze 80 zijn..

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Medicijnen tegen kanker en ontwikkelingen

Ongelezen bericht door Chocomelk »

zozozo schreef: Ik reageerde op het gegeven stel dat niemand meer aan kanker zou overlijden dan blijven er wel heel veel mensen leven hoor. En kan dit gegeven een ander probleem veroorzaken.
Dan blijven er helaas nog genoeg dingen over waar mensen vroegtijdig aan kunnen overlijden.

Niet normaal jou denkwijze.

Dit is mijn allerlaatste bericht aan jou in dit topic.

Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Re: Medicijnen tegen kanker en ontwikkelingen

Ongelezen bericht door Robjee »

Een voorbeeld van vooruitgang in de kankerbehandeling:

De prevalentie van slokdarmkanker is stijgende. Nederlandse onderzoekers hebben onlangs een onderzoek gepubliceerd waaruit blijkt dat de overlevingskans bij mensen met operabele slokdarmkanker met ruim 34% stijgt wanneer vóór de operatie ook chemotherapie (carboplatin en paclitaxel) en bestraling plaatsvindt (vergeleken alleen een operatie).
De gevonden resultaten hebben ertoe geleid dat deze patiëntengroep al enige tijd deze behandeling krijgt.

Bron: http://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa1112088

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Medicijnen tegen kanker en ontwikkelingen

Ongelezen bericht door Jolijn »

Chocomelk schreef:
zozozo schreef: Ik reageerde op het gegeven stel dat niemand meer aan kanker zou overlijden dan blijven er wel heel veel mensen leven hoor. En kan dit gegeven een ander probleem veroorzaken.
Dan blijven er helaas nog genoeg dingen over waar mensen vroegtijdig aan kunnen overlijden.
Niet normaal jou denkwijze.
Dit is mijn allerlaatste bericht aan jou in dit topic.
Wat is vroegtijdig? (ver) Voor de gemiddelde leeftijd?
Maar de gemiddelde leeftijd wordt daardoor nu juist (mede) bepaald.

zozozo
Berichten: 185
Lid geworden op: 11 nov 2011 09:27

Re: Medicijnen tegen kanker en ontwikkelingen

Ongelezen bericht door zozozo »

@soepkipjes
Er is meer dan alleen wat onderdelen vervangen. Ik verwacht inderdaad dat we in de toekomst wel organen zullen kunnen gaan kweken. (al zal dat nog jaren duren). maar dat is nogal een stap naar volledige "onsterfelijkheid". Naast dat je gewoon getroffen wordt door ongelukken en ziektes (die we nooit 100% kunnen behandelen), blijft het gewone verouderingsproces van het lichaam gewoon doorgaan.

Zie het als een auto.. je kan alle onderdelen vervangen. Maar de carrosserie is ook aan slijtage onderhevig.
Op zich ben ik dit wel met je eens. Maar ik zou ook dit ertegenin kunnen brengen: geloof jij ook in een leven na de dood? Dat de ziel naar de hemel gaat (of de hel?) Dat we daar herenigd worden met onze geliefden die voor ons stierven? Of geloof je in reïncarnatie? Zijn dat niet net zo "onvoorstelbare gedachten" dan wat ik opperde en waarin toch miljoenen mensen al een paar eeuwen geloven? Waarom zou onze ziel i.p.v. naar de hemel op te stijgen dan niet in het leven op aarde over kunnen gaan in steeds een ander lichaam dat steeds vernieuwd kan worden? Het is maar een gedachte, maar is deze dan echt zo onzinnig?

Terug naar het onderwerp: mijn reactie op de vraag van TS was meer van algemene aard. Medicijnen tegen kanker bestaan al gedeeltelijk. Maar kanker is een zo complexe ziekte dat deze niet onder 1 noemer, met 1 genezende behandeling is te vatten. Tenminste dat is mijn mening. Maar ik probeerde dit te plaatsen in een groter geheel. Te laten zien dat de ene keuze gevolgen heeft voor iets anders. @Robjee geeft weer een van zijn wetenschappelijke bewijzen. Prachtig hoor. maar wat zou alleen die studie al niet gekost hebben? En wat zou er met al dat geld - miljoenen kost zo'n studie - dat daaraan is gespendeerd (en verdiend) niet allemaal meer gedaan kunnen worden op een ander vlak? Daar zou je heel wat mensen op een ander vlak mee kunnen helpen. Toch? Er worden miljarden uitgegeven aan wetenschappelijk onderzoek naar de zoveelste chemo, met daarachter zeer grote financiële belangen die fraude en manipulatie van de studie resultaten in de hand werken. Maar als iemand die opgenomen is in een ziekenhuis voor een behandeling vraagt om gezonde voeding met extra fruit en groenten moet ze dat zelf meenemen meestal. Want er is geen budget voor.

Wetenschappelijk onderzoek is prachtig en noodzakelijk, maar binnen de gezondheidszorg en specifiek binnen de oncologie is die naar mijn mening volledig ontspoort. Juist om de grote financiële belangen die erachter zitten. Niet in de laatste plaats voor de wetenschappers zelf.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Medicijnen tegen kanker en ontwikkelingen

Ongelezen bericht door puma73 »

Wetenschappelijk onderzoek is prachtig en noodzakelijk, maar binnen de gezondheidszorg en specifiek binnen de oncologie is die naar mijn mening volledig ontspoort. Juist om de grote financiële belangen die erachter zitten. Niet in de laatste plaats voor de wetenschappers zelf.
Dat is niet alleen in de gezondsheidszorg, wat denk je van de totale ontsporing van kwakzalvers die om het hardst roepen dat ze het ideale medicijn tegen kanker hebben en waar ettelijke tienduizenden euro.s voor behandeling worden gevraagd.

Daar worden mensen wijzer van, maar niet heus, die kwakjes die lachen het laatst

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Medicijnen tegen kanker en ontwikkelingen

Ongelezen bericht door ciske »

puma73 schreef:
Wetenschappelijk onderzoek is prachtig en noodzakelijk, maar binnen de gezondheidszorg en specifiek binnen de oncologie is die naar mijn mening volledig ontspoort. Juist om de grote financiële belangen die erachter zitten. Niet in de laatste plaats voor de wetenschappers zelf.
Dat is niet alleen in de gezondsheidszorg, wat denk je van de totale ontsporing van kwakzalvers die om het hardst roepen dat ze het ideale medicijn tegen kanker hebben en waar ettelijke tienduizenden euro.s voor behandeling worden gevraagd.

Daar worden mensen wijzer van, maar niet heus, die kwakjes die lachen het laatst

Ben ik het helemaal mee eens Puma.

@Vogels het zal mij een worst zijn of jij mijn aversie wel of niet begrijpt.
Bij mij heeft elk mens recht op medische hulp, oud en jong.

Jij hoeft het ook niet met mij eens te zijn, ik vind dat iemand van 85 ook rechten heeft , ook op medisch gebied.

Gesloten