LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] temazepam

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
joeppie
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 mar 2013 20:11

temazepam

Ongelezen bericht door joeppie »

hier met Joeppie ik had een vraag aan jullie mensen hoe bouw je temazepam af zonder er last van te krijgen groetjes joeppie

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: temazepam

Ongelezen bericht door tenormin »

Nou, dat lijkt me nogal simpel: daar heb je dus je huisarts voor. En aangezien je alleen het medicijn Temazepam noemt en niet de mg en wat je gebruikt, 5,10,20 enz. en hoe vaak je het moet slikken kan er ook geen zinnig antwoord op worden gegeven.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: temazepam

Ongelezen bericht door bprosman »

Misschien handig je huisarts te vragen die heeft er voor doorgeleerd, verder niet teveel van wakker liggen.


vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: temazepam

Ongelezen bericht door vroem »

Idd huisarts, want afkicken van temazepam heb je tijdelijk een vervangend medicijn voor nodig en dat zal toch echt door de huisarts moeten woeden voorgeschreven.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: temazepam

Ongelezen bericht door tenormin »

Kan toch zijn dat joeppie wil afkicken van alle medicijnen?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: temazepam

Ongelezen bericht door bprosman »

Of hij is er al mee bezig en zit daarom hier, tis tenslotte vrijdag.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: temazepam

Ongelezen bericht door tenormin »

bprosman schreef:Of hij is er al mee bezig en zit daarom hier, tis tenslotte vrijdag.
Wilde eigenlijk het liedje van Kortjakje opschrijven maar ja, da's zo kattig, hé?

joeppie
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 mar 2013 20:11

Re: temazepam

Ongelezen bericht door joeppie »

nou ik slik 10 mg per dag vanaf december 2012 eerst om de dag nu elke dag en ik wil er mee stoppen want het gaat al een stuk beter met me depressie want ik sliep niet dus daarom goroetjes

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: temazepam

Ongelezen bericht door tenormin »

joeppie schreef:nou ik slik 10 mg per dag vanaf december 2012 eerst om de dag nu elke dag en ik wil er mee stoppen want het gaat al een stuk beter met me depressie want ik sliep niet dus daarom goroetjes
Kan je best een antwoord geven hoor, maar doe het niet, om veiligheidsredenen. Ieder mens, mocht je dat zijn ontgaan, is en reageert anders op stoppen met medicatie, dus nogmaals: overleg dit met je huisarts. Gezondheid!

Edrick
Berichten: 115
Lid geworden op: 29 jan 2013 12:40

Re: temazepam

Ongelezen bericht door Edrick »

joeppie schreef:hier met Joeppie ik had een vraag aan jullie mensen hoe bouw je temazepam af zonder er last van te krijgen groetjes joeppie

Breekie breekie, hier met Edrick.

Het staat gewoon in je bijsluiter.

Over.

luna01
Berichten: 156
Lid geworden op: 05 mar 2010 13:56

Re: temazepam

Ongelezen bericht door luna01 »

bprosman schreef:Misschien handig je huisarts te vragen die heeft er voor doorgeleerd, verder niet teveel van wakker liggen.
Sorrie met alle respect, maar dit is wel een hele goeie..... :lol:

Na 4 maand is afbouwen nog wel om te doen.

Succes !

joeppie
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 mar 2013 20:11

Re: temazepam

Ongelezen bericht door joeppie »

ik ben van temazepam 10 mg capsules naar 5mg tabletten gegaan ik slaap slechter maar het is te doen hopen dat het zo blijf met afbouwen :roll:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: temazepam

Ongelezen bericht door ciske »

Succes, nu die laatste 5mg nog. Overleg met je huisarts, trouwens als je er echt af wilt, lukt het wel.

joeppie
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 mar 2013 20:11

Re: temazepam

Ongelezen bericht door joeppie »

dat ben ik helemaal met je eens ciske :D maar het is niet makkelijk je wordt steeds wakker en dan moet je weer opnieuw proberen in slaap te vallen en dat is wel heel moeilijk maar ja vol houden groetjes

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: temazepam

Ongelezen bericht door ciske »

Als je er helemaal van af bent, ben je blij dat je die zooi niet meer slikt. Makkelijk zijn meer dingen in het leven niet.

succes.

joeppie
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 mar 2013 20:11

Re: temazepam

Ongelezen bericht door joeppie »

een goede dag ik heb samen met de huisarts besloten om te stoppen met temazepam en oxazepam en met diazepam af te bouwen heeft iemand ervaring mee dan zal ik het graag horen groetjes joeppie

Harrie Kierie
Berichten: 614
Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04

Re: temazepam

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

joeppie schreef:een goede dag ik heb samen met de huisarts besloten om te stoppen met temazepam en oxazepam en met diazepam af te bouwen heeft iemand ervaring mee dan zal ik het graag horen groetjes joeppie
Ik denk dat je huisarts er wel ervaring mee heeft. Jullie hebben het samen besloten, maar jij hebt geen idee wat jullie besloten hebben?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: temazepam

Ongelezen bericht door tenormin »

joeppie schreef:een goede dag ik heb samen met de huisarts besloten om te stoppen met temazepam en oxazepam en met diazepam af te bouwen heeft iemand ervaring mee dan zal ik het graag horen groetjes joeppie
Joeppie, als zulke dingen met je huisarts besproken worden kan je beter iemand meenemen, nu ben je kennelijk de helft vergeten. Vraag het nog eens aan de dokter, beter dan hier.

spuky10
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 jun 2013 18:17

Re: temazepam

Ongelezen bericht door spuky10 »

afbouwen van kortwerkende benzo's met langwerkende (diazepam) word vaker gedaan... als het allemaal niet lukt kan je je nog later door verwijzen naar de verslavingszorg, dan kan je samen met een verslavingsarts een afbouwschema maken!

Gesloten