LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] fluoxetine

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
joeppie
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 mar 2013 20:11

fluoxetine

Ongelezen bericht door joeppie »

goede dag mensen ik ga vandaag met fluoxetine beginnen want ik ben gestopt met paroxetine ik had te veel last van bij werkingen teveel om op te noemen daarom was de besluit ook makkelijk maar nu kreeg ik fluoxetine en nu ben weer bang voor de heftigen bijwerkingen heeft iemand een goede raad of ervaring ermee groetjes joeppie :wink:

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: fluoxetine

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Niet slikken, heb je ook geen last van bijwerkingen?? :P

Sorry, flauwe. Mijn moeder slikt ook al jaren Fluoxetine. Zover ik weet heeft zij er geen bijwerkingen van, zolang ze het maar trouw slikt. Zodra ze stopt krijgt ze afkickverschijnselen.

luna01
Berichten: 156
Lid geworden op: 05 mar 2010 13:56

Re: fluoxetine

Ongelezen bericht door luna01 »

Oh dit ook nog ? Zou er helemaal niet aan beginnen, echt, dit is alleen maar goed voor de farmaindustrie, maar niet voor jou.

Heb je dit gekregen om van de temazepam af te komen ?

joeppie
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 mar 2013 20:11

Re: fluoxetine

Ongelezen bericht door joeppie »

nee ik had juist temazepam gekregen omdat ik niet kon slapen en dat kwam door depressie alleen te laat achter gekomen ik heb nu al 11 maanden een depressie nog nooit gehad daarom dacht ik het gaat wel weer over niet dus dus nu fluoxetine van de dokter gekregen morgen ochtend omdat ik een slaap probleem heb groetjes

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: fluoxetine

Ongelezen bericht door ArneLH »

Iemand heeft leestekens bedacht om geschreven tekst ook leesbaar te maken voor anderen dan de schrijver ;). Lijkt me trouwens iets om te bespreken met de betreffende arts voordat je het spreekuur/de afspraak verlaat.

joeppie
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 mar 2013 20:11

Re: fluoxetine

Ongelezen bericht door joeppie »

ik snap je bericht niet zo sorry kan je wat duidelijke zijn groetjes

luna01
Berichten: 156
Lid geworden op: 05 mar 2010 13:56

Re: fluoxetine

Ongelezen bericht door luna01 »

Dat je dit met jou behandelende arts bespreekt.

Krijg je dit van je huisarts of een psychiater ? Een depressie gaat niet zomaar over, maar ook niet door van alles te slikken wat ze je voorschrijven. Daarom mijn vraag, want een huisarts kan er niets anders mee dan recepten schrijven.

Groetjes en succes !

joeppie
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 mar 2013 20:11

Re: fluoxetine

Ongelezen bericht door joeppie »

een goede dag nou ik krijgt het van de huisarts want ik kon niet tegen de bij werkingen van paroxetine wat een heftig spul is dat dus nu proberen met fluoxetine ik ben er vandaag mee begonnen vanmorgen maar ja dat is nog te vroeg om iets van de bijwerkingen te zeggen afwachten en het goede van hopen groetjes joeppie

Mar v.d. Berg
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:20

Re: fluoxetine

Ongelezen bericht door Mar v.d. Berg »

Dag Joeppie,
Ik ben enkele jaren geleden ook overgestapt van paroxetine op fluoxetine. Ben er tevreden over.
In de eerste 3 maanden heb ik als bijwerking wat problemen met agressie gehad, met name buitenshuis. Ik voelde mij snel belaagd. Dus als ik je een goede raad zou mogen geven ... Let goed op jezelf, zorg dat je je emoties goed leert signaleren en hou je vooral in als je denkt dat je benadeeld of belaagd wordt. Als ik deze periode nog een keer zou moeten doormaken, zou ik de eerste drie maanden zo min mogelijk de mensenmassa's, markten, rijen achter kassa's enzo opzoeken. Ik zou zoveel mogelijk tijd in rustige situaties doorbrengen. Dus boodschappen doen rond 18.00 uur, en verder veel thuisblijven.
Misschien is er iemand die met je mee wil gaan, als je er echt uit moet? Ik wens je veel sterkte!

luna01
Berichten: 156
Lid geworden op: 05 mar 2010 13:56

Re: fluoxetine

Ongelezen bericht door luna01 »

Mar v.d. Berg schreef:Dag Joeppie,
Ik ben enkele jaren geleden ook overgestapt van paroxetine op fluoxetine. Ben er tevreden over.
In de eerste 3 maanden heb ik als bijwerking wat problemen met agressie gehad, met name buitenshuis. Ik voelde mij snel belaagd. Dus als ik je een goede raad zou mogen geven ... Let goed op jezelf, zorg dat je je emoties goed leert signaleren en hou je vooral in als je denkt dat je benadeeld of belaagd wordt. Als ik deze periode nog een keer zou moeten doormaken, zou ik de eerste drie maanden zo min mogelijk de mensenmassa's, markten, rijen achter kassa's enzo opzoeken. Ik zou zoveel mogelijk tijd in rustige situaties doorbrengen. Dus boodschappen doen rond 18.00 uur, en verder veel thuisblijven.
Misschien is er iemand die met je mee wil gaan, als je er echt uit moet? Ik wens je veel sterkte!
Je weet niet eens of hij misschien evt. ook werkt ? Je gaat in zijn depressies mee en dat vind ik dan weer niet goed. Joeppie, je hebt iemand nodig die naar je luisterd voordat je spul slikt dat misschien wel even leuk lijkt, maar niet is. Jou hersenen gaan zich daarop instellen, en dat is alleen maar de farma die jou dan leuk onder eigen risiko in het gareel houd.

Werk jij ?

joeppie
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 mar 2013 20:11

Re: fluoxetine

Ongelezen bericht door joeppie »

nee kan nog niet werken ben nog te ziek maar ik ben nu twee dagen bezig met fluoxetine en de bijwerkingen vallen tot nu goed bij de tweede dag van paroxetine had ik al erger bijwerkingen kon niet normaal leven groetjes

joeppie
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 mar 2013 20:11

Re: fluoxetine

Ongelezen bericht door joeppie »

goede dag voor mij geen anti depressie medicijnen meer ik heb er twee gehad paroxetine en fluoxetine ik ging door een hel 2 keer ik ga met me psycholoog naar een ander oplossing zoeken ik hoop dat andere mensen wel baat hebben met deze medicijnen helaas voor mijn niet veel succes ermee groetjes joeppie

Gesloten