LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen met Fat Killer

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Linda Coffa
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 okt 2014 10:53

Ervaringen met Fat Killer

Ongelezen bericht door Linda Coffa »

Zaterdag 11 oktober 2014 kreeg ik een brief in de bus van DHL dat de buren een pakketje voor mij hebben aangenomen. Na het openen van het pakketje was ik erg verbaasd, er zaten afslankpillen in die ik niet had besteld en een rekening erbij van 218 euro, die ik voor 21 oktober moet betalen. Ik heb ze toen dit gemaild....
Hallo,

Ik krijg van jullie een pakketje binnen met 3 potjes Fatkiller en 1 potje DragonSlimExtreme.
Naar mijn weten heb ik nooit wat besteld.
Ik kan me nog vaag herinneren dat ik op de site heb gekeken, maar ik heb nooit ergens op akkoord gedrukt.
Ik ben dus niet van plan om deze produkten te betalen en wil ze ook op jullie kosten retourneren.

Graag zo spoedig mogelijk antwoord hoe dit opgelost kan worden.

Ik kreeg dit terug als antwoord........

Thank you for contacting us, we appreciate it
  
  
We remind you that act of providing false and misleading information is a commercial liability and can be taken as a criminal act of fraud. Any such intentions to act will be given to authorities, if needed.
  
We remind You that upon placing an order You have agreed to our Terms and Conditions.
  
If You believe that the provided information is not yours or your identity has been misused - please reply to this message as soon as possible and we will take care of it.
  
We are looking forward to your reply,

Dit heb ik ze weer gemaild...........

The information that is provided by the order is my information. But as I stated earlier, i did not place an order.

When i look at the time stamp, at that time no body was in the house.

So it seems that my identity is missused to order goods i don not even want.

How can we solve this issue?

En dit kreeg ik als antwoord terug..........

Thank You for contacting us, we appreciate it.
  
If You are sure that information provided to place this order was not given and You can take full responsibility of it, we ask You to fill out the following agreement
  
This document is valid without physical signature and can be filled electronically.
  
After inspection of submitted data our customer service will contact You as soon as possible.
  
Submitted data is protected under European Union laws of data privacy and will not be given by any means to third person's possession.
  
Thank You for understanding.

Het document dat ze me hebben toegestuurd (een verklaring onder eed) heb ik niet ingevuld.
Ik moet er mijn telefoonnummer en nog meer gegevens plus handtekening in zetten en heb er een slecht gevoel over.

Kan iemand mij hiermee helpen en me vertellen welke stappen ik moet ondernemen?
Ik kan het produkt ook niet retourneren, want bij hun adres staat alleen een P.O. Box en onder aan de brief staat Alektum voert namens Aliaz Cooperation LLC het debiteurenbeheer uit.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ervaringen met Fat Killer

Ongelezen bericht door sjohie »

Linda Coffa schreef:Zaterdag 11 oktober 2014 kreeg ik een brief in de bus van DHL dat de buren een pakketje voor mij hebben aangenomen. Na het openen van het pakketje was ik erg verbaasd, er zaten afslankpillen in die ik niet had besteld en een rekening erbij van 218 euro, die ik voor 21 oktober moet betalen. Ik heb ze toen dit gemaild....
Hallo,

Ik krijg van jullie een pakketje binnen met 3 potjes Fatkiller en 1 potje DragonSlimExtreme.
Naar mijn weten heb ik nooit wat besteld.
Ik kan me nog vaag herinneren dat ik op de site heb gekeken, maar ik heb nooit ergens op akkoord gedrukt.
Ik ben dus niet van plan om deze produkten te betalen en wil ze ook op jullie kosten retourneren.

Graag zo spoedig mogelijk antwoord hoe dit opgelost kan worden.

Ik kreeg dit terug als antwoord........

Thank you for contacting us, we appreciate it
  
  
We remind you that act of providing false and misleading information is a commercial liability and can be taken as a criminal act of fraud. Any such intentions to act will be given to authorities, if needed.
  
We remind You that upon placing an order You have agreed to our Terms and Conditions.
  
If You believe that the provided information is not yours or your identity has been misused - please reply to this message as soon as possible and we will take care of it.
  
We are looking forward to your reply,

Dit heb ik ze weer gemaild...........

The information that is provided by the order is my information. But as I stated earlier, i did not place an order.

When i look at the time stamp, at that time no body was in the house.

So it seems that my identity is missused to order goods i don not even want.

How can we solve this issue?

En dit kreeg ik als antwoord terug..........

Thank You for contacting us, we appreciate it.
  
If You are sure that information provided to place this order was not given and You can take full responsibility of it, we ask You to fill out the following agreement
  
This document is valid without physical signature and can be filled electronically.
  
After inspection of submitted data our customer service will contact You as soon as possible.
  
Submitted data is protected under European Union laws of data privacy and will not be given by any means to third person's possession.
  
Thank You for understanding.

Het document dat ze me hebben toegestuurd (een verklaring onder eed) heb ik niet ingevuld.
Ik moet er mijn telefoonnummer en nog meer gegevens plus handtekening in zetten en heb er een slecht gevoel over.

Kan iemand mij hiermee helpen en me vertellen welke stappen ik moet ondernemen?
Ik kan het produkt ook niet retourneren, want bij hun adres staat alleen een P.O. Box en onder aan de brief staat Alektum voert namens Aliaz Cooperation LLC het debiteurenbeheer uit.
Iets of iemand heeft je gegevens op die site ingevuld, daar komen ze niet zomaar aan. Dat Alektum incassobureau wordt veelvuldig genoemd op internet, en niet in lovende woorden. Ik zou niet meer informatie geven dan wat ze al hebben, en zeker niks ondertekent terugsturen.

Je kan even bellen met het juridisch loket (1e telefonische consult is gratis) over hoe nu verder.

Mucha

Re: Ervaringen met Fat Killer

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Ervaringen met Fat Killer

Ongelezen bericht door olaf79 »

Ze hebben je ongevraagd iets toegestuurd. Ze kunnen kiezen. Of 1, jij houdt het product om niet. Of 2, na overmaken van de portokosten zul jij het volledige pakket retourneren naar een door hun aan te wijzen adres.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Ervaringen met Fat Killer

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Het ongevraagd toesturen van producten en daarna geld vragen is per wet verboden. U heeft het product niet besteld en dus mag u het product houden/weggooien/aanbieden het terug te sturen na betaling van de verzendkosten door het bedrijf (want terugvorderen is lastig).

U hoeft niet te betalen, dus doe dat ook niet.

Stuur ze eventueel een mailtje/bericht waarin u dat aangeeft. Mocht u het lastig vinden in het Engels te communiceren kunt u me wel een PM sturen. Ik ben het Engels beter machtig dan het Nederlands en kan u helpen zo'n mailtje samen te stellen of een voorbeeld voor u schrijven.

In ieder geval kunt u hen het beste GEEN verdere informatie geven, zeker geen statements onder ede of iets dergelijks. U hebt niets met hen te maken en het product+rekening en dergelijke zijn hun probleem. U kunt immers bewijzen dat u meteen heeft aangegeven de producten niet te willen en ook niet te hebben besteld, dus mochten zij beweren van wel geldt er alsnog een bedenktijd van 14 dagen in Nederland, in welke een overeenkomst beëindigd kan worden zonder opgave van reden. De reputatie van het bedrijf maakt sowieso dat een rechtzaak onwaarschijnlijk is, dus ik zou me geen zorgen maken.

stofzuigertje

Re: Ervaringen met Fat Killer

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Aanvulling op bovenstaande....

Bestellingen met buitenlandse firma gelden regels van herkomst firma en niet Uw NL adres indien je had besteld....

Dus ook maar 1 jaar garantie als hier 2 jaren normaal is komt voor....
Daarom bestellen sommige Duitse producten die vaak 3 of 5 jaren zonder extra kosten bieden...

Maar voorwaarden van land van bestellen en heeft U adres info of meer gegeven?
De gegevens invullen en verstrekken kan in bepaalde landen voldoende zijn als willen kopen .....

Onder welk land valt dit en welke regels gelden daar.
Maar incasso, die heeft het moeilijk omdat zijn in Nederlands een zaak moeten voeren en bewijs leveren volgens Nederlands recht om geld te kunnen claimen.

Verder maken ze nauwelijks kans omdat het 2 landen en dus verschillende wetgeving is en Nederland de inwoners meer beschermde dan elders.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Ervaringen met Fat Killer

Ongelezen bericht door prem »

Rijst wel de vraag dat als TS niet heeft besteld hoe ze aan haar NAW gegevens komen in Riga.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Ervaringen met Fat Killer

Ongelezen bericht door Julie4444 »

prem schreef:Rijst wel de vraag dat als TS niet heeft besteld hoe ze aan haar NAW gegevens komen in Riga.
Willekeurige database van verkochte persoonsgegevens? Genoeg mensen vullen allerlei gegevens in bij petities, questionnaires en dergelijke.

Linda Coffa
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 okt 2014 10:53

Re: Ervaringen met Fat Killer

Ongelezen bericht door Linda Coffa »

Julie4444 schreef:
prem schreef:Rijst wel de vraag dat als TS niet heeft besteld hoe ze aan haar NAW gegevens komen in Riga.
Willekeurige database van verkochte persoonsgegevens? Genoeg mensen vullen allerlei gegevens in bij petities, questionnaires en dergelijke.
Klopt.
Ik had een enquête ingevuld en werd daarna automatisch doorgelinkt naar de site van Fat Killer.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Ervaringen met Fat Killer

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Linda Coffa schreef:Klopt.
Ik had een enquête ingevuld en werd daarna automatisch doorgelinkt naar de site van Fat Killer.
Laat dat een les zijn. Nooit je persoonlijke gegevens invullen tenzij écht nodig (dus je adres geven als je een product bestelt oid is prima, maar anders gaat het ze niets aan!). :wink:

Als je hulp nodig hebt met zo'n berichtje hoor ik het wel. :mrgreen:

Linda Coffa
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 okt 2014 10:53

Re: Ervaringen met Fat Killer

Ongelezen bericht door Linda Coffa »

Julie4444 schreef:
Linda Coffa schreef:Klopt.
Ik had een enquête ingevuld en werd daarna automatisch doorgelinkt naar de site van Fat Killer.
Laat dat een les zijn. Nooit je persoonlijke gegevens invullen tenzij écht nodig (dus je adres geven als je een product bestelt oid is prima, maar anders gaat het ze niets aan!). :wink:

Als je hulp nodig hebt met zo'n berichtje hoor ik het wel. :mrgreen:
Ik heb er zeker van geleerd. Wist niet dat als je aan een enquête/onderzoek meedeed, dat daar dan op deze manier misbruik van wordt gemaakt.
Ik wacht nu af wat de volgende stap is, want ik heb niks meer gehoord, maar hou het zeker in mijn achterhoofd om je hulp te vragen als dit verder gaat. Waarvoor mijn dank.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Ervaringen met Fat Killer

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Het is best mogelijk dat ze het opgeven na nog een paar rekeningen of dreigberichtjes te sturen. Misschien hoor je wel helemaal niets. :D

Linda Coffa
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 okt 2014 10:53

Re: Ervaringen met Fat Killer

Ongelezen bericht door Linda Coffa »

Julie4444 schreef:Het is best mogelijk dat ze het opgeven na nog een paar rekeningen of dreigberichtjes te sturen. Misschien hoor je wel helemaal niets. :D
Dat hoop ik dan.
Zodra ik wat meer weet, zal ik dat hier posten.

sylvamyncke
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 okt 2014 11:26

Re: Ervaringen met Fat Killer

Ongelezen bericht door sylvamyncke »

hallo ik ben Sylva uit België.
Ik was net zoals jullie verbaasd dat ik een aangetekende zending ontvangen heb op 16/10. Bij het openen bleek het dragon slimXtreme te zijn met een factuur van 198 euro, te betalen voor 27/10.
Ik probeerde te mailen, wat bij jullie gelukt is, was bij mij niet mogelijk. Ik kreeg steevast het bericht terug met de melding dat dit adres niet bestaat. Heb in België contact opgenomen met Testaankoop. Daar gaven ze me het advies niet te betalen en contact op te nemen met het Europees Consumentencentrum. Ik kreeg daar het advies om aangetekend een brief te schrijven en te vermelden dat ik geen contract met hen heb. Heb dit in het Nederlands gedaan. Deze brief heb ik zowel naar het PO adres in Latvia gedaan als naar Aliaz Cooperation SIA in Latvia.
Ben benieuwd hoe dit zal aflopen. Weet wel hoe ze aan mijn gegevens gekomen zijn. Ik heb een enquête ingevuld van Lidl - ik dacht dat dit de winkelketen Lidl was die hier in België goedkoper is dan elders- er was een link naar gratis of bijna gratis producten. Heb dan een kijkje genomen bij Dragon, want dat was gratis. Toen ik zag dat het zo veel geld was voor een bestelling heb ik vlug alles afgesloten en nooit op de verzendknop gedrukt.
Willen jullie ook contact opnemen met het Europees Consumentencentrum? Misschien helpt dit om iedereen die opgelicht is te bundelen en die firma een halt toe te roepen?
En kan ik het mailadres van die firma krijgen? Ik probeer te mailen naar be.dragonslim.com maar zonder resultaat.
Hou de moed erin en samen staan we sterk , niet?

Linda Coffa
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 okt 2014 10:53

Re: Ervaringen met Fat Killer

Ongelezen bericht door Linda Coffa »

Hallo Sylva,
Het email adres is [email protected]
Ik moest voor 21 oktober 218 euro overmaken.
Mijn verhaal staat hierboven en tot nu toe heb ik niks meer gehoord.
Je kunt hun mailen, maar zet er alsjeblieft niks anders in dan wat ik heb gedaan.

sylvamyncke
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 okt 2014 11:26

Re: Ervaringen met Fat Killer

Ongelezen bericht door sylvamyncke »

Hallo Linda,
bedankt voor je reactie. Het mailadres voor België klopt niet en weet niet of ik er goed aan doe om via het Nederlands mailadres een mail te versturen. Heb nog geen bericht gehad op aangetekende zending, dus wacht ik gewoon af, zoals jij dat doet. T'is jammer dat zoiets gebeurt, maar ben ergens wel "blij" dat ik niet alleen ben. Groetjes Sylva

Linda Coffa
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 okt 2014 10:53

Re: Ervaringen met Fat Killer

Ongelezen bericht door Linda Coffa »

Het verhaal gaat helaas verder.
Vandaag kreeg ik een brief in de bus van ALIAZ.
Hierin staat dat ik €218,13 heb te voldoen naar Alektum voor 12-11-2014.
Als ik in gebreke blijf dan komt er nog eens €10,- overheen voor herinneringskosten.
Voor vragen kan ik contact opnemen via [email protected]

Wat is het beste wat ik nu kan doen.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Ervaringen met Fat Killer

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Linda Coffa schreef:Het verhaal gaat helaas verder.
Vandaag kreeg ik een brief in de bus van ALIAZ.
Hierin staat dat ik €218,13 heb te voldoen naar Alektum voor 12-11-2014.
Als ik in gebreke blijf dan komt er nog eens €10,- overheen voor herinneringskosten.
Voor vragen kan ik contact opnemen via [email protected]

Wat is het beste wat ik nu kan doen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Je hebt niets besteld. Dit heb je direct aangegeven. Volgens de Nederlandse wet zou er dus geen overeenkomst zijn en hoef je niets te betalen. Als zij willen gaan procuderen moeten zij bewijzen dat je een overeenkomst bent aangegaan. Dit ben je niet, en al had je het zonder het door te hebben, is door aan te geven dat de producten ongewild zijn de overeenkomst binnen de bedenktijd (neem ik aan?) ontbonden.

Gewoon niet betalen dus.

Schrijf een e-mail of aangetekende brief aan het incassobureau waarin je de vordering betwist omdat er geen sprake is van een overeenkomst. Zet hier ook in uit dat je meteen bij het bedrijf hebt aangegeven dat de producten ongewenst waren en dat hen ook duidelijk is gemaakt dat er geen sprake was van een overeenkomst, en dat je aangaf de producten te willen retourneren.

Volgens de Nederlandse wet mag je bij koop op afstand (bijv. bestelde producten van o.a. webshops), de overeenkomst zonder opgave van reden binnen 14 dagen na ontvangst annuleren. Je eerste mailtje geeft, zelfs als er een "overeenkomst" zou zijn al aan dat er geen sprake is van een overeenkomst.

Als dat mailtje binnen de bedenktijd is verstuurd is enige vermeende overeenkomst ontbonden met dat mailtje.

Mocht je hulp nodig hebben met het formuleren van de brief horen we het wel. :)

In ieder geval dus niet betalen!

Linda Coffa
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 okt 2014 10:53

Re: Ervaringen met Fat Killer

Ongelezen bericht door Linda Coffa »

Ik heb vanmiddag gebeld met de Consumentenbond en die vertelden mij hetzelfde als wat jij hier zegt.
Zowel Aliaz, Alektum als Fatkiller is erg bekend bij hun.
Ze vertelde me ook dat er veel mensen op deze manier producten toegestuurd kregen, zonder iets besteld te hebben.
Ik wacht nu nog op een mailtje van de Consumentenbond.
Ik waardeer het enorm dat je me blijft steunen en zal zeker je hulp inroepen als ik er niet uit kom.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Ervaringen met Fat Killer

Ongelezen bericht door olaf79 »

Linda Coffa schreef:Het verhaal gaat helaas verder.
Vandaag kreeg ik een brief in de bus van ALIAZ.
Hierin staat dat ik €218,13 heb te voldoen naar Alektum voor 12-11-2014.
Als ik in gebreke blijf dan komt er nog eens €10,- overheen voor herinneringskosten.
Voor vragen kan ik contact opnemen via [email protected]

Wat is het beste wat ik nu kan doen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Laat je vooral niet bang maken. Dat is waar deze nietsnutten op hopen. Je hebt niks besteld, er is dus geen enkele vordering op jou en dus kunnen ze facturen, herinneringen en aanmaningen sturen tot ze een ons wegen (dat zal met al die afslankpillen misschien ooit wel eens lukken) maar daar heb jij geen boodschap aan.
Ik zou een brief sturen dat als ze door blijven gaan met aanmaningen sturen ze acquisitiefraude plegen en jij daarvan aangifte zult doen.
De pillen mag je houden zelfs als ze uiteindelijk terug willen. Mocht je ze toch terug willen sturen laat dan eerst het geld voor de porto kosten overmaken.

Gesloten