LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Medicijnen niet meer vergoed SlowK600

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
PasOp!Adverteerders
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 jun 2008 12:18

Medicijnen niet meer vergoed SlowK600

Ongelezen bericht door PasOp!Adverteerders »

Onderstaande brief heb ik o.a. aan de VVD gemaild. Wie gebruikt er meer SLOW K 600.

Beste heer , mevrouw,

Vanmorgen ging mijn medicijnen ophalen. Ik slik al vele jaren o.a. slowK 600, hier kan ik niet buiten.
Tot mijn grote schrik moest ik ineens 34,24 euro bij betalen. Dit is per kwartaal. Dus per jaar is dat 136,96 euro!!!!
Ik ben chronisch ziek en ben ook ieder jaar in januari al mijn eigen risico kwijt. Ik ben heel erg boos, maar vooral erg verdrietig.

We worden weer gepakt en als uitschot behandeld. Kom niet met flauwe opmerkingen dat de zorg duur, dat is zo flauw. De oorzaak ligt bij de geldverslindende machine van o.a. de verzekeraars. Allemaal grote panden, met veel personeel. Dubbele overheadkosten etc. En de maffia die Farmnaceutische industrie heet. Ik raad u aan het boek van Peter Gotze getiteld Dodelijke Medicijnen en georganiseerde misdaad eens te lezen en dat aan te pakken ipv ons weerloze burgers.
Maar ja daar zullen de belangen wel weer te groot voor zijn.

Ben ik cynisch, ja en realistisch, boos en nogmaals vooral verdrietig,
Ik word hier nog zieker van, geestelijk een wrak hierdoor. Maar goed daar zijn dan weer medicijnen voor die worden vergoed.

Wat denkt u aan dit schandelijke handelen van de zorgverzekeraars te doen!

met vr gr
Bas Euser

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Medicijnen niet meer vergoed SlowK600

Ongelezen bericht door olaf79 »

De verzekeraars bepalen niet wat wordt vergoed of niet. Dat bepaald de overheid. U richt uw woede dus tot de verkeerde partij.

Daarnaast, het systeem in NL is de beste (en relatief goedkoopste) ter wereld. Waarom slikt u trouwens Kalium, kunt niet via uw voeding meer Kalium binnen krijgen?

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Medicijnen niet meer vergoed SlowK600

Ongelezen bericht door BreejKC »

Op medicijnkosten.nl kunt u terugvinden wat u voor bepaalde medicijnen zelf moet bijbetalen. Bij het door u genoemde medicijn zie ik dat u voor 75 tabletten van 600 mg. € 12,84 zelf moet betalen. Dat is wettelijk vastgesteld, goedgekeurd door 2e en 1e kamer, daar kan de VVD in haar eentje weinig aan veranderen.

Mogelijk dat een nieuw kabinet hier nog iets aan kan wijzigen en de eigen bijdragen voor noodzakelijke geneesmiddelen verlaagd of afgeschaft gaat worden. Maar nu de contouren van een nieuw kabinet zichtbaar worden, met VVD, CDA en D'66, niet de sociaal sterkste partijen, vrees ik eerder het omgekeerde en dat deze kosten alleen maar hoger worden. En daar hebben we met elkaar in meerderheid recent voor gezorgd. Ook de PVV, op wie veel hoop gevestigd was, zou dit niet veranderd hebben, omdat de leider van die partij een rasechte VVD'er was. En u kent het spreekwoord van de vos en zijn streken vast wel.

Een klein lichtpunt. Als deze medicijnen door uw arts zijn voorgeschreven, dan mag u deze eigen bijdrage als zorgkosten bij de aangifte Inkomstenbelasting volgend jaaran uw inkomen aftrekken. Dan hoop ik niet dat uw inkomen te hoog is, omdat al uw hoop kennelijk op de VVD gevestigd was, want dan zou die drempel voor zorgkosten die u moet overschrijden wel eens te hoog kunnen zijn.

PasOp!Adverteerders
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 jun 2008 12:18

Re: Medicijnen niet meer vergoed SlowK600

Ongelezen bericht door PasOp!Adverteerders »

olaf79 schreef:De verzekeraars bepalen niet wat wordt vergoed of niet. Dat bepaald de overheid. U richt uw woede dus tot de verkeerde partij.

Daarnaast, het systeem in NL is de beste (en relatief goedkoopste) ter wereld. Waarom slikt u trouwens Kalium, kunt niet via uw voeding meer Kalium binnen krijgen?
Oke, dat kan, maar de overheid heeft geprivatiseerd, en daar is de ellende ontstaan.
Uw reactie mbt tot voeding vind ik ronduit stuitend. Ik eet bio, en uiterst verantwoord. Dit geeft aan dat u slecht op de hoogte bent van medische zaken.
Ik hoop dat u weinig problemen met uw gezondheid krijgt.

Dat het in uw ogen het beste ter wereld is, en goedkoopste. Fijn, tuurlijk als je niet chronisch ziek bent. Maar als je al afgekeurd bent, zoals ik, En dus al min der geld te besteden hebt, wordt je hier dubbel gestraft. Laten ze de premie maar inkomensafhankelijk maken, kijken of iedereen dan nog blij is.

Fijne avond

PasOp!Adverteerders
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 jun 2008 12:18

Re: Medicijnen niet meer vergoed SlowK600

Ongelezen bericht door PasOp!Adverteerders »

BreejKC schreef:Op medicijnkosten.nl kunt u terugvinden wat u voor bepaalde medicijnen zelf moet bijbetalen. Bij het door u genoemde medicijn zie ik dat u voor 75 tabletten van 600 mg. € 12,84 zelf moet betalen. Dat is wettelijk vastgesteld, goedgekeurd door 2e en 1e kamer, daar kan de VVD in haar eentje weinig aan veranderen.

Mogelijk dat een nieuw kabinet hier nog iets aan kan wijzigen en de eigen bijdragen voor noodzakelijke geneesmiddelen verlaagd of afgeschaft gaat worden. Maar nu de contouren van een nieuw kabinet zichtbaar worden, met VVD, CDA en D'66, niet de sociaal sterkste partijen, vrees ik eerder het omgekeerde en dat deze kosten alleen maar hoger worden. En daar hebben we met elkaar in meerderheid recent voor gezorgd. Ook de PVV, op wie veel hoop gevestigd was, zou dit niet veranderd hebben, omdat de leider van die partij een rasechte VVD'er was. En u kent het spreekwoord van de vos en zijn streken vast wel.

Een klein lichtpunt. Als deze medicijnen door uw arts zijn voorgeschreven, dan mag u deze eigen bijdrage als zorgkosten bij de aangifte Inkomstenbelasting volgend jaaran uw inkomen aftrekken. Dan hoop ik niet dat uw inkomen te hoog is, omdat al uw hoop kennelijk op de VVD gevestigd was, want dan zou die drempel voor zorgkosten die u moet overschrijden wel eens te hoog kunnen zijn.
Ik heb vandaag 34,24 betaald voor 180 tabletten. 2x daags, dus per jaar 136,96 euro.
En VVD, nee zeker niet. Dat laat ik aan Keizer over en alle andere criminelen daar.
21 schandalen bij die partij in 4 jaar. PVV, nee ik blijf wel mens.

SP ja, maak de premie maar inkomensafhankelijk. Uitstekend idee.

Wat hier gebeurt is nog maar het begin. Mensen die over moesten op ander schildkliermedicijn zijn hier letterlijk doodziek van geworden.
Let op mijn woorden, de komende jaren komen er grote problemen.


Ze moeten de Farma aanpakken, dat is de echte maffia. Lees het boek van Peter C. Gotzsche,Dodelijke Medicijnen en georganiseerde misdaad maar eens.
Aanrader.

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Medicijnen niet meer vergoed SlowK600

Ongelezen bericht door 16again »

PasOp!Adverteerders schreef:SP ja, maak de premie maar inkomensafhankelijk. Uitstekend idee.
Met inkomensafhankelijke toeslag is dat al het geval.
En hoe meer je verdient, des te meer je baas (en dus eigenlijk de werknemer zelf) aan ziektekosten bijdraagt

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Medicijnen niet meer vergoed SlowK600

Ongelezen bericht door Radar »

Graag verder discussiëren in het andere topic over dit onderwerp: viewtopic.php?f=45&t=170333

Gesloten