LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoge kosten voor medicijnen, mag dat zomaar?

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
A.J.Lobbe
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 apr 2017 09:22

Hoge kosten voor medicijnen, mag dat zomaar?

Ongelezen bericht door A.J.Lobbe »

In het dorp waar ik woon, Cuijk, hebben we 1 apotheek. Deze apotheek zit op de Markt maar het is daar echt niet dat je gulden een daalder waard is. Als er gekeken moet worden naar de kosten van de medicijnen dan zou er ook gekeken moeten worden naar de prijzen die een apotheek vraagt voor de medicijnen met een bijbetaling of die men niet meer vergoed krijgt. Een goed voorbeeld zijn de teststrips die men nodig heeft om zijn/haar bloed te testen bij suikerziekte. Bij de bovengenoemde apotheek ging de prijs ineens van 37 euro naar 62 euro. Een verhoging van haast 68 procent.
Hierbij moet wel verteld worden dat de apotheker net zijn huis verbouwd heeft. Verder wordt er door deze apotheek verteld dat als het niet uitmaakt of hij 3 of 30 dezelfde pillen moet leveren. de 3 pillen kosten evenveel als de 30 pillen. verder is deze apotheek heel slordig met het aan leveren van medicijnen. Die mensen controleren een levering thuis en ontdekken dat er 1 medicijn niet geleverd is. De apotheek houd vol dat deze wel geleverd zijn maar als goedmakertje wil hij ze toch nog wel een keer leveren.Daarbij moet wel verteld worden dat ik 3 weken later gebeld ben dat er nog medicijnen al langer voor mij klaar lagen. twee keer raden welke medicijnen en hoeveel medicijnen er in rekening gebracht werden bij de zorgverzekeraar.Verder word je gebeld als je bijvoorbeeld een nieuw medicijn geleverd krijg. Bij de eerste keer is dat terecht maar bij de tweede en daaropvolgende keren niet echt. Bij alle antii biotium kuren wordt gemeld dat je de kuur af moet maken. Dus een kuur van 7 dagen a drie pillen is 21 pillen. De apotheek levert er echter maar 20. Het gaat maar om 1 pil maar omgerekend over 1 jaar loopt dit wel op.
Mijn raad aan de regering en zorgverzekeraars is om hier een keer naar te kijken en dan actie te ondernemen. Dit is voor iedereen gunstig. Zeker voor de burger.
Laatst gewijzigd door Radar op 18 jun 2017 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangepast

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Hoge kosten voor medicijnen, mag dat zomaar?

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Wat betreft de levering, mocht dat inderdaad niet juist zijn, dan moet u dit met uw verzekeraar opnemen.
En het hangt er ook nog vanaf wat de huisarts voorschrijft en in welke doses.

A.J.Lobbe
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 apr 2017 09:22

Re: Hoge kosten voor medicijnen, mag dat zomaar?

Ongelezen bericht door A.J.Lobbe »

De huisarts heeft tot 2 maal toe een kuur van 7 dagen a 3 pillen/capsules voorgeschreven. De reden die de apotheek opgeeft is dat hij door de medicijnen automaat alleen maar de door de fabrikant verpakte eenheden kan leveren.De laatste kuur was 4 pillen per eenheid.Dus met andere worden, de klant betaald ongewild de automaat die er ook al voor gezorgd heeft dat er iemand ontslagen kan worden.

NeoDutchio
Berichten: 12308
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Hoge kosten voor medicijnen, mag dat zomaar?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

De regering gaat echt niet op bezoek bij uw apotheek hoor. Heeft u de apotheker gevraagd waarom de teststrips zo duur zijn geworden? Kan het zijn door een prijsverhoging? Uw gedachtenkronkel dat zijn huis net verbouwd is slaat kant noch wal.

Bij elke uitgifte wordt er overleg gepleegd met u. Het kan immers zijn dat u vragen heeft. Dit is een verplichting die opgelegd is van hogerhand.

Gratis tip: ga eens naar de apotheek toe en praat eens met deze man. U doet nu alles met de telefoon en laat alles thuis bezorgen. Een goed gesprek lost vaak meer op dan overal te gaan klagen.

A.J.Lobbe
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 apr 2017 09:22

Re: Hoge kosten voor medicijnen, mag dat zomaar?

Ongelezen bericht door A.J.Lobbe »

Dank u voor uw "tip". Ik heb al meerdere keren met de apotheek gepraat, maar dat heeft niets opgelost. Ik klaag niet maar ik constateer een hoop onregelmatigheden.Dat ik een hoop doe via de telefoon en dat ik de medicijnen laat bezorgen heeft te maken met mijn beperkingen. Ik zou heel graag de medicijnen zelf op willen halen.Helaas kan ik dat niet vanwege mijn lichamelijke beperkingen. Mijn excuus voor deze beperkingen.
Van mijn kant een tip.Wat betreft de teststrips. Dit is heel gemakkelijk te controleren op internet. Bij meerdere internetapotheken waren de strips gewoon 37 euro. Dat de regering niet op bezoek gaat bij mijn apotheek snap ik maar voor alle duidelijkheid bedoel ik dat dit bekeken moet worden in het grote geheel en de miljarden die aan de zorg besteed worden.

kuklos
Berichten: 9761
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Hoge kosten voor medicijnen, mag dat zomaar?

Ongelezen bericht door kuklos »

En jij denkt dat de regering op dit forum berichten afspeurt om te zien of ze ergens kosten kunnen besparen?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Hoge kosten voor medicijnen, mag dat zomaar?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

A.J.Lobbe schreef: Hierbij moet wel verteld worden dat de apotheker net zijn huis verbouwd heeft.
Sorry, als je dit soort idiote suggestieve dingen in je betoog gaat betrekken kan ik de rest ook niet serieus nemen. Pas ook maar op dat deze advocaat je niet van smaad beschuldigd (al zal dat wel gaaf zijn als mensen die zo beschuldigd worden op fora als deze, dat nu eindelijk eens een keer gaan doen).

Gesloten