LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] FreeStyle Libre: fijn product, problemen met levering

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
yore
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 aug 2017 10:22

FreeStyle Libre: fijn product, problemen met levering

Ongelezen bericht door yore »

Hallo, mijn partner is diabeet, en is niet in staat om zelfstandig insuline of bloed te prikken.
Door de diabetes verpleegkundige zijn wij bij de Free Style Libre van Abbott Diabetes Care terecht gekomen.
Het is een fijn product, want het maakt hem zelfstandiger, en zekerder over zijn bloedsuikerwaardes omdat hij vreselijk schommelt.
Alleen is het elke keer een gevecht om de sensoren, binnen te krijgen. Wij zitten nu alweer te wachten vanaf 26 juli.
Iedere dag gebeld met Abbott, maar tot op heden is er wat fout gegaan, de bestelling zelf, productie, levering, systeemfout.
Ik zou graag willen weten of er meer mensen zijn met dit probleem met Abbott.
Laatst gewijzigd door Radar op 23 aug 2017 13:38, 3 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: FreeStyle Libre: fijn product, problemen met levering

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik dacht bij het lezen van de topic titel aan de wijn figure libre freestyle... :shock: :lol:

Uitkijktoren
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 mar 2016 11:04

Re: FreeStyle Libre: fijn product, problemen met levering

Ongelezen bericht door Uitkijktoren »

Free Style Libre (meet via een sensor die 2 weken meegaat) is inderdaad een fantastisch iets. Kost per sensor 60 euro. Heeft grote voordelen ten opzichte van "vinger prikken" zoals oa geeft niet alleen de waarde op dat moment aan maar ook of die waarde stijgend of dalend is. En nog vele andere voordelen.
Helaas wordt deze continue bloedglucose meter (nog?) niet vergoed door de ziektekostenverzekeraar. In de landen ons omringend wel !!
Veel hierover FSL, en alles over diabetes kunt u lezen op de site / het diabetesforum van de DVN, de diabetesvereniging Nederland.

Wat de levering betreft, ja, dat hapert af en toe wel. Helaas. Meende echter dat dat probleem opgelost is maar blijkbaar nog niet.
Wat daaraan te doen: nu, het makkelijkste is Abott te bellen, en bestellen bij de telefoniste. dat (bij de telefoniste bestellen) kan dan alleen als je direkt via je creditcard betaalt. Persoonlijk doe ik dat niet graag (beetje ouderwets ben ik).

Ook kun je gewoon (na het verplicht aanmaken van een account) per internet bestellen, en betalen met Ideal oid. Dat doe ik altijd. Om nu te voorkomen dat je zonder komt te zitten adviseer ik altijd meerdere te bestellen en nieuwe bestellen als je de voorlaatste in gebruik neemt. Want er kan eens een foutje aan een sensor zijn, wat dan coulant wordt opgelost: je stuurt de sensor terug en krijgt meestal een nieuwe. Maar alles duurt nogal lang.
Ook als je dus een bestelling plaatst en het gaat mis dan heb je "op mijn manier" nog de tijd om na een dag of 10 te reclameren waar je bestelling blijft.

Fantastisch produkt! Lees het Diabetes vereniging Nederland forum! Dring aan op vergoeding uit verzekering. De FSL bespaart kosten voor de samenleving, geen prikken meer, beter inzicht voor patient en arts dus betere waardes, daardoor betere levenskwaliteit en minder complicaties en bijbehorende kosten.

En ik heb geen aandelen oid bij Abott / Free Stayle Libre :D :D

TO100
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 feb 2018 23:09

Re: FreeStyle Libre: fijn product, problemen met levering

Ongelezen bericht door TO100 »

Beste Freestyle libre.
Het is jammer dat er nog zoveel problemen zijn met de levering.
Tot nu toe bij 6 leveringen is het 6 x is het verkeerd gegaan.
Ook wordt er slecht gereageerd op berichten, aan de telefoon is het vriendelijk, alleen gebeurd er vervolgens niets.
2 x is er zelfs wel betaald en niet geleverd. Ze werken met Deutsche Post, dit gaat volgens mij icm met Abbott volledig mis.
Het is erg lastig als je erop rekend het product te kunnen gebruiken en je kan het vervolgens niet krijgen.
Ik zou graag willen dat de verzekering het vergoed, maar ik snap dat de verzekering ook zo niet wil werken.
Ik ben er persoonlijk 10% op voorruit gegaan sinds ik het product gebruik, maar de levering is echt verschrikkelijk.
Alsjeblieft Abbott los het probleem op,

Type 1 patient,

MarlijnMelief
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 feb 2019 14:45

Re: FreeStyle Libre: fijn product, problemen met levering

Ongelezen bericht door MarlijnMelief »

Beste,
Ook ik ben slachtoffer van de vreselijke bezorgdiensten van Abbott, daarnaast ook meerdere keren het verkeerde product ontvangen (2 reader ipv sensors), en meerdere keren was mijn pakketje 'kwijt'. Ik zit inmiddels tegen het plafond aan en zou heel graag een uitzending willen over de free style libre. Zo ontzettend veel mensen die hier last van hebben en je kan nergens van op aan. De klantenservice heeft elke keer weer een ander verhaal, ik word er doodmoe van.
Als het vergoed wordt kan je gewoon bestellen bij Mediq en heb je het binnen 24 uur in huis maar de mensen die er flink voor betalen, mogen daar ook al geen gebruik van maken... ik vind het allemaal zo oneerlijk.

SjaakZelf
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 apr 2019 10:27

Re: FreeStyle Libre: fijn product, problemen met levering

Ongelezen bericht door SjaakZelf »

Mooie uitvinding, de FreeStyle Libre glucose scanner. Je hoeft niet een paar keer per dag in je vinger te prikken om je glucose te scannen. Je houdt je scanner of telefoon bij de sensor op je arm en klaar is Kees. Je kan net zo vaak scannen als je maar wilt. Hierdoor kun je je glucose makkelijker binnen de gewenste grenzen houden.
Tot de firma Abbott (de leverancier) weer eens met vervelende berichten komt. Bijvoorbeeld: wegens de enorme vraag kunnen we maar twee sensors per maand leveren. Of de sensor plakt niet goed en valt van je arm. Dan ga je een dagdeel vrij maken om aan de telefoon te gaan zitten wachten met erg nare muziek en om de haverklap de mededeling dat al hun medewerkers in gesprek zijn. Dat heeft mij ooit een keer ruim een uur gekost. Dan krijg je meestal iemand aan de telefoon die het net zo zat is als jij. Meestal krijg je dan een nieuwe sensor toegestuurd.
Jongstleden zaterdag gaf de app op de telefoon aan dat er problemen zijn met de server. “Probeer het later nog eens”.
Dat duurt tot dinsdag. Men laat niets van zich horen, laat staan dat men je van te voren waarschuwt dat men onderhoud gaat plegen.
Zelfs niet dat alles het weer doet. Als je wil gaan scannen, dien je een nieuwe sensor aan te brengen (daar gaat weer zestig Euro naar Abbott).
Een vriend met hetzelfde probleem heeft wel de moeite genomen om met Abbott te bellen en kreeg vandag wel de mededeling dat alles weer in orde is. Dit zonder excuses of een aanbod om de niet meer te gebruiken sensor te vervangen.
Snappen die lui niet dat, indien een concurrent iets soortgelijks gaat maken, iedereen bij ze wegloopt ? Arrogant zooitje met lak aan de klant.

Gesloten