LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Prijzen teststrips diabetes

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
MarcoLuisini
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mar 2018 13:42

Prijzen teststrips diabetes

Ongelezen bericht door MarcoLuisini »

Goedemiddag,

Als diabetes type 1 patiënt controleer ik mijn niveaus gemiddeld 4x per dag. Voorheen kon ik gewoon bij mijn apotheek de strips ophalen hetzij met restricties, er zat namelijk een max aan het aantal strips. Controle is key voor een diabeet maar je mag niet teveel controleren. 2018 is er geen contract meer met mijn apotheek en moet ik via Pluripharm mijn strips bestellen. Deze worden netjes opgestuurd maar daar zal ook een prijskaartje aan hangen. Check strips gaan eerst van jouw eigen risico af. Belachelijk in mijn ogen want ik heb een chronische aandoening maar daar gaat het hier niet over. Het gaat mij om de idiote "dag"prijs. Ja dagprijs. Voor drie potjes met elk 50 strips betaal ik €125, deze zijn na ongeveer 37 dagen op. Elke stripje kost dus 83 eurocent, absurd.

Navraag leert dat 200 strips in Turkije maar €40 kosten. Hetzelfde merk, dezelfde strips. Hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat de prijzen zo ver uit elkaar liggen. Door marktwerking zouden prijzen moeten dalen maar niets is minder waar. Gezondheidszorg is inmiddels onbetaalbaar en met deze prijzen snap ik ook wel waarom de zorg branche totaal ontspoort is. Eigen risico plafond bereikt..... dan wordt alles vergoed en weer à €125.

Wordt het niet eens tijd dat er keihard ingegrepen wordt? Gaat de regering nu eindelijk iets doen, gaan wij het nog langer accepteren?

Met vriendelijke groet,

Marco Luisini

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Prijzen teststrips diabetes

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Er zijn inderdaad goedkopere leveranciers. Mediq schermt zijn prijzen af. De goedkoopste is daar Caresens €15 voor 50 en de duurste €28,50 voor de accucchek mobile. ( telefonische informatie).
Ik neem aan dat de verzendkosten niet op het eigen risico mogen drukken? Dit lijkt me discutabel.

Een ander bedrijf , de diabetesdesk, zit op ca. €20 per 50 strips. ( zie bijlage). De geheime prijzen van Mediq vind ik onacceptabel! Kijk eens in de bijlage. Misschien kun je overstappen op een ander apparaat. Of overstappen op een andere zorgverzekeraar in 2019. Welke zorgverzekeraar is dit?

Pluripharm noemt zichzelf geen webshop en levert alleen verzekerde zorg. Het is heel vreemd dat dit dan duurdere in plaats van goedkopere zorg is. Want een zorgverzekeraar zou juist goedkopere contracten moeten kunnen afsluiten.

U kunt ook kijken of bepaalde zorgverzekeraars een rekening van een webshop vergoeden. Dan bent u wel goedkoper uit.
Bijlagen
Prijzen teststrips .pdf
(469.68 KiB) 98 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Laatst gewijzigd door Mathilde D. op 30 mar 2018 16:53, 3 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Prijzen teststrips diabetes

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Vraag eens aan uw verzekeraar of zij ook met andere leveranciers een contract hebben.

Inzake uw eigen risico zult u nog wel meer kosten hebben dan die strips.

MarcoLuisini
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mar 2018 13:42

Re: Prijzen teststrips diabetes

Ongelezen bericht door MarcoLuisini »

Goedemiddag,

Dank jullie wel. Dit is zeer bruikbare informatie. Zelf zit ik bij OHRA sinds 3 jaar maar ga mij toch even verder verdiepen in de mogelijkheden.

Fijn lang weekend gewenst.

Marco

Gesloten