LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alternatief voor Valsartan

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Boasdaan
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 aug 2018 09:34

Alternatief voor Valsartan

Ongelezen bericht door Boasdaan »

met verbazing en woede las ik de brief van mijn Apotheek over het kankerverwekkend middel dat al 8 jaar lang in mijn hoge bloeddruk verlagend medicijn zit.

De valsartan gelijk naar de Apotheen gebracht en zij vertelden mij dat ik nu zonder extra medicijnkosten het originele valsartan kon meekrijgen.
Wij zijn als concument gewoon jaren bedrogen door de medicijnen industrie!!!
Ook de zorgverzekeraars zijn hier mede schuldig aan omdat zij in hun eigen belang de kosten wilden drukken.

grrrrrrrr

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Alternatief voor Valsartan

Ongelezen bericht door Lowieze »

Boasdaan schreef: Ook de zorgverzekeraars zijn hier mede schuldig aan omdat zij in hun eigen belang de kosten wilden drukken.

grrrrrrrr
U begrijpt toch wel dat, als de kosten op één of andere manier niet gedrukt worden, de premies voor de zorgverzekering op den duur onbetaalbaar worden? Of dat het eigen risico torenhoog zal worden?

Boasdaan
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 aug 2018 09:34

Re: Alternatief voor Valsartan

Ongelezen bericht door Boasdaan »

het gaat ten koste van nijn gezondheid en dat staat bij mij voorop

stofzuigertje

Re: Alternatief voor Valsartan

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Er is geen bewijs dat deze leverancier 8 jaren lang vervuilde rommel leverde.
Dat ze nu een ander schoon merk leveren is netjes.
Verder is de kans op ziek worden zeer klein maar gratis ruilen... als je ziet wat Den Haag wil krijg je goedkope zooi uit India en daar gaat het wel eens mis.

Als je geen steekproef controle houd kun je als merk naast dit product ook nog veel meer schade oplopen!

Aurobindo is vaak de goedkoopste en in uitzending op TV was dat ook te zien.
Iets minder werkzame dure stof en je hebt geheel Nederland als vaste klant.

Aurobindo Pharma BV op de Baarnsedijk 1 in Baarn is maar een kantoortje... dus geen NL product en ook niet te zien waar werkelijk vandaan komt.
Het is lastig zoeken op de productie code met naast datum enkele letters waarbij die voor de vestiging waar ook ter wereld staan!

Welke vervuilde U had is bij mijn niet bekend maar dat is de reden waarom ik een Online Apotheek heb genomen waar ik met recept van huisarts gewoon een merk kan uitzoeken en bij duurdere keuze gewoon iets mag bijbetalen van het verschil met goedkoopste...
Liever Sandoz dan Aurobindo na lab onderzoek op LUMC in Leiden!

Wilt U daarom als Topic starter even vermelden wie de oude foute en de goede leverde van dit product!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Alternatief voor Valsartan

Ongelezen bericht door sjohie »

Boasdaan schreef:met verbazing en woede las ik de brief van mijn Apotheek over het kankerverwekkend middel dat al 8 jaar lang in mijn hoge bloeddruk verlagend medicijn zit.

De valsartan gelijk naar de Apotheen gebracht en zij vertelden mij dat ik nu zonder extra medicijnkosten het originele valsartan kon meekrijgen.
Wij zijn als concument gewoon jaren bedrogen door de medicijnen industrie!!!
Ook de zorgverzekeraars zijn hier mede schuldig aan omdat zij in hun eigen belang de kosten wilden drukken.

grrrrrrrr
Rustéééég, het gaat om een medicijn voor het hart, dus stress maakt alleen maar dat je er mogelijk meer van moet gaan slikken. :wink:

Het gaat om medicijnen met als werkzame stof valsartan, deze zijn gemaakt met een grondstof uit 1 Chinese fabriek. In die fabriek is door een fout een onzuiverheid ontstaan, wat betekent dat er in medicijnen gemaakt met die grondstof, een kleine hoeveelheid van de als waarschijnlijk kankerverwekkende bekend staande stof NDMA kan zitten.

U bent niet "bedrogen" door de zorgverzekeraars, die checken niet zelf alle medicijnen die ze wel/niet vergoedden, dat wordt centraal gedaan, en en het risico wat het innemen van deze waarschijnlijk kankerverwekkende stof met zich mee brengt, is vergelijkbaar met het eten van te donker gegrild vlees op de BBQ.

Valsartan
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 aug 2018 14:46

Re: Alternatief voor Valsartan

Ongelezen bericht door Valsartan »

Sinds juli dit jaar is er een publicatie van de Inspectie voor gezondheidszorg en Jeugd, dat d.m.v. een test is vastgesteld, dat bij de productie van Valsartan in een Chinese fabriek een kankerverwekkende stof is ontstaan.
Alleen de groothandel en de apothekers worden gewaarschuwd. Patienten niet!
Nadat ik bij de apotheker nagevraagd had, werd ik aanvankelijk gesust, dat het allemaal niet zo erg was. Maar een dag later belde hij mij en mocht ik 1 doosje foute Valsartan omruilen voor een doosje goede Valsartan. 1 doosje slechts, voor 1 maand, meer is er niet in voorraad.
Tot mijn verbazing hoorde ik, dat ik dat zelf moet betalen via de verzekering.
Ik vind, dat de firma, die het medicijn maakt, daarvoor moet opdraaien. In mijn geval Centrafarm. En ook, dat ik al vanaf 2012 een kankerverwekkende stof bij mijn medicijn krijg.
Verder vind ik het raar, dat er tussen 2012 en 2018 niet meer getest is op dit soort productiefouten. 6 jaar is best lang. En daarvoor? Was het toen wel veilig.
Heel veel vragen en onzekerheden. Hoe verloopt het bij andere Valsartan gebruikers en b.v. de vergoeding door hun verzekering.

Beperkte informatie is te vinden op de site van de Inspectie voor gezondheidszorg en Jeugd
Laatst gewijzigd door Radar op 06 aug 2018 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht samengevoegd met eerder topic

Valsartan
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 aug 2018 14:46

Re: Alternatief voor Valsartan

Ongelezen bericht door Valsartan »

Ik heb net gebeld met de firma Centrafarm, die o.a. de foute Valsartan op de markt brengt en een man gesproken, die heel duidelijk maakte, dat zij niets gaan vergoeden aan de gebruikers van hun foute product.

stofzuigertje

Re: Alternatief voor Valsartan

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Wegens het schandaal is er nu een tekort van alle overige die het ook maken.

Als jou Apotheek lastig doet, probeer eens eens een online apotheek .
Wel is recept huisarts dan nodig omdat ze niet zomaar dit mogen leveren.

BL2
Berichten: 4831
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Alternatief voor Valsartan

Ongelezen bericht door BL2 »

Valsartan schreef: Alleen de groothandel en de apothekers worden gewaarschuwd. Patienten niet!
Dat ligt dan geheel aan je eigen apotheek. De onze licht keurig per uitvoerige brief de patiënten in en geeft de genomen maatregelen aan.

Valsartan
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 aug 2018 14:46

Re: Alternatief voor Valsartan

Ongelezen bericht door Valsartan »

mijn apotheek heeft het advies van de inspectie opgevolgd. Dus alleen de foute Valsartan verwijderen bij groothandel en apotheken, maar niet de gebruikers inlichten, om onrust te voorkomen. Het is heel mooi, dat andere apotheken hun klanten wel op de hoogte stellen, maar dat was niet het advies van de inspectie, wat ik dus heel slecht vind.

Valsartan
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 aug 2018 14:46

Re: Alternatief voor Valsartan

Ongelezen bericht door Valsartan »

Er is geen bewijs dat deze leverancier 8 jaren lang vervuilde rommel leverde.
Dat ze nu een ander schoon merk leveren is netjes.
Verder is de kans op ziek worden zeer klein maar gratis ruilen... als je ziet wat Den Haag wil krijg je goedkope zooi uit India en daar gaat het wel eens mis.

Kan de schrijver hiervan uitleggen, wat hij hiermee bedoelt?

BL2
Berichten: 4831
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Alternatief voor Valsartan

Ongelezen bericht door BL2 »

Gaarne de tekst van een ander goed quoten.
"Stofzuigertje" schrijft altijd wat cryptisch en geheel uit eigen beleving. Snap de tekst ook niet zo goed.........

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Alternatief voor Valsartan

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ja hoor, nog meer complottheorieën..

Gesloten