LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] generieke medicatie

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
wallaceroon
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 dec 2009 18:54

generieke medicatie

Ongelezen bericht door wallaceroon »

Wat mij bezig houd is dat de afgelopen week duidelijk is geworden dat de controle voor generieke medicatie gedaan wordt door de industrie zelf (( slager keurt zijn eigen vlees )) Er zijn al medicijnen teruggeroepen , dit omdat er verkeerde stoffen inzaten. De hiv medicatie is nu allemaal generiek, wie garandeert mij dat deze medicatie wel goed zijn niet de boekhouder (( verzekering ))
Ik heb navraag gedaan bij mijn apotheek Koninginnen Apotheek en deze zijn ook niet tevreden met de gehele berichtgeving en trachten met andere apothekers er iets aan te doen.
Mijn mening is dat er een onafhankelijk instituut moet komen die al de generieke medicatie controleert

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: generieke medicatie

Ongelezen bericht door renewouters »

Dat is wel een goede manier om de zorgkosten nog hoger te maken. Als je dat goed wilt doen dan heb je flink wat ambtenaren nodig....

En wat is nu het probleem dat je wilt oplossen? Overlijden er duizenden mensen per jaar omdat er geen controle is die aan jouw standaarden voldoet?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: generieke medicatie

Ongelezen bericht door sylvesterb »

wallaceroon schreef:Wat mij bezig houd is dat de afgelopen week duidelijk is geworden dat de controle voor generieke medicatie gedaan wordt door de industrie zelf (( slager keurt zijn eigen vlees ))
En als blijkt dat deze controle niet goed is uitgevoerd dan is de fabrikant ook aansprakelijk. De industrie controleerd zichzelf daarom. Een centrale controle (instantie) brengt onnodige kosten mee die wij allemaal mogen gaan betalen en met welk voorbeeld? Medicijnen worden uit de handel genomen omdat de industrie fouten heeft gevonden, het huidige systeem werkt schijnbaar dus wel.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: generieke medicatie

Ongelezen bericht door scontra »

Het College ter beoordeling Geneesmiddelen ( CBG) is de Overheidsdienst die zich bezig houdt met de kwaliteit en de goedkeuring van geneesmiddelen.

Gesloten