LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Valsartan geslikt, kans op kanker?

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
KoosjeE
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 aug 2018 14:28

Valsartan geslikt, kans op kanker?

Ongelezen bericht door KoosjeE »

Erg boos en bang en geschrokken dat ik al 6 jaar lang deze kankerverwekkende stof heb geslikt. Het wordt verder erg makkelijk afgedaan met ach 1 op de 3 mensen krijgen toch kanker en het is te vergelijken met elke dag verbrand vlees te eten. En dat is echt wel schadelijk! Zeer slecht dat er niet vaker gecontroleerd wordt op kwaliteit van medicijnen. Maar ik denk dat zoals altijd alles om geld draait. Maar hoe zit het dan met de patiënten die dit hebben geslikt en meer kans op kanker hierdoor hebben.....wat is ons recht dan en wie komt er voor ons op?
Laatst gewijzigd door Radar op 14 aug 2018 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Valsartan geslikt, kans op kanker?

Ongelezen bericht door sjohie »

KoosjeE schreef:Erg boos en bang en geschrokken dat ik al 6 jaar lang deze kankerverwekkende stof heb geslikt. Het wordt verder erg makkelijk afgedaan met ach 1 op de 3 mensen krijgen toch kanker en het is te vergelijken met elke dag verbrand vlees te eten. En dat is echt wel schadelijk! Zeer slecht dat er niet vaker gecontroleerd wordt op kwaliteit van medicijnen. Maar ik denk dat zoals altijd alles om geld draait. Maar hoe zit het dan met de patiënten die dit hebben geslikt en meer kans op kanker hierdoor hebben.....wat is ons recht dan en wie komt er voor ons op?
Beste KoosjeE, de inspectie gezondheidszorg (= verantwoordelijke overheidsinstantie voor dit soort dingen) heeft de meest voorkomende vragen hier beantwoord.

In cijfers uitgedrukt loopt 1 op de 5000 gebruikers van Valsartan, uitgaand van de max voorschreven dosis, de kans op het krijgen van kanker hierdoor. Met ~180.000 gebruikers/5000 hebben we het over 36 Nederlanders in totaal die dus kans lopen op het krijgen van kanker hierdoor. Let wel, het is dus voor die 36 ook nog steeds een kans op, geen in beton gegoten gegeven dat ze het daadwerkelijk zullen krijgen.

En tegenover dat cijfer staat voor elke Nederlander een algemene kans van 1:3 dat deze een vorm kanker krijgt via allerlei andere routes.

Dus, samengevat, de kans dat je op alle andere manieren ooit aan je einde zal komen, ik hoop overigens nog lang niet voor je, is vele malen groter dan door het gebruik van verontreinigde Valsartan. Sterker nog, diverse doctoren zeggen dat de kans op sterven veel groter is als men in paniek door dit nieuws stopt met het slikken van het medicijn, dan dat men kan sterven aan hierdoor veroorzaakte kanker.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Valsartan geslikt, kans op kanker?

Ongelezen bericht door Moneyman »

KoosjeE schreef:Erg boos en bang en geschrokken dat ik al 6 jaar lang deze kankerverwekkende stof heb geslikt. Het wordt verder erg makkelijk afgedaan met ach 1 op de 3 mensen krijgen toch kanker en het is te vergelijken met elke dag verbrand vlees te eten. En dat is echt wel schadelijk! Zeer slecht dat er niet vaker gecontroleerd wordt op kwaliteit van medicijnen. Maar ik denk dat zoals altijd alles om geld draait. Maar hoe zit het dan met de patiënten die dit hebben geslikt en meer kans op kanker hierdoor hebben.....wat is ons recht dan en wie komt er voor ons op?
Het is vast niet wat je wilt horen, maar je kunt er weinig mee. Wat zou je willen bereiken dan, als er iemand voor je opkomt? Hoe zou dat eruit moeten zien?

Je zult, als het zover zou komen, moeten aantonen dat jouw kanker veroorzaakt zou zijn door de Valsartan. Tenzij dat inmiddels bij een aanzienlijk deel van de gebruikers aantoonbaar is, is dat vrijwel een onmogelijke opgave.

stofzuigertje

Re: Valsartan geslikt, kans op kanker?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Het probleem is dat iedereen enige kans op Kanker heeft.... een postbezorger die in drukke straat bezorgde met veel uitstoot van auto's heeft ook meer kans dan collega die rustige villa wijk bezorgde.

Maar hoe bewijs je hoe je kanker kreeg?
Deze tabletten hebben soms een vervuiling gehad die het kan veroorzaken maar een kans is nog geen zekerheid.
Als enkele partijen dit bevatten.... net zoals ik diverse jaren de griep besmetting mis liep of was ik sterker dan het virus?

Zo weet ik dat je vroeger geen remmen met perslucht mocht schoon blazen wegens asbest maar of die stofzuiger zo goed was, beter dan niets....
Maar iedereen langs de weg kreeg ook remstof binnen die vaak asbest had....
Maar ook buren van een schuur met asbest dak waar bij oude platen de vezels los laten!

U ziet, voldoende om goed ziet van te worden maar bewijs maar eens welke bron de oorzaak is als je werkelijk kanker zou krijgen, dat is het grote probleem.
Deze pillen bevatten vele stoffen en blijft er weinig ruimte over voor deze in theorie schadelijke die er niet in hoorden!
Dus Uw bewijs is het grootste probleem als je het ooit zou krijgen.

honza23
Berichten: 43
Lid geworden op: 06 jan 2017 13:04

Re: Valsartan geslikt, kans op kanker?

Ongelezen bericht door honza23 »

De terugroepactie gaat alleen om medicijnen met daarin valsartan gemaakt in één fabriek in China. Dus komt het uit een andere fabriek = niets aan de hand
De kans dat de patiënt daadwerkelijk kanker krijgt bij gebruik van de verontreinigde medicijnen is klein, zo laat een eerste Europese analyse zien. Deze kans is, volgens het RIVM, vergelijkbaar met het extra risico op kanker als gevolg van het regelmatig eten van geroosterd vlees.

ps: zuurstof is ook kankerverwekkend (ivm oxidatie), stoppen met ademhalen zorgt er voor dat je op die manier geen kanker krijgt

Gesloten