LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PLAVIX

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
mystory
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 okt 2007 23:42

PLAVIX

Ongelezen bericht door mystory »

Ik heb van de Plavix een groot aantal van de bijwerkingen zoals ontstoken neus en bloedneus, heesheid, kribbelhoest, pijn in alle gewrichten en spieren, dus je hele lichaam.


Wie heeft ook ervaring met Plavix?????

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: PLAVIX

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Plavix

aan mystory,

Dat Plavix zal pas na 1996 op de markt zijn gekomen, de reden ook dat ik Plavix niet kon vinden.
Het zal echter een merknaam zijn waarbij ook altijd op het doosje aangegeven wat de werkzame stof is.

Zou u over het middel meer willen weten van iemand die dus geen Plavix gebruikt maar wel kan opzoeken voor welke kwalen dit middel wordt voorgeschreven en de bekende bijwerkingen van die werkzame stof dan kunt u deze alsnog opgeven.

Wilt u alleen maar ervarings"deskundigen" horen dan is reageren niet nodig.

Grootvader

emma61
Berichten: 278
Lid geworden op: 20 nov 2005 13:31

Re: PLAVIX

Ongelezen bericht door emma61 »

..
Laatst gewijzigd door emma61 op 20 nov 2007 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.

loesje 2
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 nov 2006 20:05

Re: PLAVIX

Ongelezen bericht door loesje 2 »

Kijk wel uit met bijv. tandheelkundige ingrepen als je plavix in combinatie met ascal slikt. Je hebt een veel langere bloedingstijd en een bloeding van het tandvlees is soms moeilijk te stoppen.

emma61
Berichten: 278
Lid geworden op: 20 nov 2005 13:31

Re: PLAVIX

Ongelezen bericht door emma61 »

..
Laatst gewijzigd door emma61 op 20 nov 2007 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: PLAVIX

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Plavix

De nieuwste versie van "Medicijnen?
't Klinkt raar misschien maar ik heb daar geen geld voor.
Behoor tot de echte minima.
( De PC waarop ik reageer heb ik nog in de goede tijd kunnen aanschaffen=voor diegene die daarover weer rot opmerkingen over wenst te maken).
Meestal zijn ook de nieuwere medicijnen gebaseerd op de al ouder bestaande werkzame stof, vandaar mijn vraag.

Wel weet ik, het bovenstaande gelezen te hebben dat er nogal een diskussie over is.
Ook al omdat het een hardstikke duur medicijn is en gezien de opkomst van alle nieuwe medicijnen die zoveel beter zouden zijn maar toch teleurstellend niet zoveel beter als de al langer bestaande uit diezelfde groep denk ik dat men daarom voorzichtig is om dit geneesmiddel zomaar toe te laten terwijl er waarschijnlijk wel alternatieven zijn.

Over die diskussie, door fabrikant en (gesponserde) Hartstichting heb ik al wel het een en ander gelezen in perspublikaties.

Maar, de vraag lijkt dus beantwoord.
Ik zal mij dus niet mengen in een nietus/wellus-diskussie.

Grootvader

emma61
Berichten: 278
Lid geworden op: 20 nov 2005 13:31

Re: PLAVIX

Ongelezen bericht door emma61 »

..
Laatst gewijzigd door emma61 op 20 nov 2007 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: PLAVIX

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Het boek "medicijnen"en Plavix.

Bedankt voor het aanbod Emma, maar ik heb wel de versie 98/99 dus recenter.
Voor het overige pleeg ik ook weleens onderzoek mbv dit internet.
Alleen daarvan is er weer het bezwaar dat het vaak de juichende artikelen zijn die de boventoon voeren over "het nieuwe revolutionaire medicijn" dat later blijkt zelfs door de bijwerkingen gevaarlijker zijn dan de voordelen.
Met name met die anti-depressiva ben ik het volkomen oneens zoals dit steeds meer wordt voorgeschreven, ook aan kinderen!

Maar om daar een diskussie mee aan te gaan lijkt water naar de zee te dragen. Alsof men zijn depressie koestert.

M.vr.gr;

Grootvader

emma61
Berichten: 278
Lid geworden op: 20 nov 2005 13:31

Re: PLAVIX

Ongelezen bericht door emma61 »

..
Laatst gewijzigd door emma61 op 20 nov 2007 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: PLAVIX

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Anti-depressiva

Alleen,
een begrijpende omgeving en goede (echte) vrienden zijn beter + de info over die verschillende soorten depressies.

Het beste gewenst door.....

Grootvader

bwt
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 feb 2006 20:49

Re: PLAVIX

Ongelezen bericht door bwt »

Met betrekiing tot de vraag over Plavix en de bijwerkingen, kan ik alleen maar zeggen daar lastig over te kunnen oordelen, omdat dit medicijn niet alleen gebruikt wordt. Ik gebruik daarnaast meerder medicijnen, waaronder ascal. Last van bloedneuzen heb ik niet. Verder veel last van hartkloppingen hetgeen ook een bijwerking kan zijn van de plavix. Komt er op neer dat je de bijwerking voor zover draaglijk voor lief zult nemen gezien het belang van het medicijn indien je deze hebt voorgeschreven na rescue PTCA.
Heel verhaal. Mbt de verhalen van onze kanovaarder kan ik alleen zeggen dat ik er geen verhaal aan vast kan knopen. Begrijp niet waar men een refereert.

fakradar
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 aug 2007 09:07

Re: PLAVIX

Ongelezen bericht door fakradar »

Aan mystory;

Wat betreft de spierproblemen kan ik deze beamen. Ook ik kreeg bij het gebruik van Plavix spierpijnen. Het vervelende is dat het daarna nooit meer is weggegaan. Uiteraard met de cadioloog daarover geproken, maar zoals gebruikelijk, werd het weggewuifd. Werd afgedaan als onzin, kan niet. De problemen met neus, bloedingen en kriebelhoest kan ik niet beamen, althans ik heb er als zodanig geen noemenswaardige last van gehad. Uiterdaard wel, bij wondjes, dat je langer nodig hebt voordat de bloeding stopt, maar dat is normaal lijkt me.

groet.

fab

bwt
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 feb 2006 20:49

Re: PLAVIX

Ongelezen bericht door bwt »

Beste fab,

Spierpijn van plavix en aanhoudend nadat je de plavix bent gestopt kan niet. Eventuele simvastatine (Cholestorolverlagers) geven wel die bijwerking. Probeer eens een ander merk. Simvastatine kan voor afbraak in de spieren zorgen hetgeen die spierpijn kan veroorzaken.


Edward

fakradar
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 aug 2007 09:07

Re: PLAVIX

Ongelezen bericht door fakradar »

Beste Edward,

U zal met de beste bedoelingen reageren. Maar; u maakt dezelfde klassieke fout die artsen helaas zo vaak maken. Zonder de patient te hebben gezien of gesproken trekt men een conclusie. In dit geval; “kan niet van de Plavix zijn”. Nu is dat mijn bezwaar tegen de geneeskunde van tegenwoordig. We zijn objecten geworden in plaats van mensen. Voor dit object staat dat je het niet van de Plavix komt, dus komt het daar ook niet van. Toch zijn mijn problemen begonnen bij het eerste gebruik van de Plavix. De problemen met de chorestorolverlagers zijn mij bekend. Ik hoop niet dat het een teleurstelling voor u is; maar die gebruik ik niet, ook niet tijdens gebruik Plavix. Als u het niet erg vind………( :) hhihihihihi…..) hou ik het dus nog maar even op de Plavix.

mvgr
:)
fab

bwt
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 feb 2006 20:49

Re: PLAVIX

Ongelezen bericht door bwt »

het gaat mij om de aanhoudende pijn NA gebruik van Plavix. Dat zou moeten zeggen dat er zoveel afbraak in de spieren plaats zou moeten vinden tijdens gebruik dat na gebruik de aangedane schade de pijn zou moeten geven. De pijn tijdens gebruik zou dan ondraaglijk moeten zijn. Uit studies is mij ook niet bekend dat dit een bijwerking kan zijn.

vadersfrans
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 dec 2008 22:47

Re: PLAVIX

Ongelezen bericht door vadersfrans »

Eind vorig jaar het middel toegedient gekregen en januari febr kreeg ik pijn klachten aan de rechter kant in mijn zijde tussen mijn ribben en naar gelang wat ik deed werd dit erger.
Ik had al een vermoeden dat dit van Plavix kwam en ben er mee gestopt. Het middel nam ik nog alleen in tijdens hartritme stoornis.
Na drie weken was de pijn weg en heb nog een week of twee niet gebruikt.
Daarna ben ik weer het middel gaan gebruiken en afgelopen september oktober kreeg ik weer steeds last op dezelfde plek.
Tot dat het best weer heftig werd ben ik weer gestopt en na drie dagen merkte ik al vermindering van klachten.
Nu na drie weken zijn de klachten hoegenaamd weg .
Ook mij cardioloog wuift deze klacht weg en kan niet van plavix zijn.
Heesheid heb ik ook veel maar lees nu dat dit ook van plavix kan zijn.
Ik ga er op letten of deze heesheid ook weggaat .

Francag
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jan 2009 12:25

Re: PLAVIX

Ongelezen bericht door Francag »

Na in juli 2007 een hartinfarct gehad te hebben, werd mij Plavix voorgeschreven. Tot op heden moet ik nog steeds Plavix blijven gebruiken. Echter heb ik wel vanaf die tijd toenemende klachten met mijn gewrichten en spieren. Ik heb al een jaar lang vreselijke pijnen in mijn armen en schouders, waarvoor je dan weer doorgestuurd wordt naar fysiotherapeuten en ga zo maar door. Ik denk dat de artsen eens goed de bijsluiters moeten bestuderen voordat ze op deze manier te werk gaan. Op dit moment is het opstaan zeer moeizaam. Soms weet ik niet wat te doen omdat ik nog eens 5 verschillende andere medicijnen moet slikken. Oook gebruik ik statines, waarvan nu bekend is dat je diabetes 2 krijgt, en raad het eens............ sinds een halfjaar heb ik diabetes 2 in een ernstige mate en loop om de 14 dagen naar de dokter voor bloedcontrole omdat de suiker nog steeds niet op
peil is. Moedeloos wordt ik hier van en zeeeer emotioneel.

anna55
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mei 2009 07:18

Re: PLAVIX

Ongelezen bericht door anna55 »

Werd vanmorgen wakker met 'n bloedneus en heb veel last van mijn schouder en sta m.n. 's morgens op met stijve spieren.Gebruik sinds een 1/2 jaar plavix na dotterbehandeling van slagader in heupgebied. Bewust de bijsluiter niet gelezen omdat ik geen medicijn mens ben maar voor mijn gevoel nu geen andere optie had. Lees nu in de bs dat er sprake kan zijn van "abnormale gevoelsgewaarwording". Wat wordt hiermee bedoeld? Ik merk dat ik me steeds meer terug trek van andere mensen en ws gevoelszaken totaal anders beleef dan mijn omgeving. Best eng en eenzaam omdat ik verhard en vervreemd raak van mijn omgeving. Gebruikte ook EZETROL cholesterolverlager maar ben daar al eerder mee gestopt vanwege hevige gasvorming in de darmen.Wie herkent dit en steunt me in dit onwezenlijke proces.

marinepik
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 dec 2005 18:37

Re: PLAVIX

Ongelezen bericht door marinepik »

Omdat ik allergisch ben voor asprine kreeg ik Plavix voorgeschreven wat overigens nog een heel gedoe was met de verzekeraar. Er moest nl een machtiging worden aangevraagd en dat duurde zo'n 3 maanden voordat deze werd afgegeven.
Overigens vraag ik mij af waarom men Plavix slikt, ik zou liever hart asprine of ascal slikken omdat dat veel minder bijwerkingen geeft (alleen bij mij niet) Ik heb trouwens geen bijwerkingen van Plavix terwijl ik het nu 2 jaar slik na open hart operatie.

geerte
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mei 2009 13:40

Re: PLAVIX

Ongelezen bericht door geerte »

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

een enorme discussie over het gebruik van Plavix. Ook ik ben een week of 6 aan de Plavix 'gezet' en kreeg o.a. (!) deze bijwerkingen:
loopneus - keelpijn - over mijn hele lijf ronde bloeduitstortingen - extreme moeheid - pijn in m'n spieren en gewrichten.
Uiteindelijk naar een homeopaath gegaan die mij andere bloedverdunners heeft voorgeschreven nml Kardegic 160 mg. Na 1 week de meeste ellendige bijverschijnselen van de Plavix zijn totaal verdwenen en ook de spier en gewrichtspijn plus de bloeduitstoringen!
Plavix goed???? voor mij NIET
Geerte

Gesloten