LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] prijzen medicijnen

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Fjesta
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jan 2006 21:12

Re: prijzen medicijnen

Ongelezen bericht door Fjesta »

Hallo allemaal,

De apotheek wil mijn medicijnen steeds vervangen voor goedkopere merken en dan zeggen ze dat het oude merk niet meer word gemaakt maar precies het zelfde is.... Dat zijn allemaal leugens !
En ik ben er 2 x ingetrapt met alle gevolgen van dien !!! Mijn lichaam had een jaar nodig om weer te herstellen en in beide gevallen had het zoveel schade aangedaan dat ook het oude medicijn niet meer hielp en ik aan zwaardere moest.
En daar zit je echt niet op te wachten als je astma hebt en het eindelijk redelijk onder controle had en een vrij normaal leven kon leiden.
De huisarts heeft ze flink uitgefoeterd, en zie daar.... het oude medicijn was zomaar weer te krijgen !!!! (helaas te laat)
Maar ze leren het niet bij de apotheek en kwamen van de week weer met wat anders en het verhaal dat het oude niet meer gemaakt word!
Heb de huisarts maar weer gebeld en een dag later kon ik toch weer het oude recept op halen !!!!!!! (vreemd als het niet meer word gemaakt)

Hoe kunnen die mensen van de apotheek zomaar je medicijnen veranderen ? :?: Het levert zeer gevaarlijke situaties op !
Ik snap wel dat ze geld willen verdienen maar niet dat dat ten koste van onze gezondheid moet.

kasjacek
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 feb 2008 16:50

Re: prijzen medicijnen

Ongelezen bericht door kasjacek »

Ik wil gaarne reageren op dit forum over de prijs stijging van medicijnen.
Het volgende is er met mijn voorgeschreven medicijn gebeurt. Vanaf 1 januari 2010 wordt "Acetylcysteine bruis 600 PCH" niet meer vergoed uit het basis pakket. Dit is gebeurt op advies van de gezondheidsraad die advies uitbrengt aan de minister van gezondheid. De redenering was dat dit middel, een taaislijm oplosser, niet zou werken bij COPD. Maar bij mijn aandoening long-Sarcoidose helpt het wel. Ten tijde dat het vergoed werd met een dokters verklaring, betaalde CZ voor een verpakking van 30 tabl. 10,91 euro.
Nu moet ik dit zelf gaan betalen. En de hoeveelheden die ik krijg voorgeschreven zijn niet weinig. Het zijn telkens 270 tabletten verdeeld over 9 verpakkingen maal 10,91 is 98,19 per recept en dit 4 maal per jaar is dus 392,76 euro voor eigen rekening.
We gaan lekker weer een kleine 400 euro op achteruit dit jaar. Daarbij komt nog dat ik nog eens plusminus 1500 euro minder aan medische onkosten kan aftrekken die ik vorig jaar wel kon opvoeren. In het totaal dus voor mijn situatie ben ik maar liefs met 1900 euro dit jaar erop achteruit gegaan.

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

:cry: Dank U wel Minister Balken Ellende. :cry:

robbert61
Berichten: 50
Lid geworden op: 03 jan 2009 18:42

Re: prijzen medicijnen

Ongelezen bericht door robbert61 »

De mediceinen op dat moment maar in zijn reet laten duwen en morgen ochtend op nieuw halen.
En er werk van maken bij de verzekeraar.

marietje224
Berichten: 233
Lid geworden op: 11 aug 2009 14:57

Re: prijzen medicijnen

Ongelezen bericht door marietje224 »

tja hoera..ik weet dat de slijmoplossers eruit zijn..wij zitten te wachten op de maagbeschermers.ik moet mijn diazepam die ik nodig heb voor mijn heftige spierspanning ook om de 3,5 week zelf betalen...en mijn drankje voor de maag en mijn slaaptabletten,komt op 70 euro per maand...goh wat hebben we toch een goed systeem he...
maar we zijn chronisch ziek...dus mogen niet klagen,we gebruiken ander mans geld die nooit ziek is..zo wordt het wel eens gezegd..
ik zeg dan altijd nou mijn man betaald 164 euro per mnd ..heeft nooit wat ,dus die betaald ook voor mij? :D lache...hahahahha als kiespijnn..

wat ik wel raar vind..muppet...ff
de ene maand krijg ik sandoz en de andere maand rathiopharm ?ze zijn allebei even duur?althans wat ik betaal 120 8.81....
nou moet ik zeggen,en ik wil het ff aankijken een week,gebruik het nu 4 dg de dia...(andere kreeg ik al die doen het goed)maar heb het gevoel dat de die niet zo goed doet als de rathio,zou dat kunnen??

muppet-81
Berichten: 110
Lid geworden op: 13 aug 2009 18:55

Re: prijzen medicijnen

Ongelezen bericht door muppet-81 »

@marietje

In principe zou er geen verschil in werking moeten zijn
Diazepam 10 mg is Diazepam 10 mg, het enige verschil zouden de hulpstoffen kunnen zijn. Maar deze hebben weer geen effect op de werking.
Waarom er steeds geswitcht wordt tussen Ratio of Sandoz is mij een raadsel.
Mocht het problemen geven voor je dan vraag je gewoon bewust naar een bepaald merk, en dan moeten ze die maar bestellen voor je.
Diazepam zit namelijk niet in het preferentiebeleid

Groetjes

marietje224
Berichten: 233
Lid geworden op: 11 aug 2009 14:57

Re: prijzen medicijnen

Ongelezen bericht door marietje224 »

hooi muppet

ja dat dacht ik dus ook.
ik gebruik 25 mg per dag...ik ben iemand dat weet je geloof ik al,die kijkt hoe het die dag gaat,met de spieren,om niet nog hoger te komen en dat gaat al jaren goed! dus geen resistentie..dat wil ik nog ff gezegd hebben voor er mensen komen...
ik dacht dus ook,ik betaal het zelf dus ik mag dan toch weten of sandoz wil of rathiopharm...
die andere totaal geen problemen mee ,elke maand verschilt het...
tramal(dol)kreeg ik weer een heel ander merk,maar dat werkt goed,brufen ook ,nou prima alleen ik merk het met de dia..aan de spieren..ik kijk het even aan,niet gelijk na een paar dagen aan de bel trekken en anders dan ga ik toch bellen,ik betaal het tenslotten zelf?zo dacht ik /......

eventjes gewoon een vraag voor iedereen,wordt er in jan nou niet bepaald okee.dat merk vergoeden we enz..
of is dat per maand?dat is toch een hels karwei man,werkverschaffing,...
vanaf jan heb ik elke keer verschillende merken gehad..de ene mnd die dan weer die dan weer de eerste?of doet de apotheek dit?gewoon een vraag hoor...
we weten nu wel dat de apotheek geen bonussen meer krijgt als hij dat middel geeft...dat was vroeger geloof ik zo...

weer eens bedankt voor je hulp! nogmaals aan iemand met ervaring heb je wat ik ben je zeer dankbaar.. :D

groetjes marietje

muppet-81
Berichten: 110
Lid geworden op: 13 aug 2009 18:55

Re: prijzen medicijnen

Ongelezen bericht door muppet-81 »

Wat het preferentiebeleid aangaat is het per verzekering verschillend.
De een bepaald elke maand nieuwe, de ander elke 3 maanden en weer een ander elk half jaar.
Dus geen touw aan vast te knopen dus
Denk dat je dat het beste even bij je eigen apotheek kunt vragen of via internet even moeten zoeken.

Groetjes

marietje224
Berichten: 233
Lid geworden op: 11 aug 2009 14:57

Re: prijzen medicijnen

Ongelezen bericht door marietje224 »

nee idd geen touw aan vast te knopen,weet wel dat het een hoop werk is voor jullie.
daar wordt je niet bepaald vrolijk van.
vind je het werk nog wel leuk op deze manier?serieus?jij merkt er nog niks van,althans...het moet niet slechter worden dat weet ik,dan raak je je baan kwijt..maar over het algemeen..kijk de bonussen en zo boeiend daar heb jij nooit wat van gezien,je krijgt je salaris dat is het...
maar door alle regels en dan de klanten die ja gaan zeuren om het zo maar te zeggen,1x uitleggen is leuk,2x,3 keer maar dan heb je toch zoiets mijn god..

ik weet nog dat vroeger in de apotheek de zalfjes echt samengesteld werden terplekke,dat is bij ons niet eens meer..wordt gewoon besteld ergens...
dat leek me nou juist het leukste...beetje van dit en een beetje van dat..daar heb je immers voor geleerd..?toch!

ja,de rest doet het allemaal goed ik kijk het even aan en blijft de dia niet goed zijn werk doen dan bel ik de apotheek,toevallig moet ik morgen een injectie halen en hb prikken dus zal het er gelijk eens met de ha over hebben..

groetjes en werkze

Roos57
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 okt 2009 10:29

Re: prijzen medicijnen

Ongelezen bericht door Roos57 »

Helaas ben ik een grootgebruiker van medicijnen.
En de recepten gaan altijd naar dezelfde apotheek toe, en het valt mij op, dat de prijzen van medicijnen soms heel erg schommelen.
Uiteraard dat nagevraagd en het schijnt dat de prijsindicatielijst voor apothekers maandelijks bijgesteld wordt.

Klein voorbeeld, doosje kerutabs 100 stuks kost 22,95.
Kreeg 50 tabletten, men had geen voldoende voorraad, vandaar.. de prijs was 18,95.
Toen ik opbelde, (medicijnen worden altijd thuisbezorgd) waarom dat zo duur was, was het antwoord, kleinere hoeveelheden dan de standaardverpakking, is altijd duurder.
Opnieuw uitgelegd dat dit niet mijn schuld was, maar die van hen.. werd schoorvoetend de prijs aangepast. ( moet ik namelijk ook nog eens zelf betalen altijd)

Zo ook oogdruppels, de ene maand 9,45 , volgende maand, zelfde flesje 21,45!
Bijna 2,5 keer zoveel, opnieuw gebeld.. was de prijs zoveel veranderd dus.
opnieuw een nieuw flesje nodig, opnieuw andere maand, 11,25
Als jullie het nog snappen, ik niet in elk geval, maar ik weet wel dat daardoor de verzekeringen ook jaarlijks hun prijs bijstellen.
Want ik praat alleen voor mijzelf, maar hoeveel anderen hebben dat ook?
Ik schreef al, ik ben een grootgebruiker van medicatie helaas, dus een erg dure voor de verzekering.
En ik vraag mij af of dit bekend is bij de verzekeringen, of dat het routinematig gewoon verwerkt wordt.
Ik zou voorstellen, de prijzen van de medicatie minimaal 2 keer per jaar aan te passen en voor medicatie van het niet-reguliere merk, allemaal één standaardprijs te geven.
Het gemiddelde bv van de prijzen van elk bepaald medicijn, wat niet de originele is.
Dan is het hanteerbaar en controleerbaar, nu niet in elk geval!

marietje224
Berichten: 233
Lid geworden op: 11 aug 2009 14:57

Re: prijzen medicijnen

Ongelezen bericht door marietje224 »

@roos 57

ik ben helaas ook een zeer grootverbruiker,maar ik schommel niet met prijzen,wat ik wel raar vind is dat ik voor het zelfde medicijn maar van een andere fabrikant...het zelfde moet betalen??
kijkjij eens hier misschien?Ook is het mogelijk om KeruTabs rechtstreeks bij Artu Biologicals te bestellen, telefonisch via 0320 - 267 900 of op deze website via het contactformulier
kijken of het wat uitmaakt?

@muppet
ik heb contact gehad vanmorgen met de apotheek,ik heb het geprobeerd een week en ik had nog wat van rathiopharm liggen(heb in elke tas wel wat zitten voor je weet nooit,snap je)altijd stel dat ik even weg moet dan heb ik altijd wat bij me..
je snapt dat wel denk ik...
maar goed hup rathipharm sloeg gelijk aan,ja bingo dus...
er zit dus een stofje in wat misschien wel botst...ik heb geloof me heeeel veel verschillende medicatie's....en elke keer andere merken de laatste tijd totaal geen problemen...
dus ik vanmorgen eerst dokter gebeld moest de apo bellen,nou die vrouw zei eerst ja maar dan moet ze op het volgende recept medisch noodzakelijk zetten...ja dat weet ik heb al contact gehad met verzekering.
ik zeg ik ga niet nog 2,5 week pijnlijden...even voor andere het is niet voor de lekkere ontspanning ,maar voor mijn spieren...
nou overleg en nu wordt het besteld en morgen wordt het omgeruild...
deze zei dus ook,ja er kan idd een stofje inzitten wat misschien botst ...hulpstofje of iets...

ze had een verhaal dat rathipharm steeds minder op de markt brengt omdat verzekeraars het steeds minder vergoeden??
kijk dat vind ik dat weer een raar verhaal,ik betaal dat zelf?en waarom is sandoz of schrijf ik het net zo goed nu...net zo duur...maar dat vraag ik nog wel een keer aan de apo.....dit is volgens mij bij mijn!! apotheek een kwestie van een goedkoper merk opdringen...

muppet-81
Berichten: 110
Lid geworden op: 13 aug 2009 18:55

Re: prijzen medicijnen

Ongelezen bericht door muppet-81 »

Marietje het klinkt wel redelijk wat de apotheek zegt.
Ik maak het ook steeds vaker mee dat bepaalde middelen van fabrikanten van de markt worden gehaald omdat ze door het preferentiebeleid zo goed als geen omzet meer draaien.
Dan halen ze het tijdelijk van de markt.
Ook al moet jij het zelf betalen er zijn ook mensen met bepaalde ziektebeelden die het wel vergoed krijgen.
Ik kan je niet vertellen met welke ziektebeelden dan wel dat is misschien iets wat je beter met je huisarts kunt bespreken of jij daarvoor in aanmerking kunt komen.
Maar vind het ergens wel vreemd, heb zelf namelijk nog niet meegemaakt dat er verzekeringen zijn die Diazepam in hun preferentielijst hebben zitten.
Maar misschien komt jou verzekering bij mij in de apotheek simpelweg niet voor.

Maar goed het is gelukkig opgelost vor je.
Laat ze wel een notitie maken, niet dat je hier elke keer weer achteraan moet.

Groeten Kelly

marietje224
Berichten: 233
Lid geworden op: 11 aug 2009 14:57

Re: prijzen medicijnen

Ongelezen bericht door marietje224 »

@kelly

dank je wel he
cz heb ik,maar die blijft volhouden dat niemand pammetjes meer krijgt,prima ik maak me daar niet druk om.dit jaar kom ik ook in aanmerking voor de vergoeding dus maakt weer wat goed :D je weet wel die 50 euro.
hulpmiddelen tellen nu mee en ik heb de juiste..
de mensen zeggen ja cz is niet de makkelijkste maar ik had altijd oz en nu samengegaan sinds?en nooit problemen operatie's belgie enz...totaal nooit problemen dus..
maar idd ze hebben het netjes voor me opgelost al had ik geen iemand als jij aan de lijn zeg maar....ze bleef volhouden dat het niet kon..
toen heb ik het vergeleken ja echt ihihi als jij nou spaghettie saus gaat kopen,allebei de zelfde ingredienten en van allebei andere merk dan smaakt de ene toch ook misschien anders als de andere...ja toen kreeg ze het dooor :D
ik bleef heel netjes hoor,moest wel lachen,toen naar de hoofdapotheekster die gaf gelijk toestemming..dus vandaag vanmiddag prima! netjes!
zal ze binnenkort eens wat lekkers brengen,althans aan de chaufeusse meegeven..iets voor de pasen is wel leuk...doe het wel vaker ...2x pj..uit dankbaarheid...ja ik ben niet bepald een doorsnee patient :D

vroeger stonden wel de prijzen op de etiketten nu niet meer sinds jan...
maar kan het zien bij cz....ach ja wat schiet ik er mee op...moet het toc h hebben .....

kelly weer bedankt en veel plezier in je werk..
groetjes marietje ! ik dacht zal even laten weten hoe het was afgelopen
idd ik zet hier niet alles neer,wat ik alemaal heb ,waar ik woon enz...-;-)

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: prijzen medicijnen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

hallo muppet 8)

ik heb ongeveer het zelfde als marietje en ik wilde ook even weten bij welke ziektes je dan de pammetjes wel krijgt...bij 5 dingen...die van mij zit er wel tussen,alleen....het is net niet erg genoeg,je moet echt niet meer kunnen lopen.
dank je dat je ons helpt

djaantjeb
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 mar 2010 13:47

Re: prijzen medicijnen

Ongelezen bericht door djaantjeb »

Ik ben in gevecht geweest.
zorg verzekeraar heeft niet gezegt dat het niet vergoed word.
huisarts zegt nee het moet geleverd worden is medische noodzaak ( staat ook al jaren op het recept.
de apotheker is degene die tegenwerkt.
Het bewijs hiervoor......
ik ben met een nieuw recept van de huisarts naar een andere apotheker gegaan,
ik kreeg zonder problemen zelfs zonder vragen gewoon de losec.
Dus het was\ is de trots van die vorige apotheker ik ben daar nu dus niet meer
en heb me ingeschreven bij die andere apotheker. moet nu wel een stukje verder fietsen maar ik kan weer eten zonder pijn en dat is me echt veel waard na een maand gevecht en pijn in de slokdarm (verbrand door het zuur)
met deze wil ik zeggen dat het dus niet altijd zo is zoals 1 iemand het zegt.
verder iedereen succes met alles wat tegen zit en ik hoop dat er een oplossing komt.

frisgroen
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 apr 2010 23:18

Re: prijzen medicijnen

Ongelezen bericht door frisgroen »

Het is vervelend om te lezen dat iedereen de apotheek de schuld geven van de hoge prijzen :o . Ik heb deze zaak onderzocht: de zorgverzekeraar is de boosdoener.

Er worden alleen 'huismerk' geneesmiddelen gegeven (preferentiebeleid), tenzij er een medische noodzaak voor is. Bij een medische noodzaak dient de arts weer een machtiging te ondertekenen, om te garanderen dat het echt nodig is voor de patiënt. Anders wordt het niet vergoed door de zorgverzekeraar.

Elke zorgverzekeraar heeft zijn eigen voorkeur voor 'huismerk'. Dit betekent dat jij een ander huismerk kan krijgen dan de buurman met een andere verzekering. De zorgverzekeraar heeft weer afspraken gemaakt met een andere huismerkfabrikant. Met het preferentiebeleid zijn de kosten voor de zorgverzekeraar zo laag mogelijk.
Uiteindelijk zijn wij als consument de pineut van dit gedoe en de prijzen voor de zorgverzekering heb ik tot nu toe nog niet zien dalen.. :evil:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: prijzen medicijnen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ik moest van de week ook met de huisart praten over de maagbeschermer..ik slik heel wat medicatie en het is zoeken welke het beste bij me past en die zei ook ,losec wordt niet meer vergoed!! misschien heb je mzzl gehad,misschien krijg je nog een rekening,hou dat misschien in je achterhoofd.
mijn oom die heeft al jaren losec maar nu ook niet meer...

wat ik wel gevaarlijk vind is dat ik nu een kuur heb antibiotica en ik zit dat te lezen normaal doe ik het niet zo heel snel je wordt al hypochondrich daarvan ,maar even snel snel en niet bij de bijverschijnselen kijken...ja als ik iets heb dat ik denk hey?dan ga ik kijken...
ik kijk wel naar hoe het moet enz...maar ik ken ondertussen alle kuren al...
maar tot mijn grote verbazing las ik dat deze niet met omeprazol gebruikt mocht worden...ik vind dat toch wel heeeeeeeeeeel erg link want dat wordt nu onder de naam BUSCOZOL verkocht in de winkels...
ja misschien ben ik een paniekzaaier,maar ik vind het wel gevaarlijk hoeveel mensen lezen de bijsluiter niet...

ik ging zelfs bij een andere apotheek even een fles gavison halen man ze haalde heel mijn dossier uit de andere apo via de pc...?terwlijk het gewoon bij de etos,ah verkocht wordt..ik vind persoonlijk dat dat teruggedrongen moet worden...maar ja wie bent ik...

en idd het licht echt niet aan de apothekers maar aan de verzekeraars en de heer ab klink!!! die bepaald alles...
ik had altijd diazepam van rathiopharm nu niet meer althans ,toen kreeg ik sandoz,ik merkte niks aan mijn spieren huh?na drie dagen toch maar gaan bellen en nu bestellen ze het op medische indicatie ook al moet ik het zelf betalen..
wat ik wel grappig vind is dat ik net zoveel betaal voor de zelfde merken????
nu gaat rathiopharm eruit....en er zijn nog andere merken dus dat wordt even zoeken...

muppet-81
Berichten: 110
Lid geworden op: 13 aug 2009 18:55

Re: prijzen medicijnen

Ongelezen bericht door muppet-81 »

@Rozemarijntje

Dat is ook de angst die wij in de apotheken hebben.
De PLus, AH, C1000 enz hebben geen idee waar ze mee bezig zijn.
Laats nog voor me in de rij wou iemand strepsils en een hoestdrank tegen de keelpijn....want krijgt ze...Broomhexine=Bisolvon en dat is dus voor vastzittende hoest! Maar dat weet die kassiere natuurlijk niet.
We blijven maar hopen dat mensen die echt serieus met hun gezondheid bezig zijn voor dat soort middelen naar de apotheek komen.
Ander voorbeeld de Aleve intens 550 mg...mag niet voor mensen boven de 65 jaar....en al helemaal niet voor mensen met bloeddruk problemen.
Maar ook dat vertellen ze er bij een drogist of supermarkt niet bij.
Maar ook hier weer ligt de verantwoordelijkheid bij de patiënt/klant zelf.

En wat de Losec aangaat...zoals ik eerder al zei...zolang er "medische noodzaak" op het recept staat wordt het gewoon vergoed.
Maar dit moet elke keer op het recept vermeld staan!

Groeten Kelly

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: prijzen medicijnen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

muppet 81 :D

kijk je weet wel een beetje wat ik slik en ik weet wel wat dat ik een strepsel kan nemen..maar meer koop ik ook niet,ja wat moet ik nog kopen?
maar ik zal je zeggen ik ben 1 x heel erg boos geworden en er zullen mensen zeggen waar bemoei je je mee,maar dat is jammer dan..
die vrouw had een hernia en het was za..ze had er veel pijn,ik stond toevallig iets te zoeken geloof calandula ofzo...en ze zegt ja ik gebruik al diclofenac enz nou zegt ze er is nu iets nieuws die alive weet ik veel wat?helpt binnen zoveel uur.
ik hoorde dat zo aan en die van de etos,..en het was er eentje hoor,brilletje half op de neus,streng type...ja deze alive ontspant de spieren en drukt de pijn en heel verhaal....nou ze maakte er een heel verhaal van en ik zag die vrouw twijfelen...
ik zeg 1 het is geen spierontspanner JAWEL,nee dat is het niet,het ontspant omdat de pijn afneemt en dan ontspannen de spieren...
oh en waar bemoeid u zich mee...ik zeg nou omdat u deze mev 2 remmers wilt aansmeren en als er iets slechts is ,is dat het wel!
oh ja?ja idd ja....nsaids zijn al slecht en helemaal 2 verschillende...ik zeg weet u wel wat u die mev aansmeert,nou ik heb een cursus gedaan...nou die zou ik dan maar eens opfrissen...
die mev keek me dankbaar en ik zei wat u moet doen is naar de hpost gaan ,daar helpen ze wel...dank je wel zegt ze....opgelucht...
ik rekenden gewoon mijn spullen af ihihiihih
normaal bemoei ik me er niet ermee,maar dit was zo gevaarlijk wat ze allemaal zei,dit is nog maar een klen verhaaltje want na 15 min heb ik me er pas mee bemoeid hoor....ik kan weglopen,maar dan heeft die vrouw straks wel een maag die niet echt top is...

kijk gaviscon heb ik op recept maar als ik niet bij de apo ben neem ik het bij de ah mee..want ik weet! dat ik het mag bij mijn medicatie.sterker ik moet het.
doe 3 dg met een fles 4x20 mg perdag...
meestal laat ik de apotheek gelijk met de medicatie een aantal flessen meenemen..maar soms vergeet je het wel eens...
maar sommige weten waar ze mee bezig zijn en sommige ja is het niet te verwijten want...het wordt zo makkelijk gemaakt..
ik vind ook dat het weg moet overal .....alleen gewoon weer de homepatische dingen enz...ik vind het veel te link...

groetjes marijntje :D

Gesloten