LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Producent vaccin baarmoederhalskanker oplichter?

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Perdita
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 jul 2008 14:08

Re: Producent vaccin baarmoederhalskanker oplichter?

Ongelezen bericht door Perdita »

En het gaat maar door en het gaat maar door...

Kees toch, waar komt al die rancune toch vandaan?

Wilmamazone
Berichten: 378
Lid geworden op: 15 jan 2010 12:56

Re: Producent vaccin baarmoederhalskanker oplichter?

Ongelezen bericht door Wilmamazone »

Kees Braam schreef:@wilmamazone Ook dit staat in de aankondiging van de reportage: Was virologie een vak waarvan de wetenschap dertig jaar geleden dacht dat het wel zo’n beetje klaar was, op dit moment is wel duidelijk hoe weinig we weten van deze minuscule ziekteverwekker. Nu het scenario van de Mexicaanse griep zich permanent lijkt te wijzigen, wordt de druk op het lab van Ab steeds groter om te komen met nieuwe resultaten en steekhoudende prognoses. Ook de kritiek wordt luider: paniekvoetbal uit eigenbelang? Verstrengeling tussen wetenschap en bedrijfsleven? Tegenlicht kijkt tijdens alle ups en downs van de afgelopen drie jaar mee met de hoofdrolspeler in dit Hollands drama: Ab Osterhaus. Wie neemt welke beslissing en met welke autoriteit, een film over het snijvlak van wetenschap en politiek.
?
enz.

en ik raad iedereen aan eens goed te kijken hoe beslssingen worden genomen over belangrijke zaken als een vaccinatie. Er wordt in de reportage heel helder weergegeven wat belangenverstrengeling betekent binnen de gezondheidszorg: http://tegenlicht.vpro.nl/afleveringen/ ... an-ab.html

En @perdita bij mij komt Osterhaus niet niet bepaald als vertrouwingwekkend en objectief over. Maar ja is maar net hoe je ertegenaan kijkt.
Hoe lang ga je nog door Kees?
Tot Pasen en Pinksteren op 1 dag valt of met sint-juttemis?

Perdita
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 jul 2008 14:08

Re: Producent vaccin baarmoederhalskanker oplichter?

Ongelezen bericht door Perdita »

Amyl schreef:Volgens mij is er binnenkort een universitaire lezing over agressieve campagne's van bepaalde farmaceutische bedrijven, misschien is het voor kees interessant zich daarvoor in te schrijven.
Ja Kees, waarom doe je dat niet? Je kunt daar ook inhoudelijke vragen stellen, er zijn wetenschappers aanwezig die onderzoek doen voor de farmaceutische industrie en er wordt ook van gedachten gewisseld wat er gedaan zou kunnen worden om uitwassen tegen te gaan en tegelijk de kwaliteit van het onderzoek te waarborgen.

En dan kun je hier verslag komen doen van je verworven inzichten!

Perdita
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 jul 2008 14:08

Re: Producent vaccin baarmoederhalskanker oplichter?

Ongelezen bericht door Perdita »

kees.bugter schreef: Take it easy have a break.
Dat maken wij zelf wel uit, zeggen wij thuis dan.

Gegroet verder.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Producent vaccin baarmoederhalskanker oplichter?

Ongelezen bericht door kuklos »

Waar ligt de grens tussen agressieve marketing, misleiding en pure oplichting?
@kees, deze vraag is al meerdere malen beantwoord. Nogmaals de vraag stellen voegt niets toe. Je zal dan ook van mij geen antwoord krijgen. Voor mijn mening en die van enkele anderen verwijs ik je naar de respons van Perdita op 13 april 2010 om 19.30 uur. Ik zal hem voor de duidelijkheid hier nogmaals quoten:
Perdita schreef:Wat wil je nou eigenlijk? Alles uit de kast halen om mensen maar bang te kunnen maken voor het HPV-vaccin?

Was je maar net zo kritisch met betrekking tot de handel en wandel van Robert Gorter, dan zou ik je misschien serieus kunnen nemen. Nu zit je dubbele agenda je wat dat betreft ernstig in de weg.
Waarmee wat mij betreft deze discussie geen waarde meer toevoegt.

D. Lip
Berichten: 130
Lid geworden op: 19 jun 2009 20:41

Re: Producent vaccin baarmoederhalskanker oplichter?

Ongelezen bericht door D. Lip »

@ Kees Braam

Jouw opzettelijke misleiding is inmiddels zo overduidelijk dat deze vraag meer dan gerechtvaardigd is geworden:

Is er vooral bij Kees Braam zelf sprake van pure oplichterij?

Overigens:
Had ik al gevraagd of ik jouw gebrek aan niveau hemeltergend mag vinden Braam?

Perdita
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 jul 2008 14:08

Re: Producent vaccin baarmoederhalskanker oplichter?

Ongelezen bericht door Perdita »

Je hebt de gang van zaken rond Avandia blijkbaar nodig om te kunnen aantonen dat de producent heeft gelogen over de werking en de veiligheid van het HPV-vaccin.

Maar Avandia is geen HPV-vaccin.

Met betrekking tot het HPV-vaccin is gebleken dat de producent een aantal marketingregels overschreden. Tot nu toe blijkt uit niets dat is gelogen over de werking van het vaccin zelf, zoals hier al ik weet niet hoe vaak is aangetoond.

Je draait al jaren de zelfde verhaaltjes af en laat elke keer weer zien dat je totaal niet in staat bent om de kwaliteit van wetenschappelijk onderzoek te beoordelen.

Inderdaad, hemeltergend.

Perdita
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 jul 2008 14:08

Re: Producent vaccin baarmoederhalskanker oplichter?

Ongelezen bericht door Perdita »

Ik laat mijn oordeel over de waarde van groene thee als kankermedicijn afhangen van de resultaten van kwalitatief goed wetenschappelijk onderzoek. Dat je denkt dat ik mijn oordeel over het HPV-vaccin laat leiden door mijn oordeel over jouw - inderdaad erbarmelijk slechte - site zegt alleen maar iets over jouw ijdelheid.

Ik ben overigens geen verpleegkundige. Nooit geweest ook.

Je insinuaties richting Wilmamazone vind ik meer dan stuitend. Dat doe je wel vaker, dit soort insinuaties uiten, zoals ook richting Da Silva. Beneden alle peil wat mij betreft.

D. Lip
Berichten: 130
Lid geworden op: 19 jun 2009 20:41

Re: Producent vaccin baarmoederhalskanker oplichter?

Ongelezen bericht door D. Lip »

Kees Braam schreef:@perdita
Je hebt de gang van zaken rond Avandia blijkbaar nodig om te kunnen aantonen dat de producent heeft gelogen over de werking en de veiligheid van het HPV-vaccin. Maar Avandia is geen HPV-vaccin.
Nee dat heb ik niet nodig en ook niet gedaan? Ik heb alleen gesteld dat de producent van het vaccin tegen het HPV virus (Gardasil) ook de producent is van o.a. Avandia. En dat Glaxosmithkline met dit middel volgens een Amerikaanse senaatscommisie strafbare feiten heeft gepleegd.
Glaxosmithkline is de producent van Gardasil niet eens Braam en over de rest van jouw minderwaardige bericht: breek me de bek niet open!

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Producent vaccin baarmoederhalskanker oplichter?

Ongelezen bericht door kuklos »

@kees, er is je de uitdaging gedaan om zelf eens naar een lezing te gaan op een universiteit. Waarom ga je daar niet op in?

Wilmamazone
Berichten: 378
Lid geworden op: 15 jan 2010 12:56

Re: Producent vaccin baarmoederhalskanker oplichter?

Ongelezen bericht door Wilmamazone »

Kees Braam:
Werd de definitie van ‘pandemie’ veranderd, waardoor ineens ook de uitbraak van een gematigd virus als zodanig kon worden aangemerkt? Welke belangen hadden vaccinproducenten daarbij?
De Dikke van Dalen (uit 2002):

pan·de·mie
de pandemie (vrouwelijk), de pandemieën

een zich over een geheel land of continent verbreidende ziekte
betekenisverwante termen
hyperoniem:
epidemie

pan·de·misch
bijvoeglijk naamwoord

(van ziekten) algemeen, overal verbreid
betekenisverwante termen
hyperoniem:
algemeen

Perdita
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 jul 2008 14:08

Re: Producent vaccin baarmoederhalskanker oplichter?

Ongelezen bericht door Perdita »

De definitie van pandemie is helemaal niet gewijzigd, het woord heeft altijd al de in het voorgaande bericht gegeven betekenis gehad. Zoals Wilmamazone aantoont, laat Kees Braam alleen maar zien dat hij niet weet wat het woord betekent en dat hij ook niet eens de moeite wil nemen om zich op de hoogte te stellen voordat hij iets roept.
Laatst gewijzigd door Perdita op 17 apr 2010 23:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Wilmamazone
Berichten: 378
Lid geworden op: 15 jan 2010 12:56

Re: Producent vaccin baarmoederhalskanker oplichter?

Ongelezen bericht door Wilmamazone »

Waar de discussie over gaat zijn de alarmfases en of met name fase 6 nu wel of niet te snel is afgekondigd/de definitie daarvan veranderd onder eventueel buitensporige invloed van de farmaceutische industrie, maar dat is nog in onderzoek. Dus erg voorbarig om daar alvast iets definitiefs over te roepen of stevig te suggereren dat de producenten van deze vaccins -Glaxosmithkline in het bijzonder- DUS oplichters zijn.

http://www.trouw.nl/nieuws/article2743187.ece

De zes pandemische fases van de WHO

De Wereldgezondheidsorganisatie WHO hanteert zes verschillende 'pandemische fases' om de verspreiding van ziektes als de varkensgriep te classificeren. Hieronder een overzicht van die fases.

1: Het virus circuleert onder dieren, zonder dat er berichten zijn van infecties bij de mens.

2: Het is bekend dat een virus dat gewoonlijk dieren besmet, mensen heeft geïnfecteerd; daarom is er een potentieel risico op een pandemie.

3: De ziekte is bij enkele mensen vastgesteld, maar heeft nog niet geleid tot infecties van mens op mens die tot verspreiding op grotere schaal kunnen leiden.

4: Hele gemeenschappen kunnen worden geraakt; risico van een pandemie neemt significant toe. Nadruk op tegengaan van de verspreiding van het virus. Landen wordt gevraagd reisadviezen en controles van reizigers te overwegen. Getroffen landen wordt gevraagd vaccinatiecampagnes te overwegen, evenals beperking van de bewegingsvrijheid van personen in besmet gebied.

5: Virus gaat in zeker twee landen in dezelfde regio over van mens op mens. Sterke aanwijzingen dat pandemie op komst is. Landen moeten mensen met ademhalingsproblemen adviseren thuis te blijven. Scholen worden gesloten, werk wordt anders georganiseeerd.

6: Pandemische fase, met besmetting mens op mens ook in andere regio's. Noodplannen voor de gezondheidszorg op alle niveaus.

Wilmamazone
Berichten: 378
Lid geworden op: 15 jan 2010 12:56

Re: Producent vaccin baarmoederhalskanker oplichter?

Ongelezen bericht door Wilmamazone »

In het kader van hoor en wederhoor hier een tal prangende vragen uit de farmaceutische hoek.
Aan het woord is Rudolf van Olden, de voorzitter van de NVFG -de Nederlandse Vereniging van Farmaceutische Geneeskunde-.

http://www.rug.nl/staff/g.c.g.dehue/Van ... 0Dehue.pdf

April 2009:
Waar komt het toch vandaan dat de farma-critici elkaar
napraten? Waarom weigeren ze ‘onze’ wijze van kijken te
doorgronden? Waarom krijgen mensen die een karikatuur van
de farmaceutische industrie schetsen alle ruimte in onze
Nederlandse media? Het lijkt erop dat het ongenuanceerd kritiek
leveren op onze bedrijfstak een endemische ziekte is geworden.
Een ziekte die start in de collegezalen, voortwoekert door de
(para)medische disciplines en die uiteindelijk gevoed wordt
door incidenten. Een ziekte die marketing technisch hoge ogen
gooit in de politiek en de media. Een ziekte waarvoor
brancheorganisaties miljoenen euro’s, dollars en ponden
hebben uitgegeven om desondanks te proberen het publieke
vertrouwen te (her)winnen.
Geneesmiddelen en geneeskunde zijn en blijven onvermijdelijk
met elkaar verbonden. Angst rond deze verbondenheid is
waarschijnlijk het grootste virus dat de diverse critici voedt.
Kritiek op te dure en daardoor onbereikbare geneesmiddelen,
kritiek op de vermeende afhankelijkheid van voorschrijver en
onderzoeker, kritiek op de nascholingsactiviteiten, kritiek op de
aan patiëntenorganisaties toegedichte bias. En de schuld ligt bij
de farmaceutische industrie. Onze relatie met de maatschappij
blijkt danig verstoord.
Waarom staan al onze klinische, wetenschappelijke en
economische successen niet centraal? Zijn deze successen
geboekt ‘dankzij’ of ’desondanks’ het werk van de farma
industrie? Het is van eminent belang dat we aan onze relatie
blijven werken. Aan de ene kant werken we meer en meer in
publiek private partnerships samen, aan de andere kant wordt
onze relationele geloofwaardigheid publiekelijk aan de
schandpaal genageld. Het wordt tijd dat we ons als
beroepsvereniging binnen de farmaceutische geneeskunde
opnieuw gaan presenteren in dit debat. Hoewel murw van de
eenzijdigheid in het farma-karitarurale debat, is het de
verantwoordelijkheid van de Nederlandse Vereniging van
Farmaceutische Geneeskunde om blijvend te laten zien dat wij
op oprechte wijze ons vak uitoefenen. Ons vak ten dienste van
de patiëntenzorg.

Perdita
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 jul 2008 14:08

Re: Producent vaccin baarmoederhalskanker oplichter?

Ongelezen bericht door Perdita »

Kees Braam schreef:@perdita
Je insinuaties richting Wilmamazone vind ik .......enz.
Hoewel ik mijn opmerking over @Wilmamazone wel degelijk correct vind weergegeven want zij heeft daar zelf nooit een geheim van gemaakt en zelfs menigmaal gebruikt om haar mening kracht bij te zetten en absoluut niet stuitend voegt die opmerking niets toe aan de discussie in dit onderwerp dus zal die weghalen.
Je weet dondersgoed wat ik bedoel, namelijk je insinuatie dat Wilmamazone liegt dat ze borstkanker heeft gehad. Ook heb je meerdere keren geinsunueer dat Da Silva loog over de longkanker van haar moeder. Dat je zulke insinuatie doet, dát is wat ik stuitend vind.
Dat jij @perdita alias @Jennyjo verpleegkundige bent althans dat heb je wel beweert vind ik wel ter zake doende in mijn bericht. Wie als verpleegkundige geen aandacht heeft voor de dominante rol van de farmaceutische industrie geeft mij wel te denken. Maar zal ik ook weghalen want leidt alleen maar af van het onderwerp.
Laat mij dan nu zien waar ik ooit beweerd heb dat ik verpleegkundige ben. Kun je dat niet, hou dan je mond erover. Je doet hier overigens weer een misselijke insinuatie, namelijk dat verpleegkundigen die niet net zo over de farmaceutische industrie denken als jij, met achterdocht bekeken moeten worden,want zij 'geven jou te denken'. Waar ben jij in hemelsnaam mee bezig??
Laatst gewijzigd door Perdita op 18 apr 2010 09:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Perdita
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 jul 2008 14:08

Re: Producent vaccin baarmoederhalskanker oplichter?

Ongelezen bericht door Perdita »

Kees Braam,

Gelukkig zijn er onderzoekers geweest die geprobeerd hebben helder te krijgen hoe eerlijk en transparant Robert Gorter en Kees Braam nu wel zijn geweest in het promoten en uitvoeren van diverse alternatieve en experimentele behandelingen tegen kanker: http://skepp.be/artikels/pseudo-wetensc ... low/dr-rob
Dit artikel en alles wat daarin naar voren wordt gebracht sterkt mij in de mening dat bij het 'Medisch Centrum Keulen' geld verdienen het voornaamste motief is, ten koste van ontelbare zieke, radeloze mensen op zoek naar een laatste strohalm en daarvoor worden alle trucs binnen en buiten de wettelijke regels ingezet.

Kunnen de reguliere wetenschap en de farmaceutische industrie tenminste nog bogen op prestaties die de gezondheid van de wereldbevolking daadwerkelijk hebben vooruitgebracht, van het Medisch Centrum Keulen is - via de website Kanker Actueel - niets anders bekend dan een paar armzalige, oncontroleerbare videofilmpjes.
Laatst gewijzigd door Perdita op 18 apr 2010 09:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Wilmamazone
Berichten: 378
Lid geworden op: 15 jan 2010 12:56

Re: Producent vaccin baarmoederhalskanker oplichter?

Ongelezen bericht door Wilmamazone »

Kees Braam schreef:@wilmamazone zegt:
Waar de discussie over gaat zijn de alarmfases en of met name fase 6 nu wel of niet te snel is afgekondigd/de definitie daarvan veranderd onder eventueel buitensporige invloed van de farmaceutische industrie, maar dat is nog in onderzoek. Dus erg voorbarig om daar alvast iets definitiefs over te roepen of stevig te suggereren dat de producenten van deze vaccins -Glaxosmithkline in het bijzonder- DUS oplichters zijn.
Een korte samenvatting waar de uitzending van Argos van zaterdag 17 april 2010 over gaat:
@Kees Braam

Ik heb er geen behoefte aan om al jouw punten te fileren.
Waar het om en over gaat is dat je wéér 'vergeet' om vraagtekens te zetten en al geoordeeld en veroordeeld hebt/het een en ander benoemd als vaststaande feiten.
Geen enkel woord van kritiek over Argos die b.v. de reportage al begint met de Mexicaanse griep/nieuwe influenza A af te doen als niet meer dan een verkoudheidje.
(Eerlijk gezegd heb ik zowiezo niet zo'n hoge pet op van de journalistieke kwaliteiten van Argos.)
Luister naar de hele reportage van Argos wie wil weten hoe en wat en trek zelf maar uw conclusies. Het is waar de reportage gaat niet over alleen Glaxosmithkline (hoewel die wel opvallend vaak wordt genoemd in de reportage) en het vaccin tegen baarmoederhalskanker dus beetje off topic maar de reportage toont wel aan op welk niveau de farmaceutische industrie opereert en haar invloed uitoefent en belangen veilig stelt.
De naam Glaxosmithkline wordt zeggen en schrijven twee maal/2x genoemd in deze reportage, dus wat is voor jou de definitie van: opvallend vaak?!
Of gaat het jou meer om:Barbertje MOET hangen?
Het woord suggestie (suggereert ect.) is meerdere malen langs gekomen, maar dát heb jij niet gehoord door selectief luisteren?

Vind je het erg als ik toch liever de publicatie van dat onderzoeksrapport -door echte deskundigen- afwacht?
Laatst gewijzigd door Wilmamazone op 18 apr 2010 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Perdita
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 jul 2008 14:08

Re: Producent vaccin baarmoederhalskanker oplichter?

Ongelezen bericht door Perdita »

Kees Braam schreef:Opnieuw is Glaxosmithkline in opspraak in verband met vaccin bij kinderen: http://articles.mercola.com/sites/artic ... virus.aspx

The FDA Shuts Down Common Infant Vaccine After Startling Discovery
“U.S. federal health authorities recommended … that doctors suspend using Rotarix, one of two vaccines licensed in the U.S. against rotavirus, saying the vaccine is contaminated with material from a pig virus,” CNN reports.

The Rotarix vaccine, which is made by GlaxoSmithKline and was approved by the FDA in 2008, has already been given to about 1 million U.S. children along with 30 million worldwide. The vaccine was found to contain DNA from porcine circovirus 1.

“The FDA learned about the contamination after an academic research team using a novel technique to look for viruses in a range of vaccines found the material in GlaxoSmithKline's product and told the company,” FDA Commissioner Dr. Margaret Hamburg told CNN
Ach die Kees toch, alweer iets essentieels vergeten te vermelden (vet van mij):
However, FDA also stressed that the vaccine does not pose a threat to health. "There is no evidence at present that this material presents any safety risks," said FDA Commissioner Dr. Margaret Hamburg, as quoted by CNN.

"The message is clearly not a message of safety but of caution going forward," FDA Commissioner Margaret Hamburg, MD, said at a news conference. "We believe the vaccine is both safe and effective and we strongly encourage vaccination against rotavirus. But we want to more deeply understand the finding of this unexpected material in the product, and that is why we are putting a clinical pause on its use."
http://children.webmd.com/vaccines/news ... us-vaccine

Er is hier geen enkele aanwijzing voor bedrog door Glaxo Smith Kline en dat wordt ook door geen enkele deskundige gesuggereerd. Dat het juist Mercola is die met deze insinuatie komt, zegt al genoeg. http://www.quackwatch.org/11Ind/mercola.html
Laatst gewijzigd door Perdita op 18 apr 2010 11:04, 2 keer totaal gewijzigd.

Perdita
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 jul 2008 14:08

Re: Producent vaccin baarmoederhalskanker oplichter?

Ongelezen bericht door Perdita »

Ze zijn ook niet in opspraak i.v.m. het rotavirus. Dat maak jij ervan. Met je berichtje insinueer je overigens wel degelijk dat ze bedrog gepleegd hebben. Je draagt op deze wijze bij aan ongefundeerde angst voor een - levensreddend - vaccin. Ik denk dat je zelf ook heel goed weet dat je door deze wijze van berichtgeving subtiel maar niettemin heel effectief bijdraagt aan angstvorming voor vaccins.
Laatst gewijzigd door Perdita op 18 apr 2010 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.

D. Lip
Berichten: 130
Lid geworden op: 19 jun 2009 20:41

Re: Producent vaccin baarmoederhalskanker oplichter?

Ongelezen bericht door D. Lip »

Robert Gorter maakt ook gebruik van injecties/vaccins. B.v. met New Castle Disease (NCD) virus, 'immuunversterkende' middelen en met een eigen versie van dendritische cellen.

Mag ik dan aan Braam vragen hoe hij o.a. deze langs zijn maatlat houdt?
Gorter is namelijk al jaren wel terecht in opspraak en zou hier in Nederland al lang voor de tuchtrechter gedaagd zijn.

Als je alleen maar klanten kunt werven door de "concurrentie" zwart te maken zegt dat inderdaad al genoeg.

Gesloten