LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lees hoe groene Thee dodelijk kan zijn !!

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.

mensen die baarmoederhalskanker inenting willen overnemen door groene thee

Peiling eindigde op 25 mei 2010 19:10

1. Onrealistisch, maar ja ieder mag zijn mening hebben
2
8%
2. Realistisch, inenting is echt onverantwoord
3
12%
3. Hebben zelf teveel groene thee gedronken
2
8%
4. Criminieel, omdat ze mensen op oneigenlijke gronden proberen te beinvloeden
16
62%
5. Hebben waarschijnelijk zelf een website waarin ze alternatieve middelen verkopen.
3
12%
6. Hebben veel verstand van medicijnen, en doen gefundeerde uitspraken
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 26

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Lees hoe groene Thee dodelijk kan zijn !!

Ongelezen bericht door kuklos »

@kees braam, ook van mij aan jou de vraag hoeveel groene thee en in welke vorm je deze tot je moet nemen om de thee heilzaam te laten zijn tegen kanker. Als jij stelt dat je weet dat het werkt, kom dan maar met een precies advies.

Murre
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 apr 2010 12:01

Re: Lees hoe groene Thee dodelijk kan zijn !!

Ongelezen bericht door Murre »

Kees Braam schreef:@murre Jammer dat je de plank misslaat. Zoek in pubmed http://www.ncbi.nlm.nih.gov/sites/entrez op Rutgers university + tea en zie wat het je oplevert. Niet de studie waar jij naar linkt maar naar allerlei andere studies die de meerwaarde van thee bevestigen.
Tja Kees dat jij alleen de studies die wat postiefs te melden hebben over groene thee alleen wilt lezen is jouw probleem. Als het om groene thee gaat, dan sla je volledig door in de vermeende positieve effecten. Misschien komt dat door je gebrek aan medische kennis?

Kees Braam schreef: Overigens ik zie geen enkele link naar het HPV virus of baarmoederhalskanker. Maar zoek even verder en als je echt iets gevonden hebt plaats het dan hier aub. Maar echte kwalitatief goed uitgevoerde studies aub en in relatie tot HPV virus en baarmoederhalskanker liefst. Want dat is het onderwerp hier toch? En dat is toch de standaard kwaliteit van studies die jullie willen?

Kom op j @murre even doorzoeken
Lijkt me niet echt nodig, die er zijn namelijk vollop. Het probleem is dat jij bij voorbaat dit soort studies afwijst. Dan komen er opmerkingen dat daar de farmaceutische industrie bij betrokken zijn, en dus geen goed onderzoek was.

Het echte probleem is dat Kees een bepaalde mening heeft over groene thee, de farmaceutische wereld, het vaccin voor het HPV virus. Echter die mening zal hij nooit veranderen. Wel is hij perfect in staat artikelen en onderzoeken er bij te zoeken die zijn mening ondersteunen. Elk onderzoek dat niet zijn mening bevestigd wijst hij af. En daarmee maakt hij ook elke inhoudelijke discussie onmogelijk.

Op zich moet hij dat hij maar zelf weten. Maar tegelijk zie ik hem ook groene thee promoten ipv HPV vaccin. Dat laatste vind ik heel bedenkelijk.

Perdita
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 jul 2008 14:08

Re: Lees hoe groene Thee dodelijk kan zijn !!

Ongelezen bericht door Perdita »

Ik ben het helemaal met je eens Murre.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Lees hoe groene Thee dodelijk kan zijn !!

Ongelezen bericht door kuklos »

Perdita schreef:Ik ben het helemaal met je eens Murre.
Daar sluit ik me bij aan.

Wilmamazone
Berichten: 378
Lid geworden op: 15 jan 2010 12:56

Re: Lees hoe groene Thee dodelijk kan zijn !!

Ongelezen bericht door Wilmamazone »

Murre zegt:
Maar tegelijk zie ik hem ook groene thee promoten ipv HPV vaccin. Dat laatste vind ik heel bedenkelijk.
En daar ging/gaat het bij dit item dus precies om en over: het promoten van o.a. groene thee/de suppletie daarvan i.p.v. HPV-vaccin door een zelfbenoemde deskundige met een eigendunk die aan het ongelofelijke grenst.

nijhof

Re: Lees hoe groene Thee dodelijk kan zijn !!

Ongelezen bericht door nijhof »

Perdita ik kan je redenering niet helemaal volgen iemand omschrijft de eigenschappen van groene thee...wat is daar mis mee?

D. Lip
Berichten: 130
Lid geworden op: 19 jun 2009 20:41

Re: Lees hoe groene Thee dodelijk kan zijn !!

Ongelezen bericht door D. Lip »

nijhof schreef:Perdita ik kan je redenering niet helemaal volgen iemand omschrijft de eigenschappen van groene thee...wat is daar mis mee?
Wat is er mis mee om vooral eerst te lezen waar een onderwerp over gaat beste Nijhof?

Perdita
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 jul 2008 14:08

Re: Lees hoe groene Thee dodelijk kan zijn !!

Ongelezen bericht door Perdita »

Kees Braam schreef:@murre
Geef me dan eens 1 studie die heeft onderzocht en bewezen dat drinken van groene thee of het nemen van groene thee capsules voorstadia van baarmoederhalskanker veroorzaakt of wordt geassocieerd met een groter risico op baarmoederhalskanker of wordt geassocieerd met een grotere kans op het krijgen van het HPV virus en daarmee indirect op het krijgen van baarmoederhalskanker.
Waarom zouden we moeten bewijzen dat groene thee baarmoederhalskanker veroorzaakt?? Dat wordt hier helemaal niet beweerd, zoals je ook heel goed weet.

Waar het om gaat is dat jij bewust groene thee promoot als alternatief voor het HPV-vaccin.

Het lijkt er op dat je bewust de boel aan het verdraaien bent. Ik snap niet dat je zelf niet door hebt wat een enorm zwaktebod het is als je op zo'n manier een discussie moet "winnen".

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Lees hoe groene Thee dodelijk kan zijn !!

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

1. De doelstelling van TS om Kees Braam onderuit te halen
Dat is dus niet waar.

De doelstelling van dit topic is om helder te maken dat je vaccinatie niet zo maar kunt vervangen door een placebo. (groene thee o.i.d.)

Dat heeft niks met Kees Braam als persoon te maken, maar alles met de levensgevaarlijke onzin die wordt uitgekraamd door een aantal kwakzalvers op dit forum.

Zoals ik in de openingposting al schrijf, vind ik dat mensen die anderen succesvol afhouden van vaccinatie, en in plaats daarvan alleen placebo´s voorschrijven, in het geval van een dodelijk afloop, vervolgd zouden mogen worden voor dood door schuld.

Perdita
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 jul 2008 14:08

Re: Lees hoe groene Thee dodelijk kan zijn !!

Ongelezen bericht door Perdita »

Kees Braam schreef:@perdita
Waar het om gaat is dat jij bewust groene thee promoot als alternatief voor het HPV-vaccin
Is dat zo? Waar heb ik dat gezegd? Dat hebben jullie ervan gemaakt. Ik heb 1 studie laten zien waar groene thee capsules succesvol het HPV virus en voorstadia van baarmoederhalskanker significant voorkomen in vergelijking met placebo. Dit gevoegd bij de onzekerheid en ontbreken van hard bewijs over de bijwerkingen en mate van effectiviteit op langere termijn van de vaccinaties tegen het HPV virus bij jonge meisjes en jonge vrouwen en dit gevoegd bij het al veel langer lopende succesvolle bevolkingsonderzoek naar baarmoederhalskanker heb ik gezegd dat groene thee en leefstijl en bv. ook Coriolus Versicolor (ook bewezen in een gerandomiseerde studie effectief het HPV virus te kunnen bestrijden) uitstekende natuurlijke middelen kunnen zijn om het riscio op het HPV virus en indirect op ontwikkelen van baarmoederhalskanker te voorkomen.
En als je daarbij bedenkt dat bij 90% van de vrouwen die het HPV virus oplopen dit spontaan weer verdwijnt en dat van de 10% waarbij dit niet gebeurt er ook nog zeker niet altijd baarmoederhalskanker ontstaat lijkt mij dat dit een verantwoorde en goed verdedigbare keuze kan zijn.

Maar wie ondanks al deze onzekerheden rondom het vacciatieprogramma toch de vaccinatie wil nemen is prima lijkt mij. In Nederland is er gelukkig nog keuzevrijheid. al wordt die wel erg op de proef gesteld, zeker voor jonge meisjes en hun ouders door een agressief marketingbeleid van farmaceutische bedrijven met in hun kielzog het ministerie van volksgezondheid en RIVM in deze kwestie.
In één en hetzelfde bericht ontken je dat je groene thee promoot als alternatief voor het HPV-vaccin en promoot je groene thee als alternatief voor het HPV-vaccin.

Kees toch.

Perdita
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 jul 2008 14:08

Re: Lees hoe groene Thee dodelijk kan zijn !!

Ongelezen bericht door Perdita »

Nou, hij maakt er wel erg een potje van.

D. Lip
Berichten: 130
Lid geworden op: 19 jun 2009 20:41

Re: Lees hoe groene Thee dodelijk kan zijn !!

Ongelezen bericht door D. Lip »

De studie over Coriolus Versicolor is van hetzelfde laken een pak; het mag geen naam hebben.
Bij Braam slechts volledig te lezen tegen betaling, maar bij mij weer gratis.
De conclusies die Braam trekt slaan weer nergens op, maar verbaast dat nog iemand?

De dubieuze bron(Wij van WC-eend adviseren):
http://www.mycologyresearch.com/

De 'studie':
http://www.mycologyresearch.com/pdf/art ... 202008.pdf

Nu met maar liefst 43 personen verdeeld in 2 groepen!
Van de 21 personen die het spul kregen vielen er nog 3 af vanwege bijwerkingen.

Met behulp van Braam kan men inderdaad gemakkelijker zelf wel deze conclusie trekken:
U wordt door Braam bedondert waar u bij staat!

D. Lip
Berichten: 130
Lid geworden op: 19 jun 2009 20:41

Re: Lees hoe groene Thee dodelijk kan zijn !!

Ongelezen bericht door D. Lip »

Hoopvol is dat 91,5% van de Coriolus Versicolor ontvangers een normale HPV-status terugkregen in vergelijking met slechts 8,5% in de controlegroep.
Weet je wat ik nou zo hoopvol vind Braam?
De poll bij dit onderwerp:
mensen die baarmoederhalskanker inenting willen overnemen door groene thee
De poll loopt tot 25 mei 2010 19:10
1. Onrealistisch, maar ja ieder mag zijn mening hebben 4% [ 1 ]
2. Realistisch, inenting is echt onverantwoord 8% [ 2 ]
3. Hebben zelf teveel groene thee gedronken 8% [ 2 ]
4. Criminieel, omdat ze mensen op oneigenlijke gronden proberen te beinvloeden 67% [ 16 ] x
5. Hebben waarschijnelijk zelf een website waarin ze alternatieve middelen verkopen. 13% [ 3 ]
6. Hebben veel verstand van medicijnen, en doen gefundeerde uitspraken 0% [ 0 ]

Je mag 1 optie selecteren

Totaal aantal stemmen : 24
Bij jouw 91.5% gaat het over 11 mensen.
Niets over de lange termijn, de mogelijke resitentie van HPV-virussen voor het paddenstoelenmiddel en noem maar op.
Dat onderzoekje is uit 2008, dus hoe is het nu b.v. met de deelnemers?
Hetzelfde voor de groene thee. Een onderzoekje in de marge van 7 jaar geleden.
Waar blijven de grootschalige vervolgonderzoeken enz.?

De 67% in de Poll gaat al over 16 personen die jouw mening, advies, informatie of hoe je het ook noemen wil, ronduit crimineel vinden.
In totaal zijn 92% het er niet eens dat groene thee een waardige vervanger genoemd mag worden. Niemand die de laatste optie aanklikte.
De poll loopt nog tot 25 mei, maar dit zijn toch al opmerkelijke resultaten nietwaar?

D. Lip
Berichten: 130
Lid geworden op: 19 jun 2009 20:41

Re: Lees hoe groene Thee dodelijk kan zijn !!

Ongelezen bericht door D. Lip »

Kees Braam schreef:@D. Lip
Hoopvol is dat 91,5% van de Coriolus Versicolor ontvangers een normale HPV-status terugkregen in vergelijking met slechts 8,5% in de controlegroep
Dat was de conclusie van de onderzoekers Dick die wij letterlijk vertaald hebben. Conclusie en het woordje hoopvol is dus niet van mij. Al kan ik me er wel bij aansluiten.
En dat vind je voldoende basis om op de promotietoer te gaan Braam?

Hier de tekst van het onderzoekje groene thee uit 2003:
Eur J Cancer Prev. 2003 Oct;12(5):383-90.

Protective effects of green tea extracts (polyphenon E and EGCG) on human cervical lesions.

Ahn WS, Yoo J, Huh SW, Kim CK, Lee JM, Namkoong SE, Bae SM, Lee IP.
Department of Obstetrics and Gynaecology, College of Medicine, The Catholic University of Korea, Seoul, Korea. [email protected]

We investigated clinical efficacy of green tea extracts (polyphenon E; poly E and (-)-epigallocatechin-3-gallate [EGCG]) delivered in a form of ointment or capsule in patients with human papilloma virus (HPV) infected cervical lesions. Fifty-one patients with cervical lesions (chronic cervicitis, mild dysplasia, moderate dysplasia and severe dysplasia) were divided into four groups, as compared with 39 untreated patients as a control. Poly E ointment was applied locally to 27 patients twice a week. For oral delivery, a 200 mg of poly E or EGCG capsule was taken orally every day for eight to 12 weeks. In the study, 20 out of 27 patients (74%) under poly E ointment therapy showed a response. Six out of eight patients under poly E ointment plus poly E capsule therapy (75%) showed a response, and three out of six patients (50%) under poly E capsule therapy showed a response. Six out of 10 patients (60%) under EGCG capsule therapy showed a response. Overall, a 69% response rate (35/51) was noted for treatment with green tea extracts, as compared with a 10% response rate (4/39) in untreated controls (P<0.05). Thus, the data collected here demonstrated that green tea extracts in a form of ointment and capsule are effective for treating cervical lesions, suggesting that green tea extracts can be a potential therapy regimen for patients with HPV infected cervical lesions.

Publication Types:
Clinical Trial
Randomized Controlled Trial
Een onderzoekje met zo weinig personen(51), ook nog eens verdeeld in 4 groepjes en maar 39 mensen in de controlegroep, mag geen naam hebben en is zo goed als nietszeggend. Net als weer de percentages hier, die dus misleidend zijn als er geen aantallen genoemd worden.

Ik kom er niet bij dat iemand dit voldoende kan vinden om tevens groene thee en/of die extracten daarvan te benoemen als een goedkoop en veilig alternatief voor het HPV-vaccin.

Perdita
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 jul 2008 14:08

Re: Lees hoe groene Thee dodelijk kan zijn !!

Ongelezen bericht door Perdita »

Er zijn ook grotere onderzoeken gedaan, waarvan de uitkomsten elkaar tegenspreken:
What are the results of human studies?
Although tea has long been identified as an antioxidant in the laboratory, study results involving humans have been contradictory. Some epidemiological studies comparing tea drinkers to non-tea drinkers support the claim that drinking tea prevents cancer; others do not. Dietary, environmental, and population differences may account for these inconsistencies.

Two studies in China, where green tea is a mainstay of the diet, resulted in promising findings. One study involving over 18,000 men found that tea drinkers were about half as likely to develop stomach or esophageal cancer as men who drank little tea, even after adjusting for smoking and other health and diet factors (3). A second study at the Beijing Dental Hospital found that consuming 3 grams of tea a day, or about 2 cups, along with the application of a tea extract, reduced the size and proliferation of leukoplakia, a precancerous oral plaque (1).

However, a study in the Netherlands did not support these findings. It investigated the link between black tea consumption and the subsequent risk of stomach, colorectal, lung, and breast cancers among 58,279 men and 62,573 women ages 55 to 69. The study took into account such factors as smoking and overall diet. It found no link between tea consumption and protection against cancer (4).
Meer via de bron: http://www.cancer.gov/cancertopics/fact ... ention/tea

Het is echt nog veel te vroeg om iets definitiefs te zeggen over de relatie tussen de consumptie van groene thee en het voorkomen dan wel genezen van kanker. Ik vind het dan ook niet gepast en getuigen van een groot gebrek aan inzicht om mensen groene thee aan te raden als alternatief voor welke reguliere therapie dan ook.

Maar ook voor het advies om groene thee te gebruiken als aanvullende behandeling bij kanker bestaan onvoldoende gronden.

Groene thee kan wel degelijk bijwerkingen geven en over de rol van anti-oxidanten is de wetenschap ook nog niet uitgepraat; het is inmiddels bekend dat grote hoeveelheden anti-oxidanten zeer schadelijk (kankerverwekkend!) kunnen zijn. Aangezien supplementen op basis van groene thee grote hoeveelheden anti-oxidanten bevatten, zou ik de consumptie hiervan met klem willen afraden.

Perdita
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 jul 2008 14:08

Re: Lees hoe groene Thee dodelijk kan zijn !!

Ongelezen bericht door Perdita »

Kees Braam, over D. Lip:
Maar je naam en functie bij de VtdK zorgen er bij TROS RADAR wel voor dat jij je gang kan blijven gaan met mensen beledigen enz. Dat je daar je naam en beroep ook nog voor gebruikt om mij een ban te bezorgen en kritiek op jou te laten verwijderen uiit dit forum geeft wel heel erg te denken.
Kees toch! En dat allemaal omdat D. Lip terecht aangeeft dat het nog te vroeg is om iets definitiefs te zeggen over groene thee als kankermedicijn/-preventie?

Wat je zou moeten begrijpen Kees is het volgende: niet ieder onderzoek is ook een goed onderzoek dat betrouwbare conclusies genereert. Als je mensen wilt adviseren hoe kanker te voorkomen dan wel te genezen, zou je in staat moeten zijn om slecht onderzoek van goed onderzoek te onderscheiden. Helaas blijkt keer op keer uit je bijdragen dat je daartoe niet in staat bent. Daarom zou het naar mijn mening veel beter zijn als je je onthoudt van het geven van medische adviezen.

Wilmamazone
Berichten: 378
Lid geworden op: 15 jan 2010 12:56

Re: Lees hoe groene Thee dodelijk kan zijn !!

Ongelezen bericht door Wilmamazone »

quote van Perdita:
Het is echt nog veel te vroeg om iets definitiefs te zeggen over de relatie tussen de consumptie van groene thee en het voorkomen dan wel genezen van kanker. Ik vind het dan ook niet gepast en getuigen van een groot gebrek aan inzicht om mensen groene thee aan te raden als alternatief voor welke reguliere therapie dan ook.

Maar ook voor het advies om groene thee te gebruiken als aanvullende behandeling bij kanker bestaan onvoldoende gronden.

Groene thee kan wel degelijk bijwerkingen geven en over de rol van anti-oxidanten is de wetenschap ook nog niet uitgepraat; het is inmiddels bekend dat grote hoeveelheden anti-oxidanten zeer schadelijk (kankerverwekkend!) kunnen zijn. Aangezien supplementen op basis van groene thee grote hoeveelheden anti-oxidanten bevatten, zou ik de consumptie hiervan met klem willen afraden.
Hier sluit ik mij van harte bij aan.

Wilmamazone
Berichten: 378
Lid geworden op: 15 jan 2010 12:56

Re: Lees hoe groene Thee dodelijk kan zijn !!

Ongelezen bericht door Wilmamazone »

Perdita schreef:Kees Braam, over D. Lip:
Maar je naam en functie bij de VtdK zorgen er bij TROS RADAR wel voor dat jij je gang kan blijven gaan met mensen beledigen enz. Dat je daar je naam en beroep ook nog voor gebruikt om mij een ban te bezorgen en kritiek op jou te laten verwijderen uiit dit forum geeft wel heel erg te denken.
Kees toch! En dat allemaal omdat D. Lip terecht aangeeft dat het nog te vroeg is om iets definitiefs te zeggen over groene thee als kankermedicijn/-preventie?

Wat je zou moeten begrijpen Kees is het volgende: niet ieder onderzoek is ook een goed onderzoek dat betrouwbare conclusies genereert. Als je mensen wilt adviseren hoe kanker te voorkomen dan wel te genezen, zou je in staat moeten zijn om slecht onderzoek van goed onderzoek te onderscheiden. Helaas blijkt keer op keer uit je bijdragen dat je daartoe niet in staat bent. Daarom zou het naar mijn mening veel beter zijn als je je onthoudt van het geven van medische adviezen.
Ook hier ben ik het van harte mee eens!

Gesloten