LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] citalopram/cipramil: reageer!

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
james86
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 aug 2007 16:27

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door james86 »

Heey VILI,

Hier gaat alles lekker hoor :D Enneh ik ben elk weekend aan het karpervissen door het land heen en doordeweeks werk ik en sport ik ook nog eens elke avond. Vandaar dat het erg stil is van mijn kant.
Maar dik een jaar geleden zat ik alleen nog maar thuis en alleen werken ging nog net...heel vaak ziek enzo. En als je nu kijke wat ik allemaal doe dan snap je wel hoeveel mn leven verbeterd is :D
Ik slik trouwens ook nog oxazepam hoor. Die bouw ik heeeeel maar dan ook heeeeel langzaam af. Een kwartje per 2 maanden. Ik heb 2 antidepressivas geprobeert voordat deze goed aansloeg en ik had oxazepam echt nodig, Maar het afbouwen ervan moet gewoon super langzaam gaan.


Maar mooi dat je goeie dagen er tussen gaat krijgen zeg. Dat is zeker een teken dat het middel gaat werken. JE zal er altijd mindere dagen tussen hebben, maar het gaat zeker vooruit. Wacht deze week nog lekker af zou ik zeggen. Ik weet zeker dat je volgende week zondag nog positievere berichten hier neerzet!!!!

groetjes

vhid
Berichten: 55
Lid geworden op: 19 aug 2008 21:38

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door vhid »

Ik kan ook niet wachten tot ik me weer lekker ga voelen. opzich ben ik nu 70% angstvrij en heb al even geen paniekaanval meer gehad!
ik slik nu 6 weken ongeveer, en ik ben 4 dagen geleden begonnen met van 20 naar 30 mg.

Ik hoop dat dat de extra's afnemen en dat ik mijn kinderen weer naar school durf te brengen zonder enig probleem!

ik heb wel nu bijwerkingen van ophogen, flinke hoofdpijn, duizelig, en druk op me ogen! Maar dat neem ik voor lief!

Vhid

vili
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 aug 2008 09:51

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door vili »

hoi allemaal


Hoe is het met iedereen?

Vrijdag de eerste goeie dag gehad, zaterdag en zondag redelijk.
Gisteren weer eerste werkdag na vacANTIE, HEB TOCH EVEN OP DE TANDEN MOETEN BIJTEN, WEL WEER XANAX GENOMEN.

vANOCHTEND BIJ ONTWAKEN WEER BRAAKNEIGING EN KOKHALZEN, VOEL ME VANDAAG WEER DEPRIE, NET WEER EENS FLINK GEHUILD EN XANAX GENOMEN.
iK HEB VANDAAG VRIJ.

rAAK WEER IN PANIEK DAT HET ZO BLIJFT.

sLIK NU 8 WEKEN ,WAARVAN DE LAATSTE 3 DE OPHOGING VAN 20 NAAR30 MG.

hOE LANG DUURT HET NOG VOOR IK ME BETER GA VOELEN ,IK BEGIN DE MOED TE VERLIEZEN.

gROET vILI

vili
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 aug 2008 09:51

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door vili »

hOI VHID.

hEB JIJ GEEN LAST VAN MISSELIJKHEID, EN VAN JE MAAG.
hOE LANG BEN JIJ NU PRECIES BEZIG?

gR.vILI

sammike
Berichten: 19
Lid geworden op: 11 sep 2008 15:35

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door sammike »

hallo allemaal
ik had een vraag ik slik nu 13 dagen cipramil druppels
en op zich voel ik me wel redelijk alleen vandaag weer wat angst gevoelens maar wie kan mij vertellen wanneer je het echt merkt dat het aan slaat en hoe lang dat duurde ik kan alleen s nacht niet meer slapen ik lig klaar wakker echt verschrikkelijk ik neem de druppels voor dat ik na bed ga in mischien moet ik het maar eerder in nemen kan iemand mij aantwoord geven het is voor mij ook allemaal nieuw en spannend ik loop zelf al 4 jaar met ups en donws en nu wordt het tijd voor verandering
groetjes samantha

vili
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 aug 2008 09:51

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door vili »

HOI sAMMIKE.

iK SLIKDE TABLETTEN .AL 8 WEKEN WAARVAN DE 3 WEKEN DE OPHOGING VAN 20 NAAR 30MG.

aFGELOPEN VRIJDAG WAS MIJN EERSTE GOEIE DAG, EN ZATERD EN ZOND. REDELIJK .
VANDAAG WEER EEN HELE SLECHTE DAG, IK BEN MEESTAL HEEL ERG MISSELIJK.
iK SLIK ZE VOOR EEN DEPRESSIE, eN JIJ DAN?

iK SLAAP WEL GELUKKIG GOED ,BEN WEL VROEG WAKKER.
WERK JIJ?
iK NEEM DE TABLETTEN OOK IN VOOR IK NAAR BED GA.

lAAT MAAR WEER WAT HOREN.

gROETJES vILI

sammike
Berichten: 19
Lid geworden op: 11 sep 2008 15:35

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door sammike »

hoi vili
nou dat is erg vervelend dat je steeds misselijk bent ik wil wel vertellen waar voor ik het slik maar dat doe ik liever even over de mail want het is een lang verhaal maar ik slik nu 10 druppels sinds vandaag dat is 20 mg ik vindt het prettig dat ik druppels heb want als het niet gaat kan ik de dossis verlagen zij de dokter ik werk wel ik moet vanavond weer werken helaas nou dit is mijn mail adres [email protected]
ik hoop dat er geen misbruik van gemaakt wordt door anderen maar jullie mogen mijn altijd mailen om vragen of er samen over praten want dat lucht op toch
als je mij een mail stuurt vili dan kunnen we even contact nemen via de mail als je dat leuk vindt groetjes samantha

vhid
Berichten: 55
Lid geworden op: 19 aug 2008 21:38

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door vhid »

Hey vili, ik ben nu ongeveer 6 weken bezig..iets meer misschien, niet helemaal zeker. ik stapte over van paraxotine naar citalopram.

Ik heb alleen last van mijn maag als ik het slik op een lege maag. Ik neem het met vitamine c producten in omdat het dan sneller en meer word opgenomen in het bloed. met calcium in nemen of 1 uur voor of na het slikken calcium drinken/eten zorgt ervoor dat het minder word opgenomen. Das niet goed natuurlijk, we willen ons allemaal zo snel mogenlijk beter voelen.


verders geen last. Ik eet gewoon 2 broodjes en drink vervolgens groot glas jus leeg en slik daarbij de pillen in. dan heb ik geen maag klachten.
Laatst gewijzigd door vhid op 11 jul 2013 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.

vhid
Berichten: 55
Lid geworden op: 19 aug 2008 21:38

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door vhid »

vili ik zou als ik jou was proberen om ze smorgens in te nemen. na het ontbijt. toen ik ze in de avond in nam had ik ook vele slechte dagen. Maar ik voel me nu elke dag prima tot nu toe, en bijwerkingen zijn veel minder dan topen ik het savonds in nam

vili
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 aug 2008 09:51

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door vili »

Hoi vhid.

Neem je a.d. dan samen met vitam.c tabletten in?

Ik ben ze s avonds gaan nemen omdat mijn huisarts dat aanraadde.
Ik moet vrijdag naar de huisarts zal eens vragen. maar weet je wat het is ik krijg er vreselijke slaap van,

Want als ik s morgens mijn ogen open doe ben ik al kotsmisselijk.

Groejes Maril

Naat35
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 sep 2008 03:10

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Naat35 »

Hoi allemaal,
Toevallig stuitte ik op deze site. Ik ben sinds december vorig jaar aan de citalopram en dat bevalt me beangstigend goed. Ik ben een zeer nuchter iemand en heb niets met medicijnen, het kostte de hulpverleners en de doc ook een hoop overtuigingskracht om dit te gaan gebruiken, het was ook wel noodzakelijk. Er is te veel gebeurd in mijn leven afgelopen 1,5 jaar en gelukkig zijn mijn emoties nu behoorlijk afgevlakt, maar ook helaas. Ik heb het gevoel dat mijn beleving niet realistisch is en nu sta ik op het punt om toch af gaan bouwen, ik wil weer zonder, maar ben ook ontzettend bang mijn gevoelens weer te voelen en de realiteit onder ogen te gaan zien. Tevens ben ik bang dat ik niet vruchtbaar zal zijn door deze medicatie aangezien de wens er wel is. Kan iemand mij vertellen of er een kans op onvruchtbaarheid is bij gebruik van citalopram? Of zit ik helemaal op de verkeerde site.....? Thxx...

vhid
Berichten: 55
Lid geworden op: 19 aug 2008 21:38

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door vhid »

van een AD medicijn word je niet minder vruchtbaar. wel raad ik het af om het te blijven slikken als je zwanger bent, omdat je kansen op geboorte afwijkingen aanzienlijk toenemen, met name het hartje.

gr

tjem
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 sep 2008 21:32

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door tjem »

vhid, vili,

blijkt maar weer hoe verschillend mensen zijn. Mij werd aangeraden, om Citalopram eerst 's avonds te nemen, vanwege mogelijke misselijkheid in 't begin: "Dan slaap je daar wel doorheen", werd gezged. Ik heb er overigens nauwelijks last van gehad. Nu slik ik na de lunch, gaat ook nog goed, wel wat slaperig/duf 's middags.

Naat35: ik schrik nogal van 't feit dat je emoties zo afvlakken. Mijn psychiater (wat klinkt dat 'Amerikaanse B-filmachtig" :wink: ) zij dat dat niet zo was: Citalopram stimuleert de neurotransmitters in je hersens, waardootr je juist niet meer zo somber bent. Ik heb 't dan ook voorgeschreven gekregen vanweg periodes van depressiviteit.

Hoor graag van jullie,

GROET, T.

sammike
Berichten: 19
Lid geworden op: 11 sep 2008 15:35

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door sammike »

hallo allemaal
ik had een vraag ik slik sinds 11 sept cipramil druppels nu 20 mg
maar ik heb afentoe van die depresieve gevoelens zal dat na een tijd slikken over gaan ik vindt het zo erg dat ik het heb mijn man zegt om dat je het zo erg vindt blijf je het houden want je bent er teveel mee bezig kan iemand mij even helpen met de vraag
groetjes samantha

Naat35
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 sep 2008 03:10

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Naat35 »

vhid, thx voor de info!
En Tjem, ik bedoel met afvlakken van de emoties dat de pilletjes me ook vrolijk maken...stabiel houden...ik kan niet meer bij m'n hele diepe emoties die er wel zijn door de gebeurtenissen van afgelopen jaar. Dus idd, depressieremmers.

Sammike, met het gebruik van AD duurt het een aantal weken voordat deze effect hebben. Bij mij duurde het een maand dat ik het verschil merkte. Sta er nu niet teveel bij stil, je merkt het nl vanzelf. Na 4 tot 5 weken moet je het toch zeker wel merken.

Succes allemaal!

sammike
Berichten: 19
Lid geworden op: 11 sep 2008 15:35

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door sammike »

hoi naat35
bedankt dat je even een bericht achter laat nou ik ga ermee door
groetjes sammike

sammike
Berichten: 19
Lid geworden op: 11 sep 2008 15:35

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door sammike »

hallo allemaal
ik had nog een vraag zijn jullie allemaal heel erg depresief of sommige ook in ligte maaten en helpen de medicijnen ook bij de mensen die wat minder enstig depresief zijn want ik heb wel al 4 jaar lang die rare gevoelens maar met maaten en niet heel ernstig maar wel dat het zo is dat het me dag be invloed
ik hoop dat iemand mij daar iets over kunt vertellen
groetjes samntha

vhid
Berichten: 55
Lid geworden op: 19 aug 2008 21:38

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door vhid »

vaak is het zo dat in jou situatie mensen het met niet veel (10 mg) vaak wel redden. zo hobbel je erdoor heen. het is dus niet extreem, maar neemt de hoge pieken van je nare periodes eraf.

misschien is het wat. proberen kan altijd. en misschien red je het hartstikke goed moet 10 mg.

succes!

liefs, vhid.

ps: sint janskruid is kanker verwekkend. niet zoveel als roken maar toch wel bijna 12 % als van een sigaret. das niet niks.
als je kanker / tumor, heb is sint janskruid als het waren een voeding voor je kanker/ tumor.

nou wil ik niet zeggen dat gemische middelen zoals citalopram gezond zijn, want dat zijn ze niet, maar ik zeg het even voor de gene die het over wegen te nemen omdat ze denken dat natuurlijke middelen allemaal maar gezond en veilig zijn. want dat is dus niet zo.

tjem
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 sep 2008 21:32

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door tjem »

sammike,
Nee, ik ben (gelukkig) niet zwaar depressief. Wel soms wekenlang stil en chagrijnig. Dat ging steeds meer ten koste van m’n relatie. Ook m’n kinderen merkten dat wel, en begonnen het steeds meer normaal te vinden dat ik chagrijnig was L . Dus toch maar aan ‘de pil’, ondanks dat ik niet zo’n voorstander ben van chemische troep in m’n lijf (want dat is ’t toch). Ik slik nu 2 weken 20 mg, ik merk nog niks, al zegt m’n vrouw dat ik al ‘anders’ ben . . . ? Vanmiddag ook de hel tijd weer vaag misselijk geweest.

Naat35: o.k., nu snap ik ‘t, dat stelt me ook weer een beetje gerust, THX!

GROET, T.

vili
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 aug 2008 09:51

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door vili »

Hoi Allemaal.

@james.
je schreef zondag dat ik waarschijnlijk deze week nog meer positieve berichtjes zou neer schrijven.
Je hebt gelijk gehad, HOERA al 3 goeie dagen achter elkaar die neemt niemand me meer af.
Ik ben zo blij, dus heb ook al3 dagen geen xanax meer geslikt.

@tjem.
Je schreef dat je misselijk was, dat heb ik wel nog ierdere ochtend, heb gisteren van de huisarts zetpillen gekregen tegen de misselijkheid.

Groetjes Vili :D

Gesloten