LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tijdelijke opname voor afbouw antidepressivum?!!!

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Balou1
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jul 2010 21:41

Tijdelijke opname voor afbouw antidepressivum?!!!

Ongelezen bericht door Balou1 »

Beste mensen,

Wie van jullie hebben ervaring met tijdelijke opname voor de afbouw van een antidepressivum?

Mijn psychiater zit erover na te denken mij tijdelijk op te nemen omdat ik niet zelfstandig van het antidepressivum af kom, na 10 jaar gebruik.
Hij wil dit cold turkey doen.

Graag ervaringen en ideeën!!!

Dank

gr Wendy

paroxetine06
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jul 2010 02:10

Re: Tijdelijke opname voor afbouw antidepressivum?!!!

Ongelezen bericht door paroxetine06 »

Beste Balou1,

Als ik dit lees, vind ik het heftig!

Ik heb daar ook ooit over nagedacht om me op te laten nemen als ik ga afbouwen.....maar ik raakte daar nog meer van in paniek en in de stress.

Ik kan je hier niet mee helpen, maar probeer er over na te denken wat het beste voor jezelf is. Dat is niet makkelijk! Tuurlijk is jouw psychiater een ervaren arts en weten zij het vaak beter dan jij. Maar het is jouw lichaam.....

Als je bang bent en hulp nodig hebt en vind dat je die krijgt als je wordt opgenomen, dan zou ik het overwegen...

Ik heb het nu zelf gedaan, en het dringt me nog niet tot me door voordat ik er trots op kan zijn. Maar steun van anderen en proberen bezig te zijn, wandelen, hardlopen etc. hielp bij bij. Niet altijd natuurlijk met heel veel ups en downs, het is en blijft een zware dobber om er tegen te vechten en er voor te gaan.

Ik wens je heel veel sterkte met deze beslissing!

klaasvg
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 aug 2010 11:01

Re: Tijdelijke opname voor afbouw antidepressivum?!!!

Ongelezen bericht door klaasvg »

Waanzin!
Cold turkey stoppen met parox is het slechtste en gevaarlijkste wat je kan doen. Ik heb het 3 jaar geleden gedaan en ondervind daar nog steeds de erampzalige gevolgen van. Lees vooral onderstaande pagina eens door van de uitstekende website http://www.paxilprogress.org (paxil = paroxetine = seroxat)
http://www.paxilprogress.org/forums/sho ... php?t=8665

Hier wordt het gevaar van een cold turkey uitgebreid besproken, een arts die dit advieseert moet zich zelf eens laten nakijken...
De enige veilige manier is de dosis met 5-10% per maand verminderen! De website biedt daar alle relevante info over.
En opname moet ik je ten sterkste afraden, dan val je in de handen van psychiater-kwakzalvers die je mogelijk onder nog zwaardere chemische zooi zetten want iets anders lijken ze niet te kunnen. Blijf bij 1 middel (paroxetine in jjouw geval) en bouw het heel, heel langzaam af volgens het protocol zoals uitgebreid uitgelegd op bovengeneoemde website. Deze site is niet commercieel en ik heb er ook geen belangen... :)
Succes.

Gesloten