LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ZYBAN zyban

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
TIM

ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door TIM »

Meld mij aub al uw ervaringen met zyban

frederique

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door frederique »

Ik heb vorig jaar zyban voorgeschreven gekregen als ondersteuning tijdens het stoppen met roken. Direct begon ik al ernstige slaapproblemen te krijgen en een verstoorde waarneming waardoor ik niet in staat was auto te rijden.
Na kontakt met zyban, ben ik op eigen initiatief er na 8 dagen mee gestopt. Daarna heeft de zyban ondersteuning ook nooit meer wat van zich laten horen.Ze laten je vallen als een baksteen als je hun produkt niet meer gebruikt!!!
Maar.... ik ben nu al 10 maanden rookvrij, meer te danken aan het boekje van Allen Carr dan aan die hele zyban rommel.

monique

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door monique »

Ik heb ook zyban gebruikt en heb er (gelukkig) geen bijverschijnselen van gehad,ik heb er twee kuren van gevolgd,het is me alleen niet gelukt om te stoppen.Ik wens jullie allemaal heel veel succes.

ron

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door ron »

Zyban is mij slecht bevallen, Ik werd er erg speedy van.
Mijn gedrag veranderde van rustig naar behoorlijk opgefokt.
Roken is er niet door gestopt. Ik ben wel 80 capsules doorgegaan voor ik er mee stopte. Het enige positieve dat ik gemerkt heb is dat mijn peuken iets langer werden voor ik ze uitmaakte.
Verder een onaangename,teleurstellende ervaring geweest

janaschuiver
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2006 19:56

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door janaschuiver »

Ik ben ook met een zyban kuur begonnen via het ziekenhuis, ging
naar de apotheek ik kreeg geen zyban maar een plaatsvervanger
uit een ander land namelijk zyntabac zelfde als zyban alleen goedkoper.
Ik ben met de kuur begonnen (ben altijd een goede slaper geweest.)
sinds ik die zyntabac slikte deed ik geen oog nachts dicht en als ik
dsn moest gaan werken dan was ik doodop.Maar er is wel een begin
gemaakt aan het stoppen met roken.Ik stopte al naar 12 dagen met
de zyntabac maar op dit moment heb ik geen hulpmiddelen nodig om
dat ik gewoon geen behoefte heb aan een sigaret.Dus ik denk zelf
dat je die hulpmiddelen niet nodig hebt,
Het zit namelijk tussen de oren. :D

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door eeliane »

Zyban heb je niet nodig, alleen t idee dat je al had om te gaan stoppen was eigenlijk al genoeg, denk daar maar eens over na...

esmeralda76
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 mar 2006 20:50

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door esmeralda76 »

Ok, beetje late reactie aan de datum te zien wanneer de topic is geopend, maar ik wilde ook mijn ervaringen delen.
Ik heb 1.5 jaar geleden ook geprobeerd om te stoppenmet roken door middel van zyban.
Dat was geen succes.
Ze zijn best prijzig, en ik ging er van op mijn hoofd staan.
Ik leek wel zo stoned als een garnaal.
Na 3 dagen moest ik wel stoppen, want ik werd heel erg paniekerig en achterdochtig.


Ik ben uiteindelijk gestopt met roken, maar niet door middel van dit medicijn..

Keneth
Berichten: 164
Lid geworden op: 06 dec 2005 15:11

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door Keneth »

Ten behoeve van gebruikers, wat informatie over Zyban.

Doden na gebruik anti rook medicijn:
Het ook in Nederland veel voorgeschreven anti-rook medicijn Zyban ligt zwaar onder vuur in Engeland. Daar worden al 41 doden toegeschreven aan het gebruik van dit preparaat.
-bron: de Telgraaf

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door inxsnl »

Dit is wel een oud stukje uit de telegraaf hoor.
Ik wil juist de huidige ervaringen weten.

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door eeliane »

He keneth, alweer een negatief stukje, zoek je daar de hele dag naar ofzo??

LukaB
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 apr 2006 10:52

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door LukaB »

Wat een negatieve reacties allemaal, als je 30 keer denkt DAT je hoofdpijn hebt dan KRIJG je ook hoofdpijn. Als je DENKT dat je LAST krijgt van ZYBAN, KRIJG je het ook dus begin je er dan niet aan???

-Roken is duurder dan Zyban.
-Van blijven roken ga je 'ook' dood.
-Als je cold turkye stopt met roken krijg je OOK slaapproblemen.
-Met nicotine vervangers BEN je niet van je nicotineverslaving af!

Oke het is een keus die je moet maken, ik heb 9 maart 2005 mijn laatste sigaret uitgemaakt na 10 dagen zyban gebruikt te hebben.
- Ik sliep 5 nachten zeer slecht.(en dat ging snel beter)
- Ik had een droge mond dus ging veel water drinken.(gaat de nicotine sneller uit je lichaam)
- Ik kreeg uitslag waarvoor ik een ander medicijn kreeg.
- En ja... ik voelde me af en toe 'anders' als voorheen, ik miste mijn verslaving en dat was even moeilijk.

Ik rook niet meer en ga dit jaar van het geld wat ik anders aan roken uitgegeven heb een leuke vakantie tegemoet.

- Ik kwam aan, maar kreeg meer lucht om te sporten.
- Ik slaap nu beter als toen ik rookte.
- Ik ben van een verslaving af!
- Ik stink niet meer.

En dat waren die paar tabletten ( 3 maanden geslikt) ZYBAN mij meer dan waard.

buzzy
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 sep 2006 17:36

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door buzzy »

Ik ben ook gestopt met zyban nu twee en een half jaar geleden en ik rookte 10 pakjes per week.Ik heb maar 7 weken zyban gebruikt en heb na ik ben gestopt nooit weer trek gehad aan een sigaret. Het is zelfs net alsof ik nooit heb gerookt.Ook ik kon niet slapen van de zyban en ben 6 nachten kompleet wakker geweest, ben toen naar de huisarts geweest voor 1 slaaptablet en het leed was geleden.Ik ben heel blij met zyban!!!!!

SuZaSu
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 nov 2006 14:47

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door SuZaSu »

IK ben na een ween week of 2 gestopt met Zyban.
Ik werd er kots en kots misselijk van, elke dag weer!

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door inxsnl »

Zyban is nagenoeg al gelukkig bijna uit de picture verdwenen.
De meeste gebruikers weten niet dat dit middel een anti depresiva is met de per ongeluk ontdekte bijwerking afname van de rook behoefte.
En lees l/r eens wat over de gevolgen zijn die anti depresiva teweeg kunnen brengen.
Dan praat u wel anders.
Wereldwijd zijn er tientallen aan overleden

ing74899
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 dec 2006 11:14

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door ing74899 »

Ik begreep dat het middel Zyntabac goedkoper is dan Zyban. Maar ik heb de eerste 7 pillen net opgehaald bij de apotheek, en die kostten 14 euro. Dus 2 euro per stuk. Dat is duurder dan Zyban. Hoe zou dat kunnen? Het lijkt dat er sprake is van parallelimport, dat meestal gedaan wordt omdat buitenlandse middelen goedkoper zijn. Er zal dus beduidend meer op worden verdiend denk ik.
Wie weet een site waarop je de prijzen van medicijnen kunt vergelijken? :roll:

Esther1506
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jan 2007 00:14

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door Esther1506 »

Ook ik ben ooit een aan Zyban tabletten begonnen omdat ik persee wilde stoppen. Helaas werd ik nadat ik de eerste twee dagen door was zo ziek als een hond. Ik leek wel een junk en kon alleen nog maar liggen. Lopen was niet meer mogelijk, want ik zakte zo door mijn benen. Dit i.c.m. een kindje van anderhalf was bepaald niet echt een s6. Anders had ik waarschijnlijk wel doorgezet. Het klopt dat je geen zin hebt in een sigaret, want ik voelde me zo ziek als een hondje. Maar natuurlijk heeft Zyban op iedereen een andere werking dus ik zou zeggen wie niet waagt wie niet wint. Ik wil het nu proberen met rokershulp tabletten. :?

Aggie_
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 jan 2007 02:49

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door Aggie_ »

Mijn mams heeft zyban gebruikt en met positief resultaat.. al meer dan een jaar gestopt met roken! En goh een beetje klachten/bijwerkingen had ze wel, maar die stonden er ook bij.

Zelf ben ik nu ook meer dan een jaar gestopt met roken, maar zonder zyban. Rookte 8 jaar en ik hoefde maar 4 dagen ongeveer 3 kauwgompjes per dag te eten van nicotinell en was er vanaf.

Het is dus ook, hoe sta je er zelf voor? Aangezien ik vroeger eigenwijs was en zei " ze moeten eerst die zooi uit de schappen halen wil ik stoppen".. dit heb ik gelukkig nooit waar hoeven maken :wink:

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door eeliane »

Zybann is als eerste ooit gebruikt voor mensen met een eet-stoornis, een stof die in het pilletje zit bleek ook te helpen bij stoppen met roken, het is dus iets dat in de hersenen zijn werk doet.
Het is dus nooit ontworpen om mensen van het roken af te helpen maar om mensen met een eetstoornis te helpen. Dat men er ook baat bij heeft met het stoppen met roken is een bijverschijnsel van dit medicijn.

tinne
Berichten: 650
Lid geworden op: 18 jan 2007 19:06

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door tinne »

eeliane, zover ik weet en ook nog even heb na ge-googled, zyban is een soort anti depressivum, niet iets te maken met een eetstoornis?

Toolboy

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door Toolboy »

Nou laat deze expert jullie helpen
Zyban is op de markt gekomen onder een andere naam(bupropion) na de vietnam oorlog .
Dit middel werd aan de soldaten gegeven om hun opgelopen trauma`s te verlichten.
Edoch dit middel hielp niet en een aantal soldaten pleegde zelfmoord.
De soldaten die door leefden en dit middel gebruikten werden ook niet beter ,maar hadden minder behoefte aan het roken van een sigaretje.
door het gebruik van dat pilletje(bupropion)
Bupropion werd na alle onderzoeken van de markt gehaald vanwege de schadelijke uitwerkingen.
Maar Glaxo Smith Kline bracht het eind 90tiger jaren weer op de markt onder de naam zyban.(als anti rook middel)
En dat heeft ook al de nodige slachtoffers teweeg gebracht

Gesloten