LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bevolkingsonderzoek borstkanker, vervolg zelf betalen?

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
marijej
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jan 2007 18:03

bevolkingsonderzoek borstkanker, vervolg zelf betalen?

Ongelezen bericht door marijej »

Eerder dit jaar moest ik voor het eerst foto's laten maken en toen was er een schaduw te zien. Door naar het ziekenhuis, door de molen geweest en toen bleek dat de schaduw op de foto niks was, de foto was zo gemaakt dat het borstweefsel te dicht op elkaar was geperst. Gelukkig maar.

Minder blij was ik toen ik de eindafrekening van m'n zorgverzekering van m'n eigen risico kreeg, ik moet 273 euro voor het vervolgonderzoek betalen.
Is hier niks aan te doen? De foto was niet goed genomen bij het bevolkingsonderzoek, moet ik dan opdraaien voor de vervolgkosten?

Volgend jaar moet ik terug naar het ziekenhuis voor een checkup, maar dat ga ik niet doen natuurlijk. Veel te duur. En dat lijkt me niet de bedoeling van de screening.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Marije.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: bevolkingsonderzoek borstkanker, vervolg zelf betalen?

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Hallo Marije, je moet volgend jaar naar het ziekenhuis voor een check up maar je gaat niet? Hoogst onverstandig. Er is blijkbaar reden voor een extra controle dus gaan zou ik zeggen! Geen risico's met je gezondheid nemen.
Je kwam in het ziekenhuis terecht omdat de foto's uit het Bevolkingsonderzoek aanleiding tot onderzoek gaven. Wees blij dat dat zo werkt.
Die kosten voor het eigen risico zijn voor je eigen rekening.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: bevolkingsonderzoek borstkanker, vervolg zelf betalen?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Is idd je eigen risico.als je mij vraagd,kan niet op tegrn de prijs,dubbele zekerheid,en ja iiedereen eigen risico...dis helaas jij ook...
Wees blij dat het goed is!!! Had ook anders kunnen zijn,,,,je kan misschien regelingbtreffen zorgverzekering,,betaling.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: bevolkingsonderzoek borstkanker, vervolg zelf betalen?

Ongelezen bericht door sjohie »

marijej schreef:Eerder dit jaar moest ik voor het eerst foto's laten maken en toen was er een schaduw te zien. Door naar het ziekenhuis, door de molen geweest en toen bleek dat de schaduw op de foto niks was, de foto was zo gemaakt dat het borstweefsel te dicht op elkaar was geperst. Gelukkig maar.

Minder blij was ik toen ik de eindafrekening van m'n zorgverzekering van m'n eigen risico kreeg, ik moet 273 euro voor het vervolgonderzoek betalen.
Is hier niks aan te doen? De foto was niet goed genomen bij het bevolkingsonderzoek, moet ik dan opdraaien voor de vervolgkosten?

Volgend jaar moet ik terug naar het ziekenhuis voor een checkup, maar dat ga ik niet doen natuurlijk. Veel te duur. En dat lijkt me niet de bedoeling van de screening.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Marije.
Ik denk dat iedereen hier wel ervaring mee heeft, dit komt op mij namelijk over als een menselijke fout, en geen snood plan om jou op kosten te jagen door je door te verwijzen naar het ziekenhuis. Maar goed, je kan hier zien hoe je een klacht in kan dienen over de desbetreffende organisatie, daar kan je mee beginnen. Mogelijk bieden ze iets van een vergoeding aan, maar goed, ik heb hier verder geen ervaring mee, dus dat is puur giswerk van mijn kant.

Wat betreft dat vervolgonderzoek, dat doen ze niet omdat ze om werk verlegen zitten, daar is ondanks bovenstaande blijkbaar toch een valide reden voor. Niet gaan betekent pas over 2 jaar weer een controle, en dan kon er wel eens iets veel vervelenders op een foto te zien zijn. Een nicht van me is net die hele molen door geweest, en de pijnen die voorafgaan aan een borstbesparende operatie, en ook erna, zijn echt de hel op aarde heb ik begrepen, gok daar alsjeblieft niet mee voor een paar euro's. Evt kan je dat geld tot aan die checkup volgend jaar bij elkaar sparen? Er komt nog vakantiegeld aan etc, daar is nog wel een financiële mouw aan te passen.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: bevolkingsonderzoek borstkanker, vervolg zelf betalen?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

sjohie schreef:
marijej schreef:Eerder dit jaar moest ik voor het eerst foto's laten maken en toen was er een schaduw te zien. Door naar het ziekenhuis, door de molen geweest en toen bleek dat de schaduw op de foto niks was, de foto was zo gemaakt dat het borstweefsel te dicht op elkaar was geperst. Gelukkig maar.

Minder blij was ik toen ik de eindafrekening van m'n zorgverzekering van m'n eigen risico kreeg, ik moet 273 euro voor het vervolgonderzoek betalen.
Is hier niks aan te doen? De foto was niet goed genomen bij het bevolkingsonderzoek, moet ik dan opdraaien voor de vervolgkosten?

Volgend jaar moet ik terug naar het ziekenhuis voor een checkup, maar dat ga ik niet doen natuurlijk. Veel te duur. En dat lijkt me niet de bedoeling van de screening.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Marije.
Luister aub naar de tips,geld kan niet oo tegen foute boel,ik heb hele schoonfamilie verloren bortskanker!!ook eerst besparend,zelfs twee alles wef laten halen die leven nog,maar de rest allemaal overleden,moedermzussen,tantes ,oma etc...

Kan geld nietvtegen op..

Overigens zei hadden brca gen,maar dat was toen nog niet bekent later pas,mijn man heeft dat gen ook,,dus onderzoeken die handel..

Ik denk dat iedereen hier wel ervaring mee heeft, dit komt op mij namelijk over als een menselijke fout, en geen snood plan om jou op kosten te jagen door je door te verwijzen naar het ziekenhuis. Maar goed, je kan hier zien hoe je een klacht in kan dienen over de desbetreffende organisatie, daar kan je mee beginnen. Mogelijk bieden ze iets van een vergoeding aan, maar goed, ik heb hier verder geen ervaring mee, dus dat is puur giswerk van mijn kant.

Wat betreft dat vervolgonderzoek, dat doen ze niet omdat ze om werk verlegen zitten, daar is ondanks bovenstaande blijkbaar toch een valide reden voor. Niet gaan betekent pas over 2 jaar weer een controle, en dan kon er wel eens iets veel vervelenders op een foto te zien zijn. Een nicht van me is net die hele molen door geweest, en de pijnen die voorafgaan aan een borstbesparende operatie, en ook erna, zijn echt de hel op aarde heb ik begrepen, gok daar alsjeblieft niet mee voor een paar euro's. Evt kan je dat geld tot aan die checkup volgend jaar bij elkaar sparen? Er komt nog vakantiegeld aan etc, daar is nog wel een financiële mouw aan te passen.

Gesloten