LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ongevraagde afspraak met afmeldplicht

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
vlietjvan
Berichten: 72
Lid geworden op: 17 sep 2017 13:17

Re: Ongevraagde afspraak met afmeldplicht

Ongelezen bericht door vlietjvan »

Het is een begroting. In de brief staat "Afspraken die niet uiterlijk 24 uur voor aanvang zijn geannuleerd, zullen wij bij u in rekening brengen". Welke gedeelte van de begroting dit is, is niet duidelijk.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Ongevraagde afspraak met afmeldplicht

Ongelezen bericht door vroem »

dat is een gebruikelijke clausule. Die begroting is om te informeren, en zij vinden waarschijnlijk dat daarmee aan informatieplicht voldaan is, en dat bij niet annuleren patiënt akkoord gaat met het geheel.

Wat wordt nu uw reactie richting praktijk? en/of instanties? wanneer je als zorgverlener op deze manier je agenda moet vullen en je geld wilt verdienen moet je je diep schamen en ben je mi niet geschikt voor het vak...
U kunt ze natuurlijk ook fijntjes wijzen op dit topic...

Speedy123
Berichten: 1144
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Ongevraagde afspraak met afmeldplicht

Ongelezen bericht door Speedy123 »

MichielFRL schreef:Tandarts stuurt elke 6 maanden een kaartje met een nieuwe afspraak.
Om te annuleren zal ik inderdaad zelf contact moeten zoeken.
Dat is niet standaard, ik krijg elke zes maanden een herinneringskaartje maar ik kan vervoglens zelf een afspraak maken op een tijd dat het schikt.

vlietjvan
Berichten: 72
Lid geworden op: 17 sep 2017 13:17

Re: Ongevraagde afspraak met afmeldplicht

Ongelezen bericht door vlietjvan »

vroem schreef: Wat wordt nu uw reactie richting praktijk? en/of instanties? wanneer je als zorgverlener op deze manier je agenda moet vullen en je geld wilt verdienen moet je je diep schamen en ben je mi niet geschikt voor het vak...
U kunt ze natuurlijk ook fijntjes wijzen op dit topic...
Voorlopig heb ik via email nogmaals mijn ongenoegen geuit over deze manier van werken. Zodra ik daar een reactie op heb zal ik die hier plaatsen.

Joseevanbeek
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jul 2013 22:32

Re: Ongevraagde afspraak met afmeldplicht

Ongelezen bericht door Joseevanbeek »

Ben zelf Mondhygieniste in ruste. Ik vind de handelswijze absurt! Vooral de prijs. Was bij een eerdere afspraak dit bedrag hetzelfde? Is er toen ook verdoving gegeven? Ik raad u aan om de NVM te bellen voor advies( beroepsgroep Mondhygieniste ). Staat bovenaan de rekening de naam van de tandarts of van de Mondhygieniste? Wat betekent of zij/hij in loondienst is of vrijgevestigd. U kunt ,in geval er de naam van de tandarts bovenstaat, de NMT bellen en hen om advies vragen. Het is ridicuul om dit bedrag te vragen omdat de behandeling nog niet heeft plaatsgevonden en het bedrag voor tijd niet is bepaald!

marcello.van-damme
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jun 2017 00:18
Contacteer:

Re: Ongevraagde afspraak met afmeldplicht

Ongelezen bericht door marcello.van-damme »

sjongejonge....wat kunnen mensen tegenwoordig toch overal over zeuren....pak de telefoon en zeg dan af of verzet die afspraak en doe niet zo moeilijk.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ongevraagde afspraak met afmeldplicht

Ongelezen bericht door Moneyman »

marcello.van-damme schreef:sjongejonge....wat kunnen mensen tegenwoordig toch overal over zeuren....pak de telefoon en zeg dan af of verzet die afspraak en doe niet zo moeilijk.
:shock: Je krijgt compleet zonder je medeweten een afspraak in de maag gesplitst, waarbij gelijk ook al gedreigd wordt met hoge kosten, en dan zeg jij "je moet niet zeuren"...? Dat is de omgedraaide wereld.

Henk Toeter
Berichten: 659
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: Ongevraagde afspraak met afmeldplicht

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

Marcello maakt ook speciaal een account aan om dat even te melden......

peter.vandenbemt
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 aug 2017 15:36

Re: Ongevraagde afspraak met afmeldplicht

Ongelezen bericht door peter.vandenbemt »

Dit kan natuurlijk niet. Het lijkt me juridisch volstrekt onjuist. Ik houd niet van dit soort praktijken. Voor mij een reden om acuut als patient van deze tandartsenpraktijk op te stappen en naar een ander te gaan.

peter.vandenbemt
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 aug 2017 15:36

Re: Ongevraagde afspraak met afmeldplicht

Ongelezen bericht door peter.vandenbemt »

marcello.van-damme schreef:sjongejonge....wat kunnen mensen tegenwoordig toch overal over zeuren....pak de telefoon en zeg dan af of verzet die afspraak en doe niet zo moeilijk.

Je wordt gedwongen een afspraak af te zeggen die je helemaal niet gemaakt hebt?? Of erger nog, krijgt een boete als je dat niet doet??? Straks zet een dealer een nieuwe auto voor mijn deur met de mededeling: als u hem niet wilt kopen, moet u hem terugbrengen. Als u hem laat staan, met u betalen. Zou een beetje raar zijn, nietwaar!!!

wim1967
Berichten: 38
Lid geworden op: 01 mei 2010 00:07

Re: Ongevraagde afspraak met afmeldplicht

Ongelezen bericht door wim1967 »

Een afspraak is pas een afspraak als deze door alle partijen is bevestigd. Bevestigd u deze niet, omdat u uw mail weinig leest of u op vakantie bent of om wat voor reden dan ook, dan kan uw tandarts doorberekenen wat hij wil, maar u heeft het niet bevestigd. Pas als u niet op een, door beide partijen bevestigde, afspraak verschijnt mag de tandarts (of fysio of dokter of kapper of wie dan ook) de kosten doorberekenen. (Mits dit vooraf duidelijk is aangegeven in een schrijven of bij de eerste contacten of op de website enz...)

Als dit zijn praktijken zijn om extra geld binnen te krijgen, dan zou ik dit bij uw verzekering aankaarten dat het gedeclareerde bedrag onterecht is. Zij zullen bevestigen dat dit niet kan en uw tandarts om opheldering vragen.

En ik zou per direct opzeggen en naar een andere tandarts overstappen. Dit kan echt niet.

Engelengeduld
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 nov 2014 11:48

Re: Ongevraagde afspraak met afmeldplicht

Ongelezen bericht door Engelengeduld »

Mijn tandarts stuurt mij iedere 6 maanden een herinnering dat het weer 6 maanden geleden is dat ik de laatste afspraak had. Hij laat het aan mij over om een nieuwe afspraak te maken. Dat is netjes en fartsoenlijk!

wim1967
Berichten: 38
Lid geworden op: 01 mei 2010 00:07

Re: Ongevraagde afspraak met afmeldplicht

Ongelezen bericht door wim1967 »

marcello.van-damme schreef:sjongejonge....wat kunnen mensen tegenwoordig toch overal over zeuren....pak de telefoon en zeg dan af of verzet die afspraak en doe niet zo moeilijk.
Beetje kort door de bocht. Je had op vakantie kunnen zijn. Je leest weinig mail of om wat voor reden dan ook kan je dit bericht niet (of te laat) lezen. Dan kan het niet zo zijn dat er kosten in rekening gebracht worden voor iets wat je niet hebt afgesproken.

Het gaat hier om niet alleen deze persoon maar om heel veel andere. Het hele bestand heeft deze mail gekregen.

Beetje omgekeerde wereld. Dat is het zelfde als ik tegen jou zou zeggen : "Ik krijg op donderdag 28 september 2017 € 250,00 van je" Bevestig of ontken je dit niet voor deze datum, dan kan ik dus zomaar € 250,00 van je eisen want je hebt niet gereageerd. Zo werkt het dus niet.
Dit is geen zeuren. En uiteraard heeft deze persoon gebeld met de tandarts.

Maar dit gaat om een principe. Dit kan gewoon niet.

Eerde
Berichten: 76
Lid geworden op: 07 sep 2007 15:08

Re: Ongevraagde afspraak met afmeldplicht

Ongelezen bericht door Eerde »

Ik zou reciprook hen een afspraak sturen voor een financieel consult [of wat je expertise ook is] @ €1.250,00 excl 21% BTW, in rekening te brengen indien niet 48 uur vantevoren geannuleerd !
Dit verstuur je zo vaak dat er vast ééntje tussendoor glipt, just having fun :)
Vervolgens een aanmaning laten sturen door een incasso bureau & advo vriendje een leuke dreigbrief laten samenstellen, more fun !

Daarna excuses eisen, via verzoeningscommissie [@ €2.500,00 excl 21% BTW] & bloemetje plus fles wijn aanvaarden, acht pleut die bloemen en wijn weg & vervang door fles Whiskey minimaal 12 jaar oud hoor !!
#Einde_verhaal

J.Dubbeltje
Berichten: 69
Lid geworden op: 24 nov 2008 17:26

Re: Ongevraagde afspraak met afmeldplicht

Ongelezen bericht door J.Dubbeltje »

Alles wat met gezondheid te maken heeft zijn $ tekens .
Van LINSCHOTEN , schoffeerde een wijkverpleegster dat ze te veel verdiende € 7.50 was nog te veel , terwijl deze fraudeur
Ex directeur van gezondheidsverzekering zelf TONNEN VERDIENDE .
Als ik op zondag een pakje boter koop bij de Super Markt is deze net zo duur als op Zaterdag , als ik in het weekend door ziekte hoognodig een recept nodig heb , gaat De Kassa ringelen . ( het zijn gewoon vrije ondernemers ) .
Wij zijn hun klanten , en soms zijn zij er niet en andersom kan dat ook gebeuren .
Ik heb nog nooit ondanks afspraak in een lege Tandarts wachtkamer gezeten , het zijn gewoon LEGGELD-BATTERIJEN .

aces2002
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 sep 2017 16:21
Contacteer:

Re: Ongevraagde afspraak met afmeldplicht

Ongelezen bericht door aces2002 »

vlietjvan schreef:
vroem schreef:
Maar zonder overleg met patient in persoon zomaar een afspraak inplannen, met deze regels (waar komt die 190 vandaan??? ) kan gewoon niet...!
Het exacte bedrag is Euro 189,24
MO3 aantal 8 Gebitsreiniging per 5 minuten Euro 96,48
MO1 aantal 1 Preventieve voorlichting en/of instructie per 5 minuren Euro 12,06
A10 aantal 6 Geleidings-, infiltratie- en/of intraligamentaire verdoving Euro 80,70
En dan nog klagen dat een bouwvakker € 40 per uur kost als ze dat al uberhaupt krijgen.
€ 96,48 per 5 minuten? Mozes kriebel lekker uur loontje(12 x € 96,48 = €1.157,76 per uur) Ik doe het voor de helft hahahaha.

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Ongevraagde afspraak met afmeldplicht

Ongelezen bericht door Nijogeth »

marcello.van-damme schreef:sjongejonge....wat kunnen mensen tegenwoordig toch overal over zeuren....pak de telefoon en zeg dan af of verzet die afspraak en doe niet zo moeilijk.
Inderdaad. En dan direct even melden dat je nooit meer bij ze komt, omdat je zulke praktijken niet waardeert.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ongevraagde afspraak met afmeldplicht

Ongelezen bericht door Moneyman »

aces2002 schreef:
vlietjvan schreef:Het exacte bedrag is Euro 189,24
MO3 aantal 8 Gebitsreiniging per 5 minuten Euro 96,48
MO1 aantal 1 Preventieve voorlichting en/of instructie per 5 minuren Euro 12,06
A10 aantal 6 Geleidings-, infiltratie- en/of intraligamentaire verdoving Euro 80,70
En dan nog klagen dat een bouwvakker € 40 per uur kost als ze dat al uberhaupt krijgen.
€ 96,48 per 5 minuten? Mozes kriebel lekker uur loontje(12 x € 96,48 = €1.157,76 per uur) Ik doe het voor de helft hahahaha.
Ehm... misschien even leren hoe je een offerte leest voordat je reageert?

Rinustp
Berichten: 186
Lid geworden op: 05 okt 2014 19:46

Re: Ongevraagde afspraak met afmeldplicht

Ongelezen bericht door Rinustp »

Als zij een afspraak plannen zult u voldoende in de gelegenheid moeten zijn gesteld om tijdig af te melden. Dat wil zeggen dat de afspraak 14 dagen vooruit is gepland.
U kunt dan gewoon afbellen en aan uw tandarts vertellen dat u niet gediend bent van dit soort acties.
U bepaald zelf de afspraak en niet de tandarts.

Gaat hij moeilijk doen dan ga je naar een andere tandarts. Afspraken die mijn tandarts inpland (sporadisch) zijn altijd in overleg. Zo niet? Dan moet zij ( de tandarts) aantonen dat ik de mail gelezen heb. Mijn tandarts doet gelukkig nooit moeilijk en mocht er iets zijn, dan wij komen wij er altijd samen uit.

Ik zou er niet teveel woorden aan vuil maken en gewoon doen wat ik hierboven geschreven heb.

peterdeo
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:54

Re: Ongevraagde afspraak met afmeldplicht

Ongelezen bericht door peterdeo »

mijn tandarts stuurt een brief!! met de mededeling dat ik voor de half jaarlijkse controle zelf een afspraak kan maken. dit kan per mail of telefoon. erg klantvriendelijk dus.

Gesloten