LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uitschrijving ION

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
adalx
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 sep 2018 17:49

Uitschrijving ION

Ongelezen bericht door adalx »

Eigenlijk hier voor een deel n.a.v. een oud draadje: gezondheidszorg-instellingen-f46/verand ... 84787.html

Ik verkeer in de situatie waarin ik na een stevig conflict met die huisarts me uit wil laten schrijven. Qua macht lijkt de huisarts echter te bepalen of hij een patiënt uitschrijft. Een brief waarin ik om uitschrijving "vraag" heb ik al verzonden, (nog) geen reactie.

Wegens diverse omstandigheden is er nu geen sprake van "overstappen" naar een andere huisarts. Ingeschreven blijven staan bij ION heeft diverse consequenties, zoals het feit dat hij formeel wel huisarts is (?) wat consequenties kan hebben voor medische zaken ook als hij daar niet rechtstreeks bij betrokken is, Hij declareert natuurlijk bij mijn verzekeraar, wat niet de bedoeling is.
Ik kan ook niet in dezelfde stad bij een andere huisarts terecht als passant mocht ik dat om wat voor reden dan ook willen.

Dus om diverse redenen heb ik er belang bij.

Volgens de verzekeraar kunnen zij er niets aan doen (?), gebeld met ION en zij zeggen dat alleen die huisarts dat kan doen.

Heeft iemand nog suggesties ? Ik ga er bij die man niet om smeken. ik heb het gevoel dan patiënten handelswaar zijn, men wil ze aan elkaar "overdoen",

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Uitschrijving ION

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Ik heb een reactie als privebericht gestuurd. Ik hoop dat er meer mensen reageren.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Uitschrijving ION

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik kan ook niet in dezelfde stad bij een andere huisarts terecht als passant mocht ik dat om wat voor reden dan ook willen.
Dat heb je meteen al één van de redenen waarom je je niet 'zomaar' kunt uitschrijven. Als je iets overkomt, dan zul je naar een huisarts moeten kunnen. Dus jij en je verleden zullen bij een huisarts bekend moeten zijn. Ofwel bij je oude huisarts, ofwel bij een nieuwe, wat je je dan moet hebben ingeschreven.

aldax2
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 sep 2018 20:10

Re: Uitschrijving ION

Ongelezen bericht door aldax2 »

@kweenie,
Het kan wel of behoort te kunnen. Jouw verhaal is het verhaal van de huisartsen, die zichzelf zo geweldig vinden. Het past bij het oude beeld dat de huisarts wel weet wat waar en goed is, bepaalt wat er in het dossier komt, en bepaalt wat er met je gezondheid moet gebeuren. je moet helemaal niet naar een huisarts, dat kan trouwens ook als passant als je niet als patiënt staat ingeschreven.

@mathilde,

Ik kan dus niet bewijzen dat ik de OP ben ... maar ik ben mijn wachtwoord kwijt en weet echt niet meer welk email adres ik heb gebruikt, dus ik lijk ook geen nieuw wachtwoord aan te kunnen vragen ... op zich wel logisch.
Sorry voor het ongemak.

Laten we zeggen dat mijn vraag dan wel dezelfde is als in het eerste bericht van het draadje. Iedereen: sorry voor het ongemak.

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Uitschrijving ION

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Twee priveberichten verstuurd.

aldax2
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 sep 2018 20:10

Re: Uitschrijving ION

Ongelezen bericht door aldax2 »

Mathilde, dank voor die informatie.

Ik zal eens zien wat ik gedaan kan krijgen.

Gesloten