Maar Nederlanders zijn tegenwoordig zulke gepamperde sneeuwvlokjes dat iedereen maar verwacht dat alles geregeld wordt (...)
Deze woorden lees ik steeds vaker , helaas geldt dit voor veel jongere mensen, is mijn indruk.
Zou het kunnen komen door overcompensatie?
Geen kwalitatieve oprechte zorg, aandacht, affectie, tijd?
Volstrekt logisch, er is een panieksituatie in het buitenland en je gaat eerst de polisvoorwaarden opzoeken en doornemen voordat je de hulpdiensten inschakelt.
Dat hoort gewoon bij de voorbereiding van je reis. Maar Nederlanders zijn tegenwoordig zulke gepamperde sneeuwvlokjes dat iedereen maar verwacht dat alles geregeld wordt en als het tegenzit moet een ander schuldig zijn.
Leuk dat je reageert, maar mijn opmerking ging erom dat je bij een noodgeval niet eerst de verzekering belt om toestemming te vragen om de hulpdiensten te bellen. Je belt namelijk eerst de hulpdiensten en dan pas de verzekering.
Dat heeft dus niets met gepamperde sneeuwvlokjes te maken, maar met logisch nadenken.
bedankt voor jullie reacties,
inmiddels zijn we weer een paar weken verder en er woord nog steeds van alles gevraagd (betaalde rekeningen enz)
hebben nog steeds een klein beetje hoop ,dus afwachten maar