LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen vergoeding Zorgverz. bij operatie fibromyalgie

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Wim54
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mei 2014 07:25

Re: Geen vergoeding Zorgverz. bij operatie fibromyalgie

Ongelezen bericht door Wim54 »

voor VioletPrue.
Tja ... ik heb er niet zo veel verstand van, .... bij mij is er eiwit weg gehaald op de zenuwknooppunten. Dit kan ontstaan door stress bijvoorbeeld. Even simpel uitgelegd. En je mag ook de operaties zien en met mij komen praten thuis, ik zelf heb dat ook gedaan voor ik aan de operatie in Zwitserland begon.
Dacht dat ik ook nog ergens zo’n CD heb liggen met uitleg, kan je ook van me hebben, zelf heb ik ook geen boek gekocht, vond ik zonde van de centen.
En nog even voor die zegt dat mijn pijn grens erg laag is, …. (Ben je nu aan het stoken, om ruzie te krijgen!!!!) Maar ik zal mijn verhaal vervolgen, Ik ben tegen alle pijnstillers allergisch, dit geeft het volgende probleem, als ik geopereerd wordt is er daarna niets wat ik kan innemen, alleen paracetamol die bij mij niets doet. Wil jou wel eens zien zonder pijnstillers een echte operatie laten doen. Verder ga ik niet meer op jou praat in, hou er niet van dat mensen anderen naar beneden halen met woorden. Laat iedereen in zijn waarden, Althans ik ben zo wel opgevoed.

En voor Smily212 .... ben meteen gaan kijken en heb het gelezen.

marthyvan
Berichten: 15
Lid geworden op: 11 apr 2013 09:12

Re: Geen vergoeding Zorgverz. bij operatie fibromyalgie

Ongelezen bericht door marthyvan »

afdeling sterke verhalen hier

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Geen vergoeding Zorgverz. bij operatie fibromyalgie

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@ VioletPrue, op internet is heel veel te lezen over deze Bauer, daar hoef
je echt niets voor te gaan kopen, genoeg info te vinden daarover.
Daarbij moet je wel weten dat deze Bauer, ja sorry ik noem hem geen dokter, in Duitsland
niet mag werken en deze operatie daar niet mag uitvoeren, daarom is hij
uitgeweken naar Zwitserland.

In Duitsland is op sommige gebieden de medici verder als hier maar hij mag er
niet als dokter aan het werk, zoek dat maar is op ;)
Is alleen maar een tip hoor.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Geen vergoeding Zorgverz. bij operatie fibromyalgie

Ongelezen bericht door Chocomelk »

marthyvan schreef:afdeling sterke verhalen hier
Idem dito ook mijn mening, heb me behoorlijk verdiept in die Bauer,
ieder moet er het zijne van denken.

Maar schijnbaar mag je deze reactie niet plaatsen want dan word die
verwijderd, had gisteren ook in dezelfde trant iets geplaatst als dit
en dat is verwijderd.

marthyvan
Berichten: 15
Lid geworden op: 11 apr 2013 09:12

Re: Geen vergoeding Zorgverz. bij operatie fibromyalgie

Ongelezen bericht door marthyvan »

Chocomelk schreef:
marthyvan schreef:afdeling sterke verhalen hier
Idem dito ook mijn mening, heb me behoorlijk verdiept in die Bauer,
ieder moet er het zijne van denken.

Maar schijnbaar mag je deze reactie niet plaatsen want dan word die
verwijderd, had gisteren ook in dezelfde trant iets geplaatst als dit
en dat is verwijderd.

maf dat dat gelul (in mijn ogen) dan wel mag blijven staan

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Geen vergoeding Zorgverz. bij operatie fibromyalgie

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Waarheid bedoel je met jou maf gelul ?
Je weet toch dondersgoed dat deze arts niet mag opereren in
Duitsland en waarom hij vertrokken is naar Zwitserland, ook maf gelul ?

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: Geen vergoeding Zorgverz. bij operatie fibromyalgie

Ongelezen bericht door gilas »

Wim54 schreef: Verder ga ik niet meer op jou praat in, hou er niet van dat mensen anderen naar beneden halen met woorden.
Dus jij mag wel mensen naar beneden halen met woorden,immers je hebt het erover dat mensen die kritisch zijn op jouw verhaal niet weten wat pijn is terwijl je dat niet kan weten maar andere mensen mogen niet kritisch op jouw zijn want dan ben je oh zo zwak,ziek en misselijk en heel erg zielig.
Ik heb inderdaad geen respect voor mensen zoals jij die lopen te klagen en te grienen over het minste of geringste.
Ik heb geen respect voor mensen die vinden dat zij alles maar mogen zeggen maar als een ander kritisch is,daar meteen verongelijkt over zijn.
Je hebt pijn,dat is heel vervelend maar er zijn meer mensen die pijn hebben en die ernstig ziek zijn maar toch gewoon doorgegaan ondanks alles.
Voor die mensen heb ik alle respect en aandacht.

marthyvan
Berichten: 15
Lid geworden op: 11 apr 2013 09:12

Re: Geen vergoeding Zorgverz. bij operatie fibromyalgie

Ongelezen bericht door marthyvan »

Chocomelk schreef:Waarheid bedoel je met jou maf gelul ?
Je weet toch dondersgoed dat deze arts niet mag opereren in
Duitsland en waarom hij vertrokken is naar Zwitserland, ook maf gelul ?
dat bedoel ik ook de reclame voor die dokter mag wel blijven staan

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Geen vergoeding Zorgverz. bij operatie fibromyalgie

Ongelezen bericht door puma73 »

marthyvan schreef:
Chocomelk schreef:Waarheid bedoel je met jou maf gelul ?
Je weet toch dondersgoed dat deze arts niet mag opereren in
Duitsland en waarom hij vertrokken is naar Zwitserland, ook maf gelul ?
dat bedoel ik ook de reclame voor die dokter mag wel blijven staan

Je bedoeld reclame voor een kwakzalver?? Meer is die meneer Bauer niet en zal ook nooit meer worden. Een beetje rijk van de duurbetaalde zorgkosten in Nederland? De zorgverzekeraars hebben groot gelijk dat dit soort geneuzel niet betaald wordt.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Geen vergoeding Zorgverz. bij operatie fibromyalgie

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Zo ééns in de zoveel tijd maakt iemand een nieuw account aan en word zeer
positief geschreven over deze Bauer, dit kom je op diverse forums tegen.
Mensen die voorheen nog nooit 1 woord hebben geschreven over die man, ik vind
het al te walgelijk voor woorden dat er verkapte reclame gemaakt mag worden voor
deze man.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Geen vergoeding Zorgverz. bij operatie fibromyalgie

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Wim54 schreef:voor VioletPrue.
Tja ... ik heb er niet zo veel verstand van, .... bij mij is er eiwit weg gehaald op de zenuwknooppunten. Dit kan ontstaan door stress bijvoorbeeld. Even simpel uitgelegd. En je mag ook de operaties zien en met mij komen praten thuis, ik zelf heb dat ook gedaan voor ik aan de operatie in Zwitserland begon.
Dacht dat ik ook nog ergens zo’n CD heb liggen met uitleg, kan je ook van me hebben, zelf heb ik ook geen boek gekocht, vond ik zonde van de centen.
En nog even voor die zegt dat mijn pijn grens erg laag is, …. (Ben je nu aan het stoken, om ruzie te krijgen!!!!) Maar ik zal mijn verhaal vervolgen, Ik ben tegen alle pijnstillers allergisch, dit geeft het volgende probleem, als ik geopereerd wordt is er daarna niets wat ik kan innemen, alleen paracetamol die bij mij niets doet. Wil jou wel eens zien zonder pijnstillers een echte operatie laten doen. Verder ga ik niet meer op jou praat in, hou er niet van dat mensen anderen naar beneden halen met woorden. Laat iedereen in zijn waarden, Althans ik ben zo wel opgevoed.

En voor Smily212 .... ben meteen gaan kijken en heb het gelezen.
Ik weet niet wie dat gezegd heeft dat je grens erg laag is,ik niet elk geval
Maar dit onzin verhaal geloof ik niet,sorry,
Dan hou ik dus niks over,mag ik helemaal open.. :lol:

Idd weet je als jij er baat bij hebt,geloof erin,betaal lekker,en ben blij dat verzekering niet betaald.
Zijn mensen met ernstige rugklachten moeten smeken of ze bij gerenomeerde arts vergoeding krijgen en die komt die kwakzalver..

Ik weet ook donders goed waar ik het heb over pijn,was de fm maar het enige,is erg pijnlijk maar mij. Andere 11 ander aandoeningen ook...

Weet je war je daarmee doet,geluk zoeken in kleine dingen,
Niet naar kwakzalvers opzoek gaan en je spaarcenten aan uit geven...

Ik durf te wedden dat je over een half jr niet meer zoooo positief bent,je bent nu omgeturnd,ofwel er is zo op je ingepraat,

MIJ NIET GEZIEn..ik hou het bij mijn vertrouwde artsen,
Ma weer een operatie top!!! Maar niet door bauer,now way

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Geen vergoeding Zorgverz. bij operatie fibromyalgie

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Punt is juist dat door zulke mensen FM door sommige artsen ook niet
gezien word als erkende ziekte omdat mensen 'genezen' bij deze Bauer en
dat kan helemaal niet.
Deze mensen zijn psychisch gebrainwasht en geloven dat ze nu geen pijn meer
hebben en hebben nu geen pijn meer dus heeft het toch tussen de oren gezeten.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Geen vergoeding Zorgverz. bij operatie fibromyalgie

Ongelezen bericht door Jolijn »

Alleen de vaste forummers hebben echt fibromyalgie, bij anderen zit het tussen de oren? ?
Als 1 van die anderen na een behandeling minder pijn heeft en de kwaliteit van leven is verbeterd, is dat juist een bewijs dat de fibromyalgie niet echt was?
Dan is zo'n dr. Bauer operatie toch een prima oplossing?
Jarenlang allerlei regulieren middelen, die amper helpen, vergoeden; men is blijkbaar niet in staat 'het' wat tussen de oren zit, te verhelpen, ondanks al het geld dat daarvoor wel vergoed wordt.
Vergoed dan gewoon zo'n operatie, al vroeg in het stadium van diagnose en behandeling. Lijkt mij een - relatief- goedkope oplossing.
En natuurlijk gun ik het iedereen zich beter te voelen, na welke behandeling dan ook.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Geen vergoeding Zorgverz. bij operatie fibromyalgie

Ongelezen bericht door puma73 »

Jolijn schreef:Alleen de vaste forummers hebben echt fibromyalgie, bij anderen zit het tussen de oren? ?
Als 1 van die anderen na een behandeling minder pijn heeft en de kwaliteit van leven is verbeterd, is dat juist een bewijs dat de fibromyalgie niet echt was?
Dan is zo'n dr. Bauer operatie toch een prima oplossing?
Jarenlang allerlei regulieren middelen, die amper helpen, vergoeden; men is blijkbaar niet in staat 'het' wat tussen de oren zit, te verhelpen, ondanks al het geld dat daarvoor wel vergoed wordt.
Vergoed dan gewoon zo'n operatie, al vroeg in het stadium van diagnose en behandeling. Lijkt mij een - relatief- goedkope oplossing.
En natuurlijk gun ik het iedereen zich beter te voelen, na welke behandeling dan ook.
De reden dat deze operatie niet vergoed wordt is dat er geen enkel, maar dan ook geen enkel wetenschappelijke onderbouwing is voor de beweringen die deze arts (kwakzalver) doet. Als elke zorgverzekeraar maar gaat vergoeden omdat een arts iets roept dan betalen we ons straks blauw aan de zorgverzekering.

En er is ook een reden waarom deze arts alleen maar in Zwitserland mag opereren. Buiten Zwitserland wordt hij opgepakt wegens het onbevoegd uitoefenen van de geneeskunst.

Wim54
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mei 2014 07:25

Re: Geen vergoeding Zorgverz. bij operatie fibromyalgie

Ongelezen bericht door Wim54 »

En er is ook een reden waarom deze arts alleen maar in Zwitserland mag opereren. Buiten Zwitserland wordt hij opgepakt wegens het onbevoegd uitoefenen van de geneeskunst.
Misschien toch maar eens goed onderzoek plegen. Een Duitse vriendin is FMS vrij. Haar Duitse verzekering heeft dat alles betaald. In Duitsland wordt de operatie in Zwitserland wel vergoed, zoals vele andere dingen zoals de koude kamer, waar ik ook naar toe geweest ben geweest. In Duitsland investeren de zorgverzekeraars ook in preventie. Zo stimuleren zij dat een patiënt in een zo goed mogelijke gezondheidstoestand een behandeling in gaat. Maar ook na een operatie steken de zorgverzekeraars veel vergoeding in revalidatie. Duitsland heeft duidelijk de redenatie dat beter goed behandelen en goed uitzieken beter resultaat geeft dan het bekrompen vergoedingsidee in Nederland. Als je maar half (of nog niet) kunt wordt je al weer aan het werk gezet. Wat in veel gevallen een terugval in de hand werkt, wat dus de maatschappij veel meer geld kost. Maar Nederland is hardleers in dit opzicht.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Geen vergoeding Zorgverz. bij operatie fibromyalgie

Ongelezen bericht door puma73 »

Wim54 schreef:
En er is ook een reden waarom deze arts alleen maar in Zwitserland mag opereren. Buiten Zwitserland wordt hij opgepakt wegens het onbevoegd uitoefenen van de geneeskunst.
Misschien toch maar eens goed onderzoek plegen. Een Duitse vriendin is FMS vrij. Haar Duitse verzekering heeft dat alles betaald. In Duitsland wordt de operatie in Zwitserland wel vergoed, zoals vele andere dingen zoals de koude kamer, waar ik ook naar toe geweest ben geweest. In Duitsland investeren de zorgverzekeraars ook in preventie. Zo stimuleren zij dat een patiënt in een zo goed mogelijke gezondheidstoestand een behandeling in gaat. Maar ook na een operatie steken de zorgverzekeraars veel vergoeding in revalidatie. Duitsland heeft duidelijk de redenatie dat beter goed behandelen en goed uitzieken beter resultaat geeft dan het bekrompen vergoedingsidee in Nederland. Als je maar half (of nog niet) kunt wordt je al weer aan het werk gezet. Wat in veel gevallen een terugval in de hand werkt, wat dus de maatschappij veel meer geld kost. Maar Nederland is hardleers in dit opzicht.
In Duitsland worden veel onzinnige zaken vergoedt en begint ook het besef door te komen dat men niet alles maar klakkeloos moet vergoeden. Zo zijn al kuurbehandelingen voor een groot deel geschrapt van lijst behandelingen die betaald werden.

Nederland loopt niet achter, maar is realistisch. U behandeling door de kwakzalver wordt niet betaald omdat er namelijk geen greintje wetenschappelijk en medisch onderbouwd bewijs is voor de behandeling van meneer Bauer.

Als het allemaal zo simpel was dan zou deze behandeling wel worden vergoedt. U bent echter op uw teentjes getrapt gezien uw uitlatingen over de pharma industrie die graag geld verdient. Een van de grootste onzinredenatie die men gaat gebruiken als er geen bewijzen zijn.

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: Geen vergoeding Zorgverz. bij operatie fibromyalgie

Ongelezen bericht door gilas »

Wim54 schreef:Misschien toch maar eens goed onderzoek plegen. Een Duitse vriendin is FMS vrij. Haar Duitse verzekering heeft dat alles betaald. In Duitsland wordt de operatie in Zwitserland wel vergoed, zoals vele andere dingen zoals de koude kamer, waar ik ook naar toe geweest ben geweest. In Duitsland investeren de zorgverzekeraars ook in preventie. Zo stimuleren zij dat een patiënt in een zo goed mogelijke gezondheidstoestand een behandeling in gaat. Maar ook na een operatie steken de zorgverzekeraars veel vergoeding in revalidatie. Duitsland heeft duidelijk de redenatie dat beter goed behandelen en goed uitzieken beter resultaat geeft dan het bekrompen vergoedingsidee in Nederland. Als je maar half (of nog niet) kunt wordt je al weer aan het werk gezet. Wat in veel gevallen een terugval in de hand werkt, wat dus de maatschappij veel meer geld kost. Maar Nederland is hardleers in dit opzicht.
Als Duitseland zo goed is dan verhuis je toch lekker naar Duitseland en gaat daar de gezondheidszorg belasten met je onzin.
Scheelt de rest weer een hele hoop geld en dat geld kan dan besteed worden aan echte gezondheidszorg in plaats van kwakzalvers als dhr Bauer.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Geen vergoeding Zorgverz. bij operatie fibromyalgie

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Jolijn schreef:Alleen de vaste forummers hebben echt fibromyalgie, bij anderen zit het tussen de oren? ?
Als 1 van die anderen na een behandeling minder pijn heeft en de kwaliteit van leven is verbeterd, is dat juist een bewijs dat de fibromyalgie niet echt was?
Dan is zo'n dr. Bauer operatie toch een prima oplossing?
Jarenlang allerlei regulieren middelen, die amper helpen, vergoeden; men is blijkbaar niet in staat 'het' wat tussen de oren zit, te verhelpen, ondanks al het geld dat daarvoor wel vergoed wordt.
Vergoed dan gewoon zo'n operatie, al vroeg in het stadium van diagnose en behandeling. Lijkt mij een - relatief- goedkope oplossing.
En natuurlijk gun ik het iedereen zich beter te voelen, na welke behandeling dan ook.

Nee nee zo bedoel ik het absoluut niet Jolijn.

Feit is er gewoon dat er geen enkel medisch bewijs is dat wat deze man doet dat het
werkelijk iemand beter maakt.
Daar zijn al diverse onderzoeken naar gedaan, daardoor mag hij in absoluut niet meer opereren
in Duitsland waar hij voorheen woonde.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Geen vergoeding Zorgverz. bij operatie fibromyalgie

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Wim54 schreef:. In Duitsland investeren de zorgverzekeraars ook in preventie. Zo stimuleren zij dat een patiënt in een zo goed mogelijke gezondheidstoestand een behandeling in gaat. Maar ook na een operatie steken de zorgverzekeraars veel vergoeding in revalidatie. Duitsland heeft duidelijk de redenatie dat beter goed behandelen en goed uitzieken beter resultaat geeft dan het bekrompen vergoedingsidee in Nederland. Als je maar half (of nog niet) kunt wordt je al weer aan het werk gezet. Wat in veel gevallen een terugval in de hand werkt, wat dus de maatschappij veel meer geld kost. Maar Nederland is hardleers in dit opzicht.
Daarin ben ik het met je in eens dat het bij sommige dingen absoluut beter
geregeld is in Duitsland, daar worden mensen niet s'morgens geopereerd en einde van de middag
naar huis gestuurd, hun zeggen zeggen rust is heel goed voor het herstel, en wij moeten hun medische toestand in de gaten houden dat is hun mening.
Hier moet je zodra je kan plassen en lopen naar huis toe.

Maar in Duitsland word er heel hard gelachen om deze bauer en dat weet je ook dondersgoed,
omdat het geen arts is die mag opereren in Duitsland en daar zijn gang kan gaan.

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: Geen vergoeding Zorgverz. bij operatie fibromyalgie

Ongelezen bericht door gilas »

Chocomelk schreef:Hier moet je zodra je kan plassen en lopen naar huis toe.
Als je dit zegt tegen mijn duitse vriendin dan begint ze hard te lachen aangezien zij naar huis werd gestuurd dezelfde dag na een operatie.
Maar goed,hier wordt je ook niet altijd meteen naar huis gestuurd,dat is geheel afhankelijk van wat voor behandeling of operatie je hebt gehad.

Gesloten