LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Orthondie niet vergoed bij CZ

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
desire1973
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mei 2012 14:06

Orthondie niet vergoed bij CZ

Ongelezen bericht door desire1973 »

Dit jaar ben ik overgestapt naar CZ via collectieve verzekering van mijn man's werk. Ik heb informatie opgevraagt en dat ik daar niet zo goed uit kwam heb ik gebeld naar het speciale nr. die de afd.coll.verzekering had.Samen met de meneer van CZ heb ik vervolgens een verzekering afgesloten, Omdat mijn dochter een beugel heeft was dit het belangrijkste onderdeel van de verzekering dit moest vergoed worden, nou hier is het probleem ik heb een basis verzekering afgesloten met een tandarts aanvulling..5 x gevraagt of de beugel in dit pakket zit..Ja mevrouw alles wordt vergoed..Nu blijkt dat de orhodontie niet wordt vergoed in het basis pakket en ook niet in de aanvulling die ik op aanraden van CZ hebt genomen..Ik hen een verzekering nu die dus niets dekt.. en dat we dus nu zelf opdraaien voor de kosten..Wij zijn VERKEERD voorgelicht, het personeel wat daar zit wordt niet goed ingelicht, zegt de verkeerde dingen..en dat ze er zelf niets van snappen van al die verzekeringen...Wie heeft dit ook want ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die niet goed is voor gelicht met het afsluiten van een verzekering...

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Orthondie niet vergoed bij CZ

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

welk pakket heb je genomen dan?
in mijn cz polis wordt het wel vergoed?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Orthondie niet vergoed bij CZ

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Moet zeggen dat CZ best duidelijk is op de site wat wel en niet
vergoed word bij de aanvullende verzekering.
Staat toch allemaal precies omschreven.

Welk pakket heb je dan ?

Milady
Berichten: 46
Lid geworden op: 06 aug 2010 00:13

Re: Orthondie niet vergoed bij CZ

Ongelezen bericht door Milady »

Heb je 1 van onderstaande verzekeringen dan word het idd niet vergoed tenzij je het jaar daarvoor al bij cz verzekerd was dan nog wel.
50+ Geen vergoeding
Basis Geen vergoeding
Plus Geen vergoeding
Top Geen vergoeding

Bij deze verzekering krijg je het wel vergoed
Jongeren 80% tot € 2.045,-
Gezinnen 1e jaar 1000 2e jaar 1.500 3e jaar 2000 4e jaar 2.500

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Orthondie niet vergoed bij CZ

Ongelezen bericht door nevermind »

desire1973 schreef:Dit jaar ben ik overgestapt naar CZ via collectieve verzekering van mijn man's werk. Ik heb informatie opgevraagt en dat ik daar niet zo goed uit kwam heb ik gebeld naar het speciale nr. die de afd.coll.verzekering had.Samen met de meneer van CZ heb ik vervolgens een verzekering afgesloten, Omdat mijn dochter een beugel heeft was dit het belangrijkste onderdeel van de verzekering dit moest vergoed worden, nou hier is het probleem ik heb een basis verzekering afgesloten met een tandarts aanvulling..5 x gevraagt of de beugel in dit pakket zit..Ja mevrouw alles wordt vergoed..Nu blijkt dat de orhodontie niet wordt vergoed in het basis pakket en ook niet in de aanvulling die ik op aanraden van CZ hebt genomen..Ik hen een verzekering nu die dus niets dekt.. en dat we dus nu zelf opdraaien voor de kosten..Wij zijn VERKEERD voorgelicht, het personeel wat daar zit wordt niet goed ingelicht, zegt de verkeerde dingen..en dat ze er zelf niets van snappen van al die verzekeringen...Wie heeft dit ook want ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die niet goed is voor gelicht met het afsluiten van een verzekering...

Lees, zoals chocomelk reeds heeft aangegeven, op de website van CZ alles over de beugel.
Ergens is iets niet in de haak, als je dit niet vergoed krijgt.
Kijk ook nog eens naar je eigen polis, of het ook daadwerkelijk is opgenomen, wat je hebt gevraagd.
http://www.cz.nl/consument/vergoedingen/beugel

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Orthondie niet vergoed bij CZ

Ongelezen bericht door Chocomelk »

nevermind schreef:

Lees, zoals chocomelk reeds heeft aangegeven, op de website van CZ alles over de beugel.
Ergens is iets niet in de haak, als je dit niet vergoed krijgt.
Kijk ook nog eens naar je eigen polis, of het ook daadwerkelijk is opgenomen, wat je hebt gevraagd.
http://www.cz.nl/consument/vergoedingen/beugel
Als je er niet voor verzekerd bent dan krijg je ook niets vergoed en CZ
is daar vrij duidelijk in op hun site moet ik zeggen.
Overzichtelijk met wat wel en niet vergoed word.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Orthondie niet vergoed bij CZ

Ongelezen bericht door Jolijn »

Wat was de reactie van CZ toen je hen hiermee (mail?) confronteerde?
Welke mogelijkheden worden je nu geboden?

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Orthondie niet vergoed bij CZ

Ongelezen bericht door nevermind »

En dan wordt het alweer stil! :mrgreen:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Orthondie niet vergoed bij CZ

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

het is stil aan de overkant....... :lol:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Orthondie niet vergoed bij CZ

Ongelezen bericht door Chocomelk »

rozemarijntje schreef:het is stil aan de overkant....... :lol:
Ja maaaaar de telefoniste van CZ die zei dat ik dat moest afsluiten.......

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Orthondie niet vergoed bij CZ

Ongelezen bericht door Jolijn »

Chocomelk schreef:
rozemarijntje schreef:het is stil aan de overkant....... :lol:
Ja maaaaar de telefoniste van CZ die zei dat ik dat moest afsluiten.......
Ik ben van mening dat je op de adviezen van (telefonische) medewerkers af moet kunnen gaan.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Orthondie niet vergoed bij CZ

Ongelezen bericht door vroem »

daar zou je op moeten kunnen vertrouwen. Maar omdat herhaaldelijk gebleken is dat dat dus niet zo is moet je dit soort belangrijke zaken dus gewoon niet telefonisch afhandelen, of met vermelding ervan, het gesprek opnemen...

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Orthondie niet vergoed bij CZ

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@jolijn

die medewerksters zeggen soms maar wat,dat is al zovaak gebeurd,
1 je moet gewoon zelf alles uitzoeken,zo moeilijk is het niet.
alles staat online...als je dit forum kan vinden kan je dat ook vinden....

en ik kan me niet voorstellen dat cz het niet vergoed...dan is er iets anders aan de hand...

in de basis zit het niet ,meeste aanvullende wel,voor zover ik weet...

kiz
Berichten: 2304
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Orthondie niet vergoed bij CZ

Ongelezen bericht door kiz »

rozemarijntje schreef:
en ik kan me niet voorstellen dat cz het niet vergoed...dan is er iets anders aan de hand...

in de basis zit het niet ,meeste aanvullende wel,voor zover ik weet...
CZ heeft het per 1 januari uit de AV gegooid.
Daar kwam ik half januari achter, toen ik een rekening kreeg voor een nieuwe nachtbeugel voor onze dochter (2 jaar na beëindigen behandeling, een nachtbeugel blijft nog een paar jaar nodig om het gebit in de gewenste stand te houden).

In december (bij het maken van de afspraak) had ik nog gekeken wat het restant vergoedingsbedrag voor haar was, omdat we het gewoon in de AV hadden zitten en de max. vergoeding nog niet bereikt was.

Er is - in tegenstelling tot andere jaren - geen informatie verstuurd over "wijzigingen per 1 januari", en half december stond dit ook nog niet op hun website vermeld.
Anders had ik op z'n minst nog de keuze gehad om de afspraak in december te plannen dan wel te overwegen of ik een andere AV moest sluiten.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Orthondie niet vergoed bij CZ

Ongelezen bericht door nevermind »

kiz schreef:
rozemarijntje schreef:
en ik kan me niet voorstellen dat cz het niet vergoed...dan is er iets anders aan de hand...

in de basis zit het niet ,meeste aanvullende wel,voor zover ik weet...
CZ heeft het per 1 januari uit de AV gegooid.
Daar kwam ik half januari achter, toen ik een rekening kreeg voor een nieuwe nachtbeugel voor onze dochter (2 jaar na beëindigen behandeling, een nachtbeugel blijft nog een paar jaar nodig om het gebit in de gewenste stand te houden).

In december (bij het maken van de afspraak) had ik nog gekeken wat het restant vergoedingsbedrag voor haar was, omdat we het gewoon in de AV hadden zitten en de max. vergoeding nog niet bereikt was.

Er is - in tegenstelling tot andere jaren - geen informatie verstuurd over "wijzigingen per 1 januari", en half december stond dit ook nog niet op hun website vermeld.
Anders had ik op z'n minst nog de keuze gehad om de afspraak in december te plannen dan wel te overwegen of ik een andere AV moest sluiten.

Je moet mij helpen, want ik begrijp het niet.
Je schrijft:
CZ heeft het per 1 januari uit de AV gegooid.

Ik lees:
Wat wordt vergoed?

Het eerste jaar vergoedt de aanvullende verzekering Gezinnen voor orthodontie € 1.000,- per kind tot 22 jaar.

kiz
Berichten: 2304
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Orthondie niet vergoed bij CZ

Ongelezen bericht door kiz »

nevermind schreef:
Je moet mij helpen, want ik begrijp het niet.
Je schrijft:
CZ heeft het per 1 januari uit de AV gegooid.

Ik lees:
Wat wordt vergoed?

Het eerste jaar vergoedt de aanvullende verzekering Gezinnen voor orthodontie € 1.000,- per kind tot 22 jaar.
Inderdaad: de aanvullende verzekering Gezinnen. Die had ik niet, en die heb ik nog steeds niet. Vandaar:
kiz schreef: Anders had ik op z'n minst nog de keuze gehad om de afspraak in december te plannen dan wel te overwegen of ik een andere AV moest sluiten.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Orthondie niet vergoed bij CZ

Ongelezen bericht door nevermind »

Inderdaad: de aanvullende verzekering Gezinnen. Die had ik niet, en die heb ik nog steeds niet.
Ja niet verzekerd, dan heb je ook geen recht op vergoeding.
In november stond er al een nieuwe lijst over vergoedingen 2012 op de website, dus had je best kunnen kijken.
Maar achteraf........

kiz
Berichten: 2304
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Orthondie niet vergoed bij CZ

Ongelezen bericht door kiz »

nevermind schreef:
Inderdaad: de aanvullende verzekering Gezinnen. Die had ik niet, en die heb ik nog steeds niet.
Ja niet verzekerd, dan heb je ook geen recht op vergoeding.
In november stond er al een nieuwe lijst over vergoedingen 2012 op de website, dus had je best kunnen kijken.
Maar achteraf........
Ik heb geen "AV Gezinnen" maar een "AV extra", waar orthodontie gewoon onder viel. Zoals gezegd, ik heb half december nog gekeken wat er nog aan vergoedingsruimte was, en toen stond er géén aankondiging dat die vergoeding per 1-1-2012 zou komen te vervallen, ik heb ook géén wijzigingsoverzicht gehad van CZ, en ook als ik nu het vergoedingenoverzicht van de AV extra 2012 vergelijk met die van 2011 dan staat er nog steeds nergens vermeld dat de vergoeding voor orthodontie vervallen is, het ontbreekt gewoon simpelweg op de lijst, zonder verdere toelichting.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Orthondie niet vergoed bij CZ

Ongelezen bericht door nevermind »

Ik heb geen "AV Gezinnen" maar een "AV extra",
Ook hier moet je mij verder helpen, want deze vorm van verzekering vind ik niet:
Aanvullende verzekeringen 2011

Toelichting
Aanvullende verzekering Basis
Aanvullende verzekering Plus
Aanvullende verzekering Top
Aanvullende verzekering Excellent
Aanvullende verzekering Supertop
Aanvullende verzekering Jongeren
Aanvullende verzekering 50+
Aanvullende verzekering Gezinnen
Aanvullende verzekering Ideaal Pakket
Aanvullende verzekering Tandarts
Aanvullende verzekering Uitgebreide Tandarts

kiz
Berichten: 2304
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Orthondie niet vergoed bij CZ

Ongelezen bericht door kiz »

nevermind schreef:
Ik heb geen "AV Gezinnen" maar een "AV extra",
Ook hier moet je mij verder helpen, want deze vorm van verzekering vind ik niet:
Aanvullende verzekeringen 2011
CZ direct
nevermind schreef:Ja niet verzekerd, dan heb je ook geen recht op vergoeding.
In november stond er al een nieuwe lijst over vergoedingen 2012 op de website, dus had je best kunnen kijken.
Maar achteraf........
en mij verwijt je niet goed gekeken te hebben?

Gesloten