LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] onverklaarbare eigen bijdrage GGnet Apeldoorn

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
snarfvz
Berichten: 43
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:55
Locatie: Apeldoorn

onverklaarbare eigen bijdrage GGnet Apeldoorn

Ongelezen bericht door snarfvz »

Hallo allemaal

Tot een jaar geleden deed ik aan een vorm van Therapie of een andere activiteit bij GGnet te Apeldoorn.

Een aantal weken geleden kreeg ik een brief van hetzelfde GGnet over of ik nog een hulpvraag had, en ze hadden ongevraagd een afspraak met mij ingepland, ik de betreffende persoon een mail gestuurd dat ik geen behoefte had aan een gesprek met een Psycholoog, de persoon heeft mij ook vriendelijk beantwoord, daarna had ik hem een mail gestuurd of dit mij geen geld ging kosten, hij schreef dat het niks zou kosten.

Krijg ik een week later post van de Agis (zorgverzekeraar) en die hadden een factuur ontvangen van GGnet of ik even 122 euro wilde betalen, 22 euro daarvan werd vergoed door de Agis, maar ik ben het hele jaar 2012 niet eens bij GGnet geweest, en na diep zoeken kwam ik er achter dat het een behandelingsdatum van 04-06-2012 betrof ????? ik in mijn ING kijken daar kon ik nog wat meer info vinden, de eigen bijdrage ging over 1 dag 14 september.

Iemand ervaring

groeten

Frans

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: onverklaarbare eigen bijdrage GGnet Apeldoorn

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Protesteer tegen deze factuur. De 100 euro is de officiële eigen bijdrage in de tweede lijns GGZ bij een behandeling van minder dan 100 minuten. Maar je moet dus officieel die factuur van 122 euro betwisten. Dat is lastig, aangezien de zorgverzekeraar al betaald heeft. Misschien kan de zorgverzekeraar bemiddelen? Als zij dat niet willen doen, stuur je GGnet zelf een brief, waarin je meldt, dat je het niet eens bent met de betreffende factuur en dat je die weigert te betalen. Als ze daarop niet ingaan, dien je een klacht in bij de klachtencommisse.
Laatst gewijzigd door Mathilde D. op 18 okt 2012 23:59, 1 keer totaal gewijzigd.

snarfvz
Berichten: 43
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:55
Locatie: Apeldoorn

Re: onverklaarbare eigen bijdrage GGnet Apeldoorn

Ongelezen bericht door snarfvz »

Het is al geregeld, de factuur is teruggedraaid, ik ben er gelukkig erg alert op, maar er zullen vast meer mensen zijn die het beseft niet eens hebben dat dit gedaan wordt.

Alleen vind ik jammer dat ik geen brief oid van GGnet heb ontvangen, dat zij een fout hebben gemaakt

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: onverklaarbare eigen bijdrage GGnet Apeldoorn

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Maar hoe is dit gegaan? Via GGnet of via de Zorgverzekeraar? Dat is wel interessant om te weten.

snarfvz
Berichten: 43
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:55
Locatie: Apeldoorn

Re: onverklaarbare eigen bijdrage GGnet Apeldoorn

Ongelezen bericht door snarfvz »

Ik kreeg via de zorgverzekeraar een nota dat er bij hun een factuur van GGnet was ingediend ter hoogte van € 122,- met als omschrijving eigen bijdrage DBC, dit kan 2 betekenissen hebben: DagBestedingsCentrum of DagBehandelingCombi, en van beide heb ik geen gebruik gemaakt.

Mails naar zowel zorgverzekeraar als GGnet, de zorgverzekeraar kon niet meer info geven als dat ik al had, hun konden ook niet vertellen om welke DBC het ging.

Een week later krijg ik een oppervlakkige mail van GGnet terug dat ze het in behandeling hadden genomen met een link waarbij ik de status kon bekijken, maar de link werkte niet, vervolgens kreeg ik post van de zorgverzekeraar dat het onterecht was ingediend en dat het werd terug gedraaid. probleem opgelost, maar ik had eigenlijk wel een brief of mail van GGnet gehad willen hebben waar hun mee bezig zijn.

Mensen die het niet bewust zijn betalen het schijnbaar gewoon, maar waar ik geen gebruik van maak ga ik ook niet voor betalen

Gesloten