LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] rookverbod

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Gast

Re: rookverbod

Ongelezen bericht door Gast »

jongens laat die ASO toch lekker links liggen
die zit op elke topic te zeuren en mensen op stang te jagen
wat er ook is, het is nooit goed
en verder heeft quasi nog geen reactie gegeven op mijn vraag van vanmiddag

waarom ben ik een ASO als ik niet rook op het werk
niet rook in openbare gelegenheden
maar wel in het park of hier in mijn uppie thuis voor de pc??

als ik een ASO genoemd word ben je het zelf 2x zo erg

Gast

Re: rookverbod

Ongelezen bericht door Gast »

Beste gast.
U bent zeker geen aso ook al rook je achter je p.c of in het park.Aso heeft te maken met je gedrag.Laat ik het maar even zo noemen.Er heeft wel iemand anders greageerd maar q.m. nog niet.Maar geloof me u bent absoluut niet aso :!: :lol: :wink: gr : moos

Inge van Leuven

Re: rookverbod

Ongelezen bericht door Inge van Leuven »

Mijn dochter van 22 jaar had een vriendinnetje met CARA op de basisschool, bij haar werd thuis door beiden ouders flink gerookt.

Dit begreep ik toen al niet. Iedereen weet toch al jaren dat mensen met CARA gevoeliger zijn voor rook. Ik denk als ik rookte en mijn dochter had daar last van dat ik op zijn minst een rookkamer zal maken of buiten ga roken. Wat nog beter is om te stoppen, maar voor velen natuurlijk zeer moeilijk.

Gast

Re: rookverbod

Ongelezen bericht door Gast »

nee, zoiets begrijp ik ook niet

Gast

Re: rookverbod

Ongelezen bericht door Gast »

Gast schreef:nee, zoiets begrijp ik ook niet
Wat ik niet begrijp is dat er nog steeds geen einde aan deze zinloze discussie tussen rokers, niet-rokers en hun respectievelijke sympathisanten is gekomen.

De rokers die nu (met alle beschikbare voorlichting, waarschuwing en kennis) nog roken en blijven ontkennen dat je er niet van de pijp uitgaat zijn niet meer te redden. Laat ze maar.

Gast

Re: rookverbod

Ongelezen bericht door Gast »

Als jij dan nog maar te redden bent! :P Halleluja!

667

Re: rookverbod

Ongelezen bericht door 667 »

Ik ben benieuwd wat alle pro-rokers er van zouden zeggen als ik voor hun deur een spuit in mijn arm zet, een joint opsteek en of pilletjes neem. Voor mijn part drink ik me helemaal lam.

Ben benieuwd of ze dan net zo tolerant zijn als voor rokers, wat in feite ook een drug is. Ik denk dat dit niet gewaardeerd zal worden en zeker niet dat er tig pagina's op het Radarforum aan gewijd zullen worden.

Wat dat betreft kan ik de reacties van Quasi Modo heel goed begrijpen.

:twisted: 667 :twisted:

Gast

Re: rookverbod

Ongelezen bericht door Gast »

Van mij mag het! Doe ik niet moeilijk over. Ik rook zelf niet (meer), laat dat duidelijk zijn.
Ben jij een broer/zus van Q.M? Oh, dan lijkt dat zo! Twee druppels water!

667

Re: rookverbod

Ongelezen bericht door 667 »

Nee geen familie.

:twisted:

Gast

Re: rookverbod

Ongelezen bericht door Gast »

Voor mij ben jij absoluut familie,en wie weet ben je het zelf Q.M!!!!!!!!!!!!!!!

Inge van Leuven

Re: rookverbod

Ongelezen bericht door Inge van Leuven »

Wat mij altijd opvalt, dat mensen die roken heel vaak geen rekening houden met niet rokers. Vaak is het een kleine moeite om ergens anders even een sigaret te roken, terwijl als dat niet hoeft de niet rokers geen keus hebben, die moeten dan maar accepteren om in rokerige ruimten te zijn of werken enz.

Wij hebben ons al vele generaties aangepast aan de roker. Wat ben ik blij dat tegenwoordig de wet rekening met ons houdt. Mijn zuster die CARA patient is, kon een heleboel activiteiten niet doen. Na de tennis stond de kantine blauw van de rook, dus gezellig de kantine in om mee te kletsen, dat ging niet. Restaurants waren ook voor de rokers enz.

Gast

Re: rookverbod

Ongelezen bericht door Gast »

hier heb ik dus zo'n hekel aan dat alle rokers maar als hetzelfde bestempeld worden
nogmaals IK ROOK
en ik ben ook niet van plan om te stoppen
maar ik durf er mijn hand om te verwedden dat er nog nooit iemand last heeft gehad van mijn verslaving
lees dus: NOG NOOIT
ik rook dus alleen thuis en tijdens mijn wandelingen met mijn hond
ik woon zelfs alleen
en daarnaast heb ik wel een vriendje, maar die rookt zelf ook
wij hebben geen moeite om ons aan te passen aan andere mensen of aan niet rokers
wij hebben geen moeite met het verboden te roken in de sportkantine
wij roken lekker als we savonds moe maar voldaan op de bank zitten.

stop er nu maar eens mee dat AL die rokers zo fout bezig zijn
ik begin me er toch een beetje aan te ergeren

Gast

Re: rookverbod

Ongelezen bericht door Gast »

Wat grappig dat als mensen het met me eens zijn ze of zeggen dat ik het zelf ben of dat het familie is. Misschien is het wel gewoon waar wat ik beweer!
Alle rokers voelen zich overigens snel ernstig aangesproken. Als ik zo de reacties zie dan reageren ook rokers die geen overlast veroorzaken. Waarom reageren jullie dan? Toch ergens een legitimatie voor nodig? Geen enkele niet-roker heeft immers last van diegene die geen overlast veroorzaken. Logisch dat niet-rokers die klagen over wel-rokers klagen over diegene die wel overlast veroorzaken. Toch?
QM

Gast

Re: rookverbod

Ongelezen bericht door Gast »

waarom ik reageer
nou omdat hier gesproken word over rokers
en aangezien ik rook....
ben ik dan een roker of niet roker
ja ik rook dus ik ben een roker
en rokers houden kennelijk geen rekening met niet rokers
wat een waardeloze onzin
doe nou maar niet alsof je Quasi Modo bent

Quasi-Modo
Berichten: 243
Lid geworden op: 03 apr 2004 21:45

Re: rookverbod

Ongelezen bericht door Quasi-Modo »

Sorry, opeens niet meer ingelogged.
Je voelt je kennelijk wel aangesproken anders kan ik je reactie niet verklaren.
Waarschijnlijk niet zon 'nette' roker dan je zegt te zijn!?
QM

Gast

Re: rookverbod

Ongelezen bericht door Gast »

Q.M
Denk jij nu dat jij een net persoon ben????HA hA ha,Laat me niet lachen want jij bent de grootste asociale figuur die op deze aardbol rond looptEn dat moet dan een net persoon zijn.Het is om te gillen.Andere forums ben je nu ook al aan het bevuien .Maar ga door ik distansieee me er van.Dag aso!!!!!!!!!!!!!!

Quasi-Modo
Berichten: 243
Lid geworden op: 03 apr 2004 21:45

Re: rookverbod

Ongelezen bericht door Quasi-Modo »

Q.M
Denk jij nu dat jij een net persoon ben????HA hA ha,Laat me niet lachen want jij bent de grootste asociale figuur die op deze aardbol rond looptEn dat moet dan een net persoon zijn.Het is om te gillen.Andere forums ben je nu ook al aan het bevuien .Maar ga door ik distansieee me er van.Dag aso!!!!!!!!!!!!!!
Typische reactie van een verslaafde: op de man, niet feitelijk, asociaal!
Alleen medelijden is alweer op z'n plaats hier!
QM

Gast

Re: rookverbod

Ongelezen bericht door Gast »

Enkele suggesties om het roken nog wat meer te ontmoedigen

- Flink verzekerings eigen risico voor rokers
- Hogere verzekeringspremies voor rokers
- Aansprakelijkheidsverzekering TEGEN rokers
- Gevolgen roken helemaal uitsluiten van verzekeren
- Wachtlijst voor rokerskwalen
- Geen voorzieningen voor rokers op het werk (kost geld en gaat bovendien ten koste van de productiviteit)
- Rokers werken 1 uur per dag langer (om rooktijd te compenseren)
- Nog beter: roken alleen nog thuis toegestaan
- Roken verboden tot 18e jaar
- Prijs optrekken naar minstens 10 euro per pakje
- Verbod op import en export van tabakswaren
- Verbod op verkoop van tabakswaren behalve in tabakswinkels
- Verbod op alle tabaksreclame en sponsoring door tabaksmerken

En NEE rokers: door het betalen van die accijns verschaf je je geen recht om op kosten van de gemeenschap/ziektekosten verzekering naar de dokter te gaan, in het ziekenhuis te liggen en van je werk te verzuimen.
Accijns is puur om je te ontmoedigen te roken.

Punt
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 mei 2004 13:32

Re: rookverbod

Ongelezen bericht door Punt »

Houd je muil man, wij rokers gaan allemaal mooi op tijd de pijp uit. In tegenstelling tot die vervelende niet-rokers die nog 20 tot 30 non-productief door blijven leven en de gemeenschap veeeeeel meer kosten.
Met al die accijnzen zijn wij gewoon bezig om JOUW pensioen bij mekaar te paffen. Dat doen we allemaal uit liefde voor onze medemens. Maar we krijgen weer stank voor dank!


PS: voor de exacte berekening verwijs ik naar H. Jekkers (1997)

mvg
een tevreden roker

Gast

Re: rookverbod

Ongelezen bericht door Gast »

Houd je muil!!!!! Dit is dus weer eens een reactie van een op zijn pik getrapte roker :lol: :lol:
Roken mag van mij, moet je helemaal zelf weten als ik er maar geen last van heb.
Afgelopen zaterdag was het weer raak, stond ik voor rood om over te steken en wat denk je...........een roker voor mij blies weer heerlijk zijn rook uit en ik kreeg het vol in mijn gezicht.................
Dat is het soort roken waarvan ik zeg..............moet dit nu!
Een roker die rustig zijn sigaretje rookt waar niemand last van heeft.......PRIMA.
Enne................QM is geen aso in mijn ogen maar een mens dat eerlijk zijn mening verkondigd en dat mag!

Gesloten