LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Advies gevraagd mbt Rijnland ziekenhuis Leiderdorp

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Advies gevraagd mbt Rijnland ziekenhuis Leiderdorp

Ongelezen bericht door VioletPrue »

vogels schreef:
VioletPrue schreef:
jursan schreef:De status is nu zo dat huisarts gezien is. Huisarts heeft de papieren bekeken die mn moeder vanuit het Franse ziekenhuis mee gekregen heeft. Daaruit bleek duidelijk dat ze nog lang niet ontslagen had mogen worden. Lang verhaal kort... mn moeder wordt (nu wel) opgenomen in t Rijnland ziekenhuis op de quarantaine afdeling voor verdere behandeling. Waarom ze nu wel opgenomen wordt door t Rijnland? ik weet het niet! Wellicht heeft t ziekenhuis nu ingezien dat er een fout gemaakt is. Dan zijn ze in ieder geval groot genoeg om dit toe te geven en te handelen. Is ook wat voor te zeggen!

Hoewel ik soms verbaasd sta over enkele reacties, wil ik u allen hartelijk danken. Mn moeder ligt nu veilig in een ziekenhuis om behandeld te worden.
Ja kijk, als dat nu in de eerste post had gestaan.....dit verandert de boel!
Nu blijkt dus dat moeder wèl medisch gezien opgenomen had moeten worden, kan ik me uw boosheid zeker voorstellen.
Ik hoop dat u ook mijn reactie nu begrijpt, uw informatie was dus niet volledig.
Ja, dat was al duidelijk vanaf de openingspost!
Nee hoor, daar stond namelijk dat het ziekenhuis na onderzoek van bloed en röntgenfoto moeder ontslagen heeft.
Niet dat achteraf gebleken is, dat zij in quarantaine moest.
Dus niet zo lekker demonstratief gaan lopen schoppen Vogels.

jursan
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 mar 2013 21:33

Re: Advies gevraagd mbt Rijnland ziekenhuis Leiderdorp

Ongelezen bericht door jursan »

overigens ligt ze niet in quarantaine nu. Gewoon op een afdeling. Wel op een 1 pers. kamer maar de deuren staan gewoon open en je hoeft geen maatregelen te nemen om bij haar te komen. Verbaasde ons ook weer omdat ik hoorde dat dat anders zou gaan als je in t buitenland in een ziekenhuis gelegen hebt.

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Advies gevraagd mbt Rijnland ziekenhuis Leiderdorp

Ongelezen bericht door langste adem »

Beterschap aan je moeder, ik hoop dat ze snel opknapt.

asterix346
Berichten: 160
Lid geworden op: 22 jul 2012 11:41

Re: Advies gevraagd mbt Rijnland ziekenhuis Leiderdorp

Ongelezen bericht door asterix346 »

U schreef in uw eerste post:
jursan schreef:Vervolgens wordt mijn moeder vier uur na aankomst rond 12 uur 's nachts meegedeeld dat ze t ziekenhuis moet verlaten. Mijn moeder begrijpt het niet, raakt in paniek en verteld dat ze op dat uur nergens heen kan en dat ze nog geen 30 meter zelfstandig kan lopen. Ze halen het infuus uit haar arm en ze kan gaan. Ze geeft aan dat ze om 12 uur savonds niemand kan bellen en smeekt de verpleging en artsen letterlijk om een bed. De artsen geven aan dat mn moeder maar een hotel moet zoeken als ze niet bij familie terecht kan.
Waarom gaat uw moeder twee dagen later toch weer naar hetzelfde ziekenhuis?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Advies gevraagd mbt Rijnland ziekenhuis Leiderdorp

Ongelezen bericht door ciske »

asterix346 schreef: Waarom gaat uw moeder twee dagen later toch weer naar hetzelfde ziekenhuis?

Als je dit leest weet je dat.
Ze ligt nu in t ziekenhuis. Arts heeft excuses gemaakt aan mn moeder en wijt het aan miscommunicatie tussen sos dienst en ziekenhuis. (hij was niet goed geinformeerd door SOS dienst zegt hij)

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: Advies gevraagd mbt Rijnland ziekenhuis Leiderdorp

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Sorry hoor maar meneer/mevrouw was heel duidelijk in zijn OP, hij was gewoon overdonderd dat het zo gegaan was, en vroeg hier om hulp, Bijna iedereen viel gelijk over hem heen, dat het verhaal niet waar kon zijn en dat het niet normaal was dat hij er zelf niet was.

Voor mij was de OP meteen heel duidelijk, wat had hij nog meer moeten vertellen, dat ze een fout gemaakt hadden??? dat wist hij op dat moment nog niet (zeker) omdat de huisarts nog niet gezien was.Dat het medisch en ethisch onverantwoord was om zijn moeder op straat te zetten??? Ja dat vond hij zelf ook maar daar ging iedereen aan voorbij....

jursan
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 mar 2013 21:33

Re: Advies gevraagd mbt Rijnland ziekenhuis Leiderdorp

Ongelezen bericht door jursan »

Dank je Leojes30, Ik vroeg inderdaad om hulp en advies. Ik ken t radar forum niet echt, ik dacht alleen dat het een goed consumentenforum was waar ik goed advies zou kunnen krijgen. Ik was inderdaad op dat moment overdonderd en wilde weten waar ik me moest melden (behalve bij t ziekenhuis dan).

Het verbaasde mij dat veel reacties niet ingingen op mn vraag maar direct hun mening over mij klaar hebben, alsof ze ook maar enig zicht hadden in mijn situatie op dat moment. Ik realiseerde me echter snel dat dat soort reacties nu eenmaal inherent zijn aan een forum. Zegt veel over die mensen vind ik persoonlijk.

Gelukkig waren er een aantal reacties waar ik wat aan had. Bedankt daarvoor. Ik heb me ook al gemeld bij de instanties en media want ik vind echt dat dit bekend moet worden en daardoor niet meer mag gebeuren bij andere mensen. Dat er mensen waren die dachten dat het verhaal nep is, sterkte mij alleen maar om er werk van te maken.

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: Advies gevraagd mbt Rijnland ziekenhuis Leiderdorp

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Ik zie nu het artikel in de krant goed gedaan!!!

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... ezet.dhtml

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Advies gevraagd mbt Rijnland ziekenhuis Leiderdorp

Ongelezen bericht door puma73 »

Storm in een glas water.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Advies gevraagd mbt Rijnland ziekenhuis Leiderdorp

Ongelezen bericht door Jolijn »

jursan schreef: Dat er mensen waren die dachten dat het verhaal nep is, sterkte mij alleen maar om er werk van te maken.
Natuurlijk!

De patiënt keerde later weer terug naar het ziekenhuis, met koorts door een infectie.

En hoe zou dat nu gekomen (of verergerd) zijn? Onwillekeurig krijg je toch het idee dat gesleep 's nachts geen goed gedaan heeft aan de lichamelijke situatie.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Advies gevraagd mbt Rijnland ziekenhuis Leiderdorp

Ongelezen bericht door ciske »

puma73 schreef:Storm in een glas water.

puma73, een artikel in de krant horen ze altijd beide kanten.

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: Advies gevraagd mbt Rijnland ziekenhuis Leiderdorp

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Hoezo storm in glas water?? Dat snap ik niet helemaal, deze mw had een zware Hersensbloeding gehad, had papieren bij dat ze opgenomen moest worden en is op straat gezet, de krant vind het in ieder geval de moeite op de publiceren.

Wat is dan die storm?? Dat meneer heel boos is??, dat ie overdrijft?? Dat ie hier een topic heeft aangemaakt op zoek naar hulp??

En idd Jolijn, Koorts en infectie, mw heeft lange tijd in Frankrijk in ziekenhuis gelegen, daarna Ambulance rit, en dan ineens op straat.........

asterix346
Berichten: 160
Lid geworden op: 22 jul 2012 11:41

Re: Advies gevraagd mbt Rijnland ziekenhuis Leiderdorp

Ongelezen bericht door asterix346 »

jursan schreef:Dat er mensen waren die dachten dat het verhaal nep is, sterkte mij alleen maar om er werk van te maken.
Ik vond het verhaal blijkbaar ten onrechte niet geloofwaardig. Excuus daarvoor. Toch nog een vraag. Wist het ziekenhuis dat er een patient zou komen met een ambulance uit Frankrijk en was er met het ziekenhuis afgestemd welke behandeling (opname) nodig zou zijn?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Advies gevraagd mbt Rijnland ziekenhuis Leiderdorp

Ongelezen bericht door Chocomelk »

vogels schreef:Zie dat de Telegraaf het artikel ook al geplaatst heeft! Mooi zo.
Heel goed, zulke berichten mogen van mij heel goed in de media terecht komen.

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: Advies gevraagd mbt Rijnland ziekenhuis Leiderdorp

Ongelezen bericht door Leojes30 »

asterix346 schreef:Ik vond het verhaal blijkbaar ten onrechte niet geloofwaardig. Excuus daarvoor
[/quote]

Kijk dat is nou een nette volwassen reactie, heel jammer dat jij de enige bent.....

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Advies gevraagd mbt Rijnland ziekenhuis Leiderdorp

Ongelezen bericht door puma73 »

Leojes30 schreef:Hoezo storm in glas water?? Dat snap ik niet helemaal, deze mw had een zware Hersensbloeding gehad, had papieren bij dat ze opgenomen moest worden en is op straat gezet, de krant vind het in ieder geval de moeite op de publiceren.

Wat is dan die storm?? Dat meneer heel boos is??, dat ie overdrijft?? Dat ie hier een topic heeft aangemaakt op zoek naar hulp??

En idd Jolijn, Koorts en infectie, mw heeft lange tijd in Frankrijk in ziekenhuis gelegen, daarna Ambulance rit, en dan ineens op straat.........
Als meneer de moeite had genomen om zijn neus te laten zien of op z'n minst te informeren hoe het met moeder was had deze situatie waarschijnlijk niet onstaan.

Een hoop heisa maken, maar op het moment dat het nodig was, was er niemand.
Wel een vingertje opheffen richting ziekenhuis, maar zelf niet de hand in eigen boezem steken.

Dit is mijn laatster bijdrage aan dit wazige en zeer warrig bericht dat aan alle kanten rammelt qua inhoud.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Advies gevraagd mbt Rijnland ziekenhuis Leiderdorp

Ongelezen bericht door puma73 »

Je mist duidelijk de essentie van het verhaal, nl. dat zijn moeder door een verkeerde diagnose naar huis werd gestuurd!

Ik begrijp, dat jij niet gaat klagen als je partner/kind/ouder het slachtoffer wordt van een medische misser / verkeerde diagnose. Ook goed.vogels
Ik zal zeker klagen als dit gebeurt.
Maar boven alles zal ik aanwezig zijn als dit met mijn moeder zou zijn. Ik zou persoonlijk aanwezig zijn als dit mijn moeder gebeurde en me niet laten leiden door wat het ziekenhuis zegt.

Dat TS klaagt is een ding. Laat TS ook eens zelf de hand ion eigen boezem steken ip.v. slappe verhaaltjes in de krant plaatsen en hier zielig doen over zijn moeder.

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: Advies gevraagd mbt Rijnland ziekenhuis Leiderdorp

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Sorry hoor maar als duidelijk met mij besproken is dat moeder gelijk in quarantaine moet bij aankomst en dat het geen zin heeft om midden in de nacht naar ziekenhuis te komen , zou ik dat ook niet doen.

Wel zou ik zeker zorgen dat ik telefonisch bereikbaar was en dat zowel Franse als NL ZKH en de SOS alarmcentrale mijn nummer had, en wie weet heeft TS dat gewoon gedaan, WIJ WETEN DAT NIET.

TS is gewoon s'morgens totaal verrast dat het zo gegaan is en heeft toen een topic aangemaakt om te kijken of iemand weet bij welke instanties hij dit moet melden om in de toekomst dit voor ANDERE mensen te voorkomen.

En blijkbaar vinden meerdere kranten dit zo kwalijk dat ze het publiceren

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Advies gevraagd mbt Rijnland ziekenhuis Leiderdorp

Ongelezen bericht door tenormin »

vogels schreef:Zie dat de Telegraaf het artikel ook al geplaatst heeft! Mooi zo.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2136 ... ezet_.html

leest wat makkelijker :mrgreen:

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Advies gevraagd mbt Rijnland ziekenhuis Leiderdorp

Ongelezen bericht door Jolijn »

puma73 schreef:
Je mist duidelijk de essentie van het verhaal, nl. dat zijn moeder door een verkeerde diagnose naar huis werd gestuurd!

Ik begrijp, dat jij niet gaat klagen als je partner/kind/ouder het slachtoffer wordt van een medische misser / verkeerde diagnose. Ook goed.vogels
Ik zal zeker klagen als dit gebeurt.
Maar boven alles zal ik aanwezig zijn als dit met mijn moeder zou zijn. Ik zou persoonlijk aanwezig zijn als dit mijn moeder gebeurde en me niet laten leiden door wat het ziekenhuis zegt.

Dat TS klaagt is een ding. Laat TS ook eens zelf de hand ion eigen boezem steken ip.v. slappe verhaaltjes in de krant plaatsen en hier zielig doen over zijn moeder.
Dat zou dus betekenen dat (als er geen naasten op dat moment bij zijn) je zonder meer overgeleverd bent aan het ziekenhuis?
Dat begeleidende papieren er niet toe doen?
Jij zou je niet laten leiden door het ziekenhuis? Hoe zou je een opname kunnen eisen dan?

Gesloten