LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zoontje besneden dikke rekening

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
bouwvakker
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 aug 2009 16:36

Zoontje besneden dikke rekening

Ongelezen bericht door bouwvakker »

Ons zoontje is nu 6,en is op 3 jarige leeftijd voor de helft besneden.
Dit moest na enkele onderzoeken,want hij had een speldegaatje,als hij ging plassen onstond er een grote ballon op zn voorhuid,het plas kon er niet uit.
Niet durven plassen,ontstekingen schreeuwen als een varken van de pijn.enz enz
Zalf had geen nut zeiden ze bij de huisarts en in het ziekenhuis.
Dit is langer als 3 jaar geleden.
Tot er gister een rekening op de deurmat viel van 1243,65 van het Antonius ziekenhuis uit sneek.
Heb vandaag gelijk dag vrij genomen en persoonlijk bij zorgverzekeraar geweest,die dit uit gaan zoeken,want die vonden het vreemd een rekening van drie jaar oud.
Ik denk dat de rekening nog van mijn zoontje is,want verder zou ik niet weten waar het voor is,want stond verder niets in.
Stond zelfs op 1 AANMANING met koeieletters,vreemd hoor
Het enigste wat er toen gebeurd is dat ze er een klein randje hebben afgesneden en toen kon hij gelijk weer naar huis,dus waar die torenhoge rekening vandaan komt???
Zou niet weten waar ik het vandaan moet halen,heb net van 2010 aan de belasting met hoop pijn en moeite 2000 euro terug kunnen betalen,en bleek mn werkgever foutje gemaakt te hebben met mn papadag(waardoor je al 20 % salaris inlevert)dus dat was ook even 850 minder deze maand,dus practisch geen salaris.Zucht en tot overmaat van ramp kan ik ook bij garage langs met auto morgen,maar die ga ik maar afbellen,wacht tot mijn vakantiegeld in juli komt,dan maar half jaar zonder remmen :oops:
Vind het ongelooflijk ben goed verzekerd bij avero Achmea,ik wacht het af zal uitgezocht worden,dus houd jullie op de hoogte.Wat een leuke afsluiter dit jaar,inplaats van 14 uur per dag werken moet ik 20 maken.In dit land plukken ze van een kikker nog veren

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Zoontje besneden dikke rekening

Ongelezen bericht door dhc »

Heeft u al gecheckt of het rekeningnummer overeenkomt met dat van het ziekenhuis? Als ik naar het te vorderen bedrag kijk dan bekruipt mij het gevoel dat u wordt opgelicht....
Het klopt dat zorgkosten nog lang opeisbaar zijn, maar drie jaar lijkt me wel erg overdreven.
Wat was de reactie van het ziekenhuis?

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Zoontje besneden dikke rekening

Ongelezen bericht door eleven »

FF opgezocht:
Elke besnijdenis kost ongeveer 1.100 euro. In werkelijkheid kost een man die op de poli wordt besneden en meteen naar huis kan veel minder dan een kind dat onder narcose gaat en een nacht in het ziekenhuis blijft. Maar de prijs is gemiddeld om het eenvoudig te houden.

http://www.nrc.nl/nieuws/2013/09/04/bes ... r-vergoed/
dhc schreef:Heeft u al gecheckt of het rekeningnummer overeenkomt met dat van het ziekenhuis? Als ik naar het te vorderen bedrag kijk dan bekruipt mij het gevoel dat u wordt opgelicht....
Het klopt dat zorgkosten nog lang opeisbaar zijn, maar drie jaar lijkt me wel erg overdreven.
Wat was de reactie van het ziekenhuis?
Naar het ziekenhuis was voor mij de eerste stap geweest, om te controleren, wat dhc schrijft.

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: Zoontje besneden dikke rekening

Ongelezen bericht door weetnietveel »

Dhc een besnijdenis in een ziekenhuis kan echt rond de €1200,- kosten. Is een tijdje geleden nog een uitzending over geweest.

Achmea was ook één van de zorgverzekeraars die dit niet in de aanvullende verzekering had opgenomen. Vanaf 1 jan. 2014 gaan ze dat wel doen.

Maar er zijn veel medisch noodzakelijke besnijdenissen toch vergoed vanuit de basisverzekering. Het ziekenhuis gebruikten dan een andere code.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Zoontje besneden dikke rekening

Ongelezen bericht door vroem »

eea moet wel beoordeeld worden naar de regels van 2010.
(of u zo goed verzekerd bent als u denkt bij Achmea? lees de laatste berichten eens daarover, maar dat terzijde).

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Zoontje besneden dikke rekening

Ongelezen bericht door 16again »

vroem schreef:eea moet wel beoordeeld worden naar de regels van 2010.
Gold in 2010 dan niet dat medisch noodzakelijke ingrepen vergoed dienen te worden?

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Zoontje besneden dikke rekening

Ongelezen bericht door vroem »

Zeg ik dat dan?

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Zoontje besneden dikke rekening

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Ik weet dat onlangs in het nieuws is geweest dat besnijdenis, ook medisch noodzakelijk, niet meer in de basisverzekering zit. Maar of het ook al in 2010 niet meer in de basisverzekering zat ?
Dat moet u gewoon nakijken in de polisvoorwaarden van2010,2011, 2012 en 2013 en via googelen. Misschien is ergens te vinden wanneer het uit de basisverzekering is gehaald.

PS controleer het BSN op de rekening : van zoontje?

bouwvakker
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 aug 2009 16:36

Re: Zoontje besneden dikke rekening

Ongelezen bericht door bouwvakker »

Volgens mn zorgverzekering avero achmea is de rekening opgelost pppfft gelukkig maar.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Zoontje besneden dikke rekening

Ongelezen bericht door eleven »

bouwvakker schreef:Volgens mn zorgverzekering avero achmea is de rekening opgelost pppfft gelukkig maar.
Fijn bericht.
Wat was dan mis gelopen?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Zoontje besneden dikke rekening

Ongelezen bericht door tenormin »

@bouwvakker, mogen we nog weten hoe het is opgelost? Foute code o.i.d.? Of andere voorwaarden van 2010 verkeerd gedaan en die van 2013 berekend?

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: Zoontje besneden dikke rekening

Ongelezen bericht door Josephien12 »

tenormin schreef:@bouwvakker, mogen we nog weten hoe het is opgelost? Foute code o.i.d.? Of andere voorwaarden van 2010 verkeerd gedaan en die van 2013 berekend?
Waarom wil je dat weten. Er gaat zo veel fout bij de zorgverzekeringen en voor de toekomst wordt besnijdenis (gelukkig) niet meer vergoedt.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Zoontje besneden dikke rekening

Ongelezen bericht door tenormin »

Waarom wil je dat weten. Er gaat zo veel fout bij de zorgverzekeringen en voor de toekomst wordt besnijdenis (gelukkig) niet meer vergoedt.
Meestal, als een vraag is gesteld en het probleem is opgelost, schrijft de TS waar iets was/is fout gegaan. Dat zou dan "een tip" kunnen zijn waar anderen weer iets aan hebben.

bouwvakker
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 aug 2009 16:36

Re: Zoontje besneden dikke rekening

Ongelezen bericht door bouwvakker »

Ik heb geen idee hoe het op gelost is.
kreeg alleen een brief dat het opgelost was..
gelukkig maar.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Zoontje besneden dikke rekening

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Josephien12 schreef:en voor de toekomst wordt besnijdenis (gelukkig) niet meer vergoedt.
Nou, gelukkig! Je zoon zal maar exact hetzelfde hebben als de zoon van TS en je krijgt de boel niet vergoed. Wat is daar precies "gelukkig" aan?

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Zoontje besneden dikke rekening

Ongelezen bericht door VioletPrue »

En bouwvakker, snel die remmen laten maken, ik neem aan dat er gereden wordt in de auto. Nu krap zitten is erger dan een gezinslid moeten begraven. Of een ander doodrijden.

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: Zoontje besneden dikke rekening

Ongelezen bericht door Josephien12 »

VioletPrue schreef:
Josephien12 schreef:en voor de toekomst wordt besnijdenis (gelukkig) niet meer vergoedt.
Nou, gelukkig! Je zoon zal maar exact hetzelfde hebben als de zoon van TS en je krijgt de boel niet vergoed. Wat is daar precies "gelukkig" aan?
Het probleem is dat welke besnijdenis dan ook altijd een zogenaamde medische indicatie is terwijl de echte reden een godsdienstige is. Daar wens ik niet aan mee te betalen.
Kinderen vanwege godsdienstige redenen besnijden vind ik een criminele daad waar artsen niet aan mee zouden moeten willen werken.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Zoontje besneden dikke rekening

Ongelezen bericht door olaf79 »

Josephien12 schreef:Het probleem is dat welke besnijdenis dan ook altijd een zogenaamde medische indicatie is terwijl de echte reden een godsdienstige is. Daar wens ik niet aan mee te betalen.
Kinderen vanwege godsdienstige redenen besnijden vind ik een criminele daad waar artsen niet aan mee zouden moeten willen werken.
Uberhaupt enig idee waar je over spreekt. In de VS worden zowat alle jongens besneden Godsdienstig of niet en geloof me dat hele kleine stukje huid kun je missen als kiespijn
(uiteraard kan jij daar niet over oordelen als vrouw)

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Zoontje besneden dikke rekening

Ongelezen bericht door tenormin »

olaf79 schreef:
Josephien12 schreef:Het probleem is dat welke besnijdenis dan ook altijd een zogenaamde medische indicatie is terwijl de echte reden een godsdienstige is. Daar wens ik niet aan mee te betalen.
Kinderen vanwege godsdienstige redenen besnijden vind ik een criminele daad waar artsen niet aan mee zouden moeten willen werken.
Uberhaupt enig idee waar je over spreekt. In de VS worden zowat alle jongens besneden Godsdienstig of niet en geloof me dat hele kleine stukje huid kun je missen als kiespijn
(uiteraard kan jij daar niet over oordelen als vrouw)
Helemaal met je eens, olaf (ook al ben ik een vrouw). Moest bij mijn man ook gebeuren, gewoon vergoed uiteraard. Blanke man hé, ff voor de duidelijkheid.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Zoontje besneden dikke rekening

Ongelezen bericht door olaf79 »

De voordelen van een besnijdenis voor de gezondheid van een baby wegen op tegen de risico's van de operatie. Dat stelt de Amerikaanse Academie van Kinderartsen, de AAP. De gerenommeerde artsenvereniging gaat nog niet zo ver dat ze een algemene aanbeveling doet om jongetjes meteen na hun geboorte te laten besnijden: dat blijft een zaak voor de ouders.

Volgens de artsen is er wetenschappelijk bewijs dat door besnijdenis de kans op infectie aan de urinewegen vermindert. Ook neemt het risico op kanker aan de penis en het oplopen van seksueel overdraagbare aandoeningen, waaronder hiv, af.

bron: klik hier

Gesloten