LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] GGZ Rivierduinen

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Kanselaar
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 apr 2014 09:37

GGZ Rivierduinen

Ongelezen bericht door Kanselaar »

Ik wil op grond van de door mij opgane uiterst teleurstellene ervaring waarschuwen voor GGZ Rivierduinen. Vanwege depressieve klachten was ik door mijn huisarts doorverwijzen naar GGZ. Ik had de hoop toen een vorm van hulpverlening te mogen ontvangen. De werkelijkheid was geheel anders. Na verwijzing moest ik eerst lang wachten op een oproep van GGZ. Na een maand kreeg ik een afspraak voor een telefonische intake voor weer een maand later. Toen moest ik weer wachten. na weer geruime tijd later een oproep voor nu een intake in persoon. Dit was een kort oppervlakkig gesprekje met een psycholoog. Vervolgens weer lang wachten op een oproep voor de psychiater. Hier een nog korter onderhoud weer een tijd later. Het lukte me vervolgens niet een vervolgafspraak te maken.
Ik heb hierover een klacht ingediend met het hoofd van het kantoor. Dit is niet inhoudelijk behandeld. Een externe klachtenprocedure bestaat niet. Nu volgt het meest bizarre: Voor deze minimale inzet factureert men wel ruim € 900,-- bij de zorgverzekeraar die dit ook nog betaald ook. Men factureert dit als ziekenhuisopname. Ik kan dit niet anders zien als fraude.
Volgens mij kunnen GGZ instellingen beter opgeheven worden. De zorg kan beter worden verleend door zelfstandig gevestigde hulpverleners of evt normale ziekenhuizen voor de ernstige gevallen. De patient wordt dan gezien als klant en wordt niet als melkkoe behandeld maar als een welkome klant. De verspilling van veel geld door GGZ verdwijnt evenals de hooghartige bejegening van GGZ van zijn patienten.

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: GGZ Rivierduinen

Ongelezen bericht door langste adem »

Dus je hebt 2 maanden moeten wachten op een telefonisch intakegesprek bij de GGZ. Toen weer na geruime tijd een vluchtig gesprekje gehad met de psycholoog, toen weer lang moeten wachten op een vluchtig gesprekje met de psychiater, en daarna heb je geen vervolgafspraak meer kunnen maken. Vat ik het zo goed samen ?

Ik ken de wereld van de GGZ instellingen niet,en dus ook de gangbare kosten niet, maar €900 voor dit alles klinkt me inderdaad wel heel veel voor wat je beschrijft. Vandaar die dure zorgverzekeringen tegenwoordig.
En afgezien van de absurd hoge kosten vind ik het bijzonder kwalijk dat ze depressieve mensen zolang laten doormodderen. Er hadden rampzalige dingen kunnen gebeuren. Kijk maar op :
http://www.omroepwest.nl/nieuws/27-11-2 ... oedermoord

Fabienne77
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jun 2015 12:01

Re: GGZ Rivierduinen

Ongelezen bericht door Fabienne77 »

Ik heb een vergelijkbare situatie aan de hand bij GGZ Rivierduinen. Geen behandeling maar wel hoge kosten voor intake.
GGZ Rivierduinen heeft wel een onafhankelijke klachtencommissie, te vinden op hun site. Mijn klacht is daar in behandeling, ik raad het jou ook aan te doen! Misschien krijgen we ons geld noet terug maar worden we wel gehoord.

meave
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 jan 2012 14:15

Re: GGZ Rivierduinen

Ongelezen bericht door meave »

Ik heb juist heel goede ervaringen met GGZ rivierduinen, locatie CEU. Prima psychologen en therapeuten. Ben erg blij met hun hulpverlenign geweest!

Gesloten