LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Last van knieën: huisarts met vakantie dus wachten

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Last van knieën: huisarts met vakantie dus wachten

Ongelezen bericht door gezondheid »

Kan lastig door de knieën gaan. Ik wilde een afspraak met de huisarts maken. Op het bandje hoorde ik dat de huisarts met vakantie is. Gebeld met de vervangende huisarts. Maar die wil geen afspraak maken. Alleen voor spoed gevallen kan ik daar terecht.

Mag dit? Ik denk dat je er beter eerder bij kunt zijn dan hier nog mee rond te blijven lopen?
Laatst gewijzigd door gezondheid op 23 jul 2016 00:14, 1 keer totaal gewijzigd.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Last van knieën: huisarts met vakantie dus wachten

Ongelezen bericht door crazyme »

Dat kan echt wel een paar weekjes wachten toch ? De dokter vindt dat kennelijk ook.

Dan kan hij zijn tijd effectief gebruiken voor dringende problemen.

Hij doet nu twee praktijken tegelijk dus moet wel filteren.

Vraag eens bij een goede drogist of apotheek of ze een smeerseltje hebben?

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Last van knieën: huisarts met vakantie dus wachten

Ongelezen bericht door Brahms »

Eerst altijd 3 a 4 weekjes aanzien bij dit soort klachten. Dit soort "gezondheids" klachten gaat meestal van zelf weer over, zeker als het problleem bij beide knieën tegelijk optreed. Meestal wat verdraaid of wat overbelast.
Is het na enkele weken nog niet over, op je gemak eens de huisarts bellen. Die zal dan wel terugzijn van vakantie......

Mucha

Re: Last van knieën: huisarts met vakantie dus wachten

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Last van knieën: huisarts met vakantie dus wachten

Ongelezen bericht door kokka »

wat een onzin! als jij toch denk dat je gezien moet worden door de dokter dan is dat toch gewoon zo! ik zou dus gewoon zeggen dat het een spoedgeval is.
mij hebben ze wel eens voor de deur laten staan om 3 minuten over 5 met een kind in mn armen die een gapend gat in zn lip had, twee tanden afgebroken, bloed gutste eruit.
" nee hoor meneer vanaf vijf uur moet je naar de centrale post" dan vinden ze het gek dat mensen boos worden.

mh73

Re: Last van knieën: huisarts met vakantie dus wachten

Ongelezen bericht door mh73 »

Ik kan al jaren lastig door de knieën gaan. Dus ik buk. Doe lage klusjes in tuin en huis op zo'n kinderkrukje van de Ikea. Mijn buurvrouw heeft dat ook trouwens.
Ben ermee naar de huisarts geweest, doorgestuurd naar de orthopeed. Conclusie: lichte knieslijtage. Doen ze niets aan.

En het is zeker geen spoed.

Mranoniem
Berichten: 33
Lid geworden op: 10 mei 2016 12:30

Re: Last van knieën: huisarts met vakantie dus wachten

Ongelezen bericht door Mranoniem »

Dan ga je naar een andere huisarts voor deze keer.
Ik zie hier het probleem niet

Desnoods kun je nog je eigen medische gegevens opvragen bij de vervangende huisarts om die mee te nemen naar de nieuwe tijdelijke huisarts mocht hij hier om vragen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Last van knieën: huisarts met vakantie dus wachten

Ongelezen bericht door moederslink »

mh73 schreef:.....Ben ermee naar de huisarts geweest, doorgestuurd naar de orthopeed. Conclusie: lichte knieslijtage. Doen ze niets aan.
En het is zeker geen spoed.
Zo te lezen denk ik ook aan artrose en dat komt niet spontaan vd ene op de andere dag opzetten. Vervelend is het natuurlijk wel,maar i.d.d geen spoed.
Vroeg of laat zal de orthopeed misschien besluiten een kunstknie te plaatsen ( als het al artrose is natuurlijk :wink: )
Bij overbelasting wil een ice-pack nog wel eens helpen en rust....

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Last van knieën: huisarts met vakantie dus wachten

Ongelezen bericht door gezondheid »

Mijn tante werd afgescheept door haar huisarts, zij is in de 80 terwijl ze uitgedroogd was. Zij kon niet langskomen. Het werk gaat nu minder doordat de knieën niet goed zijn.

Is spoed alleen bij levensbedreigende situaties? Of kan het ook zo zijn dat als je er mee langer doorloopt er schade ontstaat?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Last van knieën: huisarts met vakantie dus wachten

Ongelezen bericht door moederslink »

Ja waardeloos voor tante , maar das echt een ander verhaal. :roll:
Laatst gewijzigd door moederslink op 22 jul 2016 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Last van knieën: huisarts met vakantie dus wachten

Ongelezen bericht door sjohie »

gezondheid schreef:Kan lastig door de knieën gaan. Ik wilde een afspraak met de huisarts maken. Op het bandje hoorde ik dat de huisarts met vakantie is. Gebeld met de vervangende huisarts. Maar die wil geen afspraak maken. Alleen voor spoed gevallen kan ik daar terecht.

Mag dit? Ik denk dat je er beter eerder bij kunt zijn dan hier nog mee rond te blijven lopen?
Huisartsen kunnen, nee moeten, inderdaad prioriteren. Je belt niet met de lokale snackbar, maar met een huisarts, en daar wordt je te woord gestaan door een assistente, die hiervoor getraind is, én zo te lezen de huisarts zelf. Als die op basis van jouw informatie inschatten dat het geen spoed is, is dat het volgens mij, wat users er hier ook van vinden.

Als je vindt dat het spoed is bel je daarvoor, en als ze dan nog niks willen, ga je er mee naar de SEH van het dichtstbijzijnde ziekenhuis. Gezien het feit dat de huisarts het geen spoed vindt, kan het zo zijn dat je daar ook niet verder komt, en een klap eigen risico opsoupeert, maar of het dat waard is, kan jij beter inschatten.

Je moeder heeft hier verder niks mee te maken.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Last van knieën: huisarts met vakantie dus wachten

Ongelezen bericht door moederslink »

gezondheid schreef:Kan lastig door de knieën gaan. Ik wilde een afspraak met de huisarts maken. Op het bandje hoorde ik dat de huisarts met vakantie is. Gebeld met de vervangende huisarts. Maar die wil geen afspraak maken. Alleen voor spoed gevallen kan ik daar terecht.
Mag dit? Ik denk dat je er beter eerder bij kunt zijn dan hier nog mee rond te blijven lopen?
Zoals gezegd: als het artrose is dan is dit niet vd ene op de andere dag ontstaan en maken 1-2 weken ook niks meer uit.
Is het overbelasting ? Dan helpt een ice-pack en/of rust.
Of ben je er keihard op gevallen of zo?
Wat denk je zelf dan wat het is dan? En waarom denk je aan spoed ? En wanneer komt je eigen HA weer terug?
En wat @sjohie zegt: bij geen spoed kost je dit ER.... :(
sjohie schreef:Je moeder heeft hier verder niks mee te maken.
tante , sjohie :P

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Last van knieën: huisarts met vakantie dus wachten

Ongelezen bericht door moederslink »

gezondheid schreef:......Is spoed alleen bij levensbedreigende situaties? Of kan het ook zo zijn dat als je er mee langer doorloopt er schade ontstaat?
Nou __levensbedreigend___tja , dan rukt er wel een ambulance uit lijkt mij zo. Denk aan plotselinge hartklachten , benauwdheid, bewusteloosheid, een hypo ( diabetici ) , aanrijding etc etc .
Spoed is bv een gat in je hoofd door een val of een valpartij met mogelijk gebroken botten . Dat soort dingen.
Als je het niet vertrouwt ga dan n.d SEH joh, maar dat kost je ER .... :(
Sterkte met de knibbel.....

mh73

Re: Last van knieën: huisarts met vakantie dus wachten

Ongelezen bericht door mh73 »

Spoed is niet alleen levensbedreigende situaties natuurlijk. Het gaat om ziektes en verwondingen die meteen behandeling behoeven. Een gebroken arm bijvoorbeeld, een keel- of blaasonsteking, wonden die gehecht of geplakt moeten worden.
Bij levensbedreigende zaken adviseer ik 112 te bellen.
Laatst gewijzigd door mh73 op 22 jul 2016 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Last van knieën: huisarts met vakantie dus wachten

Ongelezen bericht door witte angora »

Of het is gewoon dat je een beetje ouder wordt. Dan gaat alles wat minder soepel. Tip: doe eens een paar weken mee met Nederland in Beweging. Kijk eens of dat helpt.

Zo ja: daarmee door blijven gaan.
Zo nee: daar even goed mee door blijven gaan en de huisarts vertellen wat je er al zelf aan gedaan hebt. Een 'diagnose' is vaak een kwestie van het uitsluiten van zoveel mogelijk mogelijkheden. Als extra oefeningen/bewegingen niet helpen, dan moet er iets anders zijn. Of dan is er een intensiever iets nodig.

Mucha

Re: Last van knieën: huisarts met vakantie dus wachten

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Last van knieën: huisarts met vakantie dus wachten

Ongelezen bericht door ciske »

kokka schreef:wat een onzin! als jij toch denk dat je gezien moet worden door de dokter dan is dat toch gewoon zo! ik zou dus gewoon zeggen dat het een spoedgeval is.
mij hebben ze wel eens voor de deur laten staan om 3 minuten over 5 met een kind in mn armen die een gapend gat in zn lip had, twee tanden afgebroken, bloed gutste eruit.
" nee hoor meneer vanaf vijf uur moet je naar de centrale post" dan vinden ze het gek dat mensen boos worden.

Mee eens, TS kan ook zeggen dat hij/zij veel pijn heeft. Trouwens is wel zo netjes als er een plaatsvervanger zit.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Last van knieën: huisarts met vakantie dus wachten

Ongelezen bericht door vroem »

kokka schreef:wat een onzin! als jij toch denk dat je gezien moet worden door de dokter dan is dat toch gewoon zo! ik zou dus gewoon zeggen dat het een spoedgeval is.
mij hebben ze wel eens voor de deur laten staan om 3 minuten over 5 met een kind in mn armen die een gapend gat in zn lip had, twee tanden afgebroken, bloed gutste eruit.
" nee hoor meneer vanaf vijf uur moet je naar de centrale post" dan vinden ze het gek dat mensen boos worden.
Dat was neem ik aan bij een tandarts? Wanneer de arts er nog was vind ik het laakbaar dat niet geholpen is gezien het soort probleem.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Last van knieën: huisarts met vakantie dus wachten

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Brahms schreef:Ja, maar het is altijd de bedoeling van onze Gezondheid dat het een lang topic gaat worden "over niets".
De tante zal daar wel onderdeel van zijn......

Dus Gezondheid moet een keuze maken, de problemen met de knieetjes is spoed, bel 112
Het is geen zaak van leven en dood, wacht even totdat de dokter terug is en maak een afspraak.
Koop ondertussen bij de supermarkt of drogist een warme spierenbalsem, dat verlicht de problemen.

Denk dat zo alles wel gezegd is over dit onderwerp :D
Mocht Gezondheid het consult aan de doktor met ons willen delen, we vernemen wel..........
-Het bericht van de auteur is naar uw oordeel onzinnig.
-De berichter plaatst naar uw oordeel veel te veel berichten op dit forum.
-Dat geeft u het volste recht -naar uw oordeel- om sarcastisch en cynisch te reageren.

Dit lijkt me een goede samenvatting.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Last van knieën: huisarts met vakantie dus wachten

Ongelezen bericht door Brahms »

ciske schreef:........TS kan ook zeggen dat hij/zij veel pijn heeft.........
Maar dat heeft TS helemaal niet !

Je kan er natuurlijk van alles bijverzinnen om toch als spoed te worden aangemerkt, als huisarts zou ik je dan meteen verwijderen uit de praktijk ! Wat een vreemde manier van denken toch weer. Men moet begrijpen dat echt spoedeisende hulp beperkt beschikbaar is, en dit respecteren.

Gesloten