LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Last van knieën: huisarts met vakantie dus wachten

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Mucha

Re: Last van knieën: huisarts met vakantie dus wachten

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Last van knieën: huisarts met vakantie dus wachten

Ongelezen bericht door gezondheid »

8 augustus is de huisarts er weer. Voorheen kon ik wel bij de huisarts terecht in vakanties. En nee, belde niet op zondag 3 uur.

Knieën maken een knakkend geluid.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Last van knieën: huisarts met vakantie dus wachten

Ongelezen bericht door witte angora »

Zonder een diagnose te stellen, heb ik hier wat leesvoer voor je. Het geeft wat meer inzicht in wat er kan zijn. Het kan onschuldig zijn, maar het kan ook zijn dat er verder onderzoek nodig is. Een spoedgeval is het zeker niet, want er zal weinig tot niets aan te doen zijn. Wat ik je dus wel kan adviseren is wat ik eerder gedaan heb: zorg dat je in beweging komt/ blijft. Probeer overgewicht te voorkomen/te verminderen, want overgewicht belast de knie nog meer.

http://wetenschap.infonu.nl/anatomie/15 ... rlijk.html
https://www.ocon.nl/krakende-of-knakkende-knie

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Last van knieën: huisarts met vakantie dus wachten

Ongelezen bericht door witte angora »

Overigens: wat je ook kunt doen is even langs de fysiotherapeut gaan. Vaak kan dat zonder verwijzing, maar dat moet je even met de praktijk bespreken hoe dat precies zit. Kosten kun je, voor zover ik weet, van de belasting aftrekken, dus ook als je daar niet voor verzekerd bent, uiteindelijk hoef je niet het volle pond te betalen.

Zomer1
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 jul 2016 16:47

Re: Last van knieën: huisarts met vakantie dus wachten

Ongelezen bericht door Zomer1 »

gezondheid schreef:8 augustus is de huisarts er weer. Voorheen kon ik wel bij de huisarts terecht in vakanties. En nee, belde niet op zondag 3 uur.

Knieën maken een knakkend geluid.
Dus vroeger kon je wel bij deze HA terecht en nu niet meer.
Hij is toch de plaatsvervanger van je eigen HA, dan moet hij ook de patiënten helpen.

Ik vraag mij af, wat dan gebeurd is, dat deze HA jou weigert, zonder ook naar de klachten gezien te hebben.

[Offtopic bijdrage verwijderd door Moderator]

Dus dan maar afwachten tot 8 augustus!

Sterkte!

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Last van knieën: huisarts met vakantie dus wachten

Ongelezen bericht door witte angora »

Zomer1 schreef: Dus vroeger kon je wel bij deze HA terecht en nu niet meer.
Hij is toch de plaatsvervanger van je eigen HA, dan moet hij ook de patiënten helpen.

Ik vraag mij af, wat dan gebeurd is, dat deze HA jou weigert, zonder ook naar de klachten gezien te hebben.
Als je de rest van het topic leest zie je dat er niets gebeurd is. De waarnemer moet blijkbaar prioriteiten stellen omdat er een hele rij patiënten bij is gekomen, de meest urgente klachten worden als eerste geholpen. Kennelijk valt de klacht van de topicstarter niet onder de meest urgente klachten.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Last van knieën: huisarts met vakantie dus wachten

Ongelezen bericht door ciske »

gezondheid schreef:8 augustus is de huisarts er weer. Voorheen kon ik wel bij de huisarts terecht in vakanties. En nee, belde niet op zondag 3 uur.

Knieën maken een knakkend geluid.

Ik zou niet zomaar alles opvolgen wat hier staat. Wel een beetje zover het kan in beweging blijven. Als je echt heel veel pijn hebt , dan moet de waarnemer je wel helpen, je kan ook gewoon in de wachtkamer gaan zitten , met de mededeling dat je geholpen wil worden. ( maak je geen vrienden mee)

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Last van knieën: huisarts met vakantie dus wachten

Ongelezen bericht door puma73 »

Zomer1 schreef:
witte angora schreef:
Zomer1 schreef: Dus vroeger kon je wel bij deze HA terecht en nu niet meer.
Hij is toch de plaatsvervanger van je eigen HA, dan moet hij ook de patiënten helpen.

Ik vraag mij af, wat dan gebeurd is, dat deze HA jou weigert, zonder ook naar de klachten gezien te hebben.
Als je de rest van het topic leest zie je dat er niets gebeurd is. De waarnemer moet blijkbaar prioriteiten stellen omdat er een hele rij patiënten bij is gekomen, de meest urgente klachten worden als eerste geholpen. Kennelijk valt de klacht van de topicstarter niet onder de meest urgente klachten.
Zonder de patiënt gezien te hebben, is een telefoon diagnose net zo onzinnig, als de adviezen!
Patiënten worden ook bij de eigen huisarts gefilterd op de ernst van de klachten door de assistente.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Last van knieën: huisarts met vakantie dus wachten

Ongelezen bericht door Moneyman »

Je belt de huisarts, die blijkt op vakantie. Je belt de waarnemer, die neemt op basis van dat telefonische consult het besluit dat er niet met spoed iets hoeft te gebeuren. Dat het beleid van waarneming puur gericht is op spoedgevallen (die dus niet tot na de betreffende vakantie kunnen wachten), lijkt mij evident. Niet alleen is de workload voor de waarnemer ineens verdubbeld, maar het is ook het belang van de patient dat hij/zij zoveel mogelijk geholpen wordt door de eigen huisarts.

Als de waarnemer besluit dat je wel kunt wachten, is het óf een non-issue, of je hebt onvoldoende overtuigingskracht of goede argumenten gehad. Als je denkt dat er iets niet goed gaat, bel je toch gewoon nog een keer of ga je langs? En als je écht denkt dat het dan nog steeds niet goed gaat, ga je naar de spoedeisende hulp.

Veel moeilijker dan dit is het niet volgens mij. Kortom, weer een lang topic over een simpel issue. TS lijkt daar wel patent op te hebben…

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Last van knieën: huisarts met vakantie dus wachten

Ongelezen bericht door witte angora »

Zomer1 schreef:Zonder de patiënt gezien te hebben, is een telefoon diagnose net zo onzinnig, als de adviezen!
Als dat je mening is, kun je altijd de waarnemend HA van de topicstarter opbellen om hem dat te vertellen. Hier op het forum zal hij het niet lezen denk ik.

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Last van knieën: huisarts met vakantie dus wachten

Ongelezen bericht door 16again »

Zal aan mij liggen, maar ik vindt het in huidige 24-uurs economie niet kunnen om je toko 3 weken dicht te gooien. Hoef ik niet te proberen bij onze klanten.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Last van knieën: huisarts met vakantie dus wachten

Ongelezen bericht door angel1978 »

16again schreef:Zal aan mij liggen, maar ik vindt het in huidige 24-uurs economie niet kunnen om je toko 3 weken dicht te gooien. Hoef ik niet te proberen bij onze klanten.
Dat is een afspraak tussen jou en jouw klanten waar niet iedereen aan mee hoeft te doen.
Talloze bedrijfstakken gaan op bepaalde momenten dicht en een huisarts hoeft niet 24h per dag beschikbaar te zijn, daar zijn prima afspraken over gemaakt hoe dat op te lossen.

Elke ondernemer mag zelf bepalen of hij/zij een toko dicht gooit al dan niet.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Last van knieën: huisarts met vakantie dus wachten

Ongelezen bericht door ciske »

16again schreef:Zal aan mij liggen, maar ik vindt het in huidige 24-uurs economie niet kunnen om je toko 3 weken dicht te gooien. Hoef ik niet te proberen bij onze klanten.

Dat is niet overal zo , bij ons blijft het open. Waarnemer helpt elke patiënt die van anderen is, zonder problemen.

Mranoniem
Berichten: 33
Lid geworden op: 10 mei 2016 12:30

Re: Last van knieën: huisarts met vakantie dus wachten

Ongelezen bericht door Mranoniem »

16again schreef:Zal aan mij liggen, maar ik vindt het in huidige 24-uurs economie niet kunnen om je toko 3 weken dicht te gooien. Hoef ik niet te proberen bij onze klanten.
Deze 'toko' gaat helemaal niet 3 weken dicht, dus ik weet niet waar je dit vandaan haalt.
Er is gewoon vervanging geregeld voor de spoedeisende zaken.

Heb je daarnaast het idee dat je toch naar de huisarts moet en is het niet spoedeisend. Dan kun je ook overwegen om eenmalig een andere huisarts te bezoeken

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Last van knieën: huisarts met vakantie dus wachten

Ongelezen bericht door 16again »

Mranoniem schreef:Deze 'toko' gaat helemaal niet 3 weken dicht, dus ik weet niet waar je dit vandaan haalt.
Er is gewoon vervanging geregeld voor de spoedeisende zaken.

Heb je daarnaast het idee dat je toch naar de huisarts moet en is het niet spoedeisend. Dan kun je ook overwegen om eenmalig een andere huisarts te bezoeken
Er is geen vervanger voor niet spoedeisende zaken. Dit is bij mij synoniem voor toko dicht. Zeker gecombineerd met beleid van afspraken afhouden bij de "vervanger." Vervanging is bij mij 1 op 1 vervangen.
Je laatste zin snap ik helemaal niet. Het is TS juist onmogelijk gemaakt eenmalig een andere huisarts te bezoeken.

Zomer1
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 jul 2016 16:47

Re: Last van knieën: huisarts met vakantie dus wachten

Ongelezen bericht door Zomer1 »

ciske schreef:
16again schreef:Zal aan mij liggen, maar ik vindt het in huidige 24-uurs economie niet kunnen om je toko 3 weken dicht te gooien. Hoef ik niet te proberen bij onze klanten.

Dat is niet overal zo , bij ons blijft het open. Waarnemer helpt elke patiënt die van anderen is, zonder problemen.

Dat is de normale situatie en ik ken het ook niet anders, zelf niet in mijn omgeving.

Zoals ik schreef een telefonische diagnose is onzin en een arts onwaardig.

Prioriteiten stellen mag, maar als de vervangende HA het niet verwerkt krijgt, dan moet hij/zij nooit een waarnemer worden.

mh73

Re: Last van knieën: huisarts met vakantie dus wachten

Ongelezen bericht door mh73 »

Als ik bij mijn eigen huisarts een afspraak wil maken, duurt het meestal ook een dag of drie voor ik terecht kan. Tenzij het spoed is, dan kun je tussendoor.
Het lijkt me daarom logisch dat een vervangende huisarts keuzes moet maken en een klacht zoals gezondheid heeft, zal dan moeten wachten.

Zomer1
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 jul 2016 16:47

Re: Last van knieën: huisarts met vakantie dus wachten

Ongelezen bericht door Zomer1 »

mh73 schreef:Als ik bij mijn eigen huisarts een afspraak wil maken, duurt het meestal ook een dag of drie voor ik terecht kan. Tenzij het spoed is, dan kun je tussendoor.
Het lijkt me daarom logisch dat een vervangende huisarts keuzes moet maken en een klacht zoals gezondheid heeft, zal dan moeten wachten.
Je schrijft het zelf, dan moet je drie dagen wachten, dat geldt ook voor TS, maar helemaal geen afspraak maken en weigeren is dan niet normaal.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Last van knieën: huisarts met vakantie dus wachten

Ongelezen bericht door GJvdZ »

16again schreef:Zal aan mij liggen, maar ik vindt het in huidige 24-uurs economie niet kunnen om je toko 3 weken dicht te gooien. Hoef ik niet te proberen bij onze klanten.
Welke 24-uurseconomie? De meeste bedrijven zijn gewoon dicht na kantoortijd. En ga me niet vertellen dat jij 24/7 klaar staat voor je klanten. Als dat wel zo is, is het verbazingwekkend hoe vaak je op dit forum zit....

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Last van knieën: huisarts met vakantie dus wachten

Ongelezen bericht door 16again »

GJvdZ schreef:Welke 24-uurseconomie? De meeste bedrijven zijn gewoon dicht na kantoortijd. En ga me niet vertellen dat jij 24/7 klaar staat voor je klanten. Als dat wel zo is, is het verbazingwekkend hoe vaak je op dit forum zit....
De huisarts was bij uitstek al een beroepsgroep die voor spoedgevallen 24/7 bereikbaar was. Dit lang voordat de term 24 uurs-economie gebruikt werd.

Mijn schoonvader heb ik dit jaar op zaterdagavond met KPN zien bellen ivm storing in 3in1 pakket. En hij werd goed geholpen.
Dat is de 24uurs-economie! Vroeger kon je het weekend wachten en was je maandags de eerste

Irrelevant, maar: Voor mijn werk doe ik wel eens aanpassingen aan computernetwerken op rare tijden....zodat de klant er tijdens hun kantoortijden weinig hinder van ondervindt.

Gesloten