LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Botox: iets voor mensen van 50+ of jonger ?

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
lies-oostveen
Berichten: 145
Lid geworden op: 22 sep 2014 20:11

Botox: iets voor mensen van 50+ of jonger ?

Ongelezen bericht door lies-oostveen »

Iedereen ziet er graag goed uit en wil populair zijn. Maar als de jaren gaan tellen dan kijk je in de spiegel en denk je als vrouw en/of als man jeetje het is te zien dat ik geen 25 meer ben.

Past een Botox behandeling bij mij en wat vindt u daar van ? Ik zelf vind mezelf oud worden
en denk wel na over zo iets !
Laatst gewijzigd door Radar op 28 okt 2016 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast vanwege onduidelijkheid

Mucha

Re: Botox: iets voor mensen van 50+ of jonger ?

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Botox: iets voor mensen van 50+ of jonger ?

Ongelezen bericht door grun »

lies-oostveen schreef:Iedereen ziet er graag goed uit en wil populair zijn.
Ja, maar dat geldt voor jonge mensen veel meer dan voor ouderen. Als je op school niet de juiste kleren aan hebt, hoor je er niet bij. Pas na m'n veertigste voelde ik me vrij en begon echt te leven. Ik ben nu 64 en het interesseert me geen bal wat anderen van me vinden, heerlijk!

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Botox: iets voor mensen van 50+ of jonger ?

Ongelezen bericht door kokka »

Ik begrijp niet dat mensen niet kunnen of willen accepteren dat ze ouder worden. de plekken die onder de botox zitten zien er heel onnatuurlijk uit. vaak verdwijnt ook ( een groot gedeelte van) het gevoel in die plek.
Als je van jezelf houdt, dan heb je geen Botox nodig

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Botox: iets voor mensen van 50+ of jonger ?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Mucha schreef:
lies-oostveen schreef:Iedereen ziet er graag goed uit en wil populair zijn. Maar als de jaren gaan tellen dan kijk je in de spiegel en denk je als vrouw en/of als man jeetje het is te zien dat ik geen 25 meer ben.

Past een Botox behandeling bij mij en wat vindt u daar van ? Ik zelf vind mezelf oud worden
en denk wel na over zo iets !
Persoonlijk moet ik er niet aan denken dat dat vergif in mijn gezicht wordt gespoten. En bovendien maakt botox het gezicht zo onnatuurlijk . Je ziet het meestal wel aan mensen dat ze botox in hebben laten spuiten.
Ik ben 45, maar rimpels zijn nog niet aan de orde. Dus vooralsnog heb ik gemakkelijk praten. :wink:
Als je het ziet hebben ze het niet goed gedaan, of het te vaak gedaan. Een goede botox behandeling is onzichtbaar (je moet het natuurlijk niet gaan doen als je al canyons hebt die je in 1 keer volspuit...).

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Botox: iets voor mensen van 50+ of jonger ?

Ongelezen bericht door sjohie »

Linksom of rechtsom zie je aan een lichaam of gezicht toch wel de sporen van het ouder worden, hoe goed de botox-inspuiter of plastisch chirurg ook is. Persoonlijk zou ik (42 jaar) het dan ook niet doen, nu niet, nooit niet.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Botox: iets voor mensen van 50+ of jonger ?

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Als je echt last hebt van de 'aftakeling' staat het je vrij om er iets aan te doen. Ik kan me voorstellen dat sommige mensen na zo'n behandeling met een stuk meer zelfvertrouwen door het leven gaan. Maar ik denk wel dat het gevaar groot is dat je na één behandeling ook gaat voor een tweede, een derde, enzovoort. Alleen al vanwege het feit dat de werking van een Botox behandeling niet voor eeuwig is.
Persoonlijk zou ik er niet voor kiezen. Tekens van ouderdom hoven niet perse lelijk te zijn maar zijn vaak wel charmant vind ik.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Botox: iets voor mensen van 50+ of jonger ?

Ongelezen bericht door witte angora »

Is er niet een of ander smeerseltje dat helpt?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Botox: iets voor mensen van 50+ of jonger ?

Ongelezen bericht door ciske »

kokka schreef:Ik begrijp niet dat mensen niet kunnen of willen accepteren dat ze ouder worden. de plekken die onder de botox zitten zien er heel onnatuurlijk uit. vaak verdwijnt ook ( een groot gedeelte van) het gevoel in die plek.
Als je van jezelf houdt, dan heb je geen Botox nodig

Zelfde mening heb ik, je laat allemaal troep in je gezicht spuiten. Accepteer gewoon dat je ouder wordt , wees er blij mee. En de jonge tijd is nu eenmaal geweest.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Botox: iets voor mensen van 50+ of jonger ?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Koester het ouder worden in plaats van er tegen te vechten. Je bent wie je bent, je hebt massa's levenservaring, laaat die senioriteit gewoon zichtbaar zijn.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Botox: iets voor mensen van 50+ of jonger ?

Ongelezen bericht door bprosman »

50+ of Jonger, dus de vraag is voor iedereen ? ;-)

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Botox: iets voor mensen van 50+ of jonger ?

Ongelezen bericht door kweenie »

Wat de meesten al aangeven, bij het ouder worden hoort ook het ouder worden van je lichaam. Ik zou het alleen doen als er iets 'extreems' aan de hand zou zijn. Als je er echt heel veel ouder eruit ziet dan je bent of als bepaalde delen er veel ouder uit zien dan de rest van je lichaam.

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: Botox: iets voor mensen van 50+ of jonger ?

Ongelezen bericht door beusen »

bprosman schreef:50+ of Jonger, dus de vraag is voor iedereen ? ;-)

:lol: :lol: :lol:

lies-oostveen
Berichten: 145
Lid geworden op: 22 sep 2014 20:11

Re: Botox: iets voor mensen van 50+ of jonger ?

Ongelezen bericht door lies-oostveen »

bprosman schreef:50+ of Jonger, dus de vraag is voor iedereen ? ;-)
Goed gevonden :D

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Botox: iets voor mensen van 50+ of jonger ?

Ongelezen bericht door scontra »

Een "eerlijke" vraag vraagt om een "eerlijk" antwoord.
Het "eerlijke" antwoord zie je regelmatig op TV voorbijkomen, neem bijv. Samantha (Barbie) , maar ook de iets oudere Connie Breukhoven of Marijke Helwegen e.a. die met hun verwrongen en onnatuurlijke uitziende bekkies (gezichten) de beeldbuis teisteren.
Wil u er ook zo uitzien ?? Dan is een Botox of verdergaande (cosmetische) ingreep wel aan u besteed.
Het nadeel van ouder worden is dat het gepaard gaat met natuurlijke verschijnselen die bij het ouder worden horen, zoals een rimpeltje of kraaienpootje(s) in het gezicht.
Mooi ouder worden is op een natuurlijke wijze ouder worden en je niet laten beïnvloeden door de commercie die geld wil verdienen aan uw rimpeltje(s) in het gezicht en je daarvoor een complex aanpraat.
Overigens heeft nog nooit iemand zijn/haar persoonlijke schoonheidsideaal behaald door het inspuiten van allerlei rotzooi in je lijf waarvan niet eens bekend is welk een invloed dit op je lijf zal hebben op langere termijn.
Even diepgaand Googelen op hetgeen er allemaal mis is gegaan bij mensen die wel deze keuze hebben gemaakt en bij wie het falicant is misgelopen en die voor het leven getekend zijn, dan bent u voorgoed blij met een rimpeltje (meer).

Liselotte145
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jun 2018 11:47

Re: Botox: iets voor mensen van 50+ of jonger ?

Ongelezen bericht door Liselotte145 »

Ik ben het met GJvdZ eens want een goede botoxbehandeling is niet zichtbaar en daarbij is het ontzettend belangrijk om je goed in te lezen voordat je zomaar naar een behandelend arts gaat. Je ziet tegenwoordig zo vaak dat het mis kan gaan!! Fillers die mislukken of (veel) te veel botox op een bepaalde plek. Dit maakt het onnatuurlijk en inderdaad onacceptabel. Zelf heb ik altijd veel aanleg gehad voor het krijgen van rimpels en ja, daar ben ik een tijdje onzeker over geweest. Nadat ik mijn eerste behandeling (mijn fronsrimpel) heb laten doen merkte ik dat ik veel lekkerder in mijn vel begon te zitten! Vanaf daar kom ik zo nu en dan weer terug bij mijn kliniek (JvanGoyen). Zo’n kleine subtiele behandeling kan voor iemand echt het verschil maken. Probeer niet te snel te oordelen als het op cosmetische chirurgie aankomt want ik denk dat we de positieve impact echt onderschatten. :P

Gesloten