LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] menzis zorgverzekering

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: menzis zorgverzekering

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Ik betaal 240 per jaar voor die aanvullende verzekering. Krijg per jaar 700 terug ;-). 200 acupunctuur, 150 podoloog, 350 mondhygiëniste. En dit jaar nog 100 voor een bril. Goede deal dus.

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: menzis zorgverzekering

Ongelezen bericht door mp2017 »

Miepje1 schreef:Er staat 'per dag'. Niet 'per behandeling'. Een behandeling duurt geen dag, die duurt maximaal een uur. Soms zelfs maar een half uur. Ik ga wel kijken of ik even kan bellen - dat lukte van de week niet wegens drukte.

Zo, kwartiertje later. Aardige mevrouw van Menzis gesproken. Het is inderdaad 40 euro per dág, met een maximum van 200 euro per jáár. Dus, als je een behandeling nodig hebt van 80 euro, mag je níet twee rekeningen van 40 euro indienen met dezelfde datum. Je mag wél 2 behandelingen van 40 euro claimen op twee opeenvolgende dagen. Dat moet ook wel, anders zou Menzis op de stoel van de behandelaar gaan zitten ;-)

Ik heb wel uitgelegd dat dat 'per dag' eigenaardig Nederlands is en dat er verwarring over kan ontstaan. Mevrouw was vol begrip maar ze vinden het zelf duidelijk... Daar moeten wij verzekerden dan maar mee leren leven. Voor mij is het nu duidelijk en ik hoop voor jullie ook.
@miepje1
Ik heb nog nooit gezien, dat iemand een acupunctuur behandeling de hele dag krijgt.

Gesloten