LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Herhaal recept tegen hoge kosten!

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
gjgj
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2018 21:55

Herhaal recept tegen hoge kosten!

Ongelezen bericht door gjgj »

Onze dochter zit voor haar ADHD bij een praktijk voor Kinderpsychologie. Ik krijg een afrekening waar ik voor een consult 236 EUR betaal en voor het uitschrijven van een herhaalrecept betaal ik ook nog eens 236 EUR!! Bij navraag krijg ik te horen dat dit volgens de regels is en dat de ziektekostenverzekeraars dit betalen. In mijn geval valt het onder mijn eigen risico dus ik moet nu 236EUR betalen voor zoiets simpels. ZO maken we met z'n allen de zorg inderdaad onbetaalbaar en vullen dit soort instellingen hun zakken.
Dat kan toch niet de bedoeling zijn? Er wordt gewerkt met declaratiecodes voor de verzekeringen. Waarom is er geen code voor uitschrijven van een recept, dat veel minder tijd en inspanning vergt dan een consult? Nu valt dat blijkbaar onder dezelfde declaratiecode. Heel vreemd...

Helaas was "Kinderpraktijk Zoetermeer" niet bereid om een coulantere vergoeding in rekening te brengen.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Herhaal recept tegen hoge kosten!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Kinderen hebben geen eigen risico.
Laatst gewijzigd door Lady1234 op 17 apr 2018 09:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Herhaal recept tegen hoge kosten!

Ongelezen bericht door Lowieze »

Is uw kind ouder dan 18 jaar? Dan valt het onder het eigen risico van haarzelf. U zou voortaan telefonisch of per mail kunnen vragen of het recept rechtstreeks naar uw apotheek kan worden verstuurd. Zolang het recept gekoppeld wordt aan een consult, mag dit bedrag gevraagd worden. Voor alleen het uitschrijven van een recept mag alleen de apotheker iets rekenen.

Gesloten