LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hoortoestellen Schoonenberg staan niet in systeem

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
fg.schonewille
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2018 15:59

hoortoestellen Schoonenberg staan niet in systeem

Ongelezen bericht door fg.schonewille »

Wat nog te doen?
Mijn vader wordt gebeld door Schoonenberg hoortoestellen filiaal Groest in Hilversum dat ze geen overeenstemming kunnen krijgen met hem en hij beter naar filiaal Kerkelanden (Hilversum) kan gaan afspraak is al gemaakt op 5 juni. Erg vreemd want na telefonisch contact door mij met klantenservice blijkt dat voor mijn vader al mallen (afdrukken) van zijn oor zijn gemaakt. En zelfs dat de toestellen van het merk Unitron, besteld zijn, zelfs fysiek aanwezig zijn in het filiaal maar niet in het systeem zijn geregistreerd en dus niet kunnen worden uitgeleverd. Hij moet dus opnieuw door dat hele proces heen en gaat er dikke anderhalve maand overheen voordat hij dan hoortoestellen heeft. De regiomanager blijft achter het filiaal staan die mijn vader niet langer wenst te helpen omdat er geen klik met hem is. Mijn vader is 85 en ja soms wat lastig mee te communiceren, maar ik ga er vanuit dat Schoonenberg haar personeel traint in lastige klanten en ze dan niet zomaar doorsturen. Met klantenservice kom ik er niet uit en mijn verzoek om contact te hebben met de regiomanager wordt ook niet ingewilligd. Lang leve "het staat niet in het systeem" en weer kapitaal vernietiging want nu moet er voor een 2de keer een toestel worden aangemeten, besteld, geproduceerd en uitgeleverd worden. Lang leve de ziektezorgkosten!.
Mijn vraag is dus hoe krijg ik het voor elkaar dat de reeds aanwezige toestellen alsnog aan mijn vader wordt uitgeleverd, dus wat nog te doen?
Laatst gewijzigd door Radar op 09 mei 2018 10:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: hoortoestellen Schoonenberg staan niet in systeem

Ongelezen bericht door sylvesterb »

fg.schonewille schreef:Wat nog te doen?
Mijn vader wordt gebeld door Schoonenberg hoortoestellen filiaal Groest in Hilversum dat ze geen overeenstemming kunnen krijgen met hem en hij beter naar filiaal Kerkelanden (Hilversum) kan gaan afspraak is al gemaakt op 5 juni. Erg vreemd want na telefonisch contact door mij met klantenservice blijkt dat voor mijn vader al mallen (afdrukken) van zijn oor zijn gemaakt. En zelfs dat de toestellen van het merk Unitron, besteld zijn, zelfs fysiek aanwezig zijn in het filiaal maar niet in het systeem zijn geregistreerd en dus niet kunnen worden uitgeleverd. Hij moet dus opnieuw door dat hele proces heen en gaat er dikke anderhalve maand overheen voordat hij dan hoortoestellen heeft. De regiomanager blijft achter het filiaal staan die mijn vader niet langer wenst te helpen omdat er geen klik met hem is. Mijn vader is 85 en ja soms wat lastig mee te communiceren, maar ik ga er vanuit dat Schoonenberg haar personeel traint in lastige klanten en ze dan niet zomaar doorsturen. Met klantenservice kom ik er niet uit en mijn verzoek om contact te hebben met de regiomanager wordt ook niet ingewilligd. Lang leve "het staat niet in het systeem" en weer kapitaal vernietiging want nu moet er voor een 2de keer een toestel worden aangemeten, besteld, geproduceerd en uitgeleverd worden. Lang leve de ziektezorgkosten!.
Mijn vraag is dus hoe krijg ik het voor elkaar dat de reeds aanwezige toestellen alsnog aan mijn vader wordt uitgeleverd, dus wat nog te doen?
Concreet is het punt dat de winkel uw vader niet meer wilt hebben dat is hun vrije keus. U komt met het excuus dat de winkel maar moet zorgen dat het personeel met lastige klanten kan omgaan, maar ondanks dat u vader 85 jaar is zal hij zich gewoon moeten gedragen. Het probleem is dus niet de winkel maar uw vader. Een winkel mag een klant weigeren te helpen, dat is hun goed recht.

U punt over kapitaal vernietiging is een keus van de winkel, hun krijgen de kosten niet vergoed vanuit de zorgkosten maar nemen deze kosten voor lief omdat uw vader z'n lastige klant is. Dan is er dus wel wat gebeurd en zal het niet enkel "geen klik" zijn.

Het enige wat u kunt proberen is uw vader zijn excuses laten maken aan de winkel, maar als ik het zo lees is dat station al gepasseerd. U kunt een winkel niet verplichten om iets te verkopen aan iemand die zich niet kan gedragen.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: hoortoestellen Schoonenberg staan niet in systeem

Ongelezen bericht door witte angora »

fg.schonewille schreef: Mijn vraag is dus hoe krijg ik het voor elkaar dat de reeds aanwezige toestellen alsnog aan mijn vader wordt uitgeleverd, dus wat nog te doen?
Naar dat andere filiaal gaan en vragen of de toestellen en de gegevens daar naar toe gaan? Misschien zijn ze daar al naar toegebracht?

Soms liggen mensen elkaar absoluut niet, en dan gaat een jarenlang contact gewoon niet werken. Kun je medewerkers trainen wat je wil, maar mensen zijn zoals ze zijn. Het zou zomaar kunnen dat er in het andere filiaal iemand werkt die jouw vader tot op het bot doorheeft, hem kan accepteren zoals hij is, en precies weet hoe hij met je vader moet communiceren. Met als gevolg een leuk en open contact.

Waarom dan nog de strijd aan gaan?

stofzuigertje

Re: hoortoestellen Schoonenberg staan niet in systeem

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik zou dit ook weigeren en naar Hans Anders of Specsavers gaan..... als ik verder moet reizen omdat zij jou niet willen.....
Er zijn er meerdere en dat al hun reeds gedane werk en aanvraag voor niets is is hun probleem.

Dat klanten doof zijn weet ik, maar enige dementie is normaal en lastig.
Als ze jou weg sturen mag je zelf bepalen waar naartoe... en ik zou die andere vestiging ook niet zomaar accepteren.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: hoortoestellen Schoonenberg staan niet in systeem

Ongelezen bericht door tttlocke »

witte angora schreef:
fg.schonewille schreef: Mijn vraag is dus hoe krijg ik het voor elkaar dat de reeds aanwezige toestellen alsnog aan mijn vader wordt uitgeleverd, dus wat nog te doen?
Naar dat andere filiaal gaan en vragen of de toestellen en de gegevens daar naar toe gaan? Misschien zijn ze daar al naar toegebracht?

Soms liggen mensen elkaar absoluut niet, en dan gaat een jarenlang contact gewoon niet werken. Kun je medewerkers trainen wat je wil, maar mensen zijn zoals ze zijn. Het zou zomaar kunnen dat er in het andere filiaal iemand werkt die jouw vader tot op het bot doorheeft, hem kan accepteren zoals hij is, en precies weet hoe hij met je vader moet communiceren. Met als gevolg een leuk en open contact.

Waarom dan nog de strijd aan gaan?
Wat een vreemde reactie.
Is het omdat vader 85 is? Of hanteert u deze maatstaf ook voor 55-jarige of 35-jarige klanten?

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: hoortoestellen Schoonenberg staan niet in systeem

Ongelezen bericht door witte angora »

tttlocke schreef:
witte angora schreef:
fg.schonewille schreef: Mijn vraag is dus hoe krijg ik het voor elkaar dat de reeds aanwezige toestellen alsnog aan mijn vader wordt uitgeleverd, dus wat nog te doen?
Naar dat andere filiaal gaan en vragen of de toestellen en de gegevens daar naar toe gaan? Misschien zijn ze daar al naar toegebracht?

Soms liggen mensen elkaar absoluut niet, en dan gaat een jarenlang contact gewoon niet werken. Kun je medewerkers trainen wat je wil, maar mensen zijn zoals ze zijn. Het zou zomaar kunnen dat er in het andere filiaal iemand werkt die jouw vader tot op het bot doorheeft, hem kan accepteren zoals hij is, en precies weet hoe hij met je vader moet communiceren. Met als gevolg een leuk en open contact.

Waarom dan nog de strijd aan gaan?
Wat een vreemde reactie.
Is het omdat vader 85 is? Of hanteert u deze maatstaf ook voor 55-jarige of 35-jarige klanten?
Die maatstaf hanteer ik voor alle klanten, van alle leeftijden, alle geslachten, alle kleuren, alles en iedereen. Soms liggen mensen elkaar gewoon niet. Zo simpel is het. Dat je dit een vreemde reactie vindt zegt me niet zoveel. Het is gewoon realiteit.

In de OP geeft de topicstarter nota bene aan dat de vader moeilijk in de omgang kan zijn. Dat zeggen sommigen over mij ook, terwijl anderen zeggen dat ik juist hartstikke makkelijk ben. De toon maakt de muziek... :wink:

Gesloten